Jezelf mogen zijn

27-07-2011 08:04 251 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sommigen van jullie weten dat ik vaak gekke dingen doe met m'n kapsel. Zo heb ik stekeltjes gehad, roze plukken in m'n haar, gemillimeterd, een roze hanekam... en kaal. Nou ja bijna dan. Tondeuse zonder kapje, is nog 1 mm.

Ik heb nu haar tot iets onder mijn oren. Het enige wat ik ermee doe is in een staartje. Los vind ik meestal teveel werk (fohnen en met de stijltang) en niet echt heel leuk staan.

Ik zou het over een tijdje weer af willen scheren. Gewoon omdat IK mezelf zo het mooist vind. (En een jongen, die het wil doen is het met me eens, ik ben op mijn mooist met een kaal koppie.)

Waarom is het bij mannen wel doodnormaal dat ze kaal zijn, zonder dat er gedacht wordt aan kanker en is het bij vrouwen niet normaal? (In dit land dan, er zijn landen in Afrika waar het ook normaal is dat vrouwen gemillimeterd of kaal zijn.)

Ik wil het echt heel graag!

Ik zit zelfs op een Hyves voor kale meisjes. Daar is een meisje wat het sinds 5 jaar scheermeskaal heeft en een ander meisje 1,5 jaar. Zij durven wel gewoon, ze trekken zich niks van anderen aan. Waarom doe ik dat wel? De vorige keer dat ik het helemaal afschoor werd mijn moeder gek. "Zonde!" zei ze. begrijpelijk. Maar wat als ik dat nou echt wil, dan kan ze dat toch wel respecteren?

Wie heeft er ook een wat ander uiterlijk dan "normaal"? En hoe waren de reacties in je omgeving toen je hiervoor koos?
Ow, TO is dinges! *traag van begrip* Ow, wauw, daar moet ik ff voor zitten...
Liever elitair dan een pauper!
quote:willemeen schreef op 27 juli 2011 @ 17:20:

[...]

Volgens mij is het een aandachts-dingetje.

Aandacht omdat mensen geschokt hun hoofd wegdraaien in de veronderstelling dat ze ziek is.

Aandacht van mensen die zich door haar kapsel laten provoceren.

Aandacht van mensen die haar bemoedigend in haar arm knijpen, wederom in de veronderstelling dat ze ziek is.

Helemaal mee eens.

Zodat zij later luidkeels bellend (aandacht!) kan schamperen dat mensen er toch meteen vanuitgaan dat je ziek bent als je gewoon een kaal hoofd mooi vindt.

En dan als kers op de taart nog aandacht van de Viva-forummers, met als speerpunt het 'jezelf mogen zijn' (want dan kan er immers niets verkeerd aan zijn).

Hatseflats, diagnose gesteld. Dat is dan 200 euro alstublieft.
Het is toch niet mijn probleem dat mensen gelijk vooroordelen hebben (die zal wel kanker hebben)? Dat probleem hebben mannen toch ook niet? Niet iedere kale man heeft kanker. Niet iedere kale vrouw heeft kanker (of die haarziekte).

Ik heb ook een mond en tong gekregen, ik kan zeggen dat ik het gewoon heel gaaf vind en dat het niks met welke ziekte dan ook te maken heeft.
quote:superstar_2 schreef op 27 juli 2011 @ 17:25:

[...]

Ook helemaal mee eens.

In een ander topic zeg je nog: Ik kan weer bijna een staartje, Jippie!

Je post enorm tegenstrijdige dingen en je schreeuwt om aandacht. Je bent als de dood dat je vriend je verlaat maar dit doe je dan weer wel, want: stoer. Je wilt zo graag stoer zijn, leuk gevonden worden, maar diep in je hart ben je enorm onzeker en klein.

Het is al zo vaak tegen je gezegd meid, zoek hulp.
quote:VivaPepsi schreef op 27 juli 2011 @ 17:31:

Het is toch niet mijn probleem dat mensen gelijk vooroordelen hebben (die zal wel kanker hebben)? Dat probleem hebben mannen toch ook niet? Niet iedere kale man heeft kanker. Niet iedere kale vrouw heeft kanker (of die haarziekte).

Ik heb ook een mond en tong gekregen, ik kan zeggen dat ik het gewoon heel gaaf vind en dat het niks met welke ziekte dan ook te maken heeft.Zodat je het lekker de hele tijd over jezelf en je maffe kapsel kunt hebben.

Ik heb ook een mond en tong gekregen, ik kan zeggen dat ik het gewoon heel gaaf vind en dat het niks met welke ziekte dan ook te maken heeft.

Als je het werkelijk zo gaaf vind waarom zit je dan te forummen i.p.v. dat je bij de kapper zit?

Ik denk net als willemeen dat je het meer wilt om aandacht te trekken dan dat je het werkelijk zo fantastisch vindt.
Met zo'n kaal koppie hoor je ergens bij. Waar hoor jij bij mét haar, Pepsi?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:mamalief schreef op 27 juli 2011 @ 15:52:

Oh je vroeg ervaringen.

Heb ook tondeusehaar gehad en de reacties waren bijna uitsluitend positief.

Behalve van mijn zus die vroeg of ik het voor haar trouwen weer wilde laten groeien anders stond het zo raar op de foto's.

Je raadt al wat ik heb gedaan denk ik.Je hebt er een swastika ingeschoren?
quote:Murdoch schreef op 27 juli 2011 @ 21:04:

[...]

Je hebt er een swastika ingeschoren? ja lekker recalcitrant.
quote:Djuuls04 schreef op 27 juli 2011 @ 16:41:

En wat die kennis/ goede vriend betreft, je schrijft toch zelf dat hij je dolgraag kaal wil scheren en het niet leuk vond toen je je belofte niet nakwam en nu voel je je bijna verplicht. Het lijkt mij dat deze vriend wel erg gericht is op het kaal scheren als hij er zelfs voor wil betalen.Idd, weet hij wel dat het hier om je hoofd gaat?
Ik ken één vrouw die ik altijd alleen maar met heel kort haar gezien heb. t Is niet kaal maar wel gemillimeterd.

Ze heeft haar waarbij ieder ander kapsel een heleboel moeite zou kosten, gok ik.

Haar vind ik het wel staan, maar ook omdat ze niet een 'stereotype kaal meisje' is. Ze is niet punk of geheel in t zwart gekleed of zwaar zwart gemake-upt (dat is gewoon niet wat ik mooi vind, meestal).

t Is alleen wel zo dat haar vriend ook gemillimeterd haar heeft en zo met zijn twee vind ik ze altijd erg uniseks

TO ik vind dat jij een beetje raar doet met je kapsel. Weddenschappen met een 'haar-maatje' zogenaamd omdat het al bijna Serious Request is. Sure.
Ik kan me voorstellen dat het bij mamalief wel mooi staat overigens.

En hatseflats vind ik een leuk woord.
gewoon lekker jezelf zijn en je kop kaal laten scheren voor ¤50. En wat je vriend ervan vindt: lekker boeie, je vindt wel weer een andere.
quote:willemeen schreef op 27 juli 2011 @ 17:20:

[...]

Volgens mij is het een aandachts-dingetje.

Aandacht omdat mensen geschokt hun hoofd wegdraaien in de veronderstelling dat ze ziek is.

Aandacht van mensen die zich door haar kapsel laten provoceren.

Aandacht van mensen die haar bemoedigend in haar arm knijpen, wederom in de veronderstelling dat ze ziek is.

Zodat zij later luidkeels bellend (aandacht!) kan schamperen dat mensen er toch meteen vanuitgaan dat je ziek bent als je gewoon een kaal hoofd mooi vindt.

En dan als kers op de taart nog aandacht van de Viva-forummers, met als speerpunt het 'jezelf mogen zijn' (want dan kan er immers niets verkeerd aan zijn).

Hatseflats, diagnose gesteld. Dat is dan 200 euro alstublieft.

[...]

Ik heb ook een mond en tong gekregen, ik kan zeggen dat ik het gewoon heel gaaf vind en dat het niks met welke ziekte dan ook te maken heeft.Doe het dan en scheer je hoofd kaal. En zeg daarna - mocht er iemand daadwerkelijk naar vragen - dat je het gewoon heel gaaf vindt. Sta achter je keuze en zeur verder niet.
quote:willemeen schreef op 27 juli 2011 @ 17:34:

[...]Zodat je het lekker de hele tijd over jezelf en je maffe kapsel kunt hebben. Als ik een therapeut nodig heb, wil ik jou! (Maar je bent wel erg duur )
quote:waranaka schreef op 28 juli 2011 @ 11:46:

[...]

Sta achter je keuze en zeur verder niet.Zucht, Pepsi wil gewoon lekker zichzelluf zijhijn... en topics volzeuren hoort daar duidelijk ook bij.
"Zucht", Pepsi komt aandacht te kort.

Op deze manier krijgt ze volop aandacht.

Net een zeurend kind.

Ook al is de aandacht overwegend negatief:

Negatieve aandacht is immers ook aandacht.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 juli 2011 @ 11:04:

Ik heb een jongen leren kennen die deze passie deelt. We vinden het allebei te gek om headshavevideo's te bekijken, om zelf te scheren, of zelf geschoren worden.

Héél eh....bijzonder. I

Klinkt eerder als iets fetish-achtigs dan als iets wat je "gewoon" wel leuk vindt.

Het idee dat mijn man zijn haar tot zijn middel zou willen laten groeien ( moet hij zelf weten ) maar dat hij om die reden een vriendschap aangaat met een vrouw met zo'n haarlengte en daar dan over praat, mailt, gezamelijk filmpjes over bekijkt, topics over opent en elkaars haar gaat kammen en op een " ik-heb-lang-haar"-Hyves gaat zitten......... ik weet niet hoor, dat is voorbij " moet je lekker zelf weten ", wat mij betreft.Ja, dat vond ik ook het meest opvallend aan dit verhaal. Wat vindt jouw vriend eigenlijk van die vriendschap?
quote:Dave890 schreef op 28 juli 2011 @ 12:01:

"Zucht", Pepsi komt aandacht te kort.

Op deze manier krijgt ze volop aandacht.

Net een zeurend kind.

Ook al is de aandacht overwegend negatief:

Negatieve aandacht is immers ook aandacht. Gewoon even uitzweten, als je de 18 passeert gaat dit meestal wel over.
Welke hyves is dat dan?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik begrijp het helemaal. Zelf heb ik onlangs ook mijn haar gemillimeterd en het voelde als een bevrijding. Zelf heb ik erg dun haar met een paar kruinen zodat het alle kanten opgaat. Ooit heb ik het voor mijn ex laten groeien, maar dat was zo'n lullig bosje haar geworden, dat hij mij naar de kapper stuurde om het weer kort te laten knippen.

Wat een gezeur over haar, er zijn stammen vrouwen die hun haar laten doen met extensions, moeten zij weten als ze daar bij fijn voelen. Als een ander zich prettig voelt bij een lekker kaal koppie moet dat ook kunnen. Dat is geen gezeur om aandacht, maar meer het gehak op elkaar. Als iemand zich prettig voelt met extensies ok, als iemand zich prettig voelt met een kaal koppie ook ok. De reacties in mijn buurt waren verschillend, de een vond het prachtig, de ander afgrijselijk. Jammer dan.

En dan moet ik er even bij zeggen; ik ben 48, 1. 72 lang en vrij fors. Maar ik heb me nooit zo lekker gevoeld.
Kun je uitleggen wat er zo bevrijdend aan voelt?
Inderdaad? Bevrijd van wat dan?
Is het bevrijdend om elke ochtend geen tijd te hoeven besteden aan hoe je haar zit?

Ben oprecht benieuwd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven