Geld & Recht alle pijlers

Hoeveel besteden aan boodschappen?

25-06-2011 15:47 322 berichten
Ik zag onderaan de pagina al een topic staan met ongeveer dezelfde titel, maar daar ging het uiteindelijk meer om boodschappen en leuke dingen bij elkaar. Vandaar dit nieuwe topic. Ik vroeg me af uit hoeveel personen jullie houshouden bestaat en hoeveel jullie per maand uitgeven aan boodschappen. Wij zijn met zn 2-en en geven ongeveer 250 euro per maand uit, en dan let ik wel redelijk op wat ik koop. Ik door vaak veel lagere bedragen, en vraag me af of dat dus aan mij ligt. Ik tel dan trouwens wasmiddel en schoonmaakmiddelen niet mee, evenals shampoo e.d.
Alle reacties Link kopieren
Ik geef circa 30-50 euro per week uit in de supermarkt aan eten en drinken, Toiletartikelen buiten beschouwing gelaten.

Per week verschilt het. Hoe vaak eet ik bij vrienden, krijg ik vrienden te eten etc. Ik probeer altijd voor mezelf wel gerechten te maken, waarvan ik twee dagen kan eten. Ik frituur nooit en een pizza eet ik gemiddeld een keer per twee a drie weken.
quote:Missphoebe schreef op 31 juli 2011 @ 20:09:

[...]

de laatste tijd is het bij mij trouwens ongeveer 70 (soms tachtig ;-$) per week voor 2 personen. dat wil ik dus veranderen.

of vinden jullie dat niet zo veel trouwens voor 2 personen?

Ik vind 70,- per week voor 2 personen echt heel netjes en niet teveel. Ik geef de helft uit voor 1 persoon. Ik let heel erg op de prijzen en het is voor mij echt een sport om het te redden. Maar ik eet wel gezond, met 2 tot 3 stuks vers fruit per dag, minimaal 2 ons verse groenten etc.

Je zit ook iets onder het Nibud bedrag voor voeding.

Als je moet bezuinigen dan zou dat nog wel kunnen, maar als er geen financiele noodzaak is zou ik het lekker zo laten en niet nog meer gaan beknibbelen. Het moet ook een beetje leuk blijven en je geeft echt geen groot bedrag uit aan boodschappen.
Euro of 100 in de week (2 volwassenen, 2 kinderen). Klinkt vrij veel, maar ik sta er dan ook op zo veel mogelijk verse groenten te eten. Bovendien lopen er hier twee vegetariers rond en af en toe (zo'n twee keer in de week) vind ik die kant-en-klaar vegadingen reuze handig, al zijn ze spuugduur. En dan zit ik ook nog met een man die niks lust, dus als ik weer eens een naar zijn mening smerige exotische groente klaarmaak moet er voor hem een blikkie chilibonen bij (wat ie helemaal zelf opwarmt, dat dan weer wel).

Overigens kan ik het ook met 50 euro in de week, dat heb ik lang genoeg moeten doen. Kwestie van veel euroshoppersmeer-kaas en -worst, pindakaas, diepvriesspinazie en van die vieze roerbakmix met alleen maar witte kool. Maar dan is het leven niet meer zo leuk, en nu hoeft het gelukkig niet meer. Het zelf maken van wasmiddel vind ik trouwens wel heel erg leuk, dat ga ik zeker proberen!
Circa 700 euro per maand, met 2 kleine kinderen, waarvan 1 kind in de luiers.
ik pin elke maandag 70 euro waar ik het de hele week mee doe en we zijn met twee volwassenen.

We eten meestal een keer in de week wat uit de vriezer en een keer patat.

Verder kook ik elke dag.

Dit is zonder kattenvoer en grind.

Dit laat ik bezorgen door Zoo online omdat we vier katten hebben en niet ver komen met een klein zakje voer en grind.

En omdat ik een vast bedrag pin kan ik het goed in de gaten houden en het gaat er prima.

Ik ga ook wel een keer in de maand naar de lidl voor koffiepad, wc papier, keukenrollen en ijsthee en dat is dan ongeveer nog 35 euro erbij.

Waar ik dan de hele maand mee doe.
En kom niet meer bij de slager.

Dat scheelt ook een hoop geld.

De appie en de lidl hebben prima vlees en bij de ah hebben ze ook prima vleesvervangers en goeie vis.

En dat scheelt merk ik een hoop geld bij ons hier.
quote:xsxaxmx schreef op 25 juni 2011 @ 16:19:

Dat ben ik helemaal met je eens kaetje!

Ik moet het wel, 100 euro is voor mij per maand ook de max sinds een paar maanden. Het lukt wel, en wat ik maak kunnen ook 2 man van eten, alleen dat continu bewust bezig zijn en al rekenend door de supermarkten hobbelen.... pfffft

Ik heb sinds een paar weken per week ¤ 25,-.. per 4 weken ¤ 100,-.

Ik zet elke 4 weken ¤100,- op een spaarrekening en schrijf elke week op een vaste dag ¤25,- naar de boodschappenrekening.

Zo hou ik wel altijd geld over en uitzicht op een nieuw begin van de periode.

Ik vind het ook best krap maar in grote lijnen lukt het wel om binnen het budget te blijven.

Ik ben alleen en heb een katertje van 3, zelf eet ik bijv. vrij weinig koek en chips.

Op het moment neem ik trouw een aantal boterhammen en een fles limonade mee van huis ook al werk ik enkelt de middag, het scheelt al zo een ¤2,- per dag.. is in mijn geval ¤8,- per week.

Ik kan echt trots zijn op mezelf als ik binnen het budget blijf.
75 a 100 euro per week. 2 volwassenen en 2 kids, waarvan 1 in de luiers. Daar zit ook de verzorging van onze hond en 2 cavia`s bij ( dus voer, hooi, stro enz...) Ook wasmiddel, shampoo e.d. zit erbij. Kapper voor man en kids zit er wel bij, voor mij niet. ( ik ga eens in de 3 maanden voor rond de 40 euro ) Ben gewend van nog minder rond te komen en daar moest dan wel alles van betaald worden. ( dus ook benzine, kapper, dagjes uit, kleding enz. )
Wij doen het met 300 euro per maand.

We zijn met zn 2e.

En alles zit erbij, wasmiddel, hondenvoer etc.
Nou daar komt ie weer mijn uitgaven:

marskramer: 7 euro (wasmachinereiniger)

dierenwinkel 15 euro (voor 2 weken hondenvoer+ kluifjes)

Jumbo : voorraad, koffie, thee, limonade, zuivel, broodbeleg

vlees in de aanbieding, muesli, sambal, kruiden,

rijst, macaroni, jus en wat potjes groenten 65 euro

Nu moet ik nog naar de markt voor uien en aardappelen en naar de toko want ik wil roti maken.

Ik zal over de slager maar zwijgen.

Blijf deze week wel onder de 150 denk/hoop ik.

De uitgaven hondentrimmer, wasmachinereparatie reken ik niet mee.
Hier tussen de 150/250 euro per week aan boodschappen.

Dit is inclusief luiers voor 2 kinderen en voeding voor de allerkleinste.

Zelf vind ik het erg hoog, want er zit geen drank bij of koek en chips.

Momenteel doet mijn man de boodschappen en dat gaat zeg maar op z'n mans

Hij gaat alleen naar de Appie en wil nog niet dood gevonden worden in andere supermarkten.

Let ook niet op aanbiedingen en dergelijke.
Rond de 60 euro en ik let erg op aanbiedingen, maar ga er niet stad en land voor af, tenzij ik er langs kom.
Ohja, hier gaan er overigens wel kilo's fruit en groente per week doorheen.

En zeker 2 x per week verse vis: zalm of witvis(filet)
...
anoniem_125808 wijzigde dit bericht op 05-08-2011 12:01
Reden: toch te persoonlijk...
% gewijzigd
Ik kan totaal niet zeggen hoeveel mijn 'weekbudget' is aangezien ik vaak zaken die in superaanbieding staan op voorhand koop. Ik cumuleer zoveel mogelijk kortingsbonnen van leveranciers met 'eigen' bons van colruyt. Ik koop op die manier vrij veel niet bederfbare producten op voorhand voor verbruik later. Zo heb ik een reserve aan wasmiddelen, shampoo, deo.... Elke keer ik een nieuwe verpakking aanbreek, schrijf ik daar onderaan de datum op en zo weet ik bij benadering 'hoe lang ik doe met een doos waspoeder, fles shampoo...' Zo 'anticipeer' ik met mijn aankopen in functie van ons gewone verbruik. Zo heb ik soms maanden dat ik totaal geen geld uitgeef aan wasproducten, verzorgingsproducten...gewoon omdat ze uit mijn reserve komen. Vlees en vis koop ik heel vaak in grotere hoeveelheden in aanbieding en die vries ik in per dagportie voor ons gezin. Ik vind dat ik op die manier veel bespaar zoniet hadden we met ons ene gemiddelde inkomen nooit zover geraakt of waar we nu staan....
Wij zijn met zijn 2-en en geven per maand ongeveer ¤340 uit aan boodschappen. Dus ook afwasmiddel, wasmiddel en 1 keer in de week verse bloemen. En dan letten wij echt op wat we kopen!
quote:sito1970 schreef op 05 augustus 2011 @ 11:55:

Rond de 60 euro en ik let erg op aanbiedingen, maar ga er niet stad en land voor af, tenzij ik er langs kom.60 euro per maand? Dat is ongeveer 2 euro per dag? Daar kun je toch bijna niet voor eten?
quote:lichtpuntjes schreef op 06 augustus 2011 @ 10:48:

[...]

60 euro per maand? Dat is ongeveer 2 euro per dag? Daar kun je toch bijna niet voor eten?

Ik vermoed 60,- per week.

2 euro per dag is dag in-dag uit en week in-week uit, niet mogelijk in Nederland (tenzij zeer karig eten met een grote eigen moestuin en kippen voor de eitjes en vegetarisch en alleen water drinken......maar zelfs dan is het nog passen en meten)
Ik vind dit soort topics altijd intrigerend. Hoe kun je met 2 volwassenen en 2 kinderen nou een week doorkomen met 80 euro? Als ik echt overal op let, dan ben ik 150 euro kwijt, doe ik wat makkelijker dan zit ik zo aan de 200 euro.

Ik heb wel eens bijgehouden wat ik allemaal uitgeef, maar vind het echt lastig. Zo bijzonder eten we niet, ik koop vaak dingen die in de aanbieding zijn en laat, als ik de tijd heb, de voorgesneden groente etc. liggen.
quote:layla1969 schreef op 03 augustus 2011 @ 18:35:

Circa 700 euro per maand, met 2 kleine kinderen, waarvan 1 kind in de luiers.Wow, haal jij luiers met een gouden randje ofzo? 700 euro per maand is wel heel erg veel.
quote:flint schreef op 06 augustus 2011 @ 12:01:

Ik vind dit soort topics altijd intrigerend. Hoe kun je met 2 volwassenen en 2 kinderen nou een week doorkomen met 80 euro? Als ik echt overal op let, dan ben ik 150 euro kwijt, doe ik wat makkelijker dan zit ik zo aan de 200 euro.

Ik heb wel eens bijgehouden wat ik allemaal uitgeef, maar vind het echt lastig. Zo bijzonder eten we niet, ik koop vaak dingen die in de aanbieding zijn en laat, als ik de tijd heb, de voorgesneden groente etc. liggen.Samen met m'n vriend zit ik ongeveer tussen de 20 en de 50 euro per week wb boodschappen. Laten we eens uitgaan van gemiddeld 40 euro. We eten dan vrij normaal en kopen wat lekkers als we daar zin in hebben. 40 euro is dus echt te doen. Dat zou betekenen dat 2 kinderen 160 euro per week kosten..?? Dat kan ik me echt niet voorstellen. Oke, luiers zijn duur maar als je ze in de aanbieding koopt of bij bijvoorbeeld de Aldi of Lidl, dan kom je toch nooit op 160 euro uit? Of koken jullie apart voor de kinderen?
Kijken jullie al naar Extreme Couponing op TLC (zaterdagavond 19.30)? Zeer inspirerend.
quote:kiwi87 schreef op 08 augustus 2011 @ 11:40:

[...]

Samen met m'n vriend zit ik ongeveer tussen de 20 en de 50 euro per week wb boodschappen. Laten we eens uitgaan van gemiddeld 40 euro. We eten dan vrij normaal en kopen wat lekkers als we daar zin in hebben. 40 euro is dus echt te doen. Ben erg benieuwd naar jouw boodschappenlijst kiwi! Zou je hier een keertje eentje op willen zetten?
quote:kiwi87 schreef op 08 augustus 2011 @ 11:35:

[...]

Wow, haal jij luiers met een gouden randje ofzo? 700 euro per maand is wel heel erg veel.

Ik koop Pampers, alleen als ze in de aanbieding zijn of Kruidvat luiers.

En ja, ik geef veel uit aan boodschappen, maar wij eten echt veel verse groenten en fruit. Als ik naar de markt ga op zaterdag ben ik zo 30 euro kwijt en daar doen we niet de hele week van, op woensdag is de fruitschaal weer leeg. Fruit en groenten zijn gewoon best een flinke hap uit het budget.

Misschien is 700 euro een beetje overdreven, maar 600 euro per maand is het zeker.
Och, ik heb ook een vriendin die tussen de 800 en 1000 kwijt is aan boodschappen per maand. Voor een gezin met 3 kinderen.

En die eet ook niet alleen maar kaviaar. Wel alles biologisch en veel groenten en fruit en (zgn) gezondheidsproducten. En de hond eet ook vers en biologisch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven