hond met vlooien

10-08-2011 23:35 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al. Ik heb van de week onze hond(je) behandeld met vlooienshampoo,maaarrrrr die rotbeestjes zitten er nog en het arme beestje krabt zich wezenloos.

Ondertussen heb ik hem ook een vlooienband om gedaan.. niks lijkt te helpen.

Iemand een ideetje??

vind het zo zielig voor het beestje..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Naar de dierenarts of de pets place gaan en van dat spul kopen waarbij je het pipetje los moet trekken, en dat dan moet legen in de nek van de hond. Vlooienshampoos werken bijna nooit voldoende.
Van dat spul in de nek, van de dierenarts. Arm beessie, beterschap!
Een vlooienbandje helpt niet, want dan gaan alleen de vlooien rondom zijn hals dood en niet in de buurt van zijn staart.

Koop dus een een vlooienpipetje en druk dat uit in zijn nek. Dat wordt in zijn hele lichaam opgenomen en komt dus overal. Verder moet je goed stofzuigen om alle eitjes te verwijderen en zijn dekentje in de was doen.

Ontworm hem gelijk ook even, want dit hangt vaak nauw samen.
Front-line druppels, das het enige wat hier hielp..
Frontline of zo. En ontwormen idd.
En idd ook ontwormen en alles uit wassen. Ontwormingsspul heb je in tabletten en pasta.
Maar mag ik die Front-line dan al zo vlug gebruiken na die shampoo-behandeling??

op het pak staat dat je twee weken moet wachten..

straks heb ik een suf beessie..
quote:ashley1983 schreef op 10 augustus 2011 @ 23:40:

Naar de dierenarts of de pets place gaan en van dat spul kopen waarbij je het pipetje los moet trekken, en dat dan moet legen in de nek van de hond. Vlooienshampoos werken bijna nooit voldoende.Pipetjes bij pets place zijn best duur. Van het kruidvat zijn ze stukken goedkoper en ook heel goed.
Die van de da zijn het meest effectief.
Onze dierenarts zei 2 weken geleden dat frontline niet meer goed werkt tegen vlooien. Ze waren er resistent tegen, ze had andere pipetjes. Ik weet alleen niet meer hoe ze heten
quote:lichtbron schreef op 10 augustus 2011 @ 23:42:

Maar mag ik die Front-line dan al zo vlug gebruiken na die shampoo-behandeling??

op het pak staat dat je twee weken moet wachten..

straks heb ik een suf beessie..Bel je DA even, want je wilt geen overdosis geven. Wellicht kun je dan een puphoeveelheid vlooienspul geven ofzo.
o,jammer moedervan2meiden.

maar dan ga ik eerst die van Front-line toch proberen.

Volgens mij moet ik die nog ergens hebben liggen.

fijn,zulke vlugge reacties.
[quote]Dickens schreef op 10 augustus 2011 @ 23:44:

Die van de da zijn het meest effectief.[/quote

Zou best kunnen, heb met kruidvat ook goede ervaring. Scheelt in ieder geval een heleboel geld als je het bij een van deze winkels haalt.
quote:moedervan2meiden schreef op 10 augustus 2011 @ 23:44:

Onze dierenarts zei 2 weken geleden dat frontline niet meer goed werkt tegen vlooien. Ze waren er resistent tegen, ze had andere pipetjes. Ik weet alleen niet meer hoe ze heten

Klopt, Frontline werkt niet zo goed meer (wel in spray vorm).

Was het Stronghold of Advantage? Dat zijn bekende merken.
Heb vorige week nog frontline pipetjes bij mijn beesten gebruiken. 2 honden en 2 katten. Alles weg!

Ik wist niet dat je dat ook kon kopen bij de kruidvat of de DA. Werkt dat wel net zo goed dan?
quote:lichtbron schreef op 10 augustus 2011 @ 23:46:

o,jammer moedervan2meiden.

maar dan ga ik eerst die van Front-line toch proberen.

Volgens mij moet ik die nog ergens hebben liggen.

fijn,zulke vlugge reacties.Wel eerst even je DA bellen, voor de zekerheid.
quote:ashley1983 schreef op 10 augustus 2011 @ 23:46:

Heb vorige week nog frontline pipetjes bij mijn beesten gebruiken. 2 honden en 2 katten. Alles weg!

Ik wist niet dat je dat ook kon kopen bij de kruidvat of de DA. Werkt dat wel net zo goed dan?

Hema heeft ze ook volgens mij.

Om de 2 maanden pipetje in de nek spuiten. Ik stop altijd wel een aantal maanden bij strenge winter en in februari of maart ga ik weer beginnen. Af en toe een vlo maar niet meer dan dat.
Ik weet niet of het waar is, maar heb laatst op een dierenforum gelezen dat honden die vaak dat spul in de nek krijgen er op een gegeven moment imuun voor worden. Dat het minder goed gaat werken en op een gegeven moment helemaal niet meer. Daarnaast is het natuurlijk ook gewoon gif, je geeft het ze om beestjes op de huid dood te maken. Lijkt me beter om het dus alleen toe te dienen als ze ook daadwerkelijk vlooien of teken hebben.
Van welke merken zijn ze dan bij de hema, kruidvat en da? En heeft ook iemand verschil gemerkt tussen frontline en die merken? Was voor mijn honden en katten laatst bijna 60 euro kwijt. Kun je wel even mee vooruit, maar toch. Duur spul, frontline!
quote:ashley1983 schreef op 10 augustus 2011 @ 23:55:

En heeft ook iemand verschil gemerkt tussen frontline en die merken?

Ja prijsverschil!

Ligt gewoon bij de honden en kattenvoer. Merk weet ik niet zo uit mijn hoofd. Eigen merk misschien.

Heb niet zo veel zin om nu te gaan kijken.Ligt in de kelder. Sorry.
quote:ashley1983 schreef op 10 augustus 2011 @ 23:52:

Ik weet niet of het waar is, maar heb laatst op een dierenforum gelezen dat honden die vaak dat spul in de nek krijgen er op een gegeven moment imuun voor worden. Dat het minder goed gaat werken en op een gegeven moment helemaal niet meer. Daarnaast is het natuurlijk ook gewoon gif, je geeft het ze om beestjes op de huid dood te maken. Lijkt me beter om het dus alleen toe te dienen als ze ook daadwerkelijk vlooien of teken hebben.

ja maar ik denk dat ze op een gegeven moment ook wel immuun zullen worden van de shampoos ed. Ik gebruik het al een jaar 8 en ik ben er tevreden over. Moet inderdaad wel zeggen dat mijn hond het echt niet fijn vind als hij het toegediend krijgt. Is ook wel even van slag. Maar kan ook zijn door dat hij ineens een paar koude druppels in zijn nek krijgt.

Ik geef het zo'n 9 maanden van het jaar want als je het overslaat heb je kans op een vlooienplaag.
Ok. Krijgt zon hond daar dan niet te veel van in zijn bloed? En dat het afweersysteem dan op den duur minder wordt? Zelfde als je heel vaak een antibioticakuur nodig hebt. Maar goed als t werkt is het alleen maar goed natuurlijk. Ik heb 2 honden en 2 katten. En heb er eigelijk ontzettend veel geluk mee dat ze haast nooit last van vlooien hebben. Als ze het hebben is het met warmer weer. En dan na een pipetje zijn ze ook weg. Heb een hond van bijna 40 kg, en een hond(je) van 10 kg. Kleine is erg behaard, en dat zijn mn katten ook. Wormenkuurtje doe ik wel steevast paar keer per jaar.
IK weet niet of hij daar te veel van in zijn bloed krijgt eigenlijk. Nooit over nagedacht. Maar als je een vlooienband om zou geven (die idd niet helpen, alleen bij de kop) dan ademt die hond toch ws ook een lucht in die niet al te gezond is.

Maar zal het de volgende keer eens aan de dierenarts vragen.
Een vlooienband werkt niet alleen in de nek hoor. Maar je kunt inderdaad ook iets anders proberen, kijken wat het beste werkt voor jouw hond. Vind zelf stronghold heel goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven