Mode & Beauty alle pijlers

Mannentas

16-08-2011 14:18 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb zojuist een tasje van Lacoste voor mijn man gekocht. Klein. Beige bruin. Omdat hij nooit weet waar hij iphone, sleutels, portemonnee, pasjes etc kwijt kan.

Vraag 1: jullie mening over zoiets?

Vraag 2: hoe draagt hij dit? Schuin, aan 1 kant, onder arm?..

Ben benieuwd naar jullie meningen!

Groetjes!

In dit geval zeg ik; " wég met die tas!!! " .

Ik zie een tas meer als een handig gebruiksvoorwerp, niet sekse gebonden. En dat gebruiksvoorwerp ( net zoals schoenen, bijvoorbeeld ) is dan weer aan mode ( en sekse; mannen dragen andere schoenen dan vrouwen ) onderhevig. En aan smaak.

Maar ik kan me heel moeilijk voorstellen dat je van een gebruiksartikel - wat het in mijn ogen dus is - kunt zeggen dat dat niets voor mannen is.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Voor mannen die voor een ander niet willen weten dat ze een tas dragen?

handig tegen zakken/tassenrollers.
Eens met bgb.

Weg met die tas!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 augustus 2011 @ 14:59:

[afbeelding]

In dit geval zeg ik; " wég met die tas!!! " .

Ik zie een tas meer als een handig gebruiksvoorwerp, niet sekse gebonden. En dat gebruiksvoorwerp ( net zoals schoenen, bijvoorbeeld ) is dan weer aan mode ( en sekse; mannen dragen andere schoenen dan vrouwen ) onderhevig. En aan smaak.

Maar ik kan me heel moeilijk voorstellen dat je van een gebruiksartikel - wat het in mijn ogen dus is - kunt zeggen dat dat niets voor mannen is.Mee eens.
Persoonlijk vind ik dat als een man echt dagelijks wat mee te zeulen heeft, daar best wel een mooie tas om heen mag zitten. Maar je gaat als man zijnde toch niet zo'n grote tas mee nemen waar niets in zit, alleen voor de mooi?

Mijn vriend heeft ook een stoere messenger bag, maar dat beschouw ik toch echt niet als een "mannentas". Dat is een tas die hij gewoon nodig heeft om al zijn spullen mee te nemen naar zijn werk. Van die mini-dingen waar eigenlijk niets in past, schuin of om de nek gedragen, of nog erger, in de hand of om de pols, dat noem ik mannentasjes. En die vind ik gewoon lelijk. Vriend heeft niet voor niets al die zakken in zijn broeken en tig binnenzakken in zijn jas.
quote:StabiloBoss schreef op 16 augustus 2011 @ 14:48:

Deze is ook mooi:

Hoewel man in kwestie dan wel weer wat zekerder in z'n schoenen moet staan, denk ik.Dit vind ik afschuwelijk. Gatver, daar krijg ik spontaan een slappe van.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 augustus 2011 @ 15:01:

[afbeelding]

Voor mannen die voor een ander niet willen weten dat ze een tas dragen?

handig tegen zakken/tassenrollers.Die vind ik leuk. Die zou ik zelf gewoon nog dragen voor de lol
quote:mispunt schreef op 16 augustus 2011 @ 15:01:

Maar je gaat als man zijnde toch niet zo'n grote tas mee nemen waar niets in zit, alleen voor de mooi?

.Waarom zou je dan bijv. een broek dragen met van die zakken aan de zijkant als je er geen spullen in stopt? Toch ook voor de mooi/ modieuze bedoelingen?
Mwah...ik neem als vrouw zijnde ook geen grote tas mee hoor en al zeker niet voor de mooi.

Een tas moet praktisch zijn en ik moet er snel m'n fietssleutels in kunnen vinden. Dat ie mooi is is een bijzaak.

Mannen hebben vaak niet veel op zak, dus waarom een grote tas meenemen, als er toch praktisch niks in gaat. Kan het in de zakken, doe het in een zak.

Wil je een tasje, draag je een tasje. Whateverrrrr
quote:Mrsje schreef op 16 augustus 2011 @ 15:07:

Mwah...ik neem als vrouw zijnde ook geen grote tas mee hoor en al zeker niet voor de mooi.

Ik wel.

Ik zal ook nooit een tas kopen zonder voor een spiegel te hebben gekeken of die me staat.

Want, vind ik, niet elke tas staat even mooi.

Deze tas staat bijv. niet; veels te klein.

Drie keer drie keer niks.
Whahaha o god die tasjes

Mja, ik heb best een shitload aan tassen en als ik ze bekijk, zijn ze vrijwel allemaal het zelfde. Ook qua kleur.

Ik ben sowieso niet echt een tasjes mens denk ik
iedereen moet vooral lekker dragen wat hij/zij wil. Ik mocht vroeger geen broek aan vanuit kerkelijk oogpunt dus als mijn zoon met een handtas wil lopen, lekker doen!

Wat mij wel opvalt is dat je Lacoste erbij vermeld, nu lijkt het iets meer op een statussymbool dan op een handige tas. Waarom heb je het niet gewoon over een tas, moet het bedrag wat je ervoor hebt betaald een stukje onzekerheid wegnemen (bij de/je man)
Die tas op de onderbroek!

Herinnert me trouwens aan de laatste reiservaring van mijn ouders. Ze gingen met een bevriend stel naar Rome. Zij waren maar zelden buiten Nederland geweest en reisden eigenlijk nooit.

Ze ging de eerste dag samen op pad en moesten op het metrostation de kaartjes afrekenen. Meneer ritst zijn broek open, steekt zijn hand erin en... wordt aangesproken door een politieagent wegens onzedelijk gedrag. Wat bleek? Hij had een mannentasje op kruishoogte gehangen onder zijn broek tegen de zakkenrollers. (Leuke woordspeling.)
In mijn optiek daalt de lekkerheidsfactor van een man subiet als hij een tasje draagt.
'Die van mij' heeft sinds kort een messenger-bag van grove stof. Om zijn bammetjes, fruit, papieren voor zijn werk, autoradio, cd's en zijn autopapieren mee te nemen.

Nee, dat past allemaal niet in zijn broekzakken.

Hij liep eerst altijd met een plastic zak en ik vind dit toch echt een verbetering.

Hij is er hardstikke blij mee en hij lijkt nu echt niet ineens gay.

Ik vind persoonlijk die kleine tasjes niet zo mooi. Stel ik me ook meer 16-jarige mannetjes met topcaps en glimjassen bij voor. Maar als jouw vent het mooi vindt, prima toch!

Een echte vent schaamt zich niet om een tas/roze overhemd/dagcreme te dragen. Althans dat vind ik.
Bij een man met zo'n tas denken wij altijd aan de aflevering van Friends. Toen liep Joey met een tas en zei Chandler:

I just don't know if the world is ready for you and your bag

En volgens mij is de wereld hiet nog steeds niet klaar voor....
Ik vraag me trouwens wel af of de man van TO hier zo blij mee is. Het komt op mij over alsof ze argumenten aan het verzamelen is om hem over te halen. Waarom anders onze mening vragen?
Hoe kleiner de tas hoe lelijker bij een man vind ik.Al vind ik die overmaatste weekendtassen ook niks maar dat vind ik bij vrouwen ook niet mooi,net of je uit logeren gaat.

Vind een tas zoals gemini die beschrijft wel ok.

Mijn vriend heeft jaren een Bjorn Borg tas gebruikt voor zijn werkrommel em boterhammen etc en heeft nu een grote laptoptas voor die zooi.
quote:jo1980 schreef op 16 augustus 2011 @ 15:21:

Bij een man met zo'n tas denken wij altijd aan de aflevering van Friends. Toen liep Joey met een tas en zei Chandler:

I just don't know if the world is ready for you and your bag

En volgens mij is de wereld hiet nog steeds niet klaar voor....

Oh, dat was hilarisch ja. Met zijn bosje bloemen.

Mijn man heeft wel een trommel met bammetjes mee naar z'n werk, maar die propt hij in z'n laptoptas. En z'n sleutels, mobiel en portemonnee gaan dan nog steeds in z'n broekzakken.
Mijn vriend heeft geen laptoptas, anders had hij die wel gebruikt.

Hij neemt zijn tas ook niet overal mee naar toe, eigenlijk alleen naar het werk.

Als we naar de stad gaan ofzo propt hij ook alles in zijn zakken en wat niet past gaat in mijn tas.
quote:katrien_duck schreef op 16 augustus 2011 @ 15:23:

[...]

Oh, dat was hilarisch ja. Met zijn bosje bloemen.

[afbeelding]Ja die aflevering!! Altijd als vriend en ik een man met zo'n tasje zien lopen komt die uitspraak weer boven.
quote:flint schreef op 16 augustus 2011 @ 15:24:

Mijn man heeft wel een trommel met bammetjes mee naar z'n werk, maar die propt hij in z'n laptoptas. En z'n sleutels, mobiel en portemonnee gaan dan nog steeds in z'n broekzakken.Hier precies hetzelfde, wanneer hij niet naar zijn werk is en we zijn samen weg, draagt hij bijna altijd mijn tas met onder andere zijn zooi erin. Dit omdat ik snel last van mijn schouders krijg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven