Geld & Recht alle pijlers

Vals beschuldigd...

07-08-2011 19:23 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Als iemand je vals beschuldigd van bedreiging en dat staat ook op papier, kan je daar dan iets mee ?

Om een lang verhaal kort te maken:

Mijn ex-schoonzus die is benaderd is door bureau jeugdzorg heeft in het dossier van jeugdzorg laten opnemen dat ik haar bedreig.

Ze heeft gezegd dat ik wil dat hun zoon ook in het weekend naar mijn broer gaat, wat dus niet zo is.

Ik vind het nogal wat maar vraag mij af of ik hier iets mee kan doen ?
quote:wifra98 schreef op 07 augustus 2011 @ 19:49:

[...]

Serieus? Je werkt er zeker? Want wat ik meemaak met BJZ ( vriendin van mij heeft kind in een gesloten inrichting) wijst er toch duidelijk op dat dat wel het geval is.

Bureaucratie ten top en om de zes weken een andere gezinsvoogd, wegens ziekte, zwangerschap of degene is weg bij BJZ.

Rapporten worden vervalst door medewerkers van BJZ, en woorden worden verdraaid.

Dus als ik TO een tip mag geven: neem contact op met BJZ ( als je er nu iemand te pakken kan krijgen vakantie he) en eis dat ze die beschuldiging uit het dossier halen, desnoods met behulp van advocaat. Mijn ervaring is dat men bij BJZ het één zegt en het ander doet. Doe desnoods zelf aangifte van laster of smaad.

Heel veel succesNou inderdaad. Ik weet niet of ze gek zijn, maar de laatste tijd is toch wel duidelijk geworden dat er meer fout dan goed gaat daar.
Maar nogmaals: is het een idee dat jijzelf een gesprek met BJZ aanvraagt? En zo dus jouw verhaal kan doen?
quote:babette76 schreef op 07 augustus 2011 @ 20:10:

Als het mij niet om het welzijn van mijn neefje ging had ik BJZ niet ingeschakeld. Ik heb al maanden contact met BJZ over de situatie en nu is er eindelijk een dossier maar ik vind het dus vervelend dat dit erin staat. Dit is niet zomaar iets, hier is een heleboel ellende en verdriet aan vooraf gegaan en dat is er nog steeds. Ik vind het zo oneerlijk dat zij zo erg liegt en overal mee weg komt, dit is niet de enige leugen die in het dossier staat namelijk. Maar deze leugen heeft betrekking op mijzelf en daar kan ik misschien iets mee doen. Deze vrouw is intens gemeen ook over de rug van haar kind. Moet ik haar dan maar laten liegen en liegen. Wat verteld ze over mij aan mijn neefje ?

Ja, als ik eerlijk ben zou ik het heel fair vinden als ze eens op haar plek gezet wordt door haar eigen leugens, dat ze eens toegeeft dat zij liegt en dat ze er mee stopt. Want deze leugen is nog maar een heel onschuldig leugentje tov wat ze nog meer verteld. Ik hoop hiermee te bereiken dat er eens ingezien gaat worden dat ze wel degelijk liegt.

PFFF uit je hele reactie proef ik alleen maar boze wraakgevoelens, negatieve, nare, bemoeizuchtigheid richting je ex-schoonzus.

Als het echt om je neefje zou gaan, zou je je veel constructiever op stellen.

Blijkbaar hebben jouw broer en z'n ex er een zooitje van gemaakt en voel jij je geroepen om de situatie nog erger te maken. Wat kan jou het schelen wat in het dossier staat. Het gaat er toch om dat het goed gaat met je neefje?

Bemoei je lekker met je eigen zaken.
quote:nouschi schreef op 07 augustus 2011 @ 19:37:

Ze zijn niet gek hoor bij BJZ.

Nou.......daar denken de nabestaande van het meisje van Nulde (Rowena) heel anders over......

TO, je hebt deze zaak zelf in werking gezet en nu klagen dat je in het dossier genoemd wordt.

Het lijkt mij niet meer dan normaal dat jou naam dan in het dossier voorkomt.

Je kan niet verwachten dat ze zonder wederhoor je ex schoonzus aanpakken.
Bel morgen even naar BJZ en vraag of het nuttig is dat jij jouw zienswijze op papier zet. Aan het antwoord hoor je wel of dit gewaardeerd wordt.
het gaat dus niet om het kind. Wat treurig
Ik snap wel dat je niet wilt dat er leugens over jou in dat dossier staan.

En ik vind niet dat het betekent dat jij geen zier om je neefje geeft. Jij hebt immers BJZ ingeschakeld. Deze twee dingen kunnen prima naast elkaar spelen. Of denken de forummers die deze mening toegedaan zijn, dat dat neefje ineens slechter af zou zijn als die leugen rechtgezet zou worden?

Over BJZ zijn er veel slechte verhalen bekend, maar ik hoop dat ze het bij jouw neefje goed aanpakken. Fijn voor hem dat er iemand was (jij), die het voor hem opnam. Ervan uitgaande dat er echt iets aan de hand was/is natuurlijk.

Ik zou ze even bellen. Als ze aangeven dat het geen zin heeft, is het zuur voor jou, en niets aan te doen helaas. Het is echter geen officiële aangifte of melding (bij de politie), dus dat scheelt.
Een mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest
Even voor alle duidelijkheid; het kind is momenteel bij mij. Dus waar bemoei ik mij mee he ?Verder heb ik al antwoord op mijn vraag gekregen. Bedankt voor de adviezen en ik heb ook nog een advies voor sommige van jullie; kijk eens verder dan je neusje lang is.
advies terug: kom van die kast af. Als neefje bij jou is hoor je je niet negatief uit te laten over zijn moeder. Ook moet je uit het conflict stappen anders kan je je geen goede opvang zijn voor het kind.
quote:meds schreef op 07 augustus 2011 @ 21:04:

advies terug: kom van die kast af. Als neefje bij jou is hoor je je niet negatief uit te laten over zijn moeder. Ook moet je uit het conflict stappen anders kan je je geen goede opvang zijn voor het kind.

Helemaal mee eens.

Hou op met die negativiteit richting ex-schoonzus en richt je met positieve energie op de opvang van je neefje.
.
quote:babette76 schreef op 07 augustus 2011 @ 20:58:

Even voor alle duidelijkheid; het kind is momenteel bij mij. Dus waar bemoei ik mij mee he ?Verder heb ik al antwoord op mijn vraag gekregen. Bedankt voor de adviezen en ik heb ook nog een advies voor sommige van jullie; kijk eens verder dan je neusje lang is.Wees dan de wijze in deze lees de adviezen morgen nog eens door. Ze zijn voor jouw situatie denk ik echt de goede.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven