Ik werd vandaag gelukkig van...

28-07-2011 20:38 116 berichten
Ik ben iemand die veel schrijft over haar gevoel. Ik heb een soort dagboek maar daarin schrijf ik meestal als het niet zo lekker met me gaat, veel stress heb, boos ben etc. Dus als ik een half jaar niet schrijf is dat eigenlijk een heel goed teken. Maar ook heel jammer, want alle momenten waar ik gelukkig van werd heb ik dan niet opgeschreven.

Vandaag heb ik een heel mooi boekje gekocht. Mijn voornemen is om elke dag wel iets daar in op te schrijven wat mij die dag gelukkig heeft gemaakt, of doen glimlachen. Geluk zit voor mij in hele kleine momenten. Meestal is het een bepaalde sfeer, of het zien van andere (lachende) mensen, is het iets in de natuur, of het weer, een geur, een geluid. Ik sta hier op die momenten wel al langer bij stil, maar heb het nog nooit opgeschreven. Daar ga ik nu dus mee beginnen. Misschien heb ik er wat aan op momenten dat ik me wat minder goed voel om het terug te lezen. Want ondanks dat ik me ook negatieve dingen heel snel aantrek, zijn er elke dag ook momenten dat ik denk: het leven is een geschenk en dat ik mezelf als een rijk en dankbaar mens zie. Zo maak ik mijn eigen geluks-boekje met de titel: ik werd vandaag gelukkig van...

Zijn er mensen die dit ook doen, gedaan hebben of die ik hiermee kan inspireren?
Misschien een beetje materialistisch, maar ik ben ook heel erg gelukkig geworden van mijn loonstrookje deze maand. Heb een erg leuke bonus mogen ontvangen en dat komt goed uit, want volgend jaar willen we een huis kopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Elbe2 schreef op 29 juli 2011 @ 12:15:

[...]

Nou eh, die 2 frikadellen dus (bijna op!), frietjes, appelmoes en tomaat en daarna een ijsje.

Ooo, ik dacht dat je man zo gelukzalig naar de frikandellen keek, vond het al zo schattig.

Verde een leuke dag gehad? Ik vind mijn verjaardag sinds ik kinderen heb eigenlijk ook veel leuker!
Bezzzz, haha. Had maar zo gekund, hoor. Mijn man lust ook nog steeds graag frikadellen en friet .

Ja, het was een leuke dag, inderdaad omdat mijn zoontje al zoveel (voor)pret had van alles!
Leuk topic!

Ik werd er vandaag blij van dat ik 2x op de fiets droog aangekomen ben waar ik zijn moest

En ik zag een filmpje van m'n kleine neefje. (ze wonen ver weg, dus ik zie ze niet zo vaak) Zo schattig!
Leuk topic!

Ik werd vandaag blij van de bejaarde man, die ik geregeld tegenkom als ik met mijn tweeling aan het wandelen ben. Hij maakt altijd een kort praatje met de kinderen, bedankt me dan (waarvoor?) en zegt gedag.
Ik zat vanmorgen in de auto op weg naar kantoor en toen hoorde ik OMC met Everything time I look around op de radio. Ik werd er zo blij van dat ik de rest van de dag al zingend door kantoor heb gehupst! How bizar, how bizar

*ooooh baby! It 's making me crazy!!*
Sunlight over me no matter what I do
Gemelitos, wat lief, die man
Ik werd vandaag gelukkig van een hele fijne middag en avond met mijn vrienden. Had een soort high tea gemaakt (lees veel zondige zoetigheid gekocht, en vers fruit) en heerlijk bijgekletst. En 's avonds nog samen pasta gegeten.
Vandaag werd ik gelukkig van de weegschaal, onder de 90kg!
Dat ik mijn man weer zag nadat hij een week in het buitenland was.
Hier ook heel gelukkig van een moeder-dochter-dagje! Happymeis (11) ging een keertje mee naar steps vanochtend en deed het supergoed: trotse mams! Weer thuis moest ik nog werken en ging ze zelf ingredienten halen en een kwarktaart maken om samen onze verbrande calorieen er weer aan te snoepen; beregezellig!
Vandaag ben ik blij omdat mijn liefste vriendin en ik heerlijk gemountainbiked hebben.

Zoonlief speelt leuk met vriendje en dochter is werken, het is lekker rustig hier, bliss.
Ik heb vaak dat het eten vies smaakt.

Vandaag, nadat de krentebollen ook al een vieze smaak hadden, heb ik wit stokbrood met kaas gegeten.

Dat smaakte goed en ik was opgelucht.

Een geluksmoment omdat het eten dus goed smaakte.
Mijn nichtje die zegt; ik vind het zo leuk dat ik hier twee nachtjes mag slapen.... (mag, mag altijd). Zo lief en aandoenlijk.
Gister werd ik gelukkig van een gezellige middag samen met mijn moeder. Eerst bij mijn oude lieve oma geweest. Die zit sinds vrijdag in een verpleeghuis. Natuurlijk toch wel emotioneel, maar we zijn heel blij hoe het daar gaat en hoe lief de verzorgers zijn!

Daarna met mijn moeder even lekker samen de stad in gegaan.
Een goede vriend heeft mij gisteren geholpen in nieuwe appartement, kreeg leuk cadeau voor mijn nieuwe woning en daarna lekker biertje gedaan en heb getrakteerd op een etentje als bedankje, was erg gezellig, leuke dag gehad en op zulke soort momenten sta ik weer even stil en ben ik blij met de leuke mensen om mij heen die allemaal aanbieden te willen helpen met klussen, schilderen etc.
quote:cynthiao schreef op 30 juli 2011 @ 20:23:

Ik heb vaak dat het eten vies smaakt.

Vandaag, nadat de krentebollen ook al een vieze smaak hadden, heb ik wit stokbrood met kaas gegeten.

Dat smaakte goed en ik was opgelucht.

Een geluksmoment omdat het eten dus goed smaakte. Even helemaal OT, maar komt dat toevallig door het eten van Chinese pijnboompitten? Die kunnen je smaak echt wekenlang (zo niet langer) bederven met een bittere, metaalachtige smaak in je mond...
een telefoontje van een oude werkgever die vroeg hoe het nu met me ging. dat ik altijd voor mrefererenties bij hem mocht komen.

heerlijk lang onder de ruime douche bij mijn ouders, scrubben, smeren, tijd voor jezelf.. daarna erg moe dus zonnebank incl dutje er achteraan.. nu op de bank in pyjama, 3 poezen om e heen, dicht tegen me aan... oude viva's lezen... me time!

een zondag zoals ie hoort te zijn... relaxed. ( na een actieve zaterdag gisteren)
Ik werd vandaag gelukkig van de jongen naast wie ik wakker werd. Bekeek hem even terwijl hij sliep en dacht: ja dit is nou een goede jongen voor jou.

Werd helemaal gelukkig toen hij ook nog samen wilde douchen en ontbijten haha.
leuk topic!

Vaak word ik in de ochtend gelukkig als ik op weg ben naar mijn werk en dan vanuit de auto de zon even aankijk en dan automatisch in mezelf zeg: dag pap! (vader is vorig jaar overleden en ik associeer hem met de zon)

Vandaag ook een gelukmoment toen zoonlief van 19 me riep en even wilde dat ik samen met hem even keek of hij niets was vergeten in te pakken in zijn koffer voor een reisje met vrienden naar de zon. Dat je ondanks de leeftijd nog even "nodig" bent

Ook gelukkig toen ik me bedacht dat het enige "probleem" wat ik op dit moment heb is dat mij favoriete wijntje niet meer verkocht wordt in de supermarkt....Dan mag je gelukkig zijn toch?
Vanochtend werd ik blij wakker. Na anderhalf jaar gebroken nachten slaapt onze tweeling eindelijk door. Elke goede nacht voelt als een kadootje!
Vanmorgen vroeg met de honden in de polder, de zon op mijn gezicht.. Heerlijk!
Vanochtend kon ik weer eens een zwierig zomerjurkje uit de kast pakken, heerlijk gevoel is dat!
Het mooie zonnige weer. heb zo'n zin om een jurkje te gaan scoren. Zeker nu ik bijna 10kg ben afgevallen.
quote:yanou schreef op 31 juli 2011 @ 17:28:

leuk topic!

Vaak word ik in de ochtend gelukkig als ik op weg ben naar mijn werk en dan vanuit de auto de zon even aankijk en dan automatisch in mezelf zeg: dag pap! (vader is vorig jaar overleden en ik associeer hem met de zon)

Vandaag ook een gelukmoment toen zoonlief van 19 me riep en even wilde dat ik samen met hem even keek of hij niets was vergeten in te pakken in zijn koffer voor een reisje met vrienden naar de zon. Dat je ondanks de leeftijd nog even "nodig" bent

Ook gelukkig toen ik me bedacht dat het enige "probleem" wat ik op dit moment heb is dat mij favoriete wijntje niet meer verkocht wordt in de supermarkt....Dan mag je gelukkig zijn toch?Natuurlijk mag je dan gelukkig zijn! Wat een mooi stuk over je vader ook!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven