Tips Normandie
zondag 14 augustus 2011 om 20:52
Wij zijn naar de Dday stranden geweest, zeer indrukwekkend. De musea idem. Wij hebben deze reis gemaakt toen Dday 60 jaar geleden was samen met de kinderen (hobby 2e wereldoorlog), St Mere Eglise waar de parachutist aan de kerktoren hangt, de jongens hebben het er soms nog over..zeer de moeite waard!
Wens jullie een fijne trip toe!
Wens jullie een fijne trip toe!
zondag 14 augustus 2011 om 21:24
Mont St Michel is leuk, maar druk! Vroeg gaan dus.
St Malo vond ik ook leuk, en het was helemaal niet druk.
Dinan is ook mooi (en Dinard van horen zeggen ook).
In St Malo heb ik verrukkelijke Kouign-amann gegeten,
Een combinatie van bladerdeeg / suiker / caramel / croissant / roomboter, echt te lekker voor woorden.
St Malo vond ik ook leuk, en het was helemaal niet druk.
Dinan is ook mooi (en Dinard van horen zeggen ook).
In St Malo heb ik verrukkelijke Kouign-amann gegeten,
Een combinatie van bladerdeeg / suiker / caramel / croissant / roomboter, echt te lekker voor woorden.
zondag 14 augustus 2011 om 23:10
Als je al die stranden langs wilt moet je daar twee dagen voor uittrekken, overnachten in Cherbourg is een optie, Cherbourg zelf is ook leuk. Oorlogsmuseum in Caen, aanrader.
Misschien kun je ook nog genieten van de Normandische specialiteit: galettes met cider, vrrrrrrrrrrreselijk lekkerrrrrrrr.
Misschien kun je ook nog genieten van de Normandische specialiteit: galettes met cider, vrrrrrrrrrrreselijk lekkerrrrrrrr.
verba volant, scripta manent.
maandag 15 augustus 2011 om 09:15
Saint-Malo en Dinan zou ik niet doen, dat is meer dan twee uur rijden. (Ligt in Bretagne.) Er is in Normandië zelf al genoeg te zien.
Caen is echt een leuke stad, waar je ook best wat tijd kan doorbrengen. Mooie winkels! Verder inderdaad de invasiestranden, het Amerikaanse Oorlogskerkhof bij Omaha Beach, de bunkers bij Longues-Sur-Mer, Bayeux (de stad zelf is al erg de moeite waard).
Caen is echt een leuke stad, waar je ook best wat tijd kan doorbrengen. Mooie winkels! Verder inderdaad de invasiestranden, het Amerikaanse Oorlogskerkhof bij Omaha Beach, de bunkers bij Longues-Sur-Mer, Bayeux (de stad zelf is al erg de moeite waard).