Het grote curry topic
maandag 1 augustus 2011 om 14:13
Omdat ik bij Aziatisch eten nog te vaak teruggrijp op kant en klaar sausjes en kruidenmixen zoals die van Patak, nu dan toch een hulpvraag om jullie favoriete zelfgemaakte curry gerechten. Ga jij voor rode, gele of groene curry? Ben je fan van de Thaise (met kokosmelk) of de Indiase (met yoghurt) variant?
Maar vooral: hoe maak jij je curry klaar? Ik weet dat hier een aantal kookwonders rondlopen (joehoe, Blackdress!), dus kom er maar in! Welke basisingrediënten gebruiken jullie? Krijg je alsnog redelijk vlug een maaltijd op tafel, of sta je uren kruiden in je vijzel fijn te stampen? Ik ben benieuwd!
Maar vooral: hoe maak jij je curry klaar? Ik weet dat hier een aantal kookwonders rondlopen (joehoe, Blackdress!), dus kom er maar in! Welke basisingrediënten gebruiken jullie? Krijg je alsnog redelijk vlug een maaltijd op tafel, of sta je uren kruiden in je vijzel fijn te stampen? Ik ben benieuwd!
maandag 1 augustus 2011 om 14:52
kijk ook eens op www.kokkieblanda.nl Heel veel recepten voor currypasta's.
Heb ze zelf nog nooit gemaakt eerlijk gezegd maar ik maak wel regelmatig indonesische recepten van deze site.
Heb ze zelf nog nooit gemaakt eerlijk gezegd maar ik maak wel regelmatig indonesische recepten van deze site.
maandag 1 augustus 2011 om 15:02
@EN: wat voor currypasta gebruik je dan? Altijd een bepaald merk of wisselt het?
@Lilalinda: wat een leuke tip! Typisch iets waarvan ik nu denk dat ik het wel als verjaardagscadeau o.i.d. zou willen vragen, maar ben vergeten wanneer ik eenmaal jarig ben. Ik zet het dus nú in mijn agenda
@appeltje_n: het eerste curry gerecht wat ik zie heeft als hoofdingrediënt koeiepoot Maar ik zie verder wel lekkere dingen inderdaad.
@Lilalinda: wat een leuke tip! Typisch iets waarvan ik nu denk dat ik het wel als verjaardagscadeau o.i.d. zou willen vragen, maar ben vergeten wanneer ik eenmaal jarig ben. Ik zet het dus nú in mijn agenda
@appeltje_n: het eerste curry gerecht wat ik zie heeft als hoofdingrediënt koeiepoot Maar ik zie verder wel lekkere dingen inderdaad.
maandag 1 augustus 2011 om 15:04
maandag 1 augustus 2011 om 15:08
maandag 1 augustus 2011 om 15:23
maandag 1 augustus 2011 om 16:11
maandag 1 augustus 2011 om 16:26
maandag 1 augustus 2011 om 17:45
Als je op allerhande 'curry' intoetst dan is een van de eerste hits curry met gehaktballetjes en bloemkool. Dat recept is super, en ik maak eigenlijk altijd op die manier curry (ik eet geen koolhydratendus geen rijst erbij) en gebruik dat recept ook met ander vlees en andere groenten
Curry in a hurry van nigella is ook heerlijk, alleen wat minder handig als je geen rijst eet want het is redelijk vloeibaar
Curry in a hurry van nigella is ook heerlijk, alleen wat minder handig als je geen rijst eet want het is redelijk vloeibaar
dinsdag 2 augustus 2011 om 15:48
Tegenwoordig maak ik zelf Indische curries met de afzonderlijke kruiden (Kan je bij een toko halen). Het grote voordeel hier t.o.v. de kan en klare Patak is dat je zelf wat met de verhoudingen kan doen en veel beter op je eigen smaak kan afstemmen (en is daarom dus veel lekkerder). Nadeel is wel dat het maken van een curry wel redelijk veel tijd in beslag neemt; Edoch gewoon veel maken, kan je een deel invriezen en twee of drie keer van eten.
Thai-style doe ik ook regelmatig, maar hiervoor gebruik ik wel een curry-paste basis; het zelf vijzelen van verse pepers is mij echt te veel gedoe
Thai-style doe ik ook regelmatig, maar hiervoor gebruik ik wel een curry-paste basis; het zelf vijzelen van verse pepers is mij echt te veel gedoe
dinsdag 2 augustus 2011 om 15:51
Ik gebruik ook meestal de Pataks pasta's maar heb het ook wel eens zelf gemaakt naar een recept van Jamie Oliver,ben dat helaas kwijt maar dat valt vast nog wel te googlen.
Het was in elk geval iets met mosterdzaadjes roosteren in een pan en daar verschillende kruiden bij doen.
was eigenlijk niet eens zo moeilijk...
Het was in elk geval iets met mosterdzaadjes roosteren in een pan en daar verschillende kruiden bij doen.
was eigenlijk niet eens zo moeilijk...
dinsdag 2 augustus 2011 om 19:28
dinsdag 2 augustus 2011 om 20:15
quote:Tegucigalpa schreef op 01 augustus 2011 @ 16:26:
Ik ben dol op curry's. Indiaas of Thais en rood/groen/geel maakt mij niet uit.
Ik gebruik vaak de currypasta van Thais Kitchen (gewoon uit de supermarkt) en soms van de toko. Heel soms maak ik de currypasta zelf.
Voor Kip Tandoori of Tikki Masala maak ik zelf de kruidenmengsels.Ik heb van de week de rode curry daarvan gehad. Dus binnenkort kom ik wel weer hier om te posten hoe het gesmaakt heeft.
Ik ben dol op curry's. Indiaas of Thais en rood/groen/geel maakt mij niet uit.
Ik gebruik vaak de currypasta van Thais Kitchen (gewoon uit de supermarkt) en soms van de toko. Heel soms maak ik de currypasta zelf.
Voor Kip Tandoori of Tikki Masala maak ik zelf de kruidenmengsels.Ik heb van de week de rode curry daarvan gehad. Dus binnenkort kom ik wel weer hier om te posten hoe het gesmaakt heeft.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven