Hoe ziet jou boodschappen lijst eruit ?
zaterdag 23 juli 2011 om 14:22
Hoi,
Ik ben wel eens benieuwd naar jullie boodschappenlijstjes.
Zelf probeer ik altijd tussen de 50 en 70 euro per week te blijven en veel mensen om mij heen snappen dit niet echt, ik leg ze dan uit dat als je niet veel geld hebt ten eerste geen keus hebt en ten tweede erg creatief moet zijn. Wij hebben de afgelopen 1,5 a 2 jaar moeten leven van 1 salaris met 4 personen, wij hebben dit uitstekend gered en ik snap dan ook het ongeloof niet als je zegt rond te kunnen komen met 50 euro per week. Is dit echt zo gek ? Ik vind het zelf alleen maar makkelijker.
Maar goed, ik ben dus wel benieuwd wat jullie zoal uit gegeven aan boodschappen. Bij dit lijstje zitten momenteel wat extra dingen omdat we straks visite krijgen dus we zijn iets duurder uit dan normaal, maar we kunnen het ons nu wel veroorloven omdat ik sinds kort een baan heb.
Dus, we hebben deze week visite en dit is niet ons '' normale '' bodschappen lijstje, we halen normaal niet zoveel snacks enzo
Mijn lijstje voor deze week is dit:
Groot Blok kaas 4.44 euro
4 losse bananen 0.80 euro
6 stronken Witlof 1.70 euro
Sperziebonen 0.79 euro
Galiameloen 0.89 euro
Hele Watermeloen 1.79 euro
Broccoli 0.55 euro
Vleeswaren ( ham ) 0.73 euro
2 pakken kaas ( plakjes ) 3.94 euro
Gehaktballets 1.49 euro
Ceaser Salade 2.79 euro
Boeren Salade 2.35 euro
2 x kruidenboter 1.18 euro
Chocolade melk 2.98 euro ( 12 kleine pakjes )
Yogi perzik 1.29 euro ( 6 kleine pakjes )
Yogi aardbei 1.29 euro ( 6 kleine pakjes )
Salami worstjes 1.49 euro
Doperwten+wortels 0.85 euro
Bockworsten 1.35 euro
Appelmoes 0.55 euro
Cola 1.69 euro ( 6 kleine flesjes )
Sinaasappelsap 3.75 euro ( 30 kleine pakjes, we zijn verslaafd hier aan )
Tortilla Wraps 1.19 euro
Kletskoppen 0.89 euro
Garfield Kinderkoek 1.29 euro
Kaaszoutjes 0.99 euro
Zeevruchten ( chocolade ) 1.69 euro
Koekjes ( kids ) 1.25 euro
Boterkoekjes 0.72 euro
10 witte afbak broodjes 1.39 euro
Kaaskoekjes 1.59 euro
Sultana 0.99 euro
WC Papier 3.09 euro
Luiers ( 52 stuks ) 7.19 euro
Reinigingsdoekjes 1.99 euro
Kipfilet 3.29 euro
Speklapjes ( gemarineerd ) 2.59 euro
Gehakt 1.99 euro
Mini Schnitzels 2.44 euro
Totaal: 73.25 euro
wij kopen bijvoorbeeld niet iedere week luiers en iedere week van die schoonmaak doekjes en zoveel lekkers.
Het enige wat ik zo nog ga kopen zijn drie broden voor 2 euro en die vries ik dan in.
Momenteel heb ik nog aardappels in de kast, melk, macaroni, eieren, boter en de standaard sausjes ed die je bv gebruikt om macaroni te maken oid.
Ik koop dus echt verder niets meer de rest van de week.
Ik ben wel eens benieuwd naar jullie boodschappenlijstjes.
Zelf probeer ik altijd tussen de 50 en 70 euro per week te blijven en veel mensen om mij heen snappen dit niet echt, ik leg ze dan uit dat als je niet veel geld hebt ten eerste geen keus hebt en ten tweede erg creatief moet zijn. Wij hebben de afgelopen 1,5 a 2 jaar moeten leven van 1 salaris met 4 personen, wij hebben dit uitstekend gered en ik snap dan ook het ongeloof niet als je zegt rond te kunnen komen met 50 euro per week. Is dit echt zo gek ? Ik vind het zelf alleen maar makkelijker.
Maar goed, ik ben dus wel benieuwd wat jullie zoal uit gegeven aan boodschappen. Bij dit lijstje zitten momenteel wat extra dingen omdat we straks visite krijgen dus we zijn iets duurder uit dan normaal, maar we kunnen het ons nu wel veroorloven omdat ik sinds kort een baan heb.
Dus, we hebben deze week visite en dit is niet ons '' normale '' bodschappen lijstje, we halen normaal niet zoveel snacks enzo
Mijn lijstje voor deze week is dit:
Groot Blok kaas 4.44 euro
4 losse bananen 0.80 euro
6 stronken Witlof 1.70 euro
Sperziebonen 0.79 euro
Galiameloen 0.89 euro
Hele Watermeloen 1.79 euro
Broccoli 0.55 euro
Vleeswaren ( ham ) 0.73 euro
2 pakken kaas ( plakjes ) 3.94 euro
Gehaktballets 1.49 euro
Ceaser Salade 2.79 euro
Boeren Salade 2.35 euro
2 x kruidenboter 1.18 euro
Chocolade melk 2.98 euro ( 12 kleine pakjes )
Yogi perzik 1.29 euro ( 6 kleine pakjes )
Yogi aardbei 1.29 euro ( 6 kleine pakjes )
Salami worstjes 1.49 euro
Doperwten+wortels 0.85 euro
Bockworsten 1.35 euro
Appelmoes 0.55 euro
Cola 1.69 euro ( 6 kleine flesjes )
Sinaasappelsap 3.75 euro ( 30 kleine pakjes, we zijn verslaafd hier aan )
Tortilla Wraps 1.19 euro
Kletskoppen 0.89 euro
Garfield Kinderkoek 1.29 euro
Kaaszoutjes 0.99 euro
Zeevruchten ( chocolade ) 1.69 euro
Koekjes ( kids ) 1.25 euro
Boterkoekjes 0.72 euro
10 witte afbak broodjes 1.39 euro
Kaaskoekjes 1.59 euro
Sultana 0.99 euro
WC Papier 3.09 euro
Luiers ( 52 stuks ) 7.19 euro
Reinigingsdoekjes 1.99 euro
Kipfilet 3.29 euro
Speklapjes ( gemarineerd ) 2.59 euro
Gehakt 1.99 euro
Mini Schnitzels 2.44 euro
Totaal: 73.25 euro
wij kopen bijvoorbeeld niet iedere week luiers en iedere week van die schoonmaak doekjes en zoveel lekkers.
Het enige wat ik zo nog ga kopen zijn drie broden voor 2 euro en die vries ik dan in.
Momenteel heb ik nog aardappels in de kast, melk, macaroni, eieren, boter en de standaard sausjes ed die je bv gebruikt om macaroni te maken oid.
Ik koop dus echt verder niets meer de rest van de week.

maandag 25 juli 2011 om 20:00
quote:Kuzu schreef op 25 juli 2011 @ 19:29:
Volgende week begint de Ramadan, dus ook weer heel anders dan normaal.
Op welke manier heeft dat invloed Kuzu?
Ik weet dat jullie dan niet eten mogen van zonsopkomst tot zonsondergang, maar verder heb ik er niet bij stil gestaan op welke manier dat verder invloed heeft.
Volgende week begint de Ramadan, dus ook weer heel anders dan normaal.
Ik weet dat jullie dan niet eten mogen van zonsopkomst tot zonsondergang, maar verder heb ik er niet bij stil gestaan op welke manier dat verder invloed heeft.
maandag 25 juli 2011 om 20:05
quote:iris1969 schreef op 25 juli 2011 @ 19:51:
[...]
Interessante lijst. Is dit per week, per dag, heb je veel voorraden, wat maak je dan?
Ik had nog gekookte eitjes en soepgroenten, dus vanavond aten we soep met broodjes gezond.
De rest is om de voorraad aan te vullen.
Ging voor groenten en fruit, dat is het geniepige van vaker p.wk boodschappen doen.
Ziet er idd best vaag uit zo,haha.
[...]
Interessante lijst. Is dit per week, per dag, heb je veel voorraden, wat maak je dan?
Ik had nog gekookte eitjes en soepgroenten, dus vanavond aten we soep met broodjes gezond.
De rest is om de voorraad aan te vullen.
Ging voor groenten en fruit, dat is het geniepige van vaker p.wk boodschappen doen.
Ziet er idd best vaag uit zo,haha.
maandag 25 juli 2011 om 20:40
Mijn boodschappenlijst voor deze week: melk
Boodschappenlijst voor de komende 2-3 weken (eerder 3 dan 2 weken): melk, verse groenten en fruit.
Ik heb vanmiddag mijn keukenkastjes, voorraadkast en vriezer nagekeken en opgeruimd en heb nog zo ontzettend veel voorraad (zie vrekkentopic) dat ik eerst alles eens ga leeg eten voordat ik weer nieuwe boodschappen ga doen.
Boodschappenlijst voor de komende 2-3 weken (eerder 3 dan 2 weken): melk, verse groenten en fruit.
Ik heb vanmiddag mijn keukenkastjes, voorraadkast en vriezer nagekeken en opgeruimd en heb nog zo ontzettend veel voorraad (zie vrekkentopic) dat ik eerst alles eens ga leeg eten voordat ik weer nieuwe boodschappen ga doen.
maandag 25 juli 2011 om 20:46
quote:Ikbenanoniem schreef op 25 juli 2011 @ 20:00:
[...]
Hetgeen wat we normaal overdag eten vervalt.
Dus dat scheelt.
Ik eet sowieso vrijwel geen chips (normaal werk ik savonds zo een zak weg maar heb geen zin om veel dorst te krijgen).
Voor m'n werk koop ik brood, beleg, drinken. Dat hoeft ook niet.
Alleen avondeten maar dat is ook vrij simpel. Dat scheelt wel in kosten.
[...]
Hetgeen wat we normaal overdag eten vervalt.
Dus dat scheelt.
Ik eet sowieso vrijwel geen chips (normaal werk ik savonds zo een zak weg maar heb geen zin om veel dorst te krijgen).
Voor m'n werk koop ik brood, beleg, drinken. Dat hoeft ook niet.
Alleen avondeten maar dat is ook vrij simpel. Dat scheelt wel in kosten.
dinsdag 26 juli 2011 om 00:02
quote:Bucksie schreef op 25 juli 2011 @ 20:40:
Dit doe ik ook eens in de zoveel tijd en dan ook proberen om niks extra's te kopen op de dagverse dingen na dan. Soms maak ik dan gerechten klaar van allerlei artikelen en verzin dan gewoon een nieuw recept. Soms met verrassende smaak! En soms valt het ook erg tegen, maarja...
Ik ga morgen 'de grote voorraadboodschappen' doen, er staan nu 42 artikelen op mijn lijst.
Ik heb vandaag trouwens ook de vriezer en koelkast schoongemaakt en helaas wel iets weg moeten gooien, een aangebroken zakje geraspte kaas, een klein bakje met kant en klare jus en een aangebroken blikje leverpastei. Allemaal niet fris meer en de jus was 3 maanden over de datum...
Dit doe ik ook eens in de zoveel tijd en dan ook proberen om niks extra's te kopen op de dagverse dingen na dan. Soms maak ik dan gerechten klaar van allerlei artikelen en verzin dan gewoon een nieuw recept. Soms met verrassende smaak! En soms valt het ook erg tegen, maarja...
Ik ga morgen 'de grote voorraadboodschappen' doen, er staan nu 42 artikelen op mijn lijst.
Ik heb vandaag trouwens ook de vriezer en koelkast schoongemaakt en helaas wel iets weg moeten gooien, een aangebroken zakje geraspte kaas, een klein bakje met kant en klare jus en een aangebroken blikje leverpastei. Allemaal niet fris meer en de jus was 3 maanden over de datum...
anoniem_48558 wijzigde dit bericht op 26-07-2011 00:05
Reden: Aanvulling.
Reden: Aanvulling.
% gewijzigd
dinsdag 26 juli 2011 om 11:10
Andijvie
Kruidenmix andijviestampot
Sla
Tomaat
Gesnipperde ui
Doperwten
Witlof
Champignons
Kaasburgers
Pastasaus
2x wasverzachter
Aardappelpartjes
Melk
2x toetje
2x vifit (klein)
Ham
Geraspte kaas
2x chips
2x opkikkertje soep
12 rollen toiletpapier
2 keukenrollen
Totaal EUR 39,00
Brood, aardappelen/pasta, vlees en vleeswaren hadden we nog.
Fruit eten we meestal op het werk.
Kruidenmix andijviestampot
Sla
Tomaat
Gesnipperde ui
Doperwten
Witlof
Champignons
Kaasburgers
Pastasaus
2x wasverzachter
Aardappelpartjes
Melk
2x toetje
2x vifit (klein)
Ham
Geraspte kaas
2x chips
2x opkikkertje soep
12 rollen toiletpapier
2 keukenrollen
Totaal EUR 39,00
Brood, aardappelen/pasta, vlees en vleeswaren hadden we nog.
Fruit eten we meestal op het werk.
dinsdag 26 juli 2011 om 18:41
quote:Zanne schreef op 24 juli 2011 @ 22:06:
De gemeentelijke belastingen zijn voor 1 persoon ook duurder dan een gezin. Het is niet zo dat voor een gezin van 4 personen de belastingen 4 keer zo duur zijn als 1 persoon.In de meeste gemeenten zijn er voor de reinigingsheffing en rioolrechten maar twee tarieven; je betaalt of voor 1 persoon, of voor drie personen. Mensen die met z'n tweeën in een huis wonen betalen dus relatief gezien het meest (omdat zij het tarief voor drie personen betalen, drie keer zoveel als een alleenstaande dus).
De gemeentelijke belastingen zijn voor 1 persoon ook duurder dan een gezin. Het is niet zo dat voor een gezin van 4 personen de belastingen 4 keer zo duur zijn als 1 persoon.In de meeste gemeenten zijn er voor de reinigingsheffing en rioolrechten maar twee tarieven; je betaalt of voor 1 persoon, of voor drie personen. Mensen die met z'n tweeën in een huis wonen betalen dus relatief gezien het meest (omdat zij het tarief voor drie personen betalen, drie keer zoveel als een alleenstaande dus).
dinsdag 26 juli 2011 om 20:39
Lijstje van deze week:
Dubbelfris light 2
Aqua Appel 2
Pepsi light
Mag Yoghurt
7 Up light
Kellogs Fruit 'n Fibre
Sojamelk light
Griesmeelpap
Alpro vla Karamel
Alpro Vla Choco
Rosbief 100 gr
Kipfilet 100 gr
2 groente loempia's
8 knoflook
taco schelpen
kogelbiefstuk 230 gr
6 x rundertartaartjes
4 dubbele kipfilet
wasa knackebrod volk.
sla
kauwgom
boursin cuisine light
komkommer
roma tomaten,mandje
100 gr 10+kaas,plakjes
zuivelspread bieslook
geraspte 25+ kaas
pindakaas
2 blikken tomatenblokjes
2 rode pepers
6 eieren
salsa dip
totaal 63.37
Fruit eet ik ook op het werk en als er op vrijdag over is verdelen we onderling.
Salsa dip is één van de weinige dingen die ik kant en klaar koop,gewoon omdat ik het zelf niet zo lekker kan maken.
Loempia's zijn voor mn vriend omdat ik zaterdag uit feesten ben
Dubbelfris light 2
Aqua Appel 2
Pepsi light
Mag Yoghurt
7 Up light
Kellogs Fruit 'n Fibre
Sojamelk light
Griesmeelpap
Alpro vla Karamel
Alpro Vla Choco
Rosbief 100 gr
Kipfilet 100 gr
2 groente loempia's
8 knoflook
taco schelpen
kogelbiefstuk 230 gr
6 x rundertartaartjes
4 dubbele kipfilet
wasa knackebrod volk.
sla
kauwgom
boursin cuisine light
komkommer
roma tomaten,mandje
100 gr 10+kaas,plakjes
zuivelspread bieslook
geraspte 25+ kaas
pindakaas
2 blikken tomatenblokjes
2 rode pepers
6 eieren
salsa dip
totaal 63.37
Fruit eet ik ook op het werk en als er op vrijdag over is verdelen we onderling.
Salsa dip is één van de weinige dingen die ik kant en klaar koop,gewoon omdat ik het zelf niet zo lekker kan maken.
Loempia's zijn voor mn vriend omdat ik zaterdag uit feesten ben

dinsdag 26 juli 2011 om 21:08
Mijn lijstje (helaas nog niet helemaal compleet):
pindakaas
aardappelen
12 stuks halfvolle melk
3 karnemelk
havermoutpap
vanilleyoghurt
zout
pannenkoekenmix
kauwgom
rijstwafels
marsijsjes
kipfilet
sambasaus
pitabroodjes
ontbijtkoek
2 kokosmelk
2 deo
rendangsaus
volkorenbrood
4 keukenrollen
2 paprikamix
kiwi's
winterpeen
courgette
totaal 46 euro
Ik moet morgen nog ham, 2 containers sap en spruitjes scoren.
pindakaas
aardappelen
12 stuks halfvolle melk
3 karnemelk
havermoutpap
vanilleyoghurt
zout
pannenkoekenmix
kauwgom
rijstwafels
marsijsjes
kipfilet
sambasaus
pitabroodjes
ontbijtkoek
2 kokosmelk
2 deo
rendangsaus
volkorenbrood
4 keukenrollen
2 paprikamix
kiwi's
winterpeen
courgette
totaal 46 euro
Ik moet morgen nog ham, 2 containers sap en spruitjes scoren.
woensdag 27 juli 2011 om 08:07
Een weekmenu maak ik nooit op : ik maak klaar wat ik 'vind' in reclame of neem iets uit de diepvries. In d ezomerperiode eten we bijna uitsluitend groenten uit onze tuin wat een serieuze besparing oplevert. Ik kan niet zeggen hoeveel ik per week opdoe aan boodschappen aangezien ik vaak een grote hoeveelheid koop als een artikel in serieuze reclame staat. Zo heb ik weken dat ik méér uitgeef doordat ik onbederfbare dingne op voorhand koop
woensdag 27 juli 2011 om 08:19
quote:elninjoo schreef op 23 juli 2011 @ 14:28:
Ik heb nooit zo'n lange boodschappenlijst en koop gewoon waar ik zin in heb.
Wat regelmatig aangevuld wordt zijn bij mij de volgende zaken:
brood
prosecco
bar le duc citroen
eieren
kaas (plakjes en geraspt)
sla (veldsla of ijsbergsla)
iets van fruit: mango, ananas, bessen, aardbeien, wat er lekker en rijp uit ziet
vlees: kip, bief, net waar ik trek in heb
vis: gerookte zalm/paling, een witvisje, gamba's, ook net waar ik trek in heb
sausjes: als 'n potje of flesje van t een of ander (bijna) leeg is haal ik vervanging
diepvries spul: junkfood voor in de frituur, spinazie ala creme, bladerdeeg etc.
iets te snacken zoals chips/chocolaO nee, dat doe ik nooit. Ik maak thuis al een lijstje van wat ik nodig heb, niks meer niks minder. Verder let ik wel op bonusaanbiedingen en daar neem ik dan een voorraad van mee. Dreft vaatwasblokjes bijv. zijn bij AH heel vaak in de aanbieding, neem ik wat extra zakken van mee.
Ik heb nooit zo'n lange boodschappenlijst en koop gewoon waar ik zin in heb.
Wat regelmatig aangevuld wordt zijn bij mij de volgende zaken:
brood
prosecco
bar le duc citroen
eieren
kaas (plakjes en geraspt)
sla (veldsla of ijsbergsla)
iets van fruit: mango, ananas, bessen, aardbeien, wat er lekker en rijp uit ziet
vlees: kip, bief, net waar ik trek in heb
vis: gerookte zalm/paling, een witvisje, gamba's, ook net waar ik trek in heb
sausjes: als 'n potje of flesje van t een of ander (bijna) leeg is haal ik vervanging
diepvries spul: junkfood voor in de frituur, spinazie ala creme, bladerdeeg etc.
iets te snacken zoals chips/chocolaO nee, dat doe ik nooit. Ik maak thuis al een lijstje van wat ik nodig heb, niks meer niks minder. Verder let ik wel op bonusaanbiedingen en daar neem ik dan een voorraad van mee. Dreft vaatwasblokjes bijv. zijn bij AH heel vaak in de aanbieding, neem ik wat extra zakken van mee.
woensdag 27 juli 2011 om 08:59
Tot nu toe ben ik nog niet weer naar de winkel geweest.
Het heeft zo zijn voordelen dat de kinderen weg zijn.
Vandaag ben ik vrij dus ik ga vandaag mijn runderlapjes laten sudderen en ik ga mijn boontjes maar eens doppen en koken.
I.p.v. een gewoon klontje boter doe ik een klontje kruidenboter en uitgebakken spekjes erdoor.
Ik hield normaal niet zo van sperzieboontje maar op deze manier lust ik ze wel..
Het heeft zo zijn voordelen dat de kinderen weg zijn.
Vandaag ben ik vrij dus ik ga vandaag mijn runderlapjes laten sudderen en ik ga mijn boontjes maar eens doppen en koken.
I.p.v. een gewoon klontje boter doe ik een klontje kruidenboter en uitgebakken spekjes erdoor.
Ik hield normaal niet zo van sperzieboontje maar op deze manier lust ik ze wel..
woensdag 27 juli 2011 om 13:56
Hoi
Hier dan mijn lijstje van zojuist. Ik ben bij de appie geweest.
Amstel pils ¤10.07
Crystal clear 4 fles ¤4.32
Aardappelen 3kg ¤3.69
ES aanmaak siroop ¤1.19
Heinz Ketchup (grote fles) ¤2.77
Nivea soft ¤ 4.49
AH pindakaas (grote pot) ¤1.84
Broccoli 320gr ¤0.51
Appeltjes 1 kg ¤ 1.99
Bananen 5stuks ¤0.99
2 x Felix kattenstaafjes ¤1.42
Nectarines 3 stuks ¤1.21
Tomaten 4stuks ¤0.13
Ijsbergsla 1 Krop ¤0.39
Havermout ¤0.38
2 x ES tuinerwten (diepvries) ¤1.30
ES kaneel ¤0.36
Subtotaal: ¤41.91
Bonus en Jokers:
Amstel -¤3.40
Crystal Clear -¤1.30
Aardappelen -¤1.11
Nivea -¤1.80
Broccoli -¤ 0.13
Kattenstaafjes -¤0.36
Nectarines -¤0.49
Totaal Bonus/joker: ¤8.59
Emballage ivm Amstel: ¤3.90
Emballage retour -¤3.10
Totaal: ¤33.32
Niet slecht vind ik als ik kijk dat ik dus ook een hele krat bier heb en 4 flessen crystal clear (beide vast voor mijn verjaardag). Zie alleen dat ze mijn 10% kortings joker niet heeft gerekend die ik ook nog om het bier had zitten. Grrrrrr daarom altijd bonnetje nakijken in de winkel! Nouja voor die 75 ct ga ik niet terug maar het is toch zonde!
Maar nu heb ik weer voor anderhalve week ontbijt (havermout en kaneel) en eten voor de rest van de week (met aanvulling uit voorraad en vriezer natuurlijk. Zondag kijk ik wel weer verder want ik heb nog genoeg in de vriezer liggen aan vlees/vleesvervangers/vis en soep en tuinboontjes en rode kool en pastasauzen dus in princiepe hoef ik geen boodschappen meer te doen.
Ohja mijn budget recept:
2 bouillon blokjes, 1 ltr water, zak Euro shopper erwtjes uit de vriezer en een klein stukje spaanse peper (al vergeet ik die altijd te kopen). Alles bij elkaar en eventjes laten koken totdaat de erwten gaar zijn. Dan in de blender en mjammie een lekkere kom zomerse erwtensoep. Broodje of beschuit erbij en je hebt een lekkere lunch en of licht avondmaal. Hij staat nu bij mij op!
Zowiezo soepen zijn meestal niet duur om te maken en als je er maar genoeg ingooid (soepgroente of elke restje groente dat je nog hebt, maccaroni/vermicelli ed) vult het als de beste. Lekker met brood of beschuit. dat eet ik regelmatig als warme maaltijd.
groetjes
Hier dan mijn lijstje van zojuist. Ik ben bij de appie geweest.
Amstel pils ¤10.07
Crystal clear 4 fles ¤4.32
Aardappelen 3kg ¤3.69
ES aanmaak siroop ¤1.19
Heinz Ketchup (grote fles) ¤2.77
Nivea soft ¤ 4.49
AH pindakaas (grote pot) ¤1.84
Broccoli 320gr ¤0.51
Appeltjes 1 kg ¤ 1.99
Bananen 5stuks ¤0.99
2 x Felix kattenstaafjes ¤1.42
Nectarines 3 stuks ¤1.21
Tomaten 4stuks ¤0.13
Ijsbergsla 1 Krop ¤0.39
Havermout ¤0.38
2 x ES tuinerwten (diepvries) ¤1.30
ES kaneel ¤0.36
Subtotaal: ¤41.91
Bonus en Jokers:
Amstel -¤3.40
Crystal Clear -¤1.30
Aardappelen -¤1.11
Nivea -¤1.80
Broccoli -¤ 0.13
Kattenstaafjes -¤0.36
Nectarines -¤0.49
Totaal Bonus/joker: ¤8.59
Emballage ivm Amstel: ¤3.90
Emballage retour -¤3.10
Totaal: ¤33.32
Niet slecht vind ik als ik kijk dat ik dus ook een hele krat bier heb en 4 flessen crystal clear (beide vast voor mijn verjaardag). Zie alleen dat ze mijn 10% kortings joker niet heeft gerekend die ik ook nog om het bier had zitten. Grrrrrr daarom altijd bonnetje nakijken in de winkel! Nouja voor die 75 ct ga ik niet terug maar het is toch zonde!
Maar nu heb ik weer voor anderhalve week ontbijt (havermout en kaneel) en eten voor de rest van de week (met aanvulling uit voorraad en vriezer natuurlijk. Zondag kijk ik wel weer verder want ik heb nog genoeg in de vriezer liggen aan vlees/vleesvervangers/vis en soep en tuinboontjes en rode kool en pastasauzen dus in princiepe hoef ik geen boodschappen meer te doen.
Ohja mijn budget recept:
2 bouillon blokjes, 1 ltr water, zak Euro shopper erwtjes uit de vriezer en een klein stukje spaanse peper (al vergeet ik die altijd te kopen). Alles bij elkaar en eventjes laten koken totdaat de erwten gaar zijn. Dan in de blender en mjammie een lekkere kom zomerse erwtensoep. Broodje of beschuit erbij en je hebt een lekkere lunch en of licht avondmaal. Hij staat nu bij mij op!
Zowiezo soepen zijn meestal niet duur om te maken en als je er maar genoeg ingooid (soepgroente of elke restje groente dat je nog hebt, maccaroni/vermicelli ed) vult het als de beste. Lekker met brood of beschuit. dat eet ik regelmatig als warme maaltijd.
groetjes
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!

woensdag 27 juli 2011 om 14:58
Hier 2 volwassenen met 2 gemiddelde salarissen (denk ik). Wij zijn meestal ongeveer 100 Euro per week kwijt. Vandaag boodschappen door Albert laten bezorgen. 113,62 Euro inclusief bezorgen en statiegeld klapkratten (4 Euro per krat, krijg je terug als je ze weer inlevert).
aardappelpartjes
krieltjes
kookaardappels
bio macaroni
tagliatelle
rucola sla melange
sperziebonen
erwten&wortels
uien
radijsjes
2x cherry tomaatjes
gewone tomaten
3 komkommers
bosuitjes
knoflook
basilicum
peterselie
stuk of 10 appels
2 trossen bananen
2x boemboe bami
olijfolie
gemalen geitenkaas
gemalen 30+ kaas
12 eieren
zalmreepjes
2x magere yoghurt
bio volkoren beschuit
3 volkoren broden
alpro soya margarine
6x slankie smeerkaas
sandwich spread
speculoos pasta
rosbief
kipfilet
toiletpapier
senseo koffiepads
2x spa blauw
3x alpro soya drink light nature
2x alpro soya drink bosvrucht
2x optimel drink
2x crystal clear
2x lipton ice tea zero
coca cola zero
2 pakken liga evergreen
2 pakken speculaas
2 pakken gevulde koeken
2 pakken bosvruchtenkoeken
koffieleutjes
cheetos chipito chips
nibb-it chips
2x 3-pak stimorol kauwgom
minifrites
Met de voorraad uit de vriezer en voorraadkast kunnen we hier een week mee vooruit. Fruit en rauwkost wordt soms nog wel eens tussendoor aangevuld als het op is. Voordat de forumgezondheidspliesie langskomt: de meeste ongezonde snaai is natuurlijk voor mijn vriend.
aardappelpartjes
krieltjes
kookaardappels
bio macaroni
tagliatelle
rucola sla melange
sperziebonen
erwten&wortels
uien
radijsjes
2x cherry tomaatjes
gewone tomaten
3 komkommers
bosuitjes
knoflook
basilicum
peterselie
stuk of 10 appels
2 trossen bananen
2x boemboe bami
olijfolie
gemalen geitenkaas
gemalen 30+ kaas
12 eieren
zalmreepjes
2x magere yoghurt
bio volkoren beschuit
3 volkoren broden
alpro soya margarine
6x slankie smeerkaas
sandwich spread
speculoos pasta
rosbief
kipfilet
toiletpapier
senseo koffiepads
2x spa blauw
3x alpro soya drink light nature
2x alpro soya drink bosvrucht
2x optimel drink
2x crystal clear
2x lipton ice tea zero
coca cola zero
2 pakken liga evergreen
2 pakken speculaas
2 pakken gevulde koeken
2 pakken bosvruchtenkoeken
koffieleutjes
cheetos chipito chips
nibb-it chips
2x 3-pak stimorol kauwgom
minifrites
Met de voorraad uit de vriezer en voorraadkast kunnen we hier een week mee vooruit. Fruit en rauwkost wordt soms nog wel eens tussendoor aangevuld als het op is. Voordat de forumgezondheidspliesie langskomt: de meeste ongezonde snaai is natuurlijk voor mijn vriend.
woensdag 27 juli 2011 om 15:07
quote:Mieshka schreef op 27 juli 2011 @ 14:58:
Ja tuurlijk dat zou ik ook zeggen en alle biozooi is voor jou zeker..

woensdag 27 juli 2011 om 16:11
quote:superstar_2 schreef op 27 juli 2011 @ 15:07:
Ja, uiteraard!
Serieus, het grootste gedeelte van de ongezonde snaai is wel voor mijn vriend (ik moet afvallen en doe Weight Watchers, hij niet) en ik ben wel de geitenwollensok van ons twee (ik eet geen vlees en kies af en toe voor biozooi, mits ik de prijs redelijk vind). Maar ik zeg niet dat ik nooit eens wat ongezonds eet, dat gaat me te ver.
Ja, uiteraard!
Serieus, het grootste gedeelte van de ongezonde snaai is wel voor mijn vriend (ik moet afvallen en doe Weight Watchers, hij niet) en ik ben wel de geitenwollensok van ons twee (ik eet geen vlees en kies af en toe voor biozooi, mits ik de prijs redelijk vind). Maar ik zeg niet dat ik nooit eens wat ongezonds eet, dat gaat me te ver.

woensdag 27 juli 2011 om 23:15
Boodschappen voor vandaag:
- 1 grote fles jus d'orange (doe ik 2 dagen mee);
- 1 fètablok om zelf in stukjes te snijden;
- 4 tomaten;
- 1 zakje olijven;
- 1 zak tomatencremesoep;
- 1 halfje bruin brood (doe ik 3 dagen mee);
- 3 bananen (doe ik 3 dagen mee).
Totaal ongeveer E 8,-- en dat is eigenlijk iets te veel, omdat ik E 5,-- per dag wil uitgeven. (en ik moest ook nog naar de kapper à E 26,-- ).
Ik heb trouwens van de kokosmelk die ik nog over had een heerlijke smoothie gemaakt, dus kokosmelk is daar zeker voor te gebruiken.
Heel simpel: 1 banaan, een half blik kokosmelk en een flinke scheut sinaasappelsap en dan mengen. Heerlijk fris met een vleugje kokossmaak.
- 1 grote fles jus d'orange (doe ik 2 dagen mee);
- 1 fètablok om zelf in stukjes te snijden;
- 4 tomaten;
- 1 zakje olijven;
- 1 zak tomatencremesoep;
- 1 halfje bruin brood (doe ik 3 dagen mee);
- 3 bananen (doe ik 3 dagen mee).
Totaal ongeveer E 8,-- en dat is eigenlijk iets te veel, omdat ik E 5,-- per dag wil uitgeven. (en ik moest ook nog naar de kapper à E 26,-- ).
Ik heb trouwens van de kokosmelk die ik nog over had een heerlijke smoothie gemaakt, dus kokosmelk is daar zeker voor te gebruiken.
Heel simpel: 1 banaan, een half blik kokosmelk en een flinke scheut sinaasappelsap en dan mengen. Heerlijk fris met een vleugje kokossmaak.
woensdag 27 juli 2011 om 23:20
Mijn lijstje van vandaag:
appelmoes 2x
augurken
tuinkruiden sladressing
vloeibare margarine
krokante kipschnitzels
ijsbergsla
komkommer 2x
trostomaten
diepvries boontjes 2x
aardappelkroketjes 2x
rostirondjes
¤18 euro kwijt. (had twee eters erbij dus voor zes personen gekookt.)
Kipschnitzels waren duur maar had ik de kinderen beloofd voordat ik wist wat het koste.
citroenvla
appelmoes 2x
augurken
tuinkruiden sladressing
vloeibare margarine
krokante kipschnitzels
ijsbergsla
komkommer 2x
trostomaten
diepvries boontjes 2x
aardappelkroketjes 2x
rostirondjes
¤18 euro kwijt. (had twee eters erbij dus voor zes personen gekookt.)
Kipschnitzels waren duur maar had ik de kinderen beloofd voordat ik wist wat het koste.
citroenvla
woensdag 27 juli 2011 om 23:24
quote:iris1969 schreef op 27 juli 2011 @ 23:15:
Ik denk dat het heel moeilijk is om iedere dag rond de vijf euro uit te geven. Dan kun je beter 1 dag niet gaan en voor 2 dagen koken.
Ik denk dat het heel moeilijk is om iedere dag rond de vijf euro uit te geven. Dan kun je beter 1 dag niet gaan en voor 2 dagen koken.