Vieze broodjes

01-08-2011 15:14 115 berichten
Ik eet wel eens een broodje in de stad, bij Subway, HEMA, Pibo's, Bakker Bart.

Nu valt me op dat er niet overal hetzelfde met hygenie word omgesprongen. Bij Subway en Pibo's dragen degenen die de broodjes klaarmaken handschoenen, en rekent iemand anders de broodjes af (contact met geld). Bij de HEMA wordt een broodje / snack netjes met een tang gepakt (niet altijd), en wordt er door dezelfde persoon afgerekend. Bij Bakker Bart zijn het echte viezerikken, degene die je broodje klaarmaakt doet dit zonder handschoenen, rekent vervolgens ook af, krabt nog even aan neus / arm en gaat verder met het broodje van de volgende. :puke:

Ik heb bij bakker bart dus wel eens gevraagd of het betreffende meisje dat mijn broodje ging maken, even haar handen wilde wassen. Na een diepe zucht poedelde ze haar handen 2 seconden onder het water en ging vervolgens aan de slag. Ik ben weggelopen zonder broodje.

Ik heb geen smetvrees, maar vind het gewoon heel onhygiënisch dat er afwisselend contact is met geld en eten.

Welke broodjeszaken moet ik dus, naast bakker bart, nog meer mijden? Ben jij wel eens ziek geworden van zo'n broodje?
Alle reacties Link kopieren
Jorina,vertel eens? Dacht dat de Mcdo heel strenge regels handhaaft enzo?
Het bereiden an sich was daar wel hygienisch, maar de opslag liet wel wat te wensen over. De donuts bv, die werden per 30 (of zoiets) aangeleverd, en dan in een grote plastic 'schaal'. Dan kon ik nog zo hygienisch die dingen in een plastic bakje doen, maar ze stonden vaak dan al een paar uur bovenop de vaatwassen, met een stuk of 30 vliegen er op.
Heavenorhell, juist daarom zei ik ook 'normaal gesproken'. Voor sommigen is het natuurlijk zeer van belang dat er goed omgegaan wordt met hygiëne.
Ok ik snap dat je hygiene hoog in het vaandel hebt staan.

Je hebt het over het feit dat men jouw broodje en jouw geld aanraakt. Als jij af hebt gerekend eet je toch ook met je blote handen dat broodje? Sorry als je het over bacterieen hebt of e-coli bijvoorbeeld okay maar de geld/broodje vergelijking snap ik totaal niet.
Common sense is not so common.
Voltaire
quote:Sjors1988 schreef op 01 augustus 2011 @ 17:11:

Ok ik snap dat je hygiene hoog in het vaandel hebt staan.

Je hebt het over het feit dat men jouw broodje en jouw geld aanraakt. Als jij af hebt gerekend eet je toch ook met je blote handen dat broodje? Sorry als je het over bacterieen hebt of e-coli bijvoorbeeld okay maar de geld/broodje vergelijking snap ik totaal niet.Ze schreef dat ze het broodje met het zakje erom (nou ja je snapt het hopelijk) eet en ook niet eerst zelf geld aanraakt en daarna het broodje. Als ik het goed heb hoor.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Klopt MV!

Ik weet ook niet wat je bedoelt met geld/broodje vergelijking sjors.
Ik snap niet dat Bakker Bart zich bakker mag noemen.

Het is helemaal geen bakker, maar gewoon een fabriek.

Dat ze daar onhygienisch werken is me nooit opgevallen, want ik kom er nooit, maar de keren dat er getracteerd werd op gebak of saucijzebroodjes van Bart, heb ik na 2 happen laten staan. Gewoon niet lekker.
quote:Mylene_Valerie schreef op 01 augustus 2011 @ 15:40:

[...]

Dat klopt. Wel een keer tot 3 x toe in een restaurant mijn bord terug gestuurd omdat er een haar in zat.

Zie ik echt dingen die niet kunnen dan zeg ik er wel iets van. Vroeger durfde ik dat niet maar tegenwoordig zou ik dat wel netjes durven.En dat durf ik dan weer niet. Veel te bang dat ze in mijn eten gaan spugen
En hou doen onze hygiene freaks dat dan in het buitenland? Verre reizen naar Azië? Griekenland? Spaanse keukens zijn ook niet altijd even netjes?
quote:winkelfanaat schreef op 01 augustus 2011 @ 17:53:

[...]

En dat durf ik dan weer niet. Veel te bang dat ze in mijn eten gaan spugen Oh bah, ja krijg je dat weer. Nou je moet er ook niet teveel over nadenken.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Oef, ik heb een collega met lichte smetvrees. Echt, soms denk ik, mens doe niet zo moeilijk! Dood ga je toch wel een keer, en die paar bacteriën zal het niet aan liggen.

Laatst is ze weg gelopen bij een zeer goede ijszaak hier in het dorp omdat het meisje die de bolletjes schepte de ijsschep schoonmaakte met een doek ipv hem eerst in gloeiend heet water te doen. Sjonge.
Het interesseert me eigenlijk niet zo.

Laten we wel wezen, wat kan je nou helemaal krijgen van iemand die met zijn/haar blote handen aan een broodje zit, die eventueel ook geld heeft aangeraakt of iets anders?

Nee, ik zit daar niet mee, zolang er niks (zichtbaars) vies op zit, denk ik daar echt niet bij na.
"Ze schreef dat ze het broodje met het zakje erom (nou ja je snapt het hopelijk) eet en ook niet eerst zelf geld aanraakt en daarna het broodje. Als ik het goed heb hoor."

Dit heb ik niet goed begrepen, sorry.

Ik hou er absoluut niet van als mensen met hun handen aan eten zitten, tenzij net gewassen.
Voltaire
Maar ik ben wel van mening dat een beetje bacterieen geen kwaad kan!
Voltaire
Tuurlijk ga je niet dood van wat bacterien. Maar volgens mij krijgen we er al genoeg van binnen (wc's, roltrapbanden, liftknopjes, the works), en als je al een paar keer iets te lang op de wc hebt moeten zitten na een verdacht broodje van bakker bart, tsja.... dan zijn die handschoentjes bij subway en pibo's zo gek nog niet!
quote:SeptemberGirl schreef op 01 augustus 2011 @ 18:21:

Tuurlijk ga je niet dood van wat bacterien. Maar volgens mij krijgen we er al genoeg van binnen (wc's, roltrapbanden, liftknopjes, the works), en als je al een paar keer iets te lang op de wc hebt moeten zitten na een verdacht broodje van bakker bart, tsja.... dan zijn die handschoentjes bij subway en pibo's zo gek nog niet! Snap ik helemaal hoor SG! Alleen slaat mijn collega echt veel te ver door.
Je weet ook niet wat er achter de schermen gebeurd bij een restaurant..
quote:Magdalan schreef op 01 augustus 2011 @ 18:23:

[...]

Snap ik helemaal hoor SG! Alleen slaat mijn collega echt veel te ver door. Ja maar dat noem ik ook geen lichte smetvrees meer hoor..... ijs is ijs, klaro.
quote:Bianca1986 schreef op 01 augustus 2011 @ 18:24:

Je weet ook niet wat er achter de schermen gebeurd bij een restaurant..Hehe, ik wel, werk al meer dan 9 jaar in de horeca, en eet er geen hap minder om ^^
Wat ik ook zo smerig vind is een rokende kaasboer/groenteman/patatbakker.

Daar koop ik echt niets van.

Zelfs de bloemenkraam van de twee sigarende marktkoopmannen mijd ik als de pest.

Bloemen die naar sigaar ruiken, yuk.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Ik heb in een hotel in Turkije gewerkt. Ik denk dat de meiden die hier schrijven over bakker Bart van hun leven niet meer naar een land als Turkije zullen gaan als ze weten hoe het er daar toe gaat in de keuken!
Ben laatst met mijn zussen ergens een ijsje gaan eten. Ik zat op zo'n manier dat ik kon zien wat er gebeurde in de "keuken".

Ik zie dat ze het ijs schept welke mijn zus heeft besteld en ik zie ook dat de bol ijs zo valt op het aanrecht waar ze net naar andere spullen had klaar gemaakt en zeer ranzig uitziend vaatdoekje had overeengehaald. Ze pakt het op (met blote handen) en legt het weer op haar ijsje. Dus toen ze aankwam zei ik dat ik zag dat die gevallen was en dat we een andere willen. Ze keek me erg bevreemd aan en zei dat ze het net had schoongemaakt. Toch maar op mijn strepen blijven staan en ze heeft een ander ijsje gekregen.

Tja je kan natuurlijk nooit 100% hygienisch werken maar je kan het wel zo veilig mogelijk doen. Overigens vind ik de vlieger niet opgaan om te vragen of ik het thuis ook zo aanpak want daar weet ik wat er wel of niet op de aanrecht heeft gelegen en betaal ik geen 5 euro voor een broodje.
Nog een verhaal over Subway:

Kocht er een keer een salade en ging zitten eten. Toen zag ik pas dat ze last hadden van een mierenplaag. De mieren liepen onder de deur door in colonne naar de koekjes, die op de toonbank naast de saladebakken stonden. De twee wanhopige 16-jarige meisjes achter die toonbank hadden het ook geconstateerd en de koekjesbak al drie keer schoongemaakt, maar het probleem niet kunnen oplossen. De baas was niet bereikbaar.

Ik heb ze getipt om met schoonmaakazijn het geurspoor weg te poetsen en de kier onder de deur dicht te laten maken.

Getwijfeld wat ik met mijn salade zou doen, maar toch maar gewoon opgegeten.

Wel mijn leesbril opgezet .
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:techniek schreef op 01 augustus 2011 @ 18:36:

Ik heb in een hotel in Turkije gewerkt. Ik denk dat de meiden die hier schrijven over bakker Bart van hun leven niet meer naar een land als Turkije zullen gaan als ze weten hoe het er daar toe gaat in de keuken! Vertel eens? Ik ben dol op griezelverhalen.

Wat pas echt vies is, zijn die bakjes met nootjes in een café. Wat niet opgaat kieperen ze elke keer weer bij elkaar en schotelen ze nieuwe klanten voor. Er schijnt een keer een onderzoek geweest te zijn waarin werd geconcludeerd dat in zo'n bakje 68 verschillende urinesporen konden worden teruggevonden...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven