Eieren
zondag 31 juli 2011 om 19:36
zondag 31 juli 2011 om 19:36
Kan gewoon hoor, eieren kunnen nog heel lang na de thtdatum gegeten worden.
EN anders: eitjes koken (3 is meer dan genoeg), uitjes snipperen, beetje kerrie en mayo, mixen en je hebt een lekkere eiersalade.
Of alvast een eitje koken om morgen mee te nemen naar werk.
Pannenkoeken bakken of een uitsmijter maken.
Gekookt eitje in rookvlees wikkelen... Lekker!!
EN anders: eitjes koken (3 is meer dan genoeg), uitjes snipperen, beetje kerrie en mayo, mixen en je hebt een lekkere eiersalade.
Of alvast een eitje koken om morgen mee te nemen naar werk.
Pannenkoeken bakken of een uitsmijter maken.
Gekookt eitje in rookvlees wikkelen... Lekker!!
Ik krijg er een punthoofd van!
zondag 31 juli 2011 om 19:43
quote:sunflower2011 schreef op 31 juli 2011 @ 19:32:
Ik had pas eieren die 2 weken over de datum waren en die heb ik gewoon gegeten. Het schijnt dat je een proefje kunt doen: als ze blijven drijven zijn ze niet meer goed, ala ze zinken zijn ze wel goed (even googlen, kan ook andersom zijn).
als ze blijven drijven betekent dat alleen dat het ei niet meer vers is (inhoud krimpt, zodat er meer lucht in het ei zit). Het is niet per se bedorven dan.
On topic: Maak roerei, lekker met wat kaas en bieslook.
Heb je altijd veel eieren voor nodig.
Ik had pas eieren die 2 weken over de datum waren en die heb ik gewoon gegeten. Het schijnt dat je een proefje kunt doen: als ze blijven drijven zijn ze niet meer goed, ala ze zinken zijn ze wel goed (even googlen, kan ook andersom zijn).
als ze blijven drijven betekent dat alleen dat het ei niet meer vers is (inhoud krimpt, zodat er meer lucht in het ei zit). Het is niet per se bedorven dan.
On topic: Maak roerei, lekker met wat kaas en bieslook.
Heb je altijd veel eieren voor nodig.
zondag 31 juli 2011 om 20:22
zondag 31 juli 2011 om 20:33
zondag 31 juli 2011 om 21:10
zondag 31 juli 2011 om 21:20
zondag 31 juli 2011 om 21:21
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 31 juli 2011 @ 21:18:
ik dacht altijd juist dat eieren enorm datumgevoelig waren dus blijkbaar niet. Ik neem het risico maar niet heb een erg gevoelige maag. Ik neem ze meestal al 2 dagen voor de datum al niet meer.Als je ze klutst kun je er gewoon een paar fijngehakte Rennies doorheen mengen, dan krijg je geen last van je gevoelige maag.
ik dacht altijd juist dat eieren enorm datumgevoelig waren dus blijkbaar niet. Ik neem het risico maar niet heb een erg gevoelige maag. Ik neem ze meestal al 2 dagen voor de datum al niet meer.Als je ze klutst kun je er gewoon een paar fijngehakte Rennies doorheen mengen, dan krijg je geen last van je gevoelige maag.
verba volant, scripta manent.