Werk & Studie alle pijlers

Vliegen bij KLM

23-11-2010 20:05 2009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier meer dames die vliegen bij KLM? Ik ben ruim 2 jaar geleden aangenomen en mag nu waarschijnlijk binnenkort starten met de cursus. Naast het stewardessen-forum hoop ik ook hier ervaringen te kunnen lezen/delen, aangezien ik hier onder mijn andere nick altijd zoveel plezier heb.
Ik moet er niet aan denken om dag in dag uit in de lucht te zitten. Maar ja, ik vind vliegen dan ook helemaal niks. Uiteraard ben ik erg blij voor je
Haha bedankt Sito!
quote:sito1970 schreef op 03 augustus 2011 @ 16:09:

Ik moet er niet aan denken om dag in dag uit in de lucht te zitten. Maar ja, ik vind vliegen dan ook helemaal niks.

Mensen die vliegen, zitten niet dag in, dag uit in de lucht. Remember: er worden geen reguliere uren gemaakt.

Uiteraard is er verschil met mensen die fulltime en parttime vliegen, maar hier dan toch even een rooster van een parttime vliegende:

Vorige week zaterdag thuisgekomen van een 4-daagse reis. Dat waren in totaal 20 vlieguren. Aanstaande zondag ga ik weer werken - heen en weer binnen Europa. Aantal vlieguren: +/-3. Maandag vrij. Dinsdag wederom een 4-daagse reis. Vlieguren: +/- 18. Daarna 6 dagen vrij. Daarna een 3-daagse reis, aantal vlieguren: 21. Daarna 8 dagen vrij.
STB, ik ben sinds gisteren weer thuis. zat 2 maanden in Indonesie. Denk dat ik de 18e nog steeds hier ben, kan ff geen bus, trein, vliegtuig meer zien! Maar wie weet bedenk ik me nog. Hoeveel daagse heb je?

Enne kijk even om de hoek bij Kao San road, daar slagen heel veel mensen. Niet aan de tempel kant maar aan de andere kant linksaf.
Ik wil geen onrust stoken maar ik bekijk de berichtgeving over de economie van de laatste dagen toch wel met argusogen. Als de boel nu weer in elkaar stort dan vrees ik dat ons wellicht eenzelfde lot beschoren is als de mensen uit 2008. Fingers crossed en laten we maar hopen dat het slechts een tijdelijk dipje is.
hmm ik weet het niet hoor

Een positieve invloed zal het iig niet hebben, maar of ze nou straks meteen alle ini's die volgend jaar gepland staan gaan schrappen?

laten we duimen van niet!!
Hallo, met heel veel plezier heb ik dit topic gelezen. Wat lijkt me het geweldig om bij KLM te vliegen!

Ik begrijp dat er voorlopig een vacaturestop is? Hebben jullie enig idee hoe lang het zou kunnen duren voordat ik zou kunnen solliciteren?
Wat heb ik genoten van Toronto! En op de terugvlucht kreeg ik zomaar twee complimentenbrieven, ik was er helemaal van ontdaan.

Mayou, ik heb een vijfdaagse. En 'thuis' is bij jou niet direct een gedefinieerd iets of wel?
Complimentenbrieven? Krijg je die van passagiers?
quote:Stess_to_be schreef op 06 augustus 2011 @ 22:21:

Wat heb ik genoten van Toronto! En op de terugvlucht kreeg ik zomaar twee complimentenbrieven, ik was er helemaal van ontdaan.

Mayou, ik heb een vijfdaagse. En 'thuis' is bij jou niet direct een gedefinieerd iets of wel?

Twee maar liefst, toe maar! Ik vond dat altijd erg leuk, die brieven. Ik kreeg er een keer eentje dat een passagier zo genoten had van mijn service omdat ik de hele tijd liep te zingen. En wat zong ik: 'We zijn er bijna, we zijn er bijna..."

Thuis is tegenwoordig Penang. We hebben hier een appartement gehuurd zodat we alle fiets, kampeer, duik, ski en trekspullen kwijt kunnen. Oja en er staat gelukkig ook een bed in! Is maar een uurtje vliegen van BKK dus lekker centraal. Een vijfdaagse, dus je hebt 2 dagen in BKK. Lekker hoor. En druk voor je dus ook...
Moondancer,

Er is momenteel niets duidelijk. Er liggen heel veel mensen op de plank. Het is een gok, maar volgens mij zullen ze voor de aankomende 12 maanden niet werven. Maar dat is echt een gok. Kan zomaar zijn dat ze in april wel weer werven...

Ligt maar net aan hoe het financieel zal gaan, of mensen volop blijven reizen, of er veel verloop is binnen het korps... Diverse factoren spelen een rol.

Hier blijven lezen en/of de vacaturesite van de KLM in de gaten houden...
quote:Lizzl schreef op 07 augustus 2011 @ 05:05:

Moondancer,

Er is momenteel niets duidelijk. Er liggen heel veel mensen op de plank. Het is een gok, maar volgens mij zullen ze voor de aankomende 12 maanden niet werven. Maar dat is echt een gok. Kan zomaar zijn dat ze in april wel weer werven...

Ligt maar net aan hoe het financieel zal gaan, of mensen volop blijven reizen, of er veel verloop is binnen het korps... Diverse factoren spelen een rol.

Hier blijven lezen en/of de vacaturesite van de KLM in de gaten houden...Dank je wel voor je antwoord Lizzl. Ik heb al een open sollicitatieformulier op de website van KLM ingevuld en blijf hier sowieso meelezen. Ik heb net een nieuwe baan dus daar ga ik dan eerst maar mee aan de gang. Hopelijk kan ik over een jaar een gooi doen naar vliegen voor KLM.
Ben net terug uit OTP, toen ik deze op mijn rooster kreeg moest ik gelijk aan jouw verhaal denken STB.

Ik ben alleen de stad ingegaan maar dan wel zonder kostbare dingen etc. Moet ook wel zeggen dat ik mij niet helemaal op mijn gemak voelde, toch meer oplettend. Er hangt een aparte sfeer in de stad.

Ik ben bijna klaar met mijn Europa weken en ga ik daarna naar Montreal. Helaas heb ik geen nieuwe roddels/ verhalen gehoord over evt nieuwe ini's. Hopelijk hoeven jullie niet heel lang meer te wachten!
Er komen halverwege de winter en het begin van het voorjaar 3 nieuwe airbussen binnen bij KLM. Zou me niet zoveel zorgen maken. In januari gaan er vast weer ini's starten.

Succes iedereen met wachten!
Dizzy, rare stad is het he. Fijn dat je je in ieder geval gewaarschuwd voelde door mijn verhaal en dat je extra oplette.

Ik ben net terug uit BKK, heb er enorm van genoten. Raar hoe je zo thuis kunt zijn in zo'n verre stad, het voelde meteen weer vertrouwd.

Over een week hebben we de terugkomdag van de basiscursus, ben heel benieuwd.

Mayou, dat is een mooi passend liedje
Dat moet natuurlijk ook niet te erg worden - het op je hoede zijn door een ervaring van een ander. Er is overal wel iets gebeurd natuurlijk. In Rotterdam is er op klaarlichte dag, in een portiek, in het centrum van de stad, een meisje verkracht door een groepje jongens. Kan ook...

Als je kijkt naar Bangkok.... wat je zelf al schrijft, STB, enerm genoten. Maar ook daar zijn meerdere collega's beroofd van hun spullen - in een tuktuk zitten, brommertje ernaast die trekt je tas weg en rijdt weg. Of mijn vriend van bijna 190cm - die heeft zichzelf uiteindelijk uit een tuktuk geworpen, want de chauffeur stopte niet meer en negeerde de opmerkingen van mijn vriend (die hem erop attendeerde dat het hotel toch echt de andere kant op was).

Een beetje op je hoede zijn moet overal.
Dizzy, wanneer ga je naar YUL?
Dat is natuurlijk wel weer heel waar wat je zegt Lizzl. In BKK hield ik mijn tas ook stijf tegen me aan, maar omdat ik me daar zo thuis voel, denk ik er niet eens over na dat ik daar net zo voorzichtig ben. Stom eigenlijk

Zag ik trouwens in een oud blaadje een reactie van jou op mensen die via marktplaats ipb-tickets zochten?
Ik voel me overigens ook heel veilig in BKK - behalve bij het oversteken :s

Jazeker Ik kon het niet laten om niets met die rare advertentie te doen Dus heb ik haar gemaild! Nooit reactie gekregen
net wat je zegt Lizzl, zelf heb ik er helemaal niets gemerkt en heb ook gewoon mijn camera mee genomen de stad in.... Wat betreft je tas bij je houden, collega's hebben me al een paar keer gewaarschuwd dat ik beter mijn tas onder tafel kan leggen dan over mijn stoel hangen, denk daar af en toe niet eens bij na.

Ik ga aankomende maandag richting YUL. Heb nu ook een BKK erin gezet maar hoor al dat je die zelden krijgt. Achja proberen kan altijd
Om 12:00 weten we meer Vrij krijgen is vorige week in ieder geval gelukt, al is het dan wel door een Delhi Staat die BKK er ook in voor deze week Dizzy?
Na lang wikken en wegen heb ik (mede na het doorlezen van dit topic!) besloten om ook de grote stap te wagen en m'n open sollicitatie opgestuurd. Hopelijk wordt de vacaturestop snel opgeheven, ik ben erg benieuwd of ik door de sollicitatieprocedure heen zal komen. Weten jullie misschien of je uberhaupt een reactie krijgt nadat je deze ingevuld hebt?

Ik blijf in ieder geval dit topic goed in de gaten houden voor meer nieuws!
ik heb de BKK erin gezet voor begin oktober en voor eind september een lange BON, ben benieuwd want volgens mij zijn ze allebei heel populair en heb een hoge ABS.

Vandaag helaas geen nieuw rooster gehad, heb namelijk een weekje vakantie eind september Jullie wel wat leuks gekregen?
Ja, de 777 cursus, eindelijk! eind oktober ga ik de MD11 vaarwel zeggen, en Lizzl een maand voor mij :-)

En heb weer een dag vrij gekregen, niet precies hoe ik het had aangevraagd, de belangrijkste dag ben ik wel vrij, d.m.v. een MEX. Daarnaast zijn nu ook beide recurrents in m'n rooster verschenen, nog voor de 777 cursus.
Hè getver... recurrent doen voor de 11 en 'm dan binnen 8 weken toch inleveren.

Bij mij is er een 5-daagse JPR ingevuld en een 6-daagse BIP. En dus de conversie 11 -> 777

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven