Bietjes... help??

03-08-2011 19:09 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraag je aan je oom om 'wat bietjes' uit zijn grote moestuin, zit je vervolgens met de halve groentenwinkel achter in de auto op weg naar huis, inclusief een plastic zak vol met bietjes.

Hebben jullie nog originele bietenrecepten? De salade met geitenkaas en walnoten ken ik nu wel...

Dus, help?????
Door de sapcentrifuge. Heb je bietensap
Kijk 'ns op smulweb, staan altijd leuke recepten op.
Leuk zo'n oom!!

Bietjes met appel augurk en een blikje tonijn is best lekker.
quote:Blackdress schreef op 03 augustus 2011 @ 19:11:

Door de sapcentrifuge. Heb je bietensap Rauw of dan wel eerst koken? Lijkt me wel wat!
quote:pimpelmeesje67 schreef op 03 augustus 2011 @ 19:11:

Kijk 'ns op smulweb, staan altijd leuke recepten op.Ook al gedaan, maar vaak zoveel standaard recepten, dus ik dacht, ik vraag hier of iemand originele ideeën heeft!
Aardappelbietjessalade

Salade zure haring en bietjes

Bietensoep
Bieten, gekookt, in blokjes, idem voor gekookte eieren. Saus van yogurt, tahin, met wat nootmuskaat erdoor. Klink ms vreemd maar is erg lekker.
Stukjes snijden, in boter stomen met wat thijm.
Salade met munt en feta.
quote:Lindec69 schreef op 03 augustus 2011 @ 19:13:

[...]

Rauw of dan wel eerst koken? Lijkt me wel wat!

Even goed wassen en dan met schil en al door de centrifuge.

Ik drink elke dag bietensap, heerlijk, maar ik koop het gewoon bij de natuurwinkel
Ik koop altijd een paar kilo tegelijk, alles koken, schillen en raspen, dan invriezen in porties, lekker met een uitje, aardappel en een speklapje.

Niet origineel maar wel het lekkerst naar mijn bescheiden mening.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Roerbakken met rozamarijn en tijm.

Bietensalade met augurk, zilverui, ui, Amsterdamse ui, zure haring, slasaus en remouladesaus.

Misschien is puree van aardappels en bieten ook wel lekker?
quote:Blackdress schreef op 03 augustus 2011 @ 19:23:

[...]

Even goed wassen en dan met schil en al door de centrifuge.

Ik drink elke dag bietensap, heerlijk, maar ik koop het gewoon bij de natuurwinkel heb nog voor EUR 95 aan Rocks liggen, dus die ga ik bij de Blokker maar eens inwisselen voor een blender/sapcentrifuge! Goed plan!
quote:pepexx schreef op 03 augustus 2011 @ 19:26:

Ik koop altijd een paar kilo tegelijk, alles koken, schillen en raspen, dan invriezen in porties, lekker met een uitje, aardappel en een speklapje.

Niet origineel maar wel het lekkerst naar mijn bescheiden mening.Niet origineel, maar wel lekker. En gezien de hoeveelheid bietjes die ik heb gekregen is dat invriezen een goed idee!
quote:lief_29 schreef op 03 augustus 2011 @ 19:29:

Roerbakken met rozamarijn en tijm.

Bietensalade met augurk, zilverui, ui, Amsterdamse ui, zure haring, slasaus en remouladesaus.

Misschien is puree van aardappels en bieten ook wel lekker?Ja, zure haring dus, ik zat al aan zoute haring te denken, maar zag die combinatie niet echt zitten. Die ga ik ook proberen die salade!
quote:Lindec69 schreef op 03 augustus 2011 @ 19:35:

[...]

heb nog voor EUR 95 aan Rocks liggen, dus die ga ik bij de Blokker maar eens inwisselen voor een blender/sapcentrifuge! Goed plan!

Dat is natuurlijk altijd leuk

Google eens op recepten met bietensap, je kunt er namelijk ook van alles bij in doen. Wortels, spinazie, sinaasappels etc.
- pond bietjes koken en in grote blokjes snijden. Beetje olijfolie erover en roosteren in de oven (250 graden)

- halloumi in repen snijden, insmeren met wat olie en meeroosteren

- 150 gr. sperziebonen koken

- 2 eetlepels karwijzaad roosteren

Alles door elkaar mengen, beetje peper/zout en wat druppels tabasco erdoor. Lekker met couscous
Koken, af laten koelen, en schillen uiteraard. Sausje van yoghurt, beetje citroensap (paar drupjes) en lente-ui erbij, heerlijk.

Ik eet bietjes altijd koud, en met zo'n yoghurt (evt. mengen met wat creme fraich. Warm vind ik het niet lekker. Bos- of lenteui is er erg lekker bij.
Ik vind bietenstamppot heerlijk Gewoon bietjes, uitje, aardappelen en spekjes en stampen maar, mmm! En bieten/haring salade inderdaad.
Mag ik even klagen over de kwaliteit van de bietjes? Ik koop in de supermarkt altijd van die bietjes in plastic vacuum gezogen, maar de laatste tijd smaken ze naar aarde. Echt niet lekker.

Uit pot vind ik ze helemaal al niet lekker. Waar kopen jullie lekkere bieten?
j
anoniem_129069 wijzigde dit bericht op 27-11-2011 22:23
Reden: j
% gewijzigd
Die uit het versvak van de AH, al gesneden in reepjes vind ik wel lekker.
Bietjes met aardappel puree en hasje ( geen idee hoe je dat schrijft hahaha )
Hachee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven