Dikkertje Dap

16-05-2011 09:53 2514 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dikkertje Dap klom op de trap

’s morgens vroeg om kwart over zeven

om de giraf een klontje te geven.

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap,

weet je, wat ik heb gekregen?

Rode laarsjes voor de regen!

’t Is toch niet waar, zei de giraf,

Dikkertje, Dikkertje, ik sta paf.

O Giraf, zei Dikkertje Dap,

’k moet je nog veel meer vertellen:

Ik kan al drie letters spellen:

a b c, is dat niet knap?

Ik kan ook al bijna rekenen!

Ik kan mooie poppetjes tekenen!

Lieve deugd, zei de giraf,

kerel, kerel, ik sta paf.

Zeg Giraf, zei Dikkertje Dap,

mag ik niet eens even bij je

stiekem van je nek af glijen?

Zo maar eventjes voor de grap,

denk je dat de grond van Artis

als ik neerkom, heel erg hard is?

Stap maar op, zei de giraf,

stap maar op en glij maar af.

Dikkertje Dap klom van de trap

met een griezelig grote stap.

Op de nek van de giraf

zette Dikkertje Dap zich af,

roetsjj, daar gleed hij met een vaart

tot aan ’t kwastje van de staart.

Boem!

Au!

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap.

Morgen kom ik weer hier met de trap.
Sanloes, wat vreselijk balen van je BI...Ik denk (maar ik heb natuurlijk makkelijk praten) dat ik ook voor die band zou kiezen. Wel in combinatie met voldoende rust enzo maar als je zo nog een beetje mobiel blijft is dat ook een boel waard. Toch?

CD, ik zou er nog niet zo'n punt van maken van die speen. Zolang het niet de hele dag is... Zoon hier mikt zijn speen in bed als ie klaar is met slapen en daar blijft ie gewoonlijk ook liggen totdat ie weer naar bed gaat, maar als ie er erg behoefte aan heeft mag ie hem aan het eind van de dag echt wel even hebben. Dochter is 6 en die steekt haar duim in de mond als ze moe is, dat leer je ook niet zomaar af...het komt wel, ik heb het zelf ook gedaan tot ik 9 was, maar het moet wel uit haar zelf komen, anders werkt het niet.

Scuba, ik moest nog denken aan een vriendin van me. Zij heeft een dochter die ook lelijk op haar knie was gevallen en niet meer liep maar daar zat het probleem in de heup bleek achteraf. Hoe is het nu met Puk?

Hoe staat het met de auto Miss? Al bekend wanneer je hem weer hebt?
Ach Balpen, wat zonde van haar gebitje! Hoop dat het nog goed komt... zo jammer, zo'n tand die er te vroeg uitgaat komt zo laat weer terug...
Balpen,hier inderdaad ook speen en knuffel bij lange autoritten in hoop dat zoon nog gaat slapen. Toen wij vorige week onze date hadden, had ik tegen Hansje gezegd dat we met auto gingen. Hij vroeg meteen om knuffel en speen, niet wetende dat we maar tien minuten hoefden te rijden...

Wat een brokkenpiloten trouwens bij jou. Meestal is het toch je zoon waar je op dat vlak druk mee bent? Heeft ze er veel last van? Ze zal wel erg geschrokken zijn (en jij ook).

Hier een weekend met treinen achter de rug. Van zus grote box gekregen met houten rails en treintjes. Beetje vergeten, maar gezien het vele regenen (wat uiteindelijk best meeviel), maar eens van zolder gehaald. Iets waarmee hij op zijn kamertje mag spelen. Hij wil prompt eerder naar boven, zodat hij voor het slapen gaan nog even kan spelen met de treintjes.

Verder hier nog een drukke, maar leuke week voor de boeg. Op maandag en vrijdag dates met vriendinnen met kids en woensdag met dochter naar een vriendin zonder kids. En dan dinsdag nog de terugkom van de zwangerschapsgym met baby's. Ik had deze week eigenlijk alweer moeten gaan werken, wel lekker dat ik nog wat weken vrij heb.
CD: Blogster heeft nooit een speen gehad, alleen de eerste weken. Dus ik ken het probleem niet. En winterjassen? Ik koop dat soort dingen vaak pas als ik het nodig heb. Anders heb ik ook geen idee wat maten betreft. Blogster groeit niet zo hard, dus het zal wel mt 86 worden.

Samzoen: wat heerlijk dat J niks mee naar bed hoeft te nemen. Ideaal! Wij hebben hier een knuffel die echt niet kwijt mag raken, want dan hebben we een groot probleem!

Balpen: wat zonde van het mooie gebitje, zeg! Zo sneu!

Nou, ik ben weer in het land! Heb het goede nieuws verteld, dat was maar goed ook... heb het hele weekend lopen kotsen. Dus het was wel duidelijk, ja! Leuke, lieve reacties gehad. Maar ik was verder zó misselijk dat ik beter niet had kunnen gaan. Heb vooral in bed gelegen met een emmer ernaast. O, en verder ook nog eens de auto heerlijk onder gekotst! :( En daardoor zijn we dus ook 1 dag eerder naar huis gekomen.
Ik zit inderdaad ook te denken aan de aanpak die de meesten van jullie beschrijven. Speen allee in bed en indien nodig, omdat ze moe of ziek is. Nu nog kijken of ik manlief kan overtuigen. Die is nog strenger dan ik;-)

Balpen, wat zielig en zonde van je dochter. Gebeurt eigenlijk best vaak dat kinderen zo een voortand verliezen. Ik kan me wel voorstellen dat je het erg jammer vindt van haar mooie gebitje.

Klinkt inderdaad als een drukke maar leuke week, LB. Lekker he, die extra vrije weken. Ik was ook wel blij dat ik ze had. Maar je stelt je er, denk ik, ook wel op in.

Blog, wat leuk dat jullie het nu verteld hebben! Wordt het meteen nog echter van, vind ik. Wel naar dat je nu ook weer zo misselijk bent (al zul je het voor de bevestiging misschien wel "prettig" vinden). Je had bij blogster toch op een gegeven moment medicijnen die goed werkten?
Vergeet ik het goede nieuws helemaal. Uk heeft vandaag haar 1e plasje op het potje gedaan! (en er daarna helaas ook nog een midden inde badkamer )
Blog, leuk dat je het nieuws hebt verteld. Je was met familie en/of vrienden op vakantie?

CD, knap van uk hoor! Hier weer wat minder interesse voor het plasgebeuren, hoewel het vanochtend wel interessant was dat grote nicht in het park achter een boom gingen plassen.

Met de speen ben ik hier de strengste (nou ja, eigenlijk met alles wat opvoeding betreft, niet altijd fijn, want papa is zwaar favoriet bij Hansje)
Ik ben er nog/weer hoor maar merk dat ik hier zwaar in de meeleesmodus zit en meer reageer op Hyves. Sowieso vind ik mobiel forummen lastig omdat ik iedere keer opnieuw moet inloggen. (en die Blackberry internet niet zo fijn, helaas zit ik er nog een jaar aan vast)
Hier eindelijk weer een kind wat loopt. Had Puk (oudste) vandaag naar het KDV gebracht want ook kruipend (ze ging weer op haar billen net zoals ze deed toen ze een baby was) kwam ze een eind en kon zichzelf wel redden. En ik haal haar vanavond op en wat denk je? Komt ze lopend (nog wel een beetje strompelend) naar me toe. Yeahhhhh ik ben helemaal blij. Ze hadden op het KDV een CD opgezet van de pop Puk (die pop heet dus echt zo haha) die auw had en een toverpleister kreeg en toen de pijn weg was. Toen de leidster vroeg wie er dan nog meer auw had (doelde natuurlijk op Puk) stak ze haar vingertje op. De leidster heeft haar ook een toverpleister gegeven en toen kon ze dus ineens wel weer lopen. Toch een beetje een kwestie van zelfvertrouwen dus. Het gaat nog niet van harte hoor dat lopen, maar zeker een hele goede verandering. En ik ben er echt blij mee. En heb vanavond van een gewone pleister een toverpleister gemaakt en voor de zekerheid opgeplakt
Wat een slimme oplossing van die leidster. Die moeten we onthouden
quote:littlebeetle schreef op 15 augustus 2011 @ 13:31:

Blog, leuk dat je het nieuws hebt verteld. Je was met familie en/of vrienden op vakantie?

Familie.

CD: had idd toen medicijnen. Maar zolang het zonder medicijnen gaat doe ik het toch echt liever zonder.
Scuba: wat een enorm goed idee, die toverpleister! Echt fijn!
Idd Scuba wat een briljant plan die toverpleister! Die ga ik zeker onthouden. Fijn dat ze weer een beetje loopt.

Balpen hoe is het nu met dochter?

CD gefeliciteerd met het eerste plasje op het potje

Zoals bij de meeste anderen is de speen bij ons voor in bed. Ik heb er wel een in de tas voor als we lang weg zijn en zoon moe wordt, dan krijgt hij hem ook. Maar alleen in de wagen, een kind dat loopt met een speen in zijn mond vind ik geen gezicht. In de auto krijgt hij hem soms ook. Verder ben ik van plan Scuba's Sinterklaasactie van vorig jaar te gaan kopiëren. Zoon heeft al een tijd nog maar 1 speen in bed in plaats van 2 dus hopelijk gaat dat werken. Maar zodra ik zie dat hij vervolgens in plaats van die speen gaat duimen, krijgt hij hem terug.
Scuba, geweldige actie met die wonderpleister. Hoe is her nu met Puk?

Poeh, Hansje is echt in de harde wereld beland... Na het slaanincident werd hij vanochtend door drie oudere kindjes weg gebonjourd, hij mocht niet meedoen met kleien, zo sneu. En vorige week duwde een meisje hem van de fiets...
Ach, wat sneu voor Hansje. Grijpt het kdv dan niet in? Ik heb dit soort dingen nog niet gehoord/gezien eigenlijk.
quote:littlebeetle schreef op 16 augustus 2011 @ 10:00:

Poeh, Hansje is echt in de harde wereld beland... Na het slaanincident werd hij vanochtend door drie oudere kindjes weg gebonjourd, hij mocht niet meedoen met kleien, zo sneu. En vorige week duwde een meisje hem van de fiets...Ehhh, pardon? Eens met CD: grijpt de leiding dan niet in? Arme Hansje...
Ik heb op Hyves een oud topic over eten naar boven getrokken, hopelijk hebben jullie tips voor me.
Was allebei tijdens het vrij spelen (tijdens brengen cq halen) dus dan zit leiding er niet strak op
Ik vind het wel erg zielig hoor. Merk je het aan Hansje? Durft hij nog wel naar het kdv? Ik geloof dat ik wel zou laten merken op het kdv, dat ik dit niet kan waarderen. Vrij spelen of niet.
Ach, wat zielig voor hansje! Ben erg blij met oppas geloof ik... Maar op school gebeuren die dingen ook natuurlijk. Heeft hij er veel last van?

Hier gisteren intake gehad bij outplacementbureau. Was wel ok. Ga wsl volgende week een oriëntering doen voor eigen bedrijf. Ben benieuwd.

Net voor S nieuwe laarsjes gekocht voor de winter. Zo lief... Heb me al jaren verlekkerd aan die leuke meisjeslaarsjes. Nu mag ik ook!
Wat fijn dat het gesprek ok was. Had je al langer plannen om iets voor jezelf te beginnen? Heb je goede ideeeen?

Leuk nieuwe laarsjes voor S. Durf je het aan qua maat? Ik heb geen idee hoe hard de voetjes nu groeien. Enne, wat dacht je van een foto?
Miss: als je tips nodig hebt dan hoor ik het wel hoor. Geef maar een gil en ben benieuwd wat voor eigen bedrijf je gaat doen.

Met Puk gaat het nu elke dag wat beter maar ik merk aan het einde van de dag dat ze het soms wat teveel belast, want dan wil ze niet meer lopen of gaat ze erg trekken met haar beentje. Maar goed een verrekking kan natuurlijk ook best lang duren.

Nu snel de kids ophalen.
Toch nog even rustig aan met Puk dus.

Miss, wat fijn dat je gesprek wel ok was. Benieuwd welke plannen je voor jezelf hebt.

En die laarsjes, haha, mijn zus is ook helemaal jaloers dat ik nu meisjeskleding kan shoppen, ze heeft zelf drie zonen.

Ik merk niet heel veel aan Hansje. Ze zeggen op kdv dat het heel goed gaat op nieuwe groep, maar heb het idee dat hij nog een beetje eenzaam rondloopt, nog niet echt aansluiting met andere kindjes. Er zijn daar ook veel kindjes maar een of twee dagen. Kindjes die hij maar eenmaal per week ziet, leert hij natuurlijk ook niet echt kennen.
Lief scuba! Ik ben me nog gewoon aan het oriënteren en wil alle opties openhouden. Als ik meerconcrete plannen heb, kom ik zeker eens informeren naar alle do's en dont's!

Zo even naar de kapper met mijn ukkies (moet zelf ook dringend, maar dat duurt wat te lang voor nu, moet nog even wachten). Vanmiddag naar vrienden die we op vakantie hebben ontmoet. Wel zin in.

Foto's van laarsjes van S op Hyves (mijn Hyves). Heb gisteren ook nieuwe regen laarzen voor haar gekocht (hennes, erg leuk!) en ook nieuwe jurk (molo) en luipaardvestje (petit louie). Ben blij dat ik geen 4 meisjes heb, dan was ik failliet geloof ik...
Rustig hier...

Miss, inderdaad maar goed dat je slechts een dochter hebt Lijkt me veel leuker om voor meisjes kleertjes te kopen dan voor jongens, tenminste tot nu toe ervaar ik het ook zo!

Vanochtend bij het wegbrengen van Hansje was het weer lastig. Hij bleef maar aan mijn been hangen, heb met de trein gespeeld, gepuzzeld en verhaaltjes voorgelezen en ben een halfuur gebleven... De leisters hebben voor mijn gevoel ook minder aandacht voor de individuen, ze worden al veel meer losgelaten. Uiteindelijk stelde leidster voor om met Hansje voor het raam te gaan zwaaien...

Net een goede daad verricht, me opgegeven voor introductiecursus Zumba. Ben benieuwd of ik het wat vind. Voel met zo'n vetzak met die flubberbuik. Ik merk wel dat het minder snel herstelt dan bij de eerste zwangerschap.

Nou, ik ga maar weer wat nuttigs doen in huis zolang Pansje slaapt. Ze heeft weer een onrustige periode en uit de borst drinken lukt nauwelijks meer. Nu echt de knoop doorgehakt; ik ga de borstvoeding verder afbouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven