Eieren

31-07-2011 19:27 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog 8 eieren die vandaag op moeten! Iemand een idee of het erg is om ze paar dagen later te bewaren?

Of iemand een goed recept waar ik veel eieren in kwijt kan?

Bedankt
Ik had pas eieren die 2 weken over de datum waren en die heb ik gewoon gegeten. Het schijnt dat je een proefje kunt doen: als ze blijven drijven zijn ze niet meer goed, ala ze zinken zijn ze wel goed (even googlen, kan ook andersom zijn).
Maakt niks uit.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
merengue! lekker man en van het eigeel maak je een omelet lekker voor op je brood morgen.
Als je twijfelt nu gewoon koken en dan in de loop van de week opeten: op brood, eiersalade maken, door de sla doen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:liselore schreef op 31 juli 2011 @ 19:35:

merengue! lekker man en van het eigeel maak je een omelet lekker voor op je brood morgen.Volgens mij heb je daar juist superverse eieren voor nodig?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Kan gewoon hoor, eieren kunnen nog heel lang na de thtdatum gegeten worden.

EN anders: eitjes koken (3 is meer dan genoeg), uitjes snipperen, beetje kerrie en mayo, mixen en je hebt een lekkere eiersalade.

Of alvast een eitje koken om morgen mee te nemen naar werk.

Pannenkoeken bakken of een uitsmijter maken.

Gekookt eitje in rookvlees wikkelen... Lekker!!
Ik krijg er een punthoofd van!
Ik eet ze zelfs als ze een maand over datum zijn, en ik leef nog steeds.
ik let nooit op de datum van eieren en ben er nog nooit ziek van geworden

nu eet ik wel regelmatig ei, maar die zullen ook heus wel 'ns een paar dagen of misschien wel week over de datum zijn geweest voor alles op was
quote:sunflower2011 schreef op 31 juli 2011 @ 19:32:

Ik had pas eieren die 2 weken over de datum waren en die heb ik gewoon gegeten. Het schijnt dat je een proefje kunt doen: als ze blijven drijven zijn ze niet meer goed, ala ze zinken zijn ze wel goed (even googlen, kan ook andersom zijn).

als ze blijven drijven betekent dat alleen dat het ei niet meer vers is (inhoud krimpt, zodat er meer lucht in het ei zit). Het is niet per se bedorven dan.

On topic: Maak roerei, lekker met wat kaas en bieslook.

Heb je altijd veel eieren voor nodig.
Cake bakken, omeletje voor op je broodje, of gewoon een paar dagen wachten :-)

Kan best, een paar dagen over datum hoor!
quote:himalaya schreef op 31 juli 2011 @ 19:36:

[...]

Volgens mij heb je daar juist superverse eieren voor nodig?een kitchen aid volstaat
Kijk nooit naar de datum van eieren en leef nog steeds.
Eieren kunnen nog best even mee na de datum die op de verpakking staat hoor. Als ze niet meer goed zijn ruik je dat snel genoeg
Eiersalade van maken. Eieren hard koken maar niet tot ze groen zijn (minuut of zeven of acht afhankelijk van de grootte). Fijnhakken, kerriepoeder en mayo toevoegen, klein blikje mais (goed laten uitlekken) erdoor.
verba volant, scripta manent.
Gevulde eieren maken, jummie!

En een paar dagen langer bewaren kan prima hoor. En anders even in een kom met water leggen. Als ze gaan drijven zijn ze bedorven, blijven ze op de bodem liggen zijn ze nog goed.
Ja kan je nog eten hoor. En anders kook je ze alvast en doe je ze in de koelkast. Of je maakt er een frittata mee, met andere dingen die ook opmoeten of lekker vind. Ui, tomaat, champignons, ham, kruiden enz.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Het schijnt dat je eieren nog wel even na de tht-datum kunt eten. Ik zou ze dan in elk geval wel in de koelkast bewaren, voor het geval je dit nog niet deed. En lekkere recepten met eieren: gevulde eitjes!
Dankje Mylene_Valerie

Ik had enorme trek maar wist niet echt waarin.

En door jouw post heb ik nu een heerlijke frittata voor me liggen :-)
Ik heb net 2 eieren gebruikt voor de pannenkoeken en 2 voor een cake! Heerlijk

De overige 4 (inmiddels 3 want ik heb er eentje laten vallen (a)) heb ik gekookt, en ga ik gebruiken voor een tonijnsalade en eiersalade de komende dagen.

Bedankt voor alle goede tips!
Grappig, heb vanavond hartige clafoutis gemaakt, omdat de eieren al twee weken over datum waren. Vier eieren, 170 ml melk, 170 ml slagroom en verder ingredienten naar keuze. Met brood en sla erbij. Is genoeg voor 2 tot 3 personen.
ik dacht altijd juist dat eieren enorm datumgevoelig waren dus blijkbaar niet. Ik neem het risico maar niet heb een erg gevoelige maag. Ik neem ze meestal al 2 dagen voor de datum al niet meer.
quote:sunglasss schreef op 31 juli 2011 @ 20:55:

Dankje Mylene_Valerie

Ik had enorme trek maar wist niet echt waarin.

En door jouw post heb ik nu een heerlijke frittata voor me liggen :-)Lekker .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 31 juli 2011 @ 21:18:

ik dacht altijd juist dat eieren enorm datumgevoelig waren dus blijkbaar niet. Ik neem het risico maar niet heb een erg gevoelige maag. Ik neem ze meestal al 2 dagen voor de datum al niet meer.Als je ze klutst kun je er gewoon een paar fijngehakte Rennies doorheen mengen, dan krijg je geen last van je gevoelige maag.
verba volant, scripta manent.
Ik doe meestal de drijfproef...als ze naar de bodem zakken zijn ze nog goed. Blijven ze echt heel erg drijven dan kun je ze waarschijnlijk beter weg doen, dus dat doe ik dan ook...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven