Welke krant lees jij?

03-08-2011 17:35 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil een krant. Maar ik weet nog niet welke. Welke lezen jullie?
Het Parool.

Maar alleen echt zinvol als je in Amsterdam woont.
Geen, ik check een paar keer per dag de website van de Telegraaf. Lekkere combi van headlines en ouwewijven-nieuws.
2x.
Heb het Parool altijd met veel plezier gelezen. Nu verhuisd en het NRC.
Al jaren de volkskrant, naar alle tevredenheid!
Lees meestal een regionale krant of de spits/ metro. Alleen als ik bij ouders op visite ben de Volkskrant.
Volkskrant, al jaren. Erg blij mee. Elke dag in de trein weer bij mbt nieuws. Erg gek ook op de zaterdagkrant met het magazine en leuke artikelen in oa wetenschap katern.
quote:SeptemberGirl schreef op 03 augustus 2011 @ 17:40:

Heb het Parool altijd met veel plezier gelezen. Nu verhuisd en het NRC.Vind je het niet lastig dat dat een middagkrant is, of maakt dat niet uit?
Voorheen jarenlang de Trouw, toen een paar jaar Parool en sinds een maand of 2 de Volkskrant.

Ik denk dat ik de Volkskrant het fijnst vind.

Parool vind ik toch wel erg Amsterdams en iets te jolig.

Trouw is prima, maar de Volkskrant heeft volgens mij meer achtergrond artikelen. Of artikelen die bijvoorbeeld de eurocrisis nog even op een rijtje zetten. Volkskrant is ook dikker en heeft Sylvia Witteman. Ik ben gek op haar columns.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ojaa Sylvia vind ik ook leuk!
VK!

(vind alleen het binnenkatern minder leuk tegenwoordig. De krant zelf blijft met stip op 1 staan)
Wij hebben jarenlang de Volkskrant gehad en nu sinds ongeveer een jaar de NRC Next. Was even heeeel erg wennen, vond de Next in het begin bijna als een tijdschrift in vergelijking met de Volkskrant. Veel meer achtergrondartikelen, veel minder pagina's "droog" nieuws en wat populairder taalgebruik. Maar nu vind ik het een heerlijk krantje, leest lekker weg maar aan inhoud ontbreekt het zeker niet.
Alleen online, VK, een regionale krant en nu.nl. Daarnaast af en toe een metro of spits.

Als ik een krant zou nemen zou dat de volkskrant zijn. Die ik vervolgens ga spellen, wat me veel te veel tijd kost.
nrc next plus. Doordeweeks de next, in het weekend de NRC Weekend. Superfijn, doordeweeks kort maar krachtig, in het weekend uitgebreider en meer achtergrond.
géén!

online lees ik bij voorkeur wel 'ns iets op telegraaf.nl, bndestem.nl of op nu.nl
kut kranten, je word er alleen maar depressief van.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Het AD. Al jaren.

Op de dagen dat ik werk (dus reis) ook Metro, Spits en De Pers.
Nu.nl online

Daarnaast Leeuwarder Courant en Dagblad vh Noorden online via app.

Qua papieren krant jarenlang VK en NRC gelezen. Fijne achtergrondartikelen. Ik vond trouw ook wel fijn op het gebied van onderwijs en samenleving.
Nrc.next en Volkskrant. Over beiden ben ik tevreden.
Heb eigenlijk nooit 't nut gezien van papieren kranten. De echt spannende nieuwtjes hoor/zie je wel op tv en anno nu via internet. Bovendien kost 'n krant enorm veel voor iets wat je gewoon gratis kunt krijgen en je zit elke week met 'n stapel oud papier. Eigenlijk alleen maar nadelen vind ik persoonlijk. Bovendien vind ik het nieuws maar zelden interessant genoeg en dan vind je op internet toch gerichtere informatie.
Misschien wordt dit weer als een vervelende opmerking ervaren, maar de keus van een krant is een hele persoonlijke. Als je nu de komende week iedere dag een andere krant haalt en leest merk je vanzelf welke krant jou bevalt...
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
AD/Haagsche Courant ivm regionaal nieuws
Ik lees de Gelderlander (in de trein naar mijn werk, kwartiertje lezen) en ik heb de NRC, maar die heb ik na een aantal jaren nu opgezegd, omdat ik hem te vaak ongelezen weggooi. Nu maar eens kijken voor een proefabonnement of een weekendabonnement ofzo. Als er 's ochtends geen krant ligt, ben ik meteen chagerijnig!
Everytime you make a typo, the errorists win.
Parool, Volkskrant, NRC wissel ik af

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven