Wat ervoor vragen..

16-08-2011 10:26 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo !

September van dit jaar gaan mijn vriend ik en ons huurhuisje uit. Omdat wij naar een koopwoning gaan en daar alles inbouw hebben, willen we onze spulletjes verkopen.

De nieuwe huurder is al langs geweest en wilde wel het één en ander over nemen. Heel blij mee natuurlijk, alleen weet ik geen goede prijs om te vragen.

Ik zal opsommen wat allemaal ter overnamen is.

Koelkast, 1 jaar oud , aanschafprijs : 180 euro.

Combimagnetron, 2 jaar oud , aanschafprijs : 200 euro.

Kookplaat, geen idee hoe oud, overgenomen voor : 25 euro.

Zelf gemaakte bar, 1 jaar oud , aanschafprijs : 500 euro.

2 barkrukken, 1 jaar oud , samen aanschafprijs: 120 euro.

Douche cabine, geen idee hoe oud , overgenomen voor : 50 euro.

Laminaat vloer, woonkamer en gang : overgenomen voor : 50 euro.

Zelf laminaat vloer, 1 jaar oud , aanschafprijs : 50 euro.

Alles is dus nog niet echt heel oud en als k goed ga zoeken kan k zeker nog wel garantiebonnen vinden.

Wat zouden jullie vragen ?

Groeten,

Caressa
Ik zou een alles-in-een-prijs vragen voor koelkast/magnetron/kookplaat, zou 150 euro voor alles vragen.

Dat laminaat en de douchecabine, wil je daar wérkelijk geld voor gaan vragen terwijl je het zelf hebt overgenomen voor 50 euro?

De bar en barkrukken, daar zou ik zelf geen of heel weinig geld voor uit geven als huurder. Het boeit me niet of jij daar 500 euro of 100 euro voor hebt uitgegeven: wat is het MIJ als nieuwe huurder waard.

Besef wel dat jullie alles in originele staat achter moeten laten, dus als je de bar weg moet halen gaat je daar ook nog herstelkosten voor maken. Tenzij het met toestemming van de verhuurder is, maar dan kun je er weer geen geld voor vragen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik zou je koelkast lekker meenemen en in je nieuwe huis in de schuur zetten; zo ontzettend makkelijk met verjaardagen en feestdagen!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
150 voor koelkast, magnetron en kookplaat vind ik al veel. Is wel allemaal tweedehands, en wat voor kwaliteit is het wanneer de nieuwprijs maar 180 euro was.

Ik zou denk ik voor alles wat je opnoemt een keer maximaal 150 euro vragen.
koelkast zelf houden voor in de schuur of bijkeuken?

Is zo handig voor drank voorraad/verjaardagen/hapjes.
quote:krokusje schreef op 16 augustus 2011 @ 10:34:

Ik zou denk ik voor alles wat je opnoemt een keer maximaal 150 euro vragen.Bij nader inzien helemaal mee eens
Koekast+ magnetron + kookplaat: 225 euro

Bar + Krukken: 150 euro

Laminaat + Douchecabine: gratis als ze bovenstaande kopen (anders totaal 25 euro).

Ligt er natuurlijk wel aan hoe enthousiast de huurders zijn over de spullen. Ik zou snel zakken met de prijs als ze minder enthousiast zijn, zodat ik bijvoorbeeld die bar, laminaat, douchekabine er niet uit zou hoeven slopen...
Ik zou voor alles bij elkaar 200 euro vragen. En als de nieuwe huurder dat er niet voor wil betalen, dan zak je in prijs. Want alles zelf nog weghalen en de ontstane schade herstellen zit je denk ik ook niet op te wachten.
Zou het niet durven: geld vragen voor spullen die je al van jouw voorganger hebt overgenomen!

Verder: reken niet op te veel, men koopt in het algemeen liever nieuw/schoon. Waarmee ik niet zeg dat jij niet netjes met je spullen omgaat!

En, het moet je smaak zijn! Als er geen "klik" is van de nieuwe huurder met jouw overtollige spullen, blijf je er mee zitten! Overnemen is namelijk geen verplichting!
quote:himalaya schreef op 16 augustus 2011 @ 10:30:

Ik zou een alles-in-een-prijs vragen voor koelkast/magnetron/kookplaat, zou 150 euro voor alles vragen.

Dit is wat ik ook in gedachten had.

Dat laminaat en de douchecabine, wil je daar wérkelijk geld voor gaan vragen terwijl je het zelf hebt overgenomen voor 50 euro?

Nee, ik wilde er geen geld voor vragen, maar voor de volledigheid dacht ik, zet het er even bij, want die man die het overneemt wilt er wel wat voor geven..

De bar en barkrukken, daar zou ik zelf geen of heel weinig geld voor uit geven als huurder. Het boeit me niet of jij daar 500 euro of 100 euro voor hebt uitgegeven: wat is het MIJ als nieuwe huurder waard.

Besef wel dat jullie alles in originele staat achter moeten laten, dus als je de bar weg moet halen gaat je daar ook nog herstelkosten voor maken. Tenzij het met toestemming van de verhuurder is, maar dan kun je er weer geen geld voor vragen.

Ja dat weet ik . Ik heb liever dat hij het dan voor een weinig tot niets overneemt dan dat ik het weg moet gaan halen..

Bedankt voor je reactie !!

Die zelfgemaakte bar, waar moet ik dan aan denken? Een vaste tafel om aan te eten, of zit er bijvoorbeeld een tap en een spoelbak in en is het een echte bar-bar?
Over dat meenemen van de koelkast hebben wij ook al nagedacht ..

Ik weet dat overneming geen verplichting is, maar de nieuwe huurder heeft zelf contact met mij gezocht over wat hij wilde overnemen vandaar !

Ik vind het echt heel lastig..
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 augustus 2011 @ 10:39:

[afbeelding]Deze zouden ze er meteen uit mogen slopen, daar kun je toch je benen helemaal niet kwijt?
Ik zal proberen de bar te omschrijven

Het zijn 2 kastjes en de koelkast naast elkaar, koelkast is trouwens een tafelmodel , zo'n kleine. in totaal is het 180 lang.

Op de kastjes en koelkast ligt een dik werkblad.

Op de koelkast ligt de kookplaat met afzuigkap.

en dan op het gedeelte naast de kookplaat is een verhoging gemaakt en daaraan kan je eten.
En als je het echt niet weet: laat de nieuwe huurder een bod doen en kijk of je het daarmee eens kunt zijn.
quote:Likeme schreef op 16 augustus 2011 @ 10:44:

Ik zal proberen de bar te omschrijven

Het zijn 2 kastjes en de koelkast naast elkaar, koelkast is trouwens een tafelmodel , zo'n kleine. in totaal is het 180 lang.

Op de kastjes en koelkast ligt een dik werkblad.

Op de koelkast ligt de kookplaat met afzuigkap.

en dan op het gedeelte naast de kookplaat is een verhoging gemaakt en daaraan kan je eten.Dus eigenlijk moet je die bar wel verkopen omdat je anders de halve keuken sloopt...?
Dat heb ik dus ook aan hem gevraagd !

Alleen hij vraagt weer aan mij wat ik er voor wil hebben..

Ik zal als eerste met iets moeten komen en heb dan liever dat hij alles overneemt voor 100 euro, dan dat ik het eruit moet gaan halen en alles moet herstellen ..
quote:Pien252 schreef op 16 augustus 2011 @ 10:48:

[...]

Dus eigenlijk moet je die bar wel verkopen omdat je anders de halve keuken sloopt...?

Nee.. we hebben het zo gemaakt dat we het eruit kunnen halen zonder echt veel schade te maken, staat los op de vloer zeg maar..

Zal een foto maken vanmiddag !
quote:Likeme schreef op 16 augustus 2011 @ 10:40:

Over dat meenemen van de koelkast hebben wij ook al nagedacht ..

Ik weet dat overneming geen verplichting is, maar de nieuwe huurder heeft zelf contact met mij gezocht over wat hij wilde overnemen vandaar !

Ik vind het echt heel lastig..Dan vraag je toch wat hij ervoor over heeft? En alles boven de 150 is dan " winst " .Alles eronder niet acceptabel.
Ok, de keuken wordt er dus groter van,van die bar?
Ik zou geen tafelmodel koelkast willen hebben, dan zou ik er een kopen met een (flink) vriesvak. Maar dan heb je weer niks aan die bar, want daar past geen koelkast onder en die moet dan door jullie gesloopt worden.

Dus eigenlijk mag je blij zijn als de nieuwe huurder je koelkast wél wil hebben.
De keuken wordt er inderdaad groter van , je hebt anders alleen zo'n standaard keukenblok met 2 kastjes en 2 bovenkastjes, waar je heel weinig in kwijt kunt en waar laat je dan je koelkast en kookplaat , dat was de vraag toen wij daar gingen wonen, want een eettafel kan je niet kwijt.
De nieuwe huurder heeft al laten weten dat hij alles wilt overnemen.
Aan de lage aanschafprijs te zien van koelkast/combi magnetron, is het maar de vraag of de volgende bewoner uberhaupt interesse heeft in overname. Kwaliteit kost doorgaans toch iets meer.
ik ga binnenkort voor een huis kijken en de huidige huurder zal mij ook vragen of ik zijn laminaat over wil nemen.. tja.. daar ga ik niet te veel voor bieden want eigenlijk wil ik wat anders op de vloer, en nieuw..
..popcorn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven