Marokkaanse vriend???

04-08-2011 12:19 178 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb afgelopen vakantie een hele leuke marokkaanse jongen leren kennen, het klikte meteen tussen ons en hebben dus eigenlijk heel de vakantie samen de nachten doorgebracht en een keer wat leuks gedaan smiddags. Nu ik weer terug ben van vakantie heb ik nog steeds contact met hem en hebben we al 2 keer afgesproken. Het is nog steeds zo leuk als op vakantie en we hebben het erg leuk samen. Hij is nu voor 2/3weken in Marokko dus moet even wachten tot ik hem weer zie. Nu hebben we afgelopen keer een gesprek gehad over hoe we dachten over relaties en over hoe het zou gaan met familie. Hij zei dat hij me nooit zou kunnen voorstellen aan zijn ouders in verband met de cultuur maar dat hij verder voor alles open staat. Dat kwam best wel even hard aan want dat vind ik wel heel moeilijk want ik vind een bepaalde band met de ouders van je vriend toch wel belangrijk. Nu zit ik dus een beetje in een dilemma. Ik weet niet of ik het af moet kappen of door moet gaan en voor "ons" moet kiezen en dat met zijn ouders achterwegen moet laten... Ik dacht misschien kunnen jullie me helpen.

Groetjes,
Mother, jij bent denk ik een goed persoon om aan TO uit te leggen, hoe de Marokkaanse cultuur een beetje in elkaar zit.

Ik was ooit getrouwd met een Egyptenaar en zijn ouders waren er ook niet echt heel blij mee, maar hij was volwassen en ze hebben me geaccepteerd. Nu woonden/wonen zij in Egypte destijds en ik heb ze dus maar 1 keer gezien.

Het huwelijk is mis gegaan, door o.a. toch de cultuurverschillen én zijn karakter, wat haaks stond op dat van mij. En nee, dat karakter liet hij pas zien toen we na 1½ jaar samenwonen zijn getrouwd...dus ik had het niet eerder kunnen weten.
Nouja, je weet in elk geval waar je aan toe bent..

Maar je moet er maar zin in hebben...
quote:feeks schreef op 04 augustus 2011 @ 14:07:

[...]

maar ik neem aan dat jij je schoonouders wel kentJa ik ken mijn schoonfamilie wel.
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
quote:Sssenta schreef op 04 augustus 2011 @ 13:04:

[...]

Wauw. Echt? Je vindt het raar / naar dat hij in jaren denkt als het over trouwen en kinderen gaat?

Je kent hem hoe lang? Twee minuten?

Hij was degene die in termen als 'nooit' begon te praten... Dat zijn nogal wat jaartjes.
Liever elitair dan een pauper!
"Ik weet niet of ik het af moet kappen of door moet gaan en voor "ons" moet kiezen en dat met zijn ouders achterwegen moet laten... "

Er is helemaal geen "ons" als hij je niet eens kan voorstellen aan zijn familie.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Als je wilt dat zijn ouders je accepteren zul je je moeten bekeren tot de Islam.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 04 augustus 2011 @ 14:27:

Als je wilt dat zijn ouders je accepteren zul je je moeten bekeren tot de Islam.Nee hoor laat je dat aub. niet wijsmaken ik ben ook geen moslima geworden.
quote:MarianneDavids schreef op 04 augustus 2011 @ 14:27:

Als je wilt dat zijn ouders je accepteren zul je je moeten bekeren tot de Islam.

Wat een onzin.

Als die ouders daadwerkelijk zulke 'goede' moslims zijn weten ze dondersgoed dat ze iemand niet mogen verplichten zich te bekeren tot hun geloof.
quote:sito1970 schreef op 04 augustus 2011 @ 13:14:

Er zullen maar weinig ouders een gat in de lucht springen als hun dochter met een Marokkaan thuiskomt.

Idd en maar weinig Marokkaanse ouders zullen een gat in de lucht springen als hun zoon met een niet-Marokkaans meisje thuis komt.

Het enige verschil is dat dat de niet Marokkaanse ouders als racisten/PVV stemmers etc gezien worden en bij de Marokkaanse ouders is het eigenlijk wel begrijpelijk want dat is hun cultuur nu eenmaal..
quote:Kuzu schreef op 04 augustus 2011 @ 15:28:

[...]

Wat een onzin.

Als die ouders daadwerkelijk zulke 'goede' moslims zijn weten ze dondersgoed dat ze iemand niet mogen verplichten zich te bekeren tot hun geloof.Vertel dat dan maar aan mijn gescheiden nichtje dat door haar schoonouders in elkaar werd geslagen omdat ze geen hoofddoek wilde dragen.
quote:MarianneDavids schreef op 04 augustus 2011 @ 15:42:

[...]

Vertel dat dan maar aan mijn gescheiden nichtje dat door haar schoonouders in elkaar werd geslagen omdat ze geen hoofddoek wilde dragen.Zulke mensen sporen sowieso niet.
quote:Kuzu schreef op 04 augustus 2011 @ 15:44:

[...]

Zulke mensen sporen sowieso niet.Zelfs niet na veertig jaar in Nederland te hebben gewoond.
Toch hoor je dat gedrag niet alleen bij moslims.

Ik weet niet of je het programma Memories kent maar hoevaak je daar wel niet hoorde dat 'de ouders' tegen de relatie van Henk en Marie waren, alleen omdat Marie niet bij de goede kerk zat...

Hele drama's, soms ook met geweld..

Dan moest de verkering uitgemaakt worden en Henk en Marie trouwden allebei maar met een ander. Totdat de partner van één van die 2 doodging en dan zochten ze elkaar weer op.

Tientallen jaren later vaak..

Heftig hoor.
quote:Kuzu schreef op 04 augustus 2011 @ 15:53:

Toch hoor je dat gedrag niet alleen bij moslims.

Ik weet niet of je het programma Memories kent maar hoevaak je daar wel niet hoorde dat 'de ouders' tegen de relatie van Henk en Marie waren, alleen omdat Marie niet bij de goede kerk zat...

Hele drama's, soms ook met geweld..

Dan moest de verkering uitgemaakt worden en Henk en Marie trouwden allebei maar met een ander. Totdat de partner van één van die 2 doodging en dan zochten ze elkaar weer op.

Tientallen jaren later vaak..

Heftig hoor.Maar dat zijn bijna allemaal wel verhalen die minstens 40 jaar geleden plaatsvonden.
Ik denk dat dit bij bepaalde gemeentes (streng gelovig) nog steeds wel gebeurd.
Memories hoort tot het soort gluurprogramma's waarnaar ik dus nooit kijk. Dat vroeger de duivel sliep tussen twee geloven op een kussen is dankzij de verlichting waaraan het christendom en het katholicisme onderhevig is al lang niet meer van toepassing. De islam is nou eenmaal niet onderhevig aan vernieuwing omdat aan het woord van allah niet mag worden getornd. Niet moslims zijn ongelovigen.
Tegenwoordig is het 'twee culturen op 1 kussen,daar slaapt de duivel tussen' en helaas is dat maar al te vaak waar.
Het ligt er aan hoe je het dat geloof omgaat.
quote:Kuzu schreef op 04 augustus 2011 @ 16:08:

Het ligt er aan hoe je het dat geloof omgaat.

Het heeft niet eens altijd met geloof te maken,en ik denk ook niet dat iemand daar schuld aan heeft.

Het werkt gewoon vaak niet uitzonderingen daargelaten.

Ned/Antilliaans,Ned/Marokkaans,Ned/Surinamer,Ned/Turks etc het gaat gewoon nóg vaker mis dan Ned/Ned en zelfs dát gaat al vaak fout.
Daar heb je wel gelijk in.

Sowieso is het natuurlijk altijd geven en nemen in een relatie, met wat voor afkomst je ook zit.

Maar met verschillende afkomsten of religies is het soms extra 'aanpassen'. Zolang dit van 2 kanten komt en ook gelijk opgaat is er niks aan de hand, lijkt me.

Mijn man en ik hebben een mooie middenweg gevonden vind ik.
quote:Kuzu schreef op 04 augustus 2011 @ 16:54:

Daar heb je wel gelijk in.

Sowieso is het natuurlijk altijd geven en nemen in een relatie, met wat voor afkomst je ook zit.

Maar met verschillende afkomsten of religies is het soms extra 'aanpassen'. Zolang dit van 2 kanten komt en ook gelijk opgaat is er niks aan de hand, lijkt me.

Mijn man en ik hebben een mooie middenweg gevonden vind ik.Mijn man en ik ook.
quote:Mother2009 schreef op 04 augustus 2011 @ 17:04:

[...]

Mijn man en ik ook.

Maar wees realistisch,heel vaak is het de niet-gelovige die zich volledig aan de gelovige aanpast.

Ik heb meerdere vrouwen met een moslim man moslima zien worden incl de hoofddoek en ja hoor dat wilden ze echt echt zelf echt waar hoor maar zodra de relatie voorbij was hingen ze diezelfde hoofddoek met dezelfde snelheid als dat ze hem opgezet hadden weer aan de wilgen..

Ik heb nog geen moslimman in mijn omgeving zich aan zijn niet moslimvrouw zien aanpassen.
Hier is sowieso geen sprake van een hoofddoek.

Man leerde mij kennen zonder, vond mij leuk zonder en heeft er zelf gewoon niks mee.

Dat scheelt heel veel. Als iemand uit een familie komt waarin het gebruikelijk is dat alle vrouwen vanaf jonge leeftijd een hoofddoek dragen, kan ik me voorstellen dat zoiets sneller 'aangepraat' wordt.

Ik ken veel Nederlandse vrouwen die een Turkse man hebben, geen daarvan draagt een hoofddoek.

Ze gaan allemaal op een andere manier met het geloof om, van één stel is de man moslim en de vrouw katholiek, gaat prima. Ze hebben ook kinderen.

Ik vind het leuk hoor, de twee culturen.

Je leert van elkaar.

(Ook handig, meerdere feestdagen..Suikerfeest en Offerfeest bij mijn schoonouders, Kerst en Pasen gourmetten bij mijn ouders, ideaal :P)
Ik kan me het verhaal van mijn eigen opa en oma nog herinneren die trouwden in 1934.

Mijn opa was Nederlands hervormd en mijn oma niets.

De dominee kwam lang en zei tegen mijn opa dat het huwelijk eigenlijk niet door kon gaan want hier zou de duivel tussen slapen.

Mijn opa zei toen: luister meneer de dominee bij ons krijgt de duivel geen kans om tussen ons in de bedstee te kruipen..
quote:superstar_2 schreef op 04 augustus 2011 @ 15:41:

[...]

Idd en maar weinig Marokkaanse ouders zullen een gat in de lucht springen als hun zoon met een niet-Marokkaans meisje thuis komt.

Het enige verschil is dat dat de niet Marokkaanse ouders als racisten/PVV stemmers etc gezien worden en bij de Marokkaanse ouders is het eigenlijk wel begrijpelijk want dat is hun cultuur nu eenmaal..

Klopt helemaal wat Superstar zegt. Ontzettend hypocriet allemaal.

Hij vind jou leuk voor de neuk maar trouwt uiteindelijke met een marokkaanse. Wegwezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven