Hoeveel besteden aan boodschappen?

zaterdag 25 juni 2011 om 15:47
Ik zag onderaan de pagina al een topic staan met ongeveer dezelfde titel, maar daar ging het uiteindelijk meer om boodschappen en leuke dingen bij elkaar. Vandaar dit nieuwe topic. Ik vroeg me af uit hoeveel personen jullie houshouden bestaat en hoeveel jullie per maand uitgeven aan boodschappen. Wij zijn met zn 2-en en geven ongeveer 250 euro per maand uit, en dan let ik wel redelijk op wat ik koop. Ik door vaak veel lagere bedragen, en vraag me af of dat dus aan mij ligt. Ik tel dan trouwens wasmiddel en schoonmaakmiddelen niet mee, evenals shampoo e.d.

zaterdag 13 augustus 2011 om 16:29
Wij zijn met zijn tweeën, en pinnen elke week 50 ¤ boodschappengeld. De ene week houden we daar geld van over en soms is het (bijna) op. We eten gevarieerd, verse groenten en fruit van het seizoen, eten niet elke dag vlees omdat we dat niet lekker vinden. Werkt prima voor ons, vind het niet zo moeilijk om het met 50 euro te doen.
zaterdag 13 augustus 2011 om 17:39
Vandaag voor 21 euro boodschappen gedaan.
10 euro bij de lidl, 4 bij c1000 en 7 bij kruitvat
2 kg aardappelen waarvan 1x stampot rauwe andijvie maken, 1x met broccoli en een karbonade en 1x met gehaktbal en doperwten. Dus das al drie avonden.
Dan nog paprika stoplicht en champignons met tomatensaus pasta en gehakt voor 1x en nog een portie voor mij alleen
Nog een pak vla, melk, 2 komkommers, kwark, stokbroodjes en een grote zak pasta.
kruitvat 3 tubes tandpasta en een pak wc papier.
Brood ed hadden we nog in huis, fruit van moeders gehad. toch weer voor zeker 5 dagen eten!
10 euro bij de lidl, 4 bij c1000 en 7 bij kruitvat
2 kg aardappelen waarvan 1x stampot rauwe andijvie maken, 1x met broccoli en een karbonade en 1x met gehaktbal en doperwten. Dus das al drie avonden.
Dan nog paprika stoplicht en champignons met tomatensaus pasta en gehakt voor 1x en nog een portie voor mij alleen
Nog een pak vla, melk, 2 komkommers, kwark, stokbroodjes en een grote zak pasta.
kruitvat 3 tubes tandpasta en een pak wc papier.
Brood ed hadden we nog in huis, fruit van moeders gehad. toch weer voor zeker 5 dagen eten!

zaterdag 13 augustus 2011 om 21:20
quote:soumaya schreef op 13 augustus 2011 @ 21:05:
Heb net voor ongeveer ¤8,-afgerekend bij de appie. Voor dat bedrag een bakje bieslook, een zak witte bolletjes, een halve liter melk en creme fraiche. Vind het echt behoorlijk wat geld voor een paar boodschapjes.
Heb toevallig dezelfde boodschappen gehaald bij AH vanmiddag.
AH Bieslook 1,39/AH bolletjes 1,00/ AH liter melk 0,78/ Euroshopper creme fraiche 0,39 = ¤ 3,56
Weet je zeker dat je niet meer hebt gekocht?
Normaal gesproken koop ik nooit bieslook trouwens, maar mijn plant is een beetje verlept in de vakantie.
Heb net voor ongeveer ¤8,-afgerekend bij de appie. Voor dat bedrag een bakje bieslook, een zak witte bolletjes, een halve liter melk en creme fraiche. Vind het echt behoorlijk wat geld voor een paar boodschapjes.
Heb toevallig dezelfde boodschappen gehaald bij AH vanmiddag.
AH Bieslook 1,39/AH bolletjes 1,00/ AH liter melk 0,78/ Euroshopper creme fraiche 0,39 = ¤ 3,56
Weet je zeker dat je niet meer hebt gekocht?
Normaal gesproken koop ik nooit bieslook trouwens, maar mijn plant is een beetje verlept in de vakantie.
zaterdag 13 augustus 2011 om 23:10
Hmm wel heel vreemd dat ik dan ruim het dubbele heb afgerekend, ga morgen m'n bonnetje nog even nakijken.
Moet wel zeggen dat ik een half liter melk had wat relatief natuurlijk duurder is, alleen een literpak krijgen we hier nooit op en vind eten/ drinken weggooien nooit grotere verspilling dan iets meer betalen. Verder kan ik het nu even niet verzinnen qua verschil. Dat komt morgen, lig nu nl al in bed.
Moet wel zeggen dat ik een half liter melk had wat relatief natuurlijk duurder is, alleen een literpak krijgen we hier nooit op en vind eten/ drinken weggooien nooit grotere verspilling dan iets meer betalen. Verder kan ik het nu even niet verzinnen qua verschil. Dat komt morgen, lig nu nl al in bed.

maandag 10 oktober 2011 om 15:05
maandag 10 oktober 2011 om 15:35
Ik vind ¤100,-heel netjes hoor. Er zullen (en dat lees je hierboven ook wel) mensen zijn die dit veel vinden of met minder kunnen/moeten rondkomen. Ik probeer ook ¤100,00 per week exl. luiers (man, en twee kinderen waarvan 1 in luiers) maar ik moet eerlijk bekenen dat ik het hiermee vaak niet red. Vooral omdat mijn oudste melkallergie heeft en ik speciale boter moet kopen, brood, calcum tabletten e.d. dan red je het niet met ¤100,00
maandag 10 oktober 2011 om 15:44
maandag 10 oktober 2011 om 15:50
Is ongeveer 75 euro per week, valt wel mee.....
Maar goed is denk ik ook wel wat je gewent bent...
Kleine indicatie
Avondeten 5x7 = 35 euro
Wijn 10 euro
dan zit ik al op 45 euro
Nog 30 euro over voor fruit (eet 2 stuks per dag), frisdrank, wasmiddel, tijdschriften, toiletartikelen en schoonmaakmiddelen....
Houd af en toe ook wel wat over...
Kleine indicatie
Avondeten 5x7 = 35 euro
Wijn 10 euro
dan zit ik al op 45 euro
Nog 30 euro over voor fruit (eet 2 stuks per dag), frisdrank, wasmiddel, tijdschriften, toiletartikelen en schoonmaakmiddelen....
maandag 10 oktober 2011 om 16:17
quote:Karen24 schreef op 10 oktober 2011 @ 15:50:
Kleine indicatie
Avondeten 5x7 = 35 euro
Wijn 10 euro
dan zit ik al op 45 euro
Het is ook net wat je gewend bent hoor, wij zijn nu noodgedwongen om met ¤100/110 per week aan boodschappen uit te geven. Voorheen zat ik ook op ¤150,00 of meer hoor. Ook wij eten heel veel fruit en als je gezond wilt eten zit daar ook een prijskaartje aan. Ook biologisch vlees b.v. Nu eten we gewoon bijna geen vlees kan ook hoor. Gewoon creatief zijn.
En als je ¤75,00 per week kunt missen tja...prima toch!
Kleine indicatie
Avondeten 5x7 = 35 euro
Wijn 10 euro
dan zit ik al op 45 euro
Het is ook net wat je gewend bent hoor, wij zijn nu noodgedwongen om met ¤100/110 per week aan boodschappen uit te geven. Voorheen zat ik ook op ¤150,00 of meer hoor. Ook wij eten heel veel fruit en als je gezond wilt eten zit daar ook een prijskaartje aan. Ook biologisch vlees b.v. Nu eten we gewoon bijna geen vlees kan ook hoor. Gewoon creatief zijn.
En als je ¤75,00 per week kunt missen tja...prima toch!

dinsdag 11 oktober 2011 om 15:30
quote:Karen24 schreef op 10 oktober 2011 @ 15:50:
Maar als je met de seizoenen mee eet, hoeft fruit helemaal niet duur te zijn. Een kilo peren kost nu bijvoorbeeld 77 cent. Iedere week een tijdschrift kopen zou ik al niet doen, maar dat zal dan misschien 5 euro zijn. Wasmiddel, schoonmaakmiddelen enzo heb je toch ook niet iedere week nodig?
Maar als je met de seizoenen mee eet, hoeft fruit helemaal niet duur te zijn. Een kilo peren kost nu bijvoorbeeld 77 cent. Iedere week een tijdschrift kopen zou ik al niet doen, maar dat zal dan misschien 5 euro zijn. Wasmiddel, schoonmaakmiddelen enzo heb je toch ook niet iedere week nodig?
dinsdag 11 oktober 2011 om 23:23
quote:Atelier_madame schreef op 11 oktober 2011 @ 15:32:
Ik heb in september maar voor 120 euro voor de hele maand (is voor ons 5 a 6 avonden avondeten en zonder kaas) gehaald.. 2 personen, elke dag fruit en verse groente, geen biologisch vlees.
Ja, maar Atelier Madame.....jij bent dan ook een die-hard vrek
Ik ben een gematigde vrek en gaf afgelopen maand 170,- uit voor 1 persoon. Dus 40,- per week en dan eet ik 3 stuks vers fruit en 2 ons verse groenten per dag. Lunch en avondeten voor elke dag zit daar ook bij, en ook nog een avondje uitgebreid sushi en sashimi voor 2 personen van de AH en een paar lekkere flessen wijn.
Ik heb in september maar voor 120 euro voor de hele maand (is voor ons 5 a 6 avonden avondeten en zonder kaas) gehaald.. 2 personen, elke dag fruit en verse groente, geen biologisch vlees.
Ja, maar Atelier Madame.....jij bent dan ook een die-hard vrek
Ik ben een gematigde vrek en gaf afgelopen maand 170,- uit voor 1 persoon. Dus 40,- per week en dan eet ik 3 stuks vers fruit en 2 ons verse groenten per dag. Lunch en avondeten voor elke dag zit daar ook bij, en ook nog een avondje uitgebreid sushi en sashimi voor 2 personen van de AH en een paar lekkere flessen wijn.
woensdag 12 oktober 2011 om 12:56
Haha hiltje
Ja als het gaat om boodschappen wel, móet wel bedenken dat vriend fruit eet op zn werk en we weinig toetjes eten (een of twee pakken vla en mss nog wat kwark oid).. weet ook niet hoe het kan maar mn rekening zegt het toch echt :p
we teren nu overigens nog wel op de hamsterweken en drinken weinig alcohol.

Ja als het gaat om boodschappen wel, móet wel bedenken dat vriend fruit eet op zn werk en we weinig toetjes eten (een of twee pakken vla en mss nog wat kwark oid).. weet ook niet hoe het kan maar mn rekening zegt het toch echt :p
woensdag 12 oktober 2011 om 15:41
quote:Atelier_madame schreef op 12 oktober 2011 @ 12:56:
Haha hiltje
Als je vrij basis eet dan kan het inderdaad. Want ik heb voor mijn bedrag nog best wel luxe dingetjes vind ik. Geitenkaas, runderrookvlees, rosbief, lente-ui, ananas, avocado's..regelmatig een fles wijn.dat soort dingen.
Met vlees voor avondeten ben ik wel zuinig en ik snoep en snaai niet, dus dat scheelt ook.
Haha hiltje

Als je vrij basis eet dan kan het inderdaad. Want ik heb voor mijn bedrag nog best wel luxe dingetjes vind ik. Geitenkaas, runderrookvlees, rosbief, lente-ui, ananas, avocado's..regelmatig een fles wijn.dat soort dingen.
Met vlees voor avondeten ben ik wel zuinig en ik snoep en snaai niet, dus dat scheelt ook.

woensdag 12 oktober 2011 om 15:48
Jee, Poldervrouw, mijn petje af. Vijf man voor 80 euro!!
En ik sta helemaal versteld van Atelier_Madame. Jee, op 20 euro na is dat mijn uitgaven voor een week. Jij doet voor 30 euro per week boodschappen.
Wij roken ook niet, drinken heel af en toe een wijntje, en toch kom ik aan die 100 euro. Zijn beiden geen snoepers en gaan ons ook niet te buiten aan chips. Maar ja, het zijn de produkten bij de slager, bakker en visboer die het duur maken.
Ik heb wel een poos vlees en brood gehaald bij de Lidl en daar was niets mis mee. Maar op de een of andere manier is het gangetje naar de bovengenoemde winkels weer snel gemaakt. En er gaat niets boven een vers getrokken bouillonsoep. Daar eten we dan ook drie dagen van.
En ik sta helemaal versteld van Atelier_Madame. Jee, op 20 euro na is dat mijn uitgaven voor een week. Jij doet voor 30 euro per week boodschappen.
Wij roken ook niet, drinken heel af en toe een wijntje, en toch kom ik aan die 100 euro. Zijn beiden geen snoepers en gaan ons ook niet te buiten aan chips. Maar ja, het zijn de produkten bij de slager, bakker en visboer die het duur maken.
Ik heb wel een poos vlees en brood gehaald bij de Lidl en daar was niets mis mee. Maar op de een of andere manier is het gangetje naar de bovengenoemde winkels weer snel gemaakt. En er gaat niets boven een vers getrokken bouillonsoep. Daar eten we dan ook drie dagen van.
woensdag 12 oktober 2011 om 15:50

woensdag 12 oktober 2011 om 16:32
@Lydia, ik ben zo nieuwsgierig wat je dan eet per week.
Hier is het vier dagen in de week aardappelen, groente, vlees, waarvan een keer een goedkope stamppot. Dat zijn maaltijden van ongeveer vier euro per avond. Een keer vis en voor de rest pasta, nassi of iets dergelijks.
Ook geen frisdrank hier. We drinken hoofdzakelijk thee.
Hier is het vier dagen in de week aardappelen, groente, vlees, waarvan een keer een goedkope stamppot. Dat zijn maaltijden van ongeveer vier euro per avond. Een keer vis en voor de rest pasta, nassi of iets dergelijks.
Ook geen frisdrank hier. We drinken hoofdzakelijk thee.
woensdag 12 oktober 2011 om 17:03
maar roosje, met zn tweeen hoeft een maaltijd aardappelen groente vlees toch geen vier euro te kosten? verse groente is vaak rond de 80 cent (bloemkool, broccoli, andijvie, sperziebonen), aardappelen zelf uit een grote zak iets van 50 cent, 2 stukjes vlees 1.50 ofzo. Tenzij je biefstukken ofzo eet, wij halen meestal een worstje, hamburger, kippenpoot etc.