Juli 2011 #
woensdag 29 december 2010 om 13:03
naamlftuitg.
datumafspraak
echo/vk/gynbijzonderhedenEs288 julibij 32 wkn echo ivm ligging placenta
jongen!
tijdens pretecho lekker bewegelijk, veel gapen, een keer zelfs met zijn handje voor zijn mond!
Vakantie: meivakantie Belgische kustCowvanjou3913 juli22 apr gyn, 24 mei gyn+echojongen!
cursus "zwanger actief" en "baby op komst".
kan mini lekker vaak bewonderen op dvd!
Asjemenou4014 julijongen!
dochter ('09)
naar New York verhuisd voor 2,5 mnd!Vlinder2516 juliverrassing!
zoon (’08) en dochter (’10)
begonnen met "zwangerschapszwemmen".
Vakantie: eind apr weekendje weg met man,
mei weekje Belgie/Ned
Vera3516 juli9 mei echo+gynjongen!
cursus "mensendieck".
berry in 3D gezien, hij is moooooi!Do3121 julimeisje!
dochter (aug '09)Lieselotje3923 juliverrassing!
1e symptomen van zwangerschapsdementie
4e kindje
Vakantie: begin mei IbizaNolleke2825 juli25 apr controle gyn, 28 apr 3D-echomeisje!
mama van Sam*
kamertje bijna klaar, dan kunnen de meubeltjes komen2jongens3527 julimeisje!
heeft 2 kinderen van 7 en 4
promotie gemaakt, erg druk op werk.
mevrouw wilde niet echt meewerken tijdens 3D-echo, lag met gezichtje tegen placenta aan. klein eigenwijsje dus
Vakantie: meivakantie Center Parcs
Verlof: 11 juniShootingstar2527julijongen!
het is een wildebras!
denkt dat buik niet groeit, maar de foto's zijn het bewijs
Mari3430 julibij 32 wkn liggingsecho ivm placentameisje!
nog een eigenwijsje! voetje bij haar mooie volle lippen tijdens 3D-echo.
Verlof: 1 juli
Leeuw2831 juliverrassing!
handjes en voetjes voelbaar!
druk met inpakken en school
Ik heb een aantal mensen die lang niet hebben geschreven uit de tabel gehaald om het overzichtelijk te houden. Als je weer mee wilt schrijven, laat het dan weten!
datumafspraak
echo/vk/gynbijzonderhedenEs288 julibij 32 wkn echo ivm ligging placenta
jongen!
tijdens pretecho lekker bewegelijk, veel gapen, een keer zelfs met zijn handje voor zijn mond!
Vakantie: meivakantie Belgische kustCowvanjou3913 juli22 apr gyn, 24 mei gyn+echojongen!
cursus "zwanger actief" en "baby op komst".
kan mini lekker vaak bewonderen op dvd!
Asjemenou4014 julijongen!
dochter ('09)
naar New York verhuisd voor 2,5 mnd!Vlinder2516 juliverrassing!
zoon (’08) en dochter (’10)
begonnen met "zwangerschapszwemmen".
Vakantie: eind apr weekendje weg met man,
mei weekje Belgie/Ned
Vera3516 juli9 mei echo+gynjongen!
cursus "mensendieck".
berry in 3D gezien, hij is moooooi!Do3121 julimeisje!
dochter (aug '09)Lieselotje3923 juliverrassing!
1e symptomen van zwangerschapsdementie
4e kindje
Vakantie: begin mei IbizaNolleke2825 juli25 apr controle gyn, 28 apr 3D-echomeisje!
mama van Sam*
kamertje bijna klaar, dan kunnen de meubeltjes komen2jongens3527 julimeisje!
heeft 2 kinderen van 7 en 4
promotie gemaakt, erg druk op werk.
mevrouw wilde niet echt meewerken tijdens 3D-echo, lag met gezichtje tegen placenta aan. klein eigenwijsje dus
Vakantie: meivakantie Center Parcs
Verlof: 11 juniShootingstar2527julijongen!
het is een wildebras!
denkt dat buik niet groeit, maar de foto's zijn het bewijs
Mari3430 julibij 32 wkn liggingsecho ivm placentameisje!
nog een eigenwijsje! voetje bij haar mooie volle lippen tijdens 3D-echo.
Verlof: 1 juli
Leeuw2831 juliverrassing!
handjes en voetjes voelbaar!
druk met inpakken en school
Ik heb een aantal mensen die lang niet hebben geschreven uit de tabel gehaald om het overzichtelijk te houden. Als je weer mee wilt schrijven, laat het dan weten!
woensdag 10 augustus 2011 om 20:45
#breekt in#
Hallo dames! Allemaal proficiat met het prille geluk! Voor mij lijkt het alweer zo lang geleden (januari 2011) maar ik herken weer veel uit jullie verhalen. Ik kijk af en toe mee om te lezen hoe het met Nolleke en Saar gaat, maar helaas nog niets te lezen. En jammer dat jullie tabel niet is bijgehouden!
Allemaal heel veel plezier met jullie kleintje (enneh: ook sterkte gewenst, het kan knap zwaar zijn).
Hallo dames! Allemaal proficiat met het prille geluk! Voor mij lijkt het alweer zo lang geleden (januari 2011) maar ik herken weer veel uit jullie verhalen. Ik kijk af en toe mee om te lezen hoe het met Nolleke en Saar gaat, maar helaas nog niets te lezen. En jammer dat jullie tabel niet is bijgehouden!
Allemaal heel veel plezier met jullie kleintje (enneh: ook sterkte gewenst, het kan knap zwaar zijn).
donderdag 11 augustus 2011 om 22:10
Hoi allemaal,
Iedereen van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kindjes.
Cow, super dat de kleine eindelijk lekker thuis is, dat zal vast genieten zijn.
Ik ben hier nog maar weinig geweest, omdat ik druk bezig was met genieten. Helaas zijn we zondag weer gestoord in dit genieten, aangezien Saar met spoed opgenomen werd in het Radboud ivm een flinke liesbreuk en beknelde darmen (dat dachten ze op dat moment nog).
Uiteindelijk is ze dinsdag geopereerd en bleek haar eierstok bekneld te zitten. Gelukkig was deze niet beschadigd en kon deze dus behouden worden.
Nu zijn we weer thuis en ze doet het ontzettend goed, ons bikkeltje.
Maar wat is het moeilijk zeg, om je kleine meisje met zoveel pijn te zien en op zo'n grote operatie tafel te zien liggen.
We proberen nu weer het genieten op te pakken, maar het was wel weer enorm schrikken!
Iedereen van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kindjes.
Cow, super dat de kleine eindelijk lekker thuis is, dat zal vast genieten zijn.
Ik ben hier nog maar weinig geweest, omdat ik druk bezig was met genieten. Helaas zijn we zondag weer gestoord in dit genieten, aangezien Saar met spoed opgenomen werd in het Radboud ivm een flinke liesbreuk en beknelde darmen (dat dachten ze op dat moment nog).
Uiteindelijk is ze dinsdag geopereerd en bleek haar eierstok bekneld te zitten. Gelukkig was deze niet beschadigd en kon deze dus behouden worden.
Nu zijn we weer thuis en ze doet het ontzettend goed, ons bikkeltje.
Maar wat is het moeilijk zeg, om je kleine meisje met zoveel pijn te zien en op zo'n grote operatie tafel te zien liggen.
We proberen nu weer het genieten op te pakken, maar het was wel weer enorm schrikken!
zaterdag 13 augustus 2011 om 12:05
zaterdag 13 augustus 2011 om 12:25
*breekt in*
Nolleke, fijn om te lezen dat je zo van je meisje aan het genieten was. Ik kom hier regelmatig even kijken of er nieuws van je is.
Maar wat een schrik dat ze met spoed naar het ziekenhuis moest. Wel ontzettend fijn dat haar eierstok behouden kon worden. Onze dochter is met bijna 4 maanden ook geopereerd aan een liesbreuk. Wat een verschrikkelijke emotionele achtbaan is dat zeg, ik was blij dat ik naar de uitslaapkamer mocht.
Gelukkig gaat het weer goed met je kleine meisje! Nu hopelijk weer lekker verder met genieten!
*breekt uit*
Nolleke, fijn om te lezen dat je zo van je meisje aan het genieten was. Ik kom hier regelmatig even kijken of er nieuws van je is.
Maar wat een schrik dat ze met spoed naar het ziekenhuis moest. Wel ontzettend fijn dat haar eierstok behouden kon worden. Onze dochter is met bijna 4 maanden ook geopereerd aan een liesbreuk. Wat een verschrikkelijke emotionele achtbaan is dat zeg, ik was blij dat ik naar de uitslaapkamer mocht.
Gelukkig gaat het weer goed met je kleine meisje! Nu hopelijk weer lekker verder met genieten!
*breekt uit*
woensdag 17 augustus 2011 om 22:20
Jeetje Nolleke wat heftig weer. En wat een schrik!
Alles goed met alle mama's? Hier alles goed. We genieten erg van ons kleine meisje. Ze heeft alleen erg veel last van darmkrampjes en geeft veel melk op na het voeden. Dat is wel frustrerend en 's avonds lopen we heel wat af te troosten want dan is ze door de krampjes niet kalm te krijgen. Meestal is het 's nachts beter en slaapt ze al heel wat uren achter elkaar. Hebben jullie nog tips tegen opgeven en darmkrampjes?
Alles goed met alle mama's? Hier alles goed. We genieten erg van ons kleine meisje. Ze heeft alleen erg veel last van darmkrampjes en geeft veel melk op na het voeden. Dat is wel frustrerend en 's avonds lopen we heel wat af te troosten want dan is ze door de krampjes niet kalm te krijgen. Meestal is het 's nachts beter en slaapt ze al heel wat uren achter elkaar. Hebben jullie nog tips tegen opgeven en darmkrampjes?
woensdag 17 augustus 2011 om 22:59
Mari, hier ook last van darmkrampjes, vooral s'avonds, tussen 8 en 10-11 uur loop ik maar met mijn meisje rond..daarna slaapt ze meer of minder normaal..Ik geef haar (s'avonds) Infacol tegen het krampjes (is zonder recept verkrijgbaar), het helpt haar goed, volgens mij...verder is er weinig te doen, rechtop tegen je schouder houden, buikje tegen jou , dan ontspannen ze..Mijn andere twee kinderen hadden er ook last van (buikkrampjes en spugen), het is meestal rond 3 maanden over (soms eerder, mijn middelste had eht voor 3 of 4 weken). En ja, kijken dat ze niet te veel lucht binnen krijgt tijdens het voeden...Sterkte er mee, het gaat gelukkig echt wel over!
donderdag 18 augustus 2011 om 23:29
maandag 5 september 2011 om 12:55
Dag mama's,
Alles goed met iedereen? Hier alles goed met de kleine dame. Ze spuugt nog steeds en we lopen bij een osteopaat. Het ziet er naar uit dat het aanslaat en ze is een stuk rustiger. Vandaag bij het consultatiebureau geweest. Ze zit bovenin de curve qua groei. Ze is nu bijna 5 kilo. Ze eet ook ontzettend goed. Verder hebben we een kraamfeestje gehad en zijn we ontzettend verwend door iedereen. Echt geweldig. Ben benieuwd hoe het jullie vergaat?
groetjes
Alles goed met iedereen? Hier alles goed met de kleine dame. Ze spuugt nog steeds en we lopen bij een osteopaat. Het ziet er naar uit dat het aanslaat en ze is een stuk rustiger. Vandaag bij het consultatiebureau geweest. Ze zit bovenin de curve qua groei. Ze is nu bijna 5 kilo. Ze eet ook ontzettend goed. Verder hebben we een kraamfeestje gehad en zijn we ontzettend verwend door iedereen. Echt geweldig. Ben benieuwd hoe het jullie vergaat?
groetjes
woensdag 7 september 2011 om 16:40
Hoi Mari,
leuk om van jou te horen! Hier alles goed, de kleine meid is goed aan het groeien, ik geniet echt van hoe ze kan glimlachen en van die grappige geluidjes dat ze maakt:) Vandaag is ze precies 6 weken oud, het gaat zo snel! Het is wel druk met 3 kinderen, maar ook leuk. Hoe is het met de andere dames?
leuk om van jou te horen! Hier alles goed, de kleine meid is goed aan het groeien, ik geniet echt van hoe ze kan glimlachen en van die grappige geluidjes dat ze maakt:) Vandaag is ze precies 6 weken oud, het gaat zo snel! Het is wel druk met 3 kinderen, maar ook leuk. Hoe is het met de andere dames?
vrijdag 9 september 2011 om 13:29
hey allemaal,
hier ook erg druk, kleine meis is nu ruim 7 weken, het gaat zo snel. bijna 5 kilo en ze lacht zo lief!! sinds twee weken ook weer aan de studie (die maakt het eigenlijk zo druk) en we moeten echt nog even onze draai vinden als gezin... ik geniet erg van de drie kinderen, ze zijn ook dol op elkaar, het is zo leuk te zien hoe de oudste zorgt voor zijn zusjes!
mari, fijn dat het nu wat beter gaat met de krampjes.
2jongens, herkenbaar met die geluidjes, schattig he?
nolleke, hoe is het nu met Saar?
en de rest? hoe is het met de kleintjes?
hier ook erg druk, kleine meis is nu ruim 7 weken, het gaat zo snel. bijna 5 kilo en ze lacht zo lief!! sinds twee weken ook weer aan de studie (die maakt het eigenlijk zo druk) en we moeten echt nog even onze draai vinden als gezin... ik geniet erg van de drie kinderen, ze zijn ook dol op elkaar, het is zo leuk te zien hoe de oudste zorgt voor zijn zusjes!
mari, fijn dat het nu wat beter gaat met de krampjes.
2jongens, herkenbaar met die geluidjes, schattig he?
nolleke, hoe is het nu met Saar?
en de rest? hoe is het met de kleintjes?
zaterdag 10 september 2011 om 14:16
Hoi Allemaal,
de kleine hier is nu over de 9 weken! wat gaat het hard inderdaad. Afgelopen woensdag heeft hij zijn eerste prikjes gehad en gelukkig viel alles mee. De rest van de dag was hij ontzettend slaperig, zelfs om te huilen had hij de fut niet. echt zielig.
Het heeft bij mij wel lang geduurd voor ik mijn draai kon vinden met zijn ritme. de afgelopen weken begon hij steeds meer te huilen en sliep hij overdag eigenlijk zo goed als niet. hij had totaal geen ritme. ik zat dan ook bijna de hele dag met hem op schoot met een pink in z'n mond.
kortom, dat ging niet werken en het werd steeds erger.
woensdag dus ook gelijk besproken op het consultatiebureau en ben nu bezig zijn ritme aan te passen.
eerst was het drinken, slapen, wakker worden en dan was het vaak huilen en kon ik hem niet in de box neerleggen zonder da hij na 5 min. begon te gillen.
Nu is het wakker worden, drinken, knuffelen en spelen en daarna in de box, wordt hij moe gaat hij weer slapen.
Wat een verschil al na 2 dagen!! ik heb een heel ander kind, hij lacht alleen maar. huilt bijna niet meer!
Enige is dat hij nu vaker drinkt dan de 6 voedingen die hij kreeg, alleen nu veel rustiger en krijgt hij de fles niet meer leeg.
hij zit nog niet helemaal in zijn ritme, maar wat is hij rustig overdag. zelfs het in bad doen. eerst was dat alleen maar huilen, tot hij in het badje lag en dan was het na 2 min huilen tot hij aangekleed was en de fles kreeg.
nu eerst de fles, dan in bad.
Ik kan nu pas echt genieten en kom ook echt aan mezelf toe!
ik snapte niet hoe andere moeders dat deden en vooral niet als er ook nog andere kinderen waren. ik kon niet eens strijken zonder dat ik om de 2 min bij de kleine moest kijken.
echt, wat een verschil is het nu zeg. hij lacht alleen maar en ik kan hele gesprekken met hem voeren. ook met zijn speeltjes in de box heeft hij hele gesprekken
:)
Gelukkig heb ik nog verlof tot eind oktober dus ik kan mooi nog weken genieten zo.
tegen de tijd dat ik moet gaan werken mag hij al aan de fruithapjes, dan zal het helemaal snel gaan
:)
de kleine hier is nu over de 9 weken! wat gaat het hard inderdaad. Afgelopen woensdag heeft hij zijn eerste prikjes gehad en gelukkig viel alles mee. De rest van de dag was hij ontzettend slaperig, zelfs om te huilen had hij de fut niet. echt zielig.
Het heeft bij mij wel lang geduurd voor ik mijn draai kon vinden met zijn ritme. de afgelopen weken begon hij steeds meer te huilen en sliep hij overdag eigenlijk zo goed als niet. hij had totaal geen ritme. ik zat dan ook bijna de hele dag met hem op schoot met een pink in z'n mond.
kortom, dat ging niet werken en het werd steeds erger.
woensdag dus ook gelijk besproken op het consultatiebureau en ben nu bezig zijn ritme aan te passen.
eerst was het drinken, slapen, wakker worden en dan was het vaak huilen en kon ik hem niet in de box neerleggen zonder da hij na 5 min. begon te gillen.
Nu is het wakker worden, drinken, knuffelen en spelen en daarna in de box, wordt hij moe gaat hij weer slapen.
Wat een verschil al na 2 dagen!! ik heb een heel ander kind, hij lacht alleen maar. huilt bijna niet meer!
Enige is dat hij nu vaker drinkt dan de 6 voedingen die hij kreeg, alleen nu veel rustiger en krijgt hij de fles niet meer leeg.
hij zit nog niet helemaal in zijn ritme, maar wat is hij rustig overdag. zelfs het in bad doen. eerst was dat alleen maar huilen, tot hij in het badje lag en dan was het na 2 min huilen tot hij aangekleed was en de fles kreeg.
nu eerst de fles, dan in bad.
Ik kan nu pas echt genieten en kom ook echt aan mezelf toe!
ik snapte niet hoe andere moeders dat deden en vooral niet als er ook nog andere kinderen waren. ik kon niet eens strijken zonder dat ik om de 2 min bij de kleine moest kijken.
echt, wat een verschil is het nu zeg. hij lacht alleen maar en ik kan hele gesprekken met hem voeren. ook met zijn speeltjes in de box heeft hij hele gesprekken
Gelukkig heb ik nog verlof tot eind oktober dus ik kan mooi nog weken genieten zo.
tegen de tijd dat ik moet gaan werken mag hij al aan de fruithapjes, dan zal het helemaal snel gaan
zondag 11 september 2011 om 15:52
Heel herkenbaar shooting star. Mijn meisje heeft heel erg reflux en spuugt dus vaak en heeft pijn in haar slokdarm. Daarom wil ze niet op haar rug liggen en alleen maar bij ons op de buik slapen. Ze is nu 5 weken en er zit ook nog geen ritme in omdat ze overdag niet wil slapen. Meestal slaapt ze 's nachts wel door. Vannacht heb ik haar na 7 uur!!! wakker moeten maken voor een voeding. En nu ligt ze weer te tukken. Geen peil op te trekken. We lopen bij een osteopaat voor de reflux en gaan toch Zantac gebruiken wat we van de huisarts hebben gekregen. Ze heeft echt pijn en dat vinden we zielig. We wilden het liever eerst zo lang mogelijk uitstellen maar vinden het nu niet te doen meer voor haar.
Ik herken het zo goed. Ik kom ook nergens aan toe en als ze al even slaapt moet ik snel beslissen of ik ga douchen, eten of de was uit de machine zal halen. Niet te doen. Maar ik probeer nu ook regelmaat aan te brengen door haar te voeden, spelen/knuffelen en dan bij tekenen van vermoeidheid wegleggen. Hopelijk helpt het
Wat gaat het verlof snel he? En de tijd ook. Niet normaal. Ik probeer er zo veel mogelijk van te genieten. Maar met het weer en soms de hele dag binnen valt het me soms ook wel zwaar. Ik ben blij als ik er heel even uit kan op de dag. Hebben jullie dit ook?
Ik herken het zo goed. Ik kom ook nergens aan toe en als ze al even slaapt moet ik snel beslissen of ik ga douchen, eten of de was uit de machine zal halen. Niet te doen. Maar ik probeer nu ook regelmaat aan te brengen door haar te voeden, spelen/knuffelen en dan bij tekenen van vermoeidheid wegleggen. Hopelijk helpt het
Wat gaat het verlof snel he? En de tijd ook. Niet normaal. Ik probeer er zo veel mogelijk van te genieten. Maar met het weer en soms de hele dag binnen valt het me soms ook wel zwaar. Ik ben blij als ik er heel even uit kan op de dag. Hebben jullie dit ook?
zondag 11 september 2011 om 17:44
Even snel voor Mari, mijn kleine man zit sinds twee weken aan de zantac (bij de kinderarts geweest). En dat in combinatie met rust en regelmaat (voeden/spelen/bij vermoeidheidsignalen naar bed) heeft hem een ontzettend tevreden baby gemaakt. Tuurlijk overstrekt hij soms nog na een voeding of een pijngilletje, maar véél minder. Ti's pittig hè, als ze zoveel aandacht nodig hebben
iedereen!
iedereen!
maandag 12 september 2011 om 10:49
Inderdaad het weer zit echt niet mee.
nu ik weer wat tijd voor mezelf heb valt het me minder zwaar als eerst, maar ik weet hoe je je voelt.
ik heb nu wel de recorder van upc uitgevonden. alle leuke programma's neem ik op en kijk ik de volgende dag.. of films die komen.
ideaal!
Het nieuwe ritme maakt Tom ook veel rustiger.
alleen eerst had hij om de 4 uur een fles en nu komt hij veel vaker. hij maakt soms net de 3 uur vol.
snachts slaapt hij ook nog niet door dus ik zit soms weer op 8 voedingen.
hebben jullie dit ook?
meestal valt hij binnen een uur weer in slaap. er wordt dan gezegd dat zodra hij begint te gapen hij naar bed moet, maar dit doet hij eigenlijk constant en dan komt hij om de 2 uur al en juist omdat hij zodra hij wakker wordt geljk een fles moet krijgt hij veel meer binnen dan dat hij eerst kreeg. Hij krijgt ze niet altijd helemaal leeg, maar gemiddeld krijgt hij nu zo'n 100ml meer binnen dan voorheen.
zal ook vast het wennen nog zijn hoor. ben pas sinds donderdag met dit ritme begonnen en ben nog steeds ontzettend blij dat ik het heb gedaan
Ik ben benieuwd hoe jullie dit doen.
nu ik weer wat tijd voor mezelf heb valt het me minder zwaar als eerst, maar ik weet hoe je je voelt.
ik heb nu wel de recorder van upc uitgevonden. alle leuke programma's neem ik op en kijk ik de volgende dag.. of films die komen.
ideaal!
Het nieuwe ritme maakt Tom ook veel rustiger.
alleen eerst had hij om de 4 uur een fles en nu komt hij veel vaker. hij maakt soms net de 3 uur vol.
snachts slaapt hij ook nog niet door dus ik zit soms weer op 8 voedingen.
hebben jullie dit ook?
meestal valt hij binnen een uur weer in slaap. er wordt dan gezegd dat zodra hij begint te gapen hij naar bed moet, maar dit doet hij eigenlijk constant en dan komt hij om de 2 uur al en juist omdat hij zodra hij wakker wordt geljk een fles moet krijgt hij veel meer binnen dan dat hij eerst kreeg. Hij krijgt ze niet altijd helemaal leeg, maar gemiddeld krijgt hij nu zo'n 100ml meer binnen dan voorheen.
zal ook vast het wennen nog zijn hoor. ben pas sinds donderdag met dit ritme begonnen en ben nog steeds ontzettend blij dat ik het heb gedaan
Ik ben benieuwd hoe jullie dit doen.
maandag 12 september 2011 om 14:34
Shootingstar, hier geen fles dus de kleine drinkt (overdag) om 2-2.5 uur, s'avonds als ze moe wordt (de jongens zijn dan ook thuis en ik denk dat het best wel druk is voor haar) kan ze elke uur een beetje drinken. Dus ik zit ook niet minder dan om 8 voedingen per dag, misschien meer. De laatste voeding is wat langer, 30-40 minuten, soms moet ik met haar nog wat rondlopen en rond 22-22.30 gaat mevrouw naar bed . Het is mijn eerste kindje die doorslaapt (zo 'n 6 tot 8 uur), de jongens sliepen niet door . Ik dacht dat het door de borstvoeding kwam, maar zo te zien is elke kind gewoon anders. Het kan nog veranderen (tandjes etc), maar tot nu toe slaapt ze door. En deze week zijn het buikkrampjes ook over, ben heel erg blij mee.