VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
Nee, ik huil niet eens 's ochtends. Maar het voelt zo, alleen geen tranen en geen geluid.
En dan vier op een rij...

Ik ben ook ongesteld. en gelukkig wel OB's in huis. Die dingen liggen overal bij mij.
Wat moeilijk, Peb. Knuffel op afstand.

(sorrie voor de inbraak, even over dat suiker: ik heb consulten gehad bij dietist in ziekenhuis ivm die huidkanker en zij vertelde dat suiker sowieso dan als eerste geschrapt dient te worden in voedinspatroon omdat het belastend is voor het lichaam. Meer niet. Wat wél sterk wordt afgeraden: Voedingsmiddelen met plastic verpakking zoals rookworst of kant-en-klaarmaaltijden met plastic en al (gaatjes erin geprikt) in magnetron verwarmen, had daar al eens over gelezen maar schijnt echt heel slecht te zijn. Dat liever gewoon au bain marie verwarmen. Maar laat je vooral niet bang maken, Wind.)
Klote, Peb... een dikke knuffel.

En ik vind dat je de woorden zo mooi weet uit te kiezen, ik voel je vedriet door mijn scherm heen. Ik denk dat de pijn en het verdriet altijd blijft maar dat de dagelijkse dingen steeds meer op de voorgrond zullen treden.
Het lijkt me echt moeilijk om juist door te gaan met de normale alledaagse dingen terwijl zoiets fundamenteel belangrijks uit je leven is verdwenen. Maar ik vind je zo stoer Peb. Je doet het geweldig!
Dat kanker een welvaartsziekte schijnt te zijn wordt toch al heel veel mee gezegd? Weet je... ik denk dat er op die opleiding wel heel overtrokken wordt gereageerd maar ik kan het op de een of andere manier ook niet allemaal weg relativeren. Er kan toch een kern van waarheid in zitten? Ik hoor het immers steeds vaker en dat maakt me bang.

Bambi, meisje in het grijs , bedankt voor je reactie. Hoe is het met jou. Las ik dat je in het ziekenhuis hebt gelegen? Hoe is het verder met jou en je gezondheid?
Traktaties zijn ook STOM. Ongesteld zijn is ook STOM.

Ik geloof niet zo erg in suiker veroorzaakt kanker. Alles met mate en dat scheelt al een heleboel denk ik maar simpel. Net zozeer dat light produkten ontzettend slecht schijnen te zijn bij meer dan 3 glazen op een dag want dat schijnt laxerend te werken. Ook schijnt dat light produkten op zich minder suiker bevatten, maar dat dan weer verborgen vetten inzitten. Nou het zal allemaal wel, ik eet toch geen light meuk. Ik vind de aspartaam smaak echt zo goor blegh..
Ik sluit me aan bij Wind en Vrolijk.

Vent tweede avond op rij niet meegegeten en dus kinderen alleen in bed gedrild enze waren lief hoor, maar ik ben doodop. Realiseer me dat ik verwend ben dat we jet eigenlijk altijd samen doen, pffft, wat valt het tegen dat alleen te moeten doen. werk was druk omdat mijn voorganger toch wel veel zegt geregeld te hebben wat vervolgens niet geregeld is (allerlei zaken die nu geimplementeerd worden waar OR het niet mee eens is en waar ze zeer zeker wat over te zeggen hebben. Probleem is dat ik op papier heb dat OR als akkoord was, dus wist ik veel.... ga nu alles dubbelchecken voordat ik tot implementatie overga waar ik dus nu niets mee kan).

Verder zit ik algemeen in de mokstand geloof ik, dus MOK.
Ja, maar dat is toch net zoiets dat overgewicht/ obesitas een welvaartziekte is? Zonder mensen met overgewicht, geen light produkten afname, geen aspartaam, geen -schijnbare- kankerverwekkende stoffen.
quote:lien schreef op 29 januari 2008 @ 19:55:

Ik sluit me aan bij Wind en Vrolijk.

Dit naar aanleiding van hun reactie op Pebbles, niet over de suiker discussie. Ik denk deels broodje Aap en light is vast niet supergezond, beste blijft matig met suiker en lekker water drinken denk ik zo .
Ik ook vandaag met OR gezeten en lees: heel veel werk. Ze kwamen met een agenda van 9 punten waarbij nog eens 18 (!!!) actiepunten. MOK met Lien mee.

Nip, ik moest erg lachen om jouw man die voor jou kookt.Maar dan denk ik ook heel ongeëmancipeerd dat jij vast niet kan koken? Enne..Vrolijkerd heeft het dit jaar ook voor het eerst in schoenen geschoven gekregen hoor. Samen 4 dagen= samen meuk splitten.

Maar moet wel zeggen ter verdediging dat Vrolijkerd had gekookt (nasi met zelfgemaakte sate), dweil had geruild, Hema geplunderd op appelstukjes en rozijntjes en geld had gepind voor hulp morgen. Nou, dat is toch best ok?
O ja, respect voor alle single moms.

Waarom is Zorro weg? Is hij leuk de hort op?
Te ingewikkeld...

Zij had het over aspartaam en suiker als twee verschillende dingen. Dat suiker een gunstig kankerklimaat veroorzaakt in je lichaam oid en dat aspartaam kankerverwekkend op zich is.

Ik MOK met je mee, Lien.

Ben echt superhumeurig en lig al in bed.

Word flink verkouden (nies veel), heb keelpijn en pijn in mijn alles.

Zielig dus... en dan moet ik ook nog moeilijk doen over iets waar flink overgediscuseerd kan worden. Hijsfijn.

En ook ik stond er alleen voor vanavond. Had de kinderen om 18.10 uur al in bad zitten en lagen voor zevenen in bed.
En helemaal vergeten mee te juichen met knappe Bries die langs de tafel loopt!
Juich .
Nee, niet langs de tafel (dat doet hij al een paar maanden) maar los! Van de tafel naar de bank... maar bedankt hoor. Ben trots
Ja dat bedoel ik!

Simpel gezegd: suiker is lekker, aspartaam is vies
Ik zag ook iemand schrijven dat als je maar gezond leeft het wel los zal lopen, maar dat is juist het punt. Ik denk dat het gezond is terwijl sommigen daar dus aan twijfelen.

Nu las ik ook dat pus/melk verhaal weer in de Linda.

Getver... maar dat er ab in gestopt werd wist ik niet. Heb de melk bijd e lunch laten staan en thee gedronken.
Daarom biomelk hier.
Pus/melk eeeeh? Wil ik dat weten?
En biokoeien worden niet gemolken met zuigers?
Nee, Lien dit wil je niet weten.

Gaat over pus en antibiotica in je 'gezonde' glaasje melk
Gelukkig houd ik niet van melk en Vifit limoen komt vast niet van een koe met zuigers .
Dat wel, maar wel met een bio en milieuvriendelijke gedachte erachter.

Net als biovlees. Geslacht worden ze toch wel, dus dan maar op nette manier en gezond voor jezelf.
Nee, Vifit limoen is geen zuivel, dat scheelt...

Dat groeit kant en klaar aan de Vifit Limoenboom in Oost Afrika.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven