Goede betaalbare printer zakelijk gebruik

05-04-2011 21:05 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn bedrijfje wil ik af en toe wat folders maken. Omdat laten printen hartstikke duur is wil ik een kleurenprinter aanschaffen.

Maar welke???? Het moet wel betaalbaar zijn en goed.
hier de canon pixma 310.

Meer dan goede printer en rond 2 of 300 euro geloof ik. Wel even opletten: als de printer aangeeeft dat de patronen leeg zijn, dan zijn ze nog lang niet leeg. maar dat is bij wel meer printers zo geloof ik.

Ouders hebben net 350 gekocht, met wifi verbinding....
Een printer met wifi verbiding is ideaal!!
Ik ben ook net bezig met een nieuwe printer, maar dan meteen eentje die ook kan scannen en kopieren. Dat wil je niet?
zit bij die 310 en 350 ook in....
Hoeveel folders heb je nodig per keer? Heb je wel eens geinformeerd hoeveel het kost? Ik vind de prijs voor printen meestal erg meevallen. Drukwerk is wel duur, dat kan pas uit als je heel veel nodig hebt.
Ik weet niet of het bij de nieuwere modellen van Canon Pixma ook is, maar houd in de gaten dat als de inktpatronen op zijn je ook de kopieer- en scanfunctie niet kunt gebruiken.
Ik weet niet welk formaat je wil printen, maar als het maximaal a4 is, kan je ook overwegen je folder eenmaal te printen in kleur en daarna kleurkopieen ervan te maken...

Cartridges voor de printer zijn ook duur hoor!
Drukwerk vind ik juist hartstikke meevallen qua prijs, bij sites als Drukland.nl, logiprint.nl enzo. Voor een paar tientjes heb je een flinke stapel folders.

(ik heb overigens ook de Canon Pixma, de 640 met wifi, en ben ook heel tevreden, behalve dan met het gemiep over die inktpatronen inderdaad)
Vanaf woensdag 13 april bij de ALDI:

HP Deskjet 3050 AIO WLAN

HP B110a AIO Wireless printer
Thnx voor de tips, ik ga ook even de sites van Wen bekijken.
Even een ouder topic opgediept uit de kelders van Viva

Ik ben mij ook aan het oriënteren op een printer voor zakelijk gebruik.

Maakt het tegenwoordig nog veel uit of je een inkjet- of laserprinter kiest qua afdrukkwaliteit?

Liefst wil ik een apparaat dat kan printen, kopiëren en scannen, maar hij hoeft nou ook weer niet de hoofdprijs te kosten. Kleuren printen is niet noodzakelijk (het zal voornamelijk om offertes en facturen gaan die op briefpapier afgedrukt worden).

Gebruikerservaringen wegen bij mij altijd sterk mee in het maken van mijn beslissing, dus ik hoop dat jullie mij de do's en dont's kunnen vertellen
Printer met inkt gaat bobbelen (de geprinte pagina dan he) als je grote afbeeldingen afdrukt. Zou daar wel even rekening mee houden.

Edit: zie net dat het niet om afbeeldingen gaat. Ik heb hier thuis de canon mx 320 staan, all in one, is een goede snelle printer, heeft mij 50 euro gekost in de aanbieding (dixons), normale prijs 80 of 90 euro. Niet wireless, maar in en uitpluggen met de laptop is geen probleem.

Succes met de zoektocht!
Als je folders wilt maken, kun je beter bij multicopy of soortgelijk laten printen. Dan heb je ze aflopend en gerild.

Printers kosten geen drol, maar de inkt wel.
Sowieso geen inkt pakken! Vooral niet voor zakelijk materiaal. Dat wordt altijd geprint met een laser printer. Zoals mamaria al zegt inkt is nat en bovenal duurder als het om grote aantallen gaat. Dus mijn advies koop een kleurenlaser printer. Hoeven niet duur te zijn, maar toner is wel duur, dus zoek een goede uit
quote:elninjoo schreef op 30 juli 2011 @ 07:15:

Als je folders wilt maken, kun je beter bij multicopy of soortgelijk laten printen. Dan heb je ze aflopend en gerild.

Printers kosten geen drol, maar de inkt wel.

Als je echt veel wil printen zou ik voor een kleurenlaserprinter gaan. Ik heb er een thuis. Ik heb een Samsung CLP-315. Dat kostte mij ongeveer 200 euro. Tonercartridges kosten ongeveer 50 euro per stuk, maar gaan heel lang mee. Ik weet niet hoe lang ik die printer heb maar van de week pas, moest ik een nieuwe zwarte tonercartridge kopen. De lichtblauwe, donkerrode en de gele tonercartridges zijn nog halfvol. Ik vind 200 euro voor een kleurenlaser een koopje om eerlijk te zijn. Nadeel is de stank als je veel foto's ermee afdrukt. Dus ventileer de ruimte goed waar die printer staat, of waar je hem wilt hebben.

Andere optie is een kleureninkjetprinter. Verhoudingsgewijs is het printen daarmee duurder, hoewel het apparaat wel wat goedkoper is.
World of Warcraft: Legion
Excuses voor de late reactie

De eerste dagen kwamen er geen antwoorden, daarna vergat ik dat te checken.

Folders worden niet gemaakt, dus dat kan ik buiten beschouwing laten. Inmiddels ook veel rondgevraagd in mijn omgeving en ik ga inderdaad voor een laserprinter.

Bedankt voor de tips!
Ik heb een multifunctional in zwart-wit en een kleurenlaserprinter. Beide van HP. Bevalt prima. Toner kun je ook van een eigen merk nemen.
Ow zelf printen raad ik je niet aan. Dat drukwerk is niet mooi en standaard papier ziet er niet uit. Ik heb een keer flyers laten drukken bij printrepublic en visitekaartjes. Ik had 2 dozen vol voor een paar tientjes (ik geloof 80 euro voor 5.000 flyers en 500 visitekaartjes) ook nog super dik papier (200 grams flyers en 400 grams visitekaartjes) en glans en dubbelzijdige bedrukking! Zag er geweldig uit voor die paar cent.

die toner is echt duurder hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven