Kikkerplaag, bah

02-08-2011 14:52 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik in dit appartement woon heb ik elk jaar last van kikkers. Zodra het regent is mijn tuin bezaaid met kikkers. Het zijn overigens wel vreemde kikkers, want ik heb er nog nooit eentje geluid horen maken.

Ik heb zelf geen vijver, waarschijnlijk een van de buren wel. Het probleem is dat het tuinenblok afgesloten is. De kikkers kunnen dus nergens anders heen en ik betwijfel dat ze in het tuinenblok natuurlijke vijanden hebben (mijn kat vindt ze in ieder geval totaal niet interessant).

Naast het feit dat ik ze smerig vind, vooral omdat het er zo veel zijn, begin ik er een beetje genoeg van te krijgen dat ze telkens in huis komen. Ik wil dus heel graag van ze af!

Nu geloof ik dat ze beschermd zijn, dus ik zoek een diervriendelijke manier om de springende glibberdieren uit mijn tuin te krijgen. Vangen en naar een sloot brengen zie ik niet echt zitten, omdat ik ze niet durf te vangen (ja, ik ben een held!).

Ik denk dat ik sowieso bij alle mensen die een tuin hebben in het blok een briefje in de bus ga doen met de vraag of zij (als ze een vijver hebben) de kikkerdril voortaan weg willen brengen, omdat er al meer dan genoeg kikkers in het blok zijn. Dan stagneert het aantal in ieder geval, dat is al iets.

Heeft iemand tips om de kikkers uit mijn tuin te weren?

(Iedereen die wil posten dat kikkers in de tuin (een stuk of 30) lief en leuk zijn, mag ze gratis en voor niets op komen halen).
Je moet een dikke bromvlieg doodslaan en dan met een stokje aan ze voeren. Dat is echt leuk.

Maar goed, ik heb ook weleens als kind een pad in de kelder van mijn ouderlijk huis platgetrapt met mijn blote voeten en dan is een overbevolking toch ineens wat minder leuk (gat, wat was dat goor, denk je als kind een keer lekker van de trap te springen, krijg acuut weer de rillingen als ik er aan terug denk).
ik heb bruine kikkers hier in de vijver, die zien er iets anders uit dan op de foto van to, andere kleur en bovendien kwaken ze (het klinkt meer als een varkentje)
deze is gaaf

http://lilliandcosta.file ... 06/amazon-horned-frog.jpg
of deze

http://www.amnh.org/exhibitions/frogs/i ... og_med.jpg
Noa, ze zijn mooi! Ik werk in Amsterdam en aangezien ik met enige regelmaat mijn fiets meesleep naar Amsterdam om dan na het werk een stuk te gaan fietsen (naar huis of gewoon een leuk rondje/stuk) is het voor mij echt geen probleem om langs te komen en te helpen de beesten te vangen. Ik krijg ze alleen niet bij de Oostvaardersplassen, maar in omgeving van amsterdam is voldoende ander nats te vinden lijkt mij. Ik vind het echt geen probleem hoor!
Kikkers die als varkentjes klinken? Wat apart!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven