Marokkaanse vriend???

04-08-2011 12:19 178 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb afgelopen vakantie een hele leuke marokkaanse jongen leren kennen, het klikte meteen tussen ons en hebben dus eigenlijk heel de vakantie samen de nachten doorgebracht en een keer wat leuks gedaan smiddags. Nu ik weer terug ben van vakantie heb ik nog steeds contact met hem en hebben we al 2 keer afgesproken. Het is nog steeds zo leuk als op vakantie en we hebben het erg leuk samen. Hij is nu voor 2/3weken in Marokko dus moet even wachten tot ik hem weer zie. Nu hebben we afgelopen keer een gesprek gehad over hoe we dachten over relaties en over hoe het zou gaan met familie. Hij zei dat hij me nooit zou kunnen voorstellen aan zijn ouders in verband met de cultuur maar dat hij verder voor alles open staat. Dat kwam best wel even hard aan want dat vind ik wel heel moeilijk want ik vind een bepaalde band met de ouders van je vriend toch wel belangrijk. Nu zit ik dus een beetje in een dilemma. Ik weet niet of ik het af moet kappen of door moet gaan en voor "ons" moet kiezen en dat met zijn ouders achterwegen moet laten... Ik dacht misschien kunnen jullie me helpen.

Groetjes,
quote:Kuzu schreef op 04 augustus 2011 @ 16:08:

Het ligt er aan hoe je het dat geloof omgaat.Als je je maar braaf gaat bekeren en moslim wordt dan wordt je wellicht geaccepteerd.
quote:superstar_2 schreef op 04 augustus 2011 @ 17:09:

[...]

Maar wees realistisch,heel vaak is het de niet-gelovige die zich volledig aan de gelovige aanpast.

Ik heb meerdere vrouwen met een moslim man moslima zien worden incl de hoofddoek en ja hoor dat wilden ze echt echt zelf echt waar hoor maar zodra de relatie voorbij was hingen ze diezelfde hoofddoek met dezelfde snelheid als dat ze hem opgezet hadden weer aan de wilgen..

Ik heb nog geen moslimman in mijn omgeving zich aan zijn niet moslimvrouw zien aanpassen.Zo'n man heb ik dan toevallig wel in mijn omgeving maar hij is wel een afvallige moslim. Zijn zus is, tot overmaat van ramp volgens haar ouders, met een Nederlandse man getrouwd. Daar zijn een jaar of vijftien geleden heel wat ruzies en vechtpartijen aan vooraf gegaan, een andere broer of misschien neef, oom, opa, whatever stond een paar dagen na de bruiloft met een slagersmes voor de deur. Geen van tweeën heeft nog contact met de rest van de familie.
verba volant, scripta manent.
Ik verbaas me ontzettend over alle reacties! Wat een vooroordelen! Of hebben jullie allemaal ervaringen met een Marokkaanse vriend? Er wordt gesproken over loverboys, ontvoering van kinderen, rechtzaken enz. Maar spreken jullie uit ervaring? Als dat zo is dan is dat heel vervelend maar ik wil graag laten weten dat er ook andere ervaringen zijn. Zelf heb ik al 8 jaar een relatie met een Marokkaanse jongen en ik deel jullie meningen absoluut niet. Dus Lolaa mocht je geinteresserd zijn dan laat het mij maar weten ik wil je graag helpen een goede keuze te maken wat dat ook mag zijn. Liefs Romeisa
Hm, kappen zou ik zeggen nu het nog zo pril is.

Zelf ben ik Marokkaanse en ken genoeg relaties in deze combi waar ze jarenlang samenwonen en de ouders geen weet van hebben.

Ik ken zelf een stel dat al jaren samen is en twee kinderen heeft, de ouders hebben er geen weet van.

Zijn moeder ken ik en de familie heeft heftige problemen

(ernstig zieke zus, gaat met de dag achteruit en vader met beginnende Alzheimer op best jonge leefttijd).

Zoonlief komt elke zondag braaf op de koffie in zijn eentje.

Het kan ook anders lopen, ken ook stellen waar het wel goed gaat. Heb zelf twee Nederlandse schoonzussen en mijn ouders zijn er gek op.

Mijn broers zijn er eigenlijk zo gauw de relatie serieus werd mee naar huis gekomen.

Maar mijn ouders zijn het eigenlijk wel gewent. Onze hele familie is Multi-culti. Hebben ook twee ooms van de eerste generatie die met Nederlandse vrouwen zijn getrouwd. Dat gaat naar 20-30 jaren nog steeds goed.

Als je vakantieliefde nu al aangeeft jou niet te willen voorstellen aan zijn familie zal hij wel bij de eerste categorie horen.

Trouwens een totale afknapper, wel de lusten maar niet de plichten op zich willen nemen.
quote:MarianneDavids schreef op 04 augustus 2011 @ 14:27:

Als je wilt dat zijn ouders je accepteren zul je je moeten bekeren tot de Islam.

Niet waar.

Mijn ouders zijn streng islamitisch, vrij conservatief.

Mijn broers helemaal niet en de vriendin van een van mijn broers is niet bekeerd.

De ander schoonzus dan weer wel, maar mijn broer is juist niet bezig met het geloof.

Genoeg andere familieleden waar de Nederlandse partner niet bekeerd is.
quote:romeisa schreef op 04 augustus 2011 @ 17:38:

Ik verbaas me ontzettend over alle reacties! Wat een vooroordelen! Of hebben jullie allemaal ervaringen met een Marokkaanse vriend? Er wordt gesproken over loverboys, ontvoering van kinderen, rechtzaken enz. Maar spreken jullie uit ervaring? Als dat zo is dan is dat heel vervelend maar ik wil graag laten weten dat er ook andere ervaringen zijn. Zelf heb ik al 8 jaar een relatie met een Marokkaanse jongen en ik deel jullie meningen absoluut niet. Dus Lolaa mocht je geinteresserd zijn dan laat het mij maar weten ik wil je graag helpen een goede keuze te maken wat dat ook mag zijn. Liefs Romeisa

Die jongen is toch duidelijk genoeg geweest?

Hij zal haar nooit aan zijn ouders voorstellen want die zullen haar nooit accepteren.!ze hebben namelijk nogal last van vooroordelen en zijn nogal racistisch van aard
quote:romeisa schreef op donderdag 04 augustus 2011 17:38 Ik verbaas me ontzettend over alle reacties! Wat een vooroordelen! Of hebben jullie allemaal ervaringen met een Marokkaanse vriend? Er wordt gesproken over loverboys, ontvoering van kinderen, rechtzaken enz. Maar spreken jullie uit ervaring? Als dat zo is dan is dat heel vervelend maar ik wil graag laten weten dat er ook andere ervaringen zijn. Zelf heb ik al 8 jaar een relatie met een Marokkaanse jongen en ik deel jullie meningen absoluut niet. Dus Lolaa mocht je geinteresserd zijn dan laat het mij maar weten ik wil je graag helpen een goede keuze te maken wat dat ook mag zijn. Liefs RomeisaJij denkt dat hij wel bloedserieus is als hij nu al zegt haar nooit te willen voorstellen aan zijn ouders?
quote:liselore schreef op 04 augustus 2011 @ 18:07:

[...]

Jij denkt dat hij wel bloedserieus is als hij nu al zegt haar nooit te willen voorstellen aan zijn ouders?

Ik denk idd dat die jongen bloedserieus is als hij zegt dat hij haar nooit aan zijn ouders zal voorstellen.

Ze kan dat maar beter bloedserieus nemen en haar conclusies trekken.
quote:liselore schreef op 04 augustus 2011 @ 18:07:

[...]

Jij denkt dat hij wel bloedserieus is als hij nu al zegt haar nooit te willen voorstellen aan zijn ouders?Volgens mij stoort haar meer het generaliserende, maar in het geval van TO denk ik inderdaad niet dat het een lange termijn relatie moet voorstellen.
Het is een vakantieliefde! Die jongen is goudeerlijk.
Hij kan je best aan zijn ouders voorstellen. Hij wil het gewoon niet.

Mijn Marokkaanse schoonfamilie stond ook niet te juichen toen mijn man met mij aan kwam zetten. Ze juichen nog steeds niet overigens. Toch heeft hij gewoon doorgezet en we zijn nu inmiddels meer dan 10 jaar en 3 kinderen verder.

Alleen als je vriend nu al beweert dat hij jou nooit aan zijn ouders voor kan stellen dan zit er weinig toekomst in. Als hij zou zeggen dat hij meer tijd nodig had of je niet gelijk voor zou willen stellen aan zijn ouders was het een ander verhaal. Maar nooit lijkt me al dat het helemaal duidelijk is. Nooit = nooit dus dan zit er vast niet veel toekomst in.
quote:Nina28 schreef op 04 augustus 2011 @ 18:11:

[...]

Volgens mij stoort haar meer het generaliserende, maar in het geval van TO denk ik inderdaad niet dat het een lange termijn relatie moet voorstellen.over generaliseren gesproken dan, alsof het alleen maar dat soort reacties waren
quote:MarianneDavids schreef op 04 augustus 2011 @ 14:27:

Als je wilt dat zijn ouders je accepteren zul je je moeten bekeren tot de Islam.

nee hoor, zelfs al ben je moslima dan houdt dat nog niet in dat de schoonfamilie je dus zal accepteren. Vaak is cultuur echt belangrijker dan religie. De islam schrijft ook helemaal niet voor dat een moslim man perse met een moslim vrouw moet trouwen.

Al had ik me 100x bekeert dan hadden ze me ook niet geaccepteerd omdat ik geen Marokkaanse ben. Dan heeft mijn schoonmoeder heel duidelijk gezegd.

Ik heb me overigens niet bekeerd en ben dat ook niet van plan.
neem een man (jongen) serieus in wat hij zegt. Dat geldt voor alles.

Deze zegt dat hij je nooit aan zijn ouders zal voorstellen.

tel maar uit.

daarnaast zoals gezegd relaties tussen verschillende culturen gaan nog vaker fout. Om de doodeenvoudige reden dat ze meestal moeilijker zijn omdat er meer en grotere verschillen zijn.

ik zou daar niet aan beginnen in deze combi. mijn man is Afrikaans en mijn 1e man was Egyptenaar. Ik weet alles van lasitge dingen die voortkomen uit cultuurverschillen. Dan wil je n iet ook nog je schoonfamilie tegen hebben.

ik denk trouwens dat hij zover niet denkt. Hij denkt ha een lekker neukertje for the time being.
Deze jonge is inderdaad heel eerlijk maar ik vraag me wel af of je na zo'n korte tijd al kan zeggen of je serieus met iemand verder wil. Ik zou er nog eens goed over praten als je echt gek op hem bent.

In veel reacties wordt er vanuit gegaan dat zijn ouders haar niet zullen accepteren maar dat is niet gezegd. Mijn vriend heeft ook lang gedacht dat zijn ouders het moeilijk zouden vinden dat hij met een Nederlandse thuis kwam maar het tegenovergestelde was waar!!
Weetje wat het is, ik heb 2 jaar een turkse vriend gehad waarbij ik thuis over de vloer kwam en heel goed met de ouders overweg kon. Hun zagen me als een dochter. Daarom zit het me wel ontzettend dwars dat hij me niet wil of probeert voor te stellen aan die ouders. Want het kan ook op een hele andere manier gaan als je bepaalde dingen wat aanpast als je bij ze bent. Ik lette gewoon wat meer op wat ik zei en deed maar verder werd ik 100% geaccepteerd bij hun. Zal ook wel liggen aan hoe strenggelovig ze zijn. Maar het is gewoon jammer. Weet nog steeds niet zo goed wat ik ermee aan moet. Ook al lees ik hier veel dat ik ermee moet kappen, ik ga er een keer goed met hem over praten. Maar als het voorstellen aan ouders voor hem er niet in zit dan denk ik niet dat ik ermee door zal gaan.
Tjonge, jij hebt zeker heel lang vakantie gehad Lolaaa? Dat jullie idd al tijdenlang dikke verkering hebben met allerlei beloftes...

Jij maakt er meer van dan het is ook al voelt het goed.

Luister naar wat hij zegt, duidelijker kan niet.
"Hij zei dat hij me nooit zou kunnen voorstellen aan zijn ouders in verband met de cultuur maar dat hij verder voor alles open staat."

Heb je niet gelijk gevraagd: Waarom niet?

Dat zou mijn eerste reactie zijn geweest.

En dan wel een uitgebreider antwoord dan alleen "vanwege de cultuur". (dat is zo'n dooddoener)

Op basis van zijn uitleg zou ik een beslissing nemen. Maar ik zie het vooralsnog inderdaad weinig hoopvol in.
quote:campari schreef op 04 augustus 2011 @ 19:41:

Tjonge, jij hebt zeker heel lang vakantie gehad Lolaaa? Dat jullie idd al tijdenlang dikke verkering hebben met allerlei beloftes...

Jij maakt er meer van dan het is ook al voelt het goed.

Luister naar wat hij zegt, duidelijker kan niet.Nee maar natuurlijk ga je naar die dingen vragen als je verhalen van n vriendin hoort zoals ze hierboven worden beschreven. Ik heb er naar gevraagd en kreeg dat antwoord. Als je t dan net zo leuk en gezellig met iemand had is dat gewoon jammer toch. Ik maak er niet meer van dan dat het is, ik kijk gewoon vooruit zodat ik niet dadelijk alleen mezelf ermee heb.
Maar je hebt jezelf er al mee vrouw omdat jij toekomstmuziek hoort en hij niet.

Hij kan niet eerlijker zijn en jij kunt geen ijzer met handen smeden.

Laat gaan en koester de herinnering.
quote:lolaaa_1 schreef op 04 augustus 2011 @ 12:19:

. Hij zei dat hij me nooit zou kunnen voorstellen aan zijn ouders in verband met de cultuur maar dat hij verder voor alles open staat.

,Waar hij vooral voor open staat is voor SEKS

Hij gaat flink op jou oefenen en trouwt met een meisje

die hij wel aan zijn ouders gaat voorstellen of misschien

wel die zijn ouders aan hem voor stellen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Als Marokkaanse zie ik dit heel vaak gebeuren.

Er zijn uitzonderingen, ik ken Marokkaanse mannen met een Nederlandse vrouw waar het wel goed bij gaat. Vaak is de vrouw dan wel moslima geworden.

Maar heel vaak gaat het niet goed. Marokkaanse mannen hebben altijd een moment waarop ze besluiten serieus te gaan worden. Dat houd in dat ze een partner ( vaak met behulp van familie) uitzoeken en daar mee gaan trouwen. Dat gaat niet gepaard met een lange relatie.

Als zijn ouders je niet accepteren word het nooit wat. Een marokkaan zou nooit zijn familie in de steek laten voor een vrouw. Nederlandse of Marokkaanse

Ik heb ook een berberse vriend gehad en zijn ouders accepteerde mij niet omdat ik arabisch ben. Toen hebben ze een net berbers meisje voor hem uitgekozen waar hij mee is getrouwd.

Als hij nu al zegt ik ga je nooit voorstellen aan de familie betekend dat dat hij niet serieus met je is. Maakt dat je niks uit en wil je een leuke tijd ga er voor maar denk niet dat je oud zult worden met deze man.

Zoals ik eerder zei er zijn uitzonderingen waar het wel goed bij gaat maar dan is de eerste stap acceptatie van de familie.
Hij zegt dat het bij islamieten niet gebruikelijk is om meerdere relaties te hebben gehad. daarom nemen ze niet elk meisje zomaar mee naar huis tenzij ze echt weten dat ze ermee gaan trouwen. en dat is bij ons nog niet te beoordelen natuurlijk.. maar daarbij weet ik natuurlijk dat de ouders liever hebben dat hij met een islamitisch meisje trouwt. dus of hij me uiteindelijk nog zou inruilen. voor hem een weet en voor mij een vraag. Dat wilde ik nog even plaatsen omdat hij dat erop aan gevuld had.
quote:lolaaa_1 schreef op 04 augustus 2011 @ 20:42:

Hij zegt dat het bij islamieten niet gebruikelijk is om meerdere relaties te hebben gehad. daarom nemen ze niet elk meisje zomaar mee naar huis tenzij ze echt weten dat ze ermee gaan trouwen. en dat is bij ons nog niet te beoordelen natuurlijk.. maar daarbij weet ik natuurlijk dat de ouders liever hebben dat hij met een islamitisch meisje trouwt. dus of hij me uiteindelijk nog zou inruilen. voor hem een weet en voor mij een vraag. Dat wilde ik nog even plaatsen omdat hij dat erop aan gevuld had.Jij gelooft nog steeds in sprookjes?
quote:lolaaa_1 schreef op 04 augustus 2011 @ 20:42:

Hij zegt dat het bij islamieten niet gebruikelijk is om meerdere relaties te hebben gehad. daarom nemen ze niet elk meisje zomaar mee naar huis tenzij ze echt weten dat ze ermee gaan trouwen. en dat is bij ons nog niet te beoordelen natuurlijk.. maar daarbij weet ik natuurlijk dat de ouders liever hebben dat hij met een islamitisch meisje trouwt. dus of hij me uiteindelijk nog zou inruilen. voor hem een weet en voor mij een vraag. Dat wilde ik nog even plaatsen omdat hij dat erop aan gevuld had.

De eerste generatie Marokkaanen zijn veelal van het oude stempel.

Die vinden het niet nodig om eerst een relatie aan te gaan met meerdere partners alvorens te gaan trouwen.

In hun tijd was het gebruikelijk een partner via kennissen te regelen of met het buurmeisje waar ze stiekem achter de bosjes flikflooiden te gaan trouwen.

Het is dus ook een generatiekloof, vaak zijn ze ook erg conservatief.

Als je vakantieliefde nu al aangeeft jou niet aan zijn ouders te gaan voorstellen zegt het meer dan genoeg.

Bespaar je die ellende zou ik zeggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven