schoonvader
zaterdag 6 augustus 2011 om 22:13
Mijn schoonvader is nogal een woest typ wat betreft karakter, daarom ga ik daar alleen op bezoek als mijn man daar heen gaat. Gelukkig gaan we bijna nooit. Maar als we gaan dan is het gewoon tijd uitzitten en een beetje pootjes geven, want hij kan ineens om iets onbenulligs, een opmerking, een grapje uit zijn slof schieten.
Nu was mijn man er laatst heen gegaan om een aantal dingen te bespreken. Alleen. Mijn schoonvader heeft toen allerlei verwijten over mij op mijn man los gelaten. Zoals dat ik nooit op bezoek kom, dat ik hem geen "papa" noem, dat ik hem nooit spontaan mijn kinderen op schoot geef, dat ik stomme praat heb en dat hij beter af was met de ex van mijn man. Dat was ook niet zijn beste vriendin, maar daar kon hij tenminste wat mee.
Ik vond m'n schoonvader al een nare persoon, maar na dit gestook weet ik helemaal niet meer wat ik er mee moet. Ik vind het achterbaks dat hij zulke dingen niet tegen mij zegt, maar tegen mijn man.
Heeft iemand tips?
Nu was mijn man er laatst heen gegaan om een aantal dingen te bespreken. Alleen. Mijn schoonvader heeft toen allerlei verwijten over mij op mijn man los gelaten. Zoals dat ik nooit op bezoek kom, dat ik hem geen "papa" noem, dat ik hem nooit spontaan mijn kinderen op schoot geef, dat ik stomme praat heb en dat hij beter af was met de ex van mijn man. Dat was ook niet zijn beste vriendin, maar daar kon hij tenminste wat mee.
Ik vond m'n schoonvader al een nare persoon, maar na dit gestook weet ik helemaal niet meer wat ik er mee moet. Ik vind het achterbaks dat hij zulke dingen niet tegen mij zegt, maar tegen mijn man.
Heeft iemand tips?
zaterdag 6 augustus 2011 om 22:20
Lastige kwestie oermama!
Ik denk dat je het maar moet laten rusten. Als je het bespreekbaar probeert te maken, dan kan het maar zo zo zijn dat ze het gaan ontkennen.
Maar maak het wel bespreekbaar met je man. Wat hij er van vindt en wat hij denk dat de beste oplossing is.
Dat 't niet loopt met schoonfamilie is altijd lastig, maar gewoon erheen gaan als 't moet en eens onverwachts met je man langskomen. Dat kan ze al een goed gevoel geven. Maar als je je er niet prettig bij voelt om alleen te gaan, dan moet je dat zeker niet doen!
Succes ermee!
Ik denk dat je het maar moet laten rusten. Als je het bespreekbaar probeert te maken, dan kan het maar zo zo zijn dat ze het gaan ontkennen.
Maar maak het wel bespreekbaar met je man. Wat hij er van vindt en wat hij denk dat de beste oplossing is.
Dat 't niet loopt met schoonfamilie is altijd lastig, maar gewoon erheen gaan als 't moet en eens onverwachts met je man langskomen. Dat kan ze al een goed gevoel geven. Maar als je je er niet prettig bij voelt om alleen te gaan, dan moet je dat zeker niet doen!
Succes ermee!
zaterdag 6 augustus 2011 om 22:25
dat hij het niet tegen jou zegt snap ik op zich wel. Zo eervol zullen weinig mensen zijn. Hoe reageerde je man trouwens tegen zijn vader?
Ik zou er niet meer heen hoeven, maar wanneer mijn man het wel heel erg zou waarderen zou ik wel gewoon heen blijven gaan omdat het wel zijn ouders zijn. Wanneer hij het prima zou vinden dat ik niet meer zou gaan, zou ik dat ook niet meer doen.
Ik zou er niet meer heen hoeven, maar wanneer mijn man het wel heel erg zou waarderen zou ik wel gewoon heen blijven gaan omdat het wel zijn ouders zijn. Wanneer hij het prima zou vinden dat ik niet meer zou gaan, zou ik dat ook niet meer doen.
zaterdag 6 augustus 2011 om 22:26
Mijn man heeft het aan mij verteld en we hebben inmiddels een verjaardag gehad van mijn schoonfamilie waar mijn schoonvader bij was. En de sfeer was nogal gespannen. Ik probeerde zo veel mogelijk uit de buurt van mijn schoonvader te blijven en mijn man heeft hetzelfde gedaan. Ik heb geen oogcontact gehad met die man en mijn man zei dat hij het ook vermeden heeft.
zaterdag 6 augustus 2011 om 22:30
Wat is nu precies het probleem? Je voelt je niet op je gemak in zijn aanwezigheid en hij heeft zich negatief over je uitgelaten tegenover je man. Lijkt mij een prima reden om je man in vervolg alleen naar zijn ouderlijk huis te laten gaan. Waarom doet je man niet een keer zijn mond open tegen zijn vader? Is hij bang voor hem?
zaterdag 6 augustus 2011 om 22:30
Ik vind het niet zo eervol om te klagen over dat hij onze kinderen niet spontaan op schoot krijgt en vervolgens te zeggen dat mijn man beter bij zijn ex had kunnen blijven omdat zijn vader daar beter mee overweg kon. Als het aan mijn mans ex had gelegen (overigens een leuke vrouw) was mijn schoonvader geen opa geworden.
En ik wist ook helemaal niet dat ik geacht werd om "papa" tegen die man te zeggen. Ik vind het nogal raar dat hij me dat zelf niet kan zeggen. Nu word ik door hem gewoon achter mijn rug om bestempeld als onbehoorlijk.
En ik wist ook helemaal niet dat ik geacht werd om "papa" tegen die man te zeggen. Ik vind het nogal raar dat hij me dat zelf niet kan zeggen. Nu word ik door hem gewoon achter mijn rug om bestempeld als onbehoorlijk.
zaterdag 6 augustus 2011 om 22:34
zaterdag 6 augustus 2011 om 22:34
Persoonlijk vind ik nooit zo charmant om dit soort dingen via een derde te spelen. Als je schoonvader problemen heeft met jou, dan moet hij ook naar jou toe komen. Bovendien zet hij je partner ook nog eens in een benarde positie.
Je kunt er eigenlijk niet zoveel mee. Uiteraard kun je zelf een keer het gesprek aangaan, maar wil je dat?
Je kunt er eigenlijk niet zoveel mee. Uiteraard kun je zelf een keer het gesprek aangaan, maar wil je dat?
zaterdag 6 augustus 2011 om 22:36
quote:Oermama schreef op 06 augustus 2011 @ 22:31:
Ja, mijn man is bang voor hem. Mijn man is mishandeld door die man en daarom wil ik niet dat mijn kinderen daar zonder mij heen gaan.
Nou begrijp ik wat het probleem is. Dat is een heel vervelende kwestie. Heeft je man er weleens over nagedacht om het contact te verbreken? Dit zal hem heel veel innerlijke strijd geven; om als volwassene nog steeds met angst voor je vader te moeten leven.
Ik ben blij dat jij je kinderen tegen die man in bescherming neemt. Ga vooral zo door.
Ja, mijn man is bang voor hem. Mijn man is mishandeld door die man en daarom wil ik niet dat mijn kinderen daar zonder mij heen gaan.
Nou begrijp ik wat het probleem is. Dat is een heel vervelende kwestie. Heeft je man er weleens over nagedacht om het contact te verbreken? Dit zal hem heel veel innerlijke strijd geven; om als volwassene nog steeds met angst voor je vader te moeten leven.
Ik ben blij dat jij je kinderen tegen die man in bescherming neemt. Ga vooral zo door.
zaterdag 6 augustus 2011 om 22:39
Je kunt je man natuurlijk niet verbieden om naar zijn ouders te gaan (en dat doe je ook niet)maar zelf zou ik er niet meer naartoe gaan.
En hem papa noemen,wat is dat nu weer voor raars?
Never nooit niet dat ik iemand die mijn eigen vader niet is zo zal noemen.
En je schoonmoeder kan je het daar wel mee vinden?
En hem papa noemen,wat is dat nu weer voor raars?
Never nooit niet dat ik iemand die mijn eigen vader niet is zo zal noemen.
En je schoonmoeder kan je het daar wel mee vinden?
zaterdag 6 augustus 2011 om 22:41
zaterdag 6 augustus 2011 om 22:43
Mijn man heeft er al vaker over gedacht om het contact te verbreken, maar dat is nogal een grote stap en vooral een stap waarover hij zelf moet beslissen. Ik wil me er niet in mengen. Het is gelukkig niet mijn eigen vader.
Mijn schoonvader is in de 70 en ik heb geen flauw idee waarom ik hem papa zou moeten noemen. Ik vind het ook erg raar en nog raarder dat ik zou moeten weten dat hij wil dat ik hem papa noem.
Mijn schoonvader is in de 70 en ik heb geen flauw idee waarom ik hem papa zou moeten noemen. Ik vind het ook erg raar en nog raarder dat ik zou moeten weten dat hij wil dat ik hem papa noem.
zaterdag 6 augustus 2011 om 22:44
quote:Oermama schreef op 06 augustus 2011 @ 22:40:
Mijn schoonmoeder bedekt alles met de mantel der liefde.
Ah,oké daar heb je dus ook niets aan.
Nou het zou voor mij geen moeilijke keuze zijn,ik zou er niet meer op bezoek gaan.
Waarom gaat je man er eigenlijk nog heen,of doet hij dat meer voor zijn moeder?
Mijn schoonmoeder bedekt alles met de mantel der liefde.
Ah,oké daar heb je dus ook niets aan.
Nou het zou voor mij geen moeilijke keuze zijn,ik zou er niet meer op bezoek gaan.
Waarom gaat je man er eigenlijk nog heen,of doet hij dat meer voor zijn moeder?