Hoofdbrekende vragen...

26-01-2008 00:30 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien vandaag ik door 1/2 meter sneeuw mezelf naar de bus moest zien te krijgen, heb ik me de hele dag afgevraagd... jaja... hoe komt een sneeuwruimer bij zijn werk :o?

Iemand antwoord op deze breinbrekende vraag en nog meer breinbrekende vragen, samen komen we er wel uit ;)
Nee, dat verklaar je anders.

Even zien hoe ik dat moet uitleggen zonder beeld erbij: als je je jas aanhebt, vult je lichaam het bodygedeelte, wanneer je je jas uithebt, hangt dat bodygedeelte bij elkaar, waardoor dus je touwtje meer ruimte heeft en dus te lang lijkt.

Kinderjasjes hebben maar een klein bodygedeelte waardoor het vaker rechtuit blijft staan ipv slap bij elkaar hangt als bij jassen van ons. Dus dan blijft het touwtje dezelfde ruimte nodig hebben en lijkt niet langer.

Vat je hem nog?
Met anderhalf komen je handen bij 'hoera!' net tot aan je oren. Met vier is dat al je elleboog. Of begrijp ik je vraag verkeerd?
En hoe is dan Kaas ontstaan??? Ik bedoel, kaas is toch eigenlijk beschimmelde melk, wie komt er in vredesnaam op het idee om zoiets nog te willen proeven??
Hoe komt het dat mijn kippen bij storm zich schrap moeten zetten om niet door de hele tuin te waaien, terwijl de koolmees in de boom zonder een spier te vertrekken op zijn dunne takje kan blijven zitten?
Ik vind hier dingen van.
misschien juist omdat een koolmees kleiner en lichter is en daardoor minder last heeft van de wind dan een kip; een kip heeft mee roppervlakte om door de wind gegrepen te worden?

hmz, goede vraag...
quote:mamalelie schreef op 27 januari 2008 @ 20:02:

En hoe is dan Kaas ontstaan??? Ik bedoel, kaas is toch eigenlijk beschimmelde melk, wie komt er in vredesnaam op het idee om zoiets nog te willen proeven??En wát was de persoon aan het doen die ontdekte dat je een koe kan melken??
quote:Eend schreef op 27 januari 2008 @ 20:19:

misschien juist omdat een koolmees kleiner en lichter is en daardoor minder last heeft van de wind dan een kip; een kip heeft mee roppervlakte om door de wind gegrepen te worden?

hmz, goede vraag...Maar waarom zie ik dan geen koeien door de lucht vliegen? Die hebben nog meer oppervlakte.
Ik vind hier dingen van.
quote:Xell schreef op 26 januari 2008 @ 23:00:

Met anderhalf komen je handen bij 'hoera!' net tot aan je oren. Met vier is dat al je elleboog. Of begrijp ik je vraag verkeerd?weet nog wel vroeger, als wij naar de eerste klas gingen (nu groep 3) dat mn vader ons vroeg of we met onze rechterhand ons linkeroor konden aanraken, over ons hoofd heen (kun je je voorstellen?) . De achterliggende reden: als je dat kunt heb je een "normaal "groeiproces , kinderen met een groeiachterstand of ik denk eigenlijk meer geestelijk minder ontwikkeld komen nog niet zover omdat hun hoofd in verhouding te groot is
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:Sabeltandcavia schreef op 27 januari 2008 @ 20:31:

[...]

Maar waarom zie ik dan geen koeien door de lucht vliegen? Die hebben nog meer oppervlakte.maar ook meer gewicht per cm3
Wat ik me afvraag waarom heet een tafel een tafel? een stoel een stoel etc. Wie heeft de woorden bedacht?

E ziet iedereen hetzelfde? Dus wat ik als blauw zie zie jij dat ook als blauw?
quote:Manderley schreef op 29 januari 2008 @ 08:35:

Wat ik me afvraag waarom heet een tafel een tafel? een stoel een stoel etc. Wie heeft de woorden bedacht?

E ziet iedereen hetzelfde? Dus wat ik als blauw zie zie jij dat ook als blauw?

je zult het iig allebei blauw noemen,omdat je dat zo aangeleerd is.

maar wat een kleurenblinde echt ziet, kom je waarschijnlijk niet achter
Die van die kleuren kan ik wel beantwoorden.. denk ik...de zon geeft licht af en licht bestaat uit meerdere kleuren (regenboog).. als het licht op een rood blok valt worden alle kleuren geabsorbeerd behalve de rode. Dus iedereen zit in ieder geval de weerkaatsing van hetzelfde en aangezien ogen bij iedereen werken d.m.v. de staafjes en kegeltjes zal iedereen die weerkaatsing dus ook (ongeveer) hetzelfde waarnemen. Maar ja.. zeker weten doe je het natuurlijk nooit.

Over de kip en het ei heb ik laatst nagedacht.. antwoord wat voor mij wel bevredigend is is dat het ei er sowieso eerder was dan de kip, omdat de kip ergens uitgekomen moet zijn. Maar als het gaat om het kippenei dan betekent dat dus dat het ei gelegd moet zijn door een kip. De kip was er dus eerder dan het kippenei. Zij evolueerde in een gewoon ei.

Ik vraag me ook altijd af hoe mensen iets uitgevonden hebben... dat je dingen kunt bakken en koken inderdaad. Waarom zou je dat doen? Wie gaat nou vanalles door elkaar mengen en daar koeken van bakken? En waaro zou je groentes gaan koken als je ze ook gewoon zo kunt eten?

En van psychische dingen vraag ik me ook altijd af waarom het zo werkt: waarom ik het zielig vind om eerst de kop van de paashaas op te eten terwijl ik dondersgoed weet dat-ie van chocola is en ik ook rustig vlees op mijn boterham eet. (oké, geen haas... maar goed... als het een chocoladekoe was dan had ik het ook zielig gevonden)
ik heb ook een interessante vraag:

wat zit er achter de lucht in de hemel?

Antwoord dat ik altijd hoor: lucht dat zit er altijd al namelijk.

Mijn reactie dan weer: dat kan niet want ook dat is ooit ontstaan !

Dus wat zit er achter lucht?
denk dat veel uitvindingen per toeval zijn ontdekt, een knol die per ongeluk in de gloeiende sintels valt, en er later uitgehaald wordt. Ruikt lekker dus even proeven, van daaruit ga je denken over andere dingen
Ja, die toevallige ontdekkingen worden serendipiteit genoemd.
quote:Donkeyshot schreef op 26 januari 2008 @ 10:34:

Lippenstift bevat veel rode kleurstof. En rode kleurstof wordt vaak gemaakt van een bepaald soort luizen (cochenille ofwel E120).waar triviant allemaal wel niet goed voor is! hihi
quote:winniedepoeh schreef op 29 januari 2008 @ 16:49:

ik heb ook een interessante vraag:

wat zit er achter de lucht in de hemel?

Antwoord dat ik altijd hoor: lucht dat zit er altijd al namelijk.

Mijn reactie dan weer: dat kan niet want ook dat is ooit ontstaan !

Dus wat zit er achter lucht?

hoe bedoelje? achetr de lucht zit de ozonlaag etc of bedoel je hoe is lucht ontstaan?

tsja dan moeten we toch Of bij de big bang Of de bijbel beginnen....
quote:Manderley schreef op 29 januari 2008 @ 08:35:

En ziet iedereen hetzelfde? Dus wat ik als blauw zie zie jij dat ook als blauw?

En hoe zit dat dan met smaak? Want niet iedereen lust hetzelfde. Zou ik dan aardbei proeven wat voor jou banaan is?

Ik vraag me ook wel eens af hoe de 1e man en vrouw op aarde er ooit bij zijn gekomen om dat ding er maar eens bij die vrouw in te stoppen ;)

(als je erbij nadenkt is het maar een raar iets.... maarja, het zullen de oerdriften wel zijn :D)
Ik lees net dat een man na een moordpoging van zijn vrouw doof EN blind is geworden. Hoe moet iemand die doof en blind is brailletaal leren?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
achter lucht zit ozonlaag okee.

ja the big bang of Bijbel. Maar voor de big bang als je die als voorbeeld neemt, moet er ook al iets zijn geweest wat dus ook ooit ontstaan is !

pffffffff
quote:mylenevalerie schreef op 30 januari 2008 @ 10:02:

Ik lees net dat een man na een moordpoging van zijn vrouw doof EN blind is geworden. Hoe moet iemand die doof en blind is brailletaal leren?

lees het boek/kijk de film over Helen Keller

even van wikipedia geplukt:

Toen zij 19 maanden oud was, werd zij ten gevolge van een hersenvliesontsteking doof en blind. Toch wist zij gebarentaal én braille te leren, en als eerste doofblinde een middelbare schoolopleiding te voltooien. In 1904 promoveerde zij in Boston cum laude in de taalwetenschap. Zij schreef talrijke boeken, waaronder haar autobiografie "The Story of My Life", aanvankelijk in afleveringen gepubliceerd in het "Ladies' Home Journal". Dankzij het verfilmde toneelstuk The miracle worker werd zij wereldberoemd. Tijdens haar leven hield zij over de gehele wereld talrijke lezingen over het onderwijs aan blinden en doofstommen. Zij beheerste zeven talen en bezat verscheidene eredoctoraten.

dus het kan allemaal wel, best interessant om te lezen
quote:mylenevalerie schreef op 30 januari 2008 @ 10:02:

Ik lees net dat een man na een moordpoging van zijn vrouw doof EN blind is geworden. Hoe moet iemand die doof en blind is brailletaal leren?Wat ik me zou kunnen voorstellen: door de woorden en letters te schrijven /vertalen op arm/hand of welke plek dan ook op het lichaam.
Dan moet je wel al kunnen lezen en schrijven uiteraard.
quote:Soundpost schreef op 30 januari 2008 @ 12:23:

Dan moet je wel al kunnen lezen en schrijven uiteraard.Nee dus, Helleen Keller , die ik dus net noemde heeft lezen en schrijven geleerd toen ze doof en blind was, Dus het kan wel maar vraag me niet wat er allemaal voor nodig is, lees het boek maar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven