Kinderen op bruiloft

29-07-2011 12:17 387 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag jullie ideeen hierover.

Wij zijn uitgenodigd voor een bruiloft van vrienden van ons. Nu is de kaart naar ons geadresseerd, maar de naam van ons zoontje staat er niet bij. Wij vroegen ons af of hij dan nu wel of niet uitgenodigd is.

Wij vinden het best vreemd, aangezien hun zoon bij ons wel welkom was op de bruiloft.

We zijn voor de hele dag uitgenodigd en dat zou betekenen dat hij de hele dag bij een oppas moet zitten terwijl het een dag is dat we anders als gezin leuke dingen gaan doen (het is op een zaterdag) of in ieder geval als gezin samen zijn.

Is het raar als ik vraag of hij uberhaubt welkom is, of zal ik vragen of hij mee mag komen?
quote:mamavantom schreef op 29 juli 2011 @ 16:48:

Misschien heel arrogant van mij, maar als mijn zoon niet welkom zou zijn, zou ik niet gaan.

Ooit weleens afgevraagd waarom je zo weinig uitnodigingen krijgt?

Ik zie trouwens niet in wat er arrogant aan is. Wel wat er beperkt aan is... dat dan weer wel.
quote:Snubbel schreef op 29 juli 2011 @ 17:15:

De mensen die zeggen dat kind onderdeel is van gezin en anders sowieso niet gaan snap ik echt niet. Mijn kat is ook onderdeel van mijn gezin maar die laat ik toch ook thuis. (Is ze me nog dankbaar voor ook.) Het is hun feestje!

Voor sommige mensen werkt dat echt zo. Oom en tante van mijn man kwamen ook niet op onze bruiloft omdat de kinderen niet mee mochten.

Dat 'de kinderen' 21 en 19 waren deed daar niets aan af.
Die waren dan waarschijnlijk beledigd omdat je man zijn neef en nicht niet had uitgenodigd.
Ga in therapie!

Misschien heel arrogant van mij, maar als mijn zoon niet welkom zou zijn, zou ik niet gaan. arrogant? Ik vind eerder kinderachtig en drammerig, maar arrogant? Neuh

edit: eigenlijk vind ik het wel arrogant. Wie ben jij om te beslissen voor een ander wie ze wel of niet uitnodigen???? Hun feestje, hun gastenlijst!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

Misschien heel arrogant van mij, maar als mijn zoon niet welkom zou zijn, zou ik niet gaan.

Mocht iemand met deze instelling tot mijn vrienden behoren, zou dat dus automatisch al 1 uitnodiging minder zijn. Niet te geloven zeg. Erg respectloos naar gastheer / gastvrouw.

@ TO:

Fijn dat er nu duidelijkheid is. Toen ik nog klein was gingen mijn ouders sowieso alleen naar bruiloften en van familie kleine kinderen alleen bij de receptie. Behalve dat ik mijn speciale feestjurk aanmocht kan ik me van de receptie totaal niets meer herinneren maar vervolgens het logeren bij opa en oma was 1 groot feest.
quote:Jorina schreef op 29 juli 2011 @ 12:27:

Mijn zoon is onderdeel van ons gezin, en als je ons uitnodigt, dan gaat hij gewoon mee.

Mijn kinderen horen ook bij mijn gezin, maar dat wil niet zeggen dat ik ze met elk feestje mee sleep....zo ongepast.

En zo asociaal dat jij maar voor het bruidspaar bepaald dat ze ook voor je kind moeten betalen. Zo mooi zijn als iedere aso dat maar deed.

Daarbij, als je als stel wordt uitgenodigd wordt je niet, ik herhaal, NIET als gezin uitgenodigd....
Vraag me af of dit soort mensen ook ongepast hun kinderen meesjouwen als ze een receptie hebben van een jubilerende collega als zij en hun partner zijn uitgenodigd..bijvoorbeeld.
Ik zou me heel goed kunnen voorstellen dat jouw vrienden niet zitten te wachten op kinderen op hun bruiloft. Zelf heb ik een zoontje, maar echt niet dat ik hem mee zou nemen naar een bruiloft, hoor. Ten eerste is het voor zo'n kind gewoon niet leuk en ten tweede is het voor het bruidspaar echt niet aangenaam als zo'n kind begint te huilen tijdens de ceremonie ofzo. Ik was zelf not amused geweest als er tijdens mijn eigen bruiloft een bataljon schreeuwende kinderen rond had gelopen.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Shamrock, je kunt toch een mailtje sturen met daarin dat het idee van de kinderen erbij erg leuk was ( ) maar dat je gezien de exorbitante kosten die dit met zich meebrengt toch besloten hebt om een bruiloft voor volwassenen te geven. Ze hebben nog een maand om oppas te vinden, en de paar mensen die echt geen minuut zonder hun bloedjes kunnen (wegens attached parenting ofzo)die komen dan maar niet
quote:Jorina schreef op 29 juli 2011 @ 12:27:

Mijn zoon is onderdeel van ons gezin, en als je ons uitnodigt, dan gaat hij gewoon mee.jij en je man gaan ook fijn mee op kinderverjaardag als je zoon is uitgenodigd? Tja, jullie zijn natuurlijk ook onderdeel van het gezin.
quote:dubiootje schreef op 29 juli 2011 @ 17:51:

Die waren dan waarschijnlijk beledigd omdat je man zijn neef en nicht niet had uitgenodigd.

Dat hoop ik maar, maar de opmerking van tante dat ze dan niet op tijd thuis zou zijn om te koken doet anders vermoeden. Kan me wel voorstellen dat het lastig oppas vinden is voor die leeftijdscategorie.

(Niet dat ik hoop dat ze beledigd waren natuurlijk, maar als het wel zo is lijkt dat me een gezondere reden dan ze niet alleen thuis willen laten)

Gaat jouw zoon ook mee als je moet werken/gaat poepen/er een begrafenis is, en ga jij ook de hele dag mee naar de creche/school/kinderverjaardag?

Nee? Dan snap ik ook werkelijk waar niet dat je niet naar een feest kunt gaan als je kind niet is uitgenodigd. Niet de hele wereld draait om het kind van jou/de buurvrouw/je tante/je broer/vul maar in
En Shamrock, wat sneu dat jouw vrienden zo moeilijk doen over het feit dat jij liever geen kinderen op je bruiloft hebt. Ik vind dat echt onfatsoenlijk. Als ik jou was, zou ik dat springkussen en al die rotzooi echt cancellen, hoor. Het is toch te gek voor worden dat jullie zoveel meer geld uit moeten geven, voor iets waar jullie helemaal niet op zitten te wachten? Het is toch zeker jullie bruiloft? En wie daar problemen mee heeft, komt maar lekker niet!

Wij hadden geen familie uitgenodigd op onze bruiloft (behalve de ouders natuurlijk) en daar was ook het nodige gezeur over. Tja, het kon ons echt niet boeien. Het was tenslotte ons feestje.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Feeks

Toby, misschien doen die mensen ook aan attachment parenting?
Ga in therapie!
quote:Annali70 schreef op 29 juli 2011 @ 14:29:

Het is af en toe al lastig genoeg om te weten wie de partners zijn van je vrienden, dus om ook nog alle namen van kinderen op de envelop te zetten wordt dan ook wel lastig. Ik heb het in elk geval niet gedaan. Maar dat wil zeker niet zeggen dat ik geen kinderen op mijn bruiloft wil zien, in tegendeel, dat vind ik juist leuk. Ik hoop dat mijn vrienden dat snappen. Voor mijn dochters xheb ik specifiek een aantal vriendinnetjes van hun uitgenodigd...maar andere kindjes zijn zeker ook welkom.

Familie susenzo is ook niet echt en optie als je alleen de achternaam van de vrouw weet, dat ik nog steeds geen etikette in nl...

Vind je? Dat noem ik interesse in je vrienden hebben.

Je kunt dat altijd nog omzeilen door op de envelop te schrijven Marietje Jansen + partner.

Familie zusenzo als je alleen de achternaam van de vrouw weet? Kun je oplossen door alle voornamen op de kaart te zetten.
quote:meds schreef op 29 juli 2011 @ 14:45:

oppas is dus geregeld. Prima, knappe oppas die 40 kinderen van uiteenlopende leeftijden vier uur zonder kinderleed kan vermakenDoen schooljuffen dat ook niet??
Nee, die geven les. In een opvang kun je vergeten dat een leidster verantwoordelijk is voor 30-40 kinderen.
Ga in therapie!
quote:dubiootje schreef op 29 juli 2011 @ 18:50:

Feeks

Toby, misschien doen die mensen ook aan attachment parenting?

Ik denk het wel, nu ruim 5 jaar later is de oudste na een half jaar samenwonen net terug verhuisd naar zijn ouderlijk huis en volgens zijn moeder had hij het wel gemist (had ze tegen mijn schoonmoeder gezegd). Het is dat ze groter zijn dan hun moeder anders was ze denk ik wel lid van de draagdoekmaffia.

Het is zo jammer dat al die beledigde mensen niet snappen dat ieder extra persoon ook extra geld kost, ook als je voor goedkope opties gaat. Alle neven en nichten uitnodigen zat er gewoon niet in (en aangezien we 23 en 24 waren en allebei nog studeerden was dat denk ik ook wel in te schatten zonder dat ze in onze portemonnee konden kijken). Zoiets als Shamrock beschrijft is toch niet te geloven? Realiseren die mensen zich echt niet wat dat allemaal extra kost of interesseert het ze gewoon niet?
Hee, maar ik heb 2 oppassers he ;) En ook veel al wat oudere kinderen die prima op zichzelf en de andere kleintjes kunnen letten. Ik heb i.i.g. mijn best gedaan. Verder is het dan verantwoordelijkheid van de ouders.
Here I am - now what are your other two wishes...
Heerlijk topic dit, haha. Over 2 weken gaan mijn aanstaande en ik trouwen en we hebben overdag 6 kinderen uitgenodigd. Inderdaad door 'Fam' op de kaart te zetten. Nou was het voor 5 van de 6 al wel logisch: 4 bruidskindjes en 1 'kinderceremoniemeester (de grote broer van de 2 bruidsmeisjes verdiende in onze ogen ook wel een speciale titel, bovendien zijn zijn ouders de echte ceremoniemeesters). Van het 6e kindje keken de ouders erg op dat ze mee mag, maar dat vinden ze erg leuk :-) 't is ook een erg leuk kindje en de ouders hebben back-up oppas geregeld, mocht ze moe of vervelend worden. Alle ouders heb ik net gemaild dat er speelgoed meegebracht mag worden naar de locatie en dat er verder een speeltuin is. Ze moeten dus wel die dag zelf hun kinderen in de gaten houden, maar dat lijkt me meer dan logisch. En ik neem aan dat ze er allemaal rekening mee houden dat een dag van 10 uur 's morgens tot 1 uur 's nachts voor alle kinderen wel eens te lang kon zijn en dus vanaf een bepaalde tijd (of tussendoor) oppas hebben geregeld.

Wat betreft dat je 't niemand naar de zin kan maken hebben wij ook al ervaren: Een familielid van mij was erg verontwaardigd dat haar kinderen (mijn ooms en tantes) 'er niet bij hoorden' (die zijn op de receptie uitgenodigd). Wij willen het 's avonds klein houden en hebben dan alleen de echte naaste vrienden en familie uitgenodigd, alle ooms en tantes die we verder nauwelijks zien horen wat ons betreft daar niet bij, maar willen we wel graag bij de dag hebben, dus 's middags tijdens de receptie. Achja, mensen die dat 'te min' vinden mogen ook thuisblijven hoor. Scheelt ons ook weer in de kosten En we hebben liever dat er alleen mensen komen die het zelf ook leuk vinden om (een deel van) de dag met ons te vieren.

Groetjes!
Als mijn kind niet uitgenodigd is dan neem ik hem niet mee, prima.

Ik vind het ook fijn om samen met mijn man te gaan.

Maar ik vind het op zich wel een rare tendens worden dat kinderen zo ongewenst zijn op feesten en partijen. Het zijn gewoon mensen (mensjes) en toen ik klein was was het heel gebruikelijk om mee te gaan naar bruiloften en dergelijke. Daar keek je dan al weken naar uit. Ik had me trouwens wel te gedragen, anders kreeg ik echt wel op mijn falie van mijn ouders, en als het heel laat werd, werden we opgehaald door een oppas of naar opa en oma gebracht. De tijden zijn veranderd denk ik.
Stressed is just desserts spelled backwards

Als jij mijn vriendin zou zijn, zou ik echt behoorlijk pissig op je zijn!

Wat een gemuts zeg, je kunt toch wel voor 1 dagje rekening houden met de wensen van een ander?
quote:Maleficent schreef op 29 juli 2011 @ 19:58:

Als mijn kind niet uitgenodigd is dan neem ik hem niet mee, prima.

Ik vind het ook fijn om samen met mijn man te gaan.

Maar ik vind het op zich wel een rare tendens worden dat kinderen zo ongewenst zijn op feesten en partijen. Het zijn gewoon mensen (mensjes) en toen ik klein was was het heel gebruikelijk om mee te gaan naar bruiloften en dergelijke. Daar keek je dan al weken naar uit. Ik had me trouwens wel te gedragen, anders kreeg ik echt wel op mijn falie van mijn ouders, en als het heel laat werd, werden we opgehaald door een oppas of naar opa en oma gebracht. De tijden zijn veranderd denk ik.Een paar kinderen op een bruiloft is heel gezellig. Echter als al je gasten minstens 2 a 3 kinderen hebben... gaat het wel erg druk worden. In mijn geval dus.... 40 kinderen. Het heeft niet zoveel met anti-kind te maken.
Here I am - now what are your other two wishes...
Ik vind het zo'n rare redenatie 'als mijn kind niet welkom is, ga ik ook niet'. Dan houd je toch totaal geen rekening met het feit dat jij niet de enige bent met kinderen? Even weer het voorbeeld van mijn zus: 43 extra daggasten! 43 kinderen dus.

Lijkt me erg egoïstisch om dan zo te denken.

Dat begrijp ik echt niet.
quote:Maleficent schreef op 29 juli 2011 @ 19:58:

Maar ik vind het op zich wel een rare tendens worden dat kinderen zo ongewenst zijn op feesten en partijen. Het zijn gewoon mensen (mensjes) en toen ik klein was was het heel gebruikelijk om mee te gaan naar bruiloften en dergelijke. Daar keek je dan al weken naar uit. Ik had me trouwens wel te gedragen, anders kreeg ik echt wel op mijn falie van mijn ouders, en als het heel laat werd, werden we opgehaald door een oppas of naar opa en oma gebracht. De tijden zijn veranderd denk ik.Daar ben ik het ook wel weer mee eens.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven