Hapjes voor op de boot

25-07-2011 13:46 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende week gaan we met ons team varen na werktijd en we willen wat te eten meenemen op de boot.

Het mag wel wat voorbereiding kosten, maar op de boot is er niet heel veel gelegenheid tot het bereiden van complexe gerechten (er zijn 2 gaspitten, maar er is bijna geen werkblad).

Dus leek het mij leuk om wat hapjes te maken die we zo op de boot kunnen eten (a la picknick) en misschien wat warms erbij (sateetjes maken bijvoorbeeld).

Kom maar op met tips en recepten...

Ook voor handige nagerechten die zo meegenomen kunnen worden
Sandwiches

cake

salades

bakjes fruit
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
linkje

Hier staat allerlei lekkers!
Lekkere pasta salades

wraps
Stokbrood

Kruidenboter

Gebakken kip

Salades

Lekker wijntje

Voorverpakte toetjes
Tortilla of de Italiaanse variant, met pasta (kan even niet op de naam komen)! Zijn talloze lekkere variaties op te bedenken (met geitenkaas, munt en tuinerwtjes, garnaaltjes en geraspte kaas, chorizo...). Warm, lauw of koud te eten.
Sushi die kan je een dag ervoor maken. Lekker met een japanse salade en toe wat fruit.

Ervoor kan je evt. een soep doen die erbij past. Kan ook allemaal van te voren klaar te maken.

Bij de sushi zijn kip-terayakki spiesjes ook lekker. Nou ja, er is meer erbij te doen. Maar is allemaal van te voren te maken.
Frittata dus.
quote:Helenita2 schreef op 25 juli 2011 @ 14:24:

Frittata dus. Frittata is niet hetzelfde als een tortilla hoor . Frittata is een soort omelet. Als je bedoelt dat je bij de ene er van alles op kan doen en bij de andere alles erin dan heb je gelijk.
Tortilla is niet alleen de naam van een Mexicaans wrap-item, maar ook van de Spaanse omelet met aardappel hoor
quote:carmenta schreef op 25 juli 2011 @ 14:27:

[...]

Frittata is niet hetzelfde als een tortilla hoor . Frittata is een soort omelet. Als je bedoelt dat je bij de ene er van alles op kan doen en bij de andere alles erin dan heb je gelijk.

Mmm, ik dacht dat allebei een soort omelet waren, de ene met aardappel(schijfjes) en de andere met pasta erdoor - en naar smaak nog andere ingredienten.

Wat is het verschil dan?
quote:Moosey schreef op 25 juli 2011 @ 14:32:

Tortilla is niet alleen de naam van een Mexicaans wrap-item, maar ook van de Spaanse omelet met aardappel hoor Ah, ik denk dat hier het mysterie ontrafeld wordt! Ik bedoel dus inderdaad de Spaanse omelet tortilla, niet de mexicaanse flap met vulling (ook heel lekker & geschikt voor boottochtje overigens).
quote:Helenita2 schreef op 25 juli 2011 @ 14:36:

[...]

Mmm, ik dacht dat allebei een soort omelet waren, de ene met aardappel(schijfjes) en de andere met pasta erdoor - en naar smaak nog andere ingredienten.

Wat is het verschil dan?

Misschien heb ik je verkeerd begrepen, bij het eerste dacht ik een tortilla van bloem enzo, zo'n Mexicaanse tortilla. Die je kan vullen met lekkers.

Bij een frittata denk ik aan een omelet van ei en uiteraard ook nog meerdere ingredienten erin die tegelijk gebakken worden.

En je hebt uiteraard ook nog de Spaanse tortilla van aardappelschijfjes.
quote:Helenita2 schreef op 25 juli 2011 @ 14:37:

[...]

Ah, ik denk dat hier het mysterie ontrafeld wordt! Ik bedoel dus inderdaad de Spaanse omelet tortilla, niet de mexicaanse flap met vulling (ook heel lekker & geschikt voor boottochtje overigens). Ahhhhh opgelost.
Pfiew hee!
Surf & Turf, sateh met vis/vlees. Wrap met rosbief, roomkaas, rucola.
Een high tea? Sandwiches met allerlei soorten vullingen, scones, cupcakes, bonbons, hartige bladerdeeghapjes, etc.
Bij veel restaurants langs het water kun je geweldig gevulde picknickmanden bestellen. Wel een dag vantevoren reserveren. Servies moet je later wel weer terugbrengen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven