Werk & Studie alle pijlers

man verdient veel minder....

22-11-2008 21:57 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een probleempje waar ik me best wel voor schaam. Heb zitten twijfelen of ik het hier op de peiler werk weg moet zetten of bij relaties maar heb dus maar voor deze peiler gekozen (ook omdat ik het probleem in het niet vind vallen met alle problemen op die peiler).

Werk zelf 36 uur per week en verdien daar een leuk salaris mee (ongeveer 2600 netto per maand). Mijn man werkt drie dagen en zorgt op de andere dagen voor de inmiddels schoolgaande kinderen. Hij verdient ongeveer 1000 euro per maand.

De laatste maanden/jaren komen we financieel erg moeilijk uit. En ik merk nu dat ik mijn man kwalijk begin te nemen dat hij niet meer geld in het laatje brengt. Zoals ik al zeg schaam ik me nogal want het is natuurlijk een erg ongeëmancipeerde gedachte. En eigenlijk vind ik dus gewoon dat hij wat meer moet gaan werken. Ook baal ik ervan dat hij niet gewoon zijn opleidingen heeft afgemaakt zodat hij nu een fatsoenlijke goedbetaalde baan zou kunnen nemen. (hij is LBO-opgeleid, ik universitair). Ik vroeg me af of er vrouwen zijn die dit herkennen en hoe zij met deze gevoelens omgaan.

groetjes Shisensa
Goede opmerking Soep: accepteer hem zoals hem is.

TO: ik zou je man ook accepteren zoals hij is of uit elkaar gaan als je denkt dat je het niet kunt accepteren. Als je blijft proberen hem te veranderen, gaat het vroeg of laat ook mis.

Ik vraag me trouwens af hoe jou man zich voelt, wetende dat er toch wel 'op hem neer gekeken' wordt door zijn eigen vrouw. Snap dat het niet je bedoeling is, maar in feite doe je dat wel. (tenminste zo ervaar ik het wel uit al je reacties).
Vent verdient hier ook stukken minder dan ik, hij heeft lagere school en ik heb HBO. Is nooit een issue geweest eigenlijk, we kunnen het al zes jaar goed vinden samen, en zou niet anders willen. Hij werkt ook kortere dagen dan ik, maar dat vind ik juist makkelijk, kan hij de kinderen ophalen 's middags. Als ik eens over moet werken dan is dat geen punt.

Lijkt me vreselijk, neerkijken op je eigen partner. Is er dan nog hoop?
[quote]Evidenza schreef op 26 november 2008 @ 12:19:

[...]

Ten eerste heeft hij al zijn tijd nodig voor het bedrijf waardoor hij nog minder tijd heeft, ten tweede verdient hij daar de eerste jaren niks mee maar kost het hem alleen maar geld en ten derde is het maar de vraag of hij er ooit wat mee gaat verdienen.

Tweede argument: onzin. Je weet helemaal niet of dat zo is. Het is niet zo dat je per definitie de eerste jaren niets zult verdienen als je een bedrijf opstart.
Fortis et liber
quote:Carlice schreef op 23 november 2008 @ 00:53:

waarom struikelen mensen hier over het totale gezinsinkomen, wat ik om mij heen zie verdient de gemiddelde universitair afgestudeerde in zijn eentje al meer dan die 3600 netto. Moet je onder een steen kruipen, omdat dergelijke inkomens nou eenmaal bij bepaalde opleidingen en functies horen?Ik reageer op een oude post, maar: dit lijkt me een beetje overdreven....
Ik voel me zo moedellooos
Ik vind dit een interessant topic. Nu deze weer bovenaan staat...hoe gaat het nu Shisensa?

Ik lees dit veel later dan de laatste reacties, maar ooit overwogen om goedkoper te wonen? Scheelt een behoorlijke duit in de zak lijkt me.
@tjjjemig: dit is nu al het tweede (of misschien nog wel meer) jarenoude topic dat je naar boven haalt. Wat heeft het voor zin?
Ach daar hebben wel meer mensen last van dit weekend waterlily Blijkbaar worden een paar forummers nostalgisch?
3600 euro?

Wij hadden (toen ik nog 4 dagen werkte) +/- 2600 te besteden.

Nu werk ik zelfs minder en hebben we 2000 - 2600 euro te besteden.

Nu hebben wij geen kinderen, maar wel een koophuis. 2 autos, waarvan 1 goedkoop klein bakkie en 1 redelijke goede wat duurdere bak. Mn vriend loopt in merkkleding (ik niet)

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Snap niet waar die 3600 euro aan op gaat.

Dat moeten jullie natuurlijk ook helemaal zelf weten, maar als jullie niet goed uitkomen.. misschien moet t uitgaven patroon dan eens veranderen? Jullie hebben er toch samen voor gekozen neem ik aan dat je man meer thuis is?

Heb je t er wel s met m over gehad? Misschien vind ie t juist wel fijn om eventueel meer te werken? En dat hij LBO heeft.. ja dat wist je natuurlijk van tevoren.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
quote:waterlily schreef op 31 juli 2011 @ 14:57:

@tjjjemig: dit is nu al het tweede (of misschien nog wel meer) jarenoude topic dat je naar boven haalt. Wat heeft het voor zin?Mag dat niet dan?
Het is niet de vraag of het mag woepsie. Zoals je ziet vraagt waterlily 'wat heeft het voor zin?'

Beetje vreemd om dat met een wedervraag te bantwoorden, ook nog een irrelevante, want je weet best: dat mag.
quote:rococo schreef op 31 juli 2011 @ 19:14:

Het is niet de vraag of het mag woepsie. Zoals je ziet vraagt waterlily 'wat heeft het voor zin?'

Beetje vreemd om dat met een wedervraag te bantwoorden, ook nog een irrelevante, want je weet best: dat mag.

Nou sorry hoor..

Maar k zie dat zo vaak staan.. van oww je opent een oud topic.. Terwijl je dr toch gewoon nog over verder kan adviseren/discusieren...

Magoed we wijken af...
Idd. Lijkt me menseigen. Als je een topic interessant vindt of je had eerder een reactie gegeven en deze staat plots weer bovenaan dat je je afvraagt hoe het met die persoon afgegaan is na een bepaalde periode.
quote:woepsie schreef op 31 juli 2011 @ 19:08:

[...]

Mag dat niet dan?Ik vind het wel irritant, omdat ik niet altijd direct doorheb dat het om een oud topic gaat. Dan ga ik reageren op de OP, wat dus rijkelijk mosterd is. Dit keer had ik het gelukkig wel door
Ga in therapie!
quote:rococo schreef op 31 juli 2011 @ 19:14:

Dank, dat bedoel ik inderdaad. Zeker ook omdat in een van de omhooggehaalde topics de enige toegevoegde waarde een lachend poppetje was.

@ Elastiekje: De nostalgie viel me later ook op, er waren echt veel oude topics die omhoog gehaald werden dit weekend. Waar komen mensen die tegen, vraag ik me dan af (mede gezien sommige zeer ongebruikelijke onderwerpen)...
http://www.nu.nl/werk-en- ... uro-moeten-verdienen.html

Idioot dat topics uit de oertijd worden opgehaald btw.
heel idioot :s

ik zie dit topic op de voorpagina staan.. dus iemand voormij heeft m al omhoog gehaald.. dus dan reageer ik erop
[quote]Monissa schreef op 22 november 2008 @ 22:24:

Doordat jouw man thuis is, op de kinderen past (of thuis is als ze uit school komen) kan jij fulltime werken en eventueel carriere maken. Ik neem tenminste aan, dat hij ook een groter deel van de huishouding voor zijn rekening neemt. Wat zou je dan precies willen veranderen? Dat hij meer gaat werken en in zijn dan spaarzame vrije tijd allerlei opleidingen gaat doen?[quote]

Amen, dat dacht ik nou ook.

En als je van 3600 euri niet rond kunt komen dan doe je idd iets fout. Dat heb ik in 2 maanden en wij halen het wel.
Doordat jouw man thuis is, op de kinderen past (of thuis is als ze uit school komen) kan jij fulltime werken en eventueel carriere maken. Ik neem tenminste aan, dat hij ook een groter deel van de huishouding voor zijn rekening neemt. Wat zou je dan precies willen veranderen? Dat hij meer gaat werken en in zijn dan spaarzame vrije tijd allerlei opleidingen gaat doen?

Amen, dat dacht ik nou ook.

En als je van 3600 euri niet rond kunt komen dan doe je idd iets fout. Dat heb ik in 2 maanden en wij halen het wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven