Marokkaanse vriend???

04-08-2011 12:19 178 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb afgelopen vakantie een hele leuke marokkaanse jongen leren kennen, het klikte meteen tussen ons en hebben dus eigenlijk heel de vakantie samen de nachten doorgebracht en een keer wat leuks gedaan smiddags. Nu ik weer terug ben van vakantie heb ik nog steeds contact met hem en hebben we al 2 keer afgesproken. Het is nog steeds zo leuk als op vakantie en we hebben het erg leuk samen. Hij is nu voor 2/3weken in Marokko dus moet even wachten tot ik hem weer zie. Nu hebben we afgelopen keer een gesprek gehad over hoe we dachten over relaties en over hoe het zou gaan met familie. Hij zei dat hij me nooit zou kunnen voorstellen aan zijn ouders in verband met de cultuur maar dat hij verder voor alles open staat. Dat kwam best wel even hard aan want dat vind ik wel heel moeilijk want ik vind een bepaalde band met de ouders van je vriend toch wel belangrijk. Nu zit ik dus een beetje in een dilemma. Ik weet niet of ik het af moet kappen of door moet gaan en voor "ons" moet kiezen en dat met zijn ouders achterwegen moet laten... Ik dacht misschien kunnen jullie me helpen.

Groetjes,
Kappen, Kappen, Kappen...

Echt waar...

Ik ken maar heel weining meiden die hier bewust voor hebben gekozen en gelukkig zijn geworden..

Daarentegen ken ik er wel een hoop die (als ze het zouden kunnen) terug naar hunzelf zouden gaan, x jaar geleden om te zeggen; "DOE HET NIET, JOEHOE, WAKKER WORDEN"....
Als hij je nooit voor kan stellen aan zijn ouders, hoe moet dat dan als je gaat trouwen, samenwonen, kinderen krijgt?
"hij zou me nooit kunnen voorstellen aan zijn ouders maar voor de rest staat hij overal open voor"

Klinkt als eerst gezellig met jou de beest uithangen maar dat hij daarna toch echt voor een serieuze marokkaanse vriendin gaat.
Waar begin je aan? Een relatie met iemand die al bij voorbaat aangeeft dat zijn ouders je niet zullen accepteren?

Daar zou ik niet vrolijk van worden.
Niet dus. Dat gaat hij niet met je doen. Je bent opvulling tot hij een Marokkaans meisje vindt.
Gaat er bij jou niet een lampje branden als hij aangeeft je nooit aan zijn ouders te willen voorstellen ?

Sorry maar ik ruik al leugens dus ik zou zeggen stop er mee ..
Hoezo voor jullie kiezen?

Dat heeft hij al gedaan hoor, door nu al aan te geven dat hij je niet gaat voorstellen aan zijn ouders.

Aan jou alleen dus de keuze of je genoegen neemt met de positie van tijdelijke vriendin.

Tot hij een meisje heeft gevonden wat hij wel mee kan nemen naar zijn ouders...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Hij zei dat hij me nooit zou kunnen voorstellen aan zijn ouders in verband met de cultuur maar dat hij verder voor alles open staat.

Hij is wel eerlijk, je weet waar je aan toe bent lijkt me.

Doe er je voordeel mee.
als hij nu al zegt dat hij je NOOIT aan zijn ouders zal voorstellen ,betekend het dat hij nooit serieus verder met je wil (trouwen bijv)

ik kan me voorstellen dat hij nu dat nog niet wil ,maar als hij serieus verder met je wil (trouwen bijv) moet dat zeker aan de orde komen anders ben je niet mee dan een scharrel tussendoor.....
klinkt alsof je leuk bent voor zolang het duurt en niet echt serieus wordt
@ Chantalo, ik ruik geen leugens hoor.

Deze jongen is heel erg duidelijk
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:lolaaa_1 schreef op 04 augustus 2011 @ 12:19:

Nu hebben we afgelopen keer een gesprek gehad over hoe we dachten over relaties en over hoe het zou gaan met familie. Hij zei dat hij me nooit zou kunnen voorstellen aan zijn ouders in verband met de cultuur maar dat hij verder voor alles open staat.

Zoals? Samen het bed delen, totdat hij een vrouw vindt die zijn ouders geschikt voor hem vinden? Hij vertelt je nu al eerlijk hoe de vork in de steel zit, duidelijk toch?

Dat kwam best wel even hard aan want dat vind ik wel heel moeilijk want ik vind een bepaalde band met de ouders van je vriend toch wel belangrijk. Nu zit ik dus een beetje in een dilemma. Ik weet niet of ik het af moet kappen of door moet gaan en voor "ons" moet kiezen en dat met zijn ouders achterwegen moet laten...

Er valt niks te kiezen voor jou, zijn familie accepteert jou niet, dus zal hij uiteindelijk voor een vrouw gaan die wel in het plaatje past.

jij+hij= geen toekomst, oftewel: 1+1=2.

Ik dacht misschien kunnen jullie me helpen.

Groetjes,
Hij ziet je duidelijk als een gemakkelijke snack tussendoor voordat hij zich serieus gaat settelen met een Marokaans meisje dat het liefst nog maagd is.

Ik zou het wel weten. Kappen en op zoek gaan naar een ander.
inderdaad hij zegt precies wat je kunt verwachten, lekker samen spelen maar nooit een serieuze relatie
quote:annana schreef op 04 augustus 2011 @ 12:23:

Als hij je nooit voor kan stellen aan zijn ouders, hoe moet dat dan als je gaat trouwen, samenwonen, kinderen krijgt?Dat gaat dus ook niet gebeuren.
quote:Tomatensoep schreef op 04 augustus 2011 @ 12:24:

Niet dus. Dat gaat hij niet met je doen. Je bent opvulling tot hij een Marokkaans meisje vindt.

Dat wilde ik ook zeggen ja.

Ik een vriendin van me had ooit een Marokkaanse 'vriend' waarmee ze amper in het openbaar kon verschijnen voor het geval zijn familie er lucht van kreeg (een broer van hem was wel op de hoogte maar zijn ouders etc mochten het absoluut niet weten). Hij bleef maar zeggen hoe dol hij op haar was, wat best waar zou kunnen zijn, maar dat het niet echt iets kon worden, en zij bleef maar met hem doormodderen. Een paar jaar lang. Zo een keer in de zoveel tijd verbrak hij weer even het contact, was zij in zak en as, en kwam hij na een tijdje weer terug om verder te gaan met hun non-relatie. (die relatie betekende vooral dat hij haar 's avonds smste dat hij naar haar toe wilde komen en zij dan alles uit haar handen liet vallen en naar huis sprintte zodat ze samen in haar kamer konden zitten en bij elkaar slapen).

Het feit dat hij gelijk al zegt dat hij je niet aan je ouders voor kan stellen zegt denk ik genoeg. Dat wordt dan toch nooit echt een relatie?
-
Mijn vriend is marokkaans. Zelf ben ik nederlands... het zorgde in het begin voor frictie, maar heeft mij vrij snel mee naar huis genomen. Dat was in het begin aftasten, maar nu is alles prima. Deed hij dit niet? Dan was het klaar... In dit geval lijkt het op iemand die uiteindelijk met een marokkaanse thuis gaat komen en zal daarin niet toegeven denk ik. Dus, stoppen, want ze zullen je nooit accepteren vermoed ik.....
Maar verder staat hij overal voor open. Tuurlijk, zich lekker uitleven met je in het uitgaansleven en in bed en als de tijd rijp is krijg je een schop en gaat hij gezellig verder met zijn Marokkaanse bruid. Die pappa en mamma dus wél goedkeuren.
Een collega van mij heeft 8 jaar (!!) samen gewoond met een Marokkaanse man, ze hebben zelfs samen een huis gekocht. Maar zij kende zijn ouders dus niet...want die wilden niets met haar te maken hebben. Uiteindelijk is de relatie tóch stuk gelopen...

Dus ik adviseer je nu te kappen. Een heel enkele keer hoor je dat men is getrouwd en dat de ouders (vaak moderne(re)) dit wél accepteren, maar je ziet toch 9 van de 10 keer dat men met een meisje uit eigen land trouwt.
quote:catootje76 schreef op 04 augustus 2011 @ 12:26:

als hij nu al zegt dat hij je NOOIT aan zijn ouders zal voorstellen ,betekend het dat hij nooit serieus verder met je wil (trouwen bijv)

ik kan me voorstellen dat hij nu dat nog niet wil ,maar als hij serieus verder met je wil (trouwen bijv) moet dat zeker aan de orde komen anders ben je niet mee dan een scharrel tussendoor.....

Dit dus. En voor al die mensen die het (weer) gooien op 'totdat hij een Marokkaans meisje vindt om mee te trouwen', NEEN het is 'totdat hij (een meisje vindt met wie hij) wilt trouwen'. Er zijn ook zat Nederlandse jongens die lekker willen scharrelen en niet geinteresseerd zijn in een serieuse relatie (en je dat ook in je gezicht zeggen).

Ik zie niet in hoe zijn uitspraak open staat voor interpretatie, lijkt me een duidelijke statement.
Liefde is blind.
quote:samahe schreef op 04 augustus 2011 @ 12:35:

Mijn vriend is marokkaans. Zelf ben ik nederlands... het zorgde in het begin voor frictie, maar heeft mij vrij snel mee naar huis genomen. Dat was in het begin aftasten, maar nu is alles prima. Deed hij dit niet? Dan was het klaar... In dit geval lijkt het op iemand die uiteindelijk met een marokkaanse thuis gaat komen en zal daarin niet toegeven denk ik. Dus, stoppen, want ze zullen je nooit accepteren vermoed ik.....Dan is het een heel ander verhaal inderdaad, als hij nu zou zeggen dat zijn ouders het er moeilijk mee zullen hebben maar dat hij er wel voor wil gaan en zijn ouders er aan willen laten wennen/er over praten/weet ik veel, dan is de insteek toch gelijk heel anders dan wanneer hij gelijk zegt dat hij je nooit aan zijn ouders voor kan stellen.
quote:lolaaa_1 schreef op 04 augustus 2011 @ 12:19:

Hij zei dat hij me nooit zou kunnen voorstellen aan zijn ouders in verband met de cultuur maar dat hij verder voor alles open staat.Wat hij hiermee zegt, is dat hij alles stiekem met je wilt doen (daten, zoenen, sex) maar nooit echt een relatie met je kan en wil aangaan. Daarvoor moet hij een 'maagdelijke' marokkaanse moslima zoeken. Ondertussen ben jij een leuk tijdsverdrijf voor hem. Immers, hij hoeft geen maagd te blijven tot het huwelijk. Al zal hij je nog zoveel mooie worden influisteren, dat hij van je houdt en dat jij eigenlijk zijn ware bent. Het gaat hem om 1 ding; makkelijk scoren totdat zijn familie verwacht, dat hij gaat trouwen. En dan mag jij oprotten en ben je een hollandse goedkope hoer voor hem. De vraag is of jij dat ziet zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven