Mode & Beauty alle pijlers

Mannentas

16-08-2011 14:18 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb zojuist een tasje van Lacoste voor mijn man gekocht. Klein. Beige bruin. Omdat hij nooit weet waar hij iphone, sleutels, portemonnee, pasjes etc kwijt kan.

Vraag 1: jullie mening over zoiets?

Vraag 2: hoe draagt hij dit? Schuin, aan 1 kant, onder arm?..

Ben benieuwd naar jullie meningen!

Groetjes!
Ik vind het helemaal niks en gelukkig denkt mijn vriend er net zo over! Als hij zijn spullen niet kwijt kan, stopt hij ze maar bij mij in de tas. Maar aangezien hij altijd alleen maar een portemonnee, sleutels en een telefoon bij zich heeft, past dat prima in zijn zakken.
Mannen die koste wat koste niet iets willen dragen wat in hun ogen een teken zou kúnnen zijn van iets wat ook maar neigt naar homo zijn.......die vind ik pas onaantrekkelijk. Mannen met een panische angst voor een roze streepje in hun overhemd.....bah.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik krijg er dit soort associaties bij:

quote:Kalliope schreef op 16 augustus 2011 @ 14:31:

'Mannen' die bang zijn dat hun mannelijkheid wordt aangetast, hebben Oeber Haupdt weinig mannelijkheid.

.Juist.
Ik stop met liefde de spullen van mijn man in mijn tas. Liever een wat zwaardere tas, dan me doodschamen voor mijn man met een tas.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 augustus 2011 @ 14:30:

[afbeelding]Gaat die man naar de markt voor de maandelijkse inkopen ofzo? Wat een hutkoffer..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Neee dat meen je niet :-o

Ik dacht dat die mannen hun tasjes kregen van mensen die hun echt heel erg haten.

Serieus er zijn zoveel mooie mannentassen

Ik denk dat juist de manier waarop je zo'n tas draagt een ander op bepaalde ideeën kunt brengen, hoe onterecht dat misschien ook is.
Ik snap echt niet wat er nou 'dood te schamen' is.

Of het bij je past en hoe het staat hangt denk ik wel van het soort tas en type man af, maar om het nou per definite 'gay' te noemen, of onmannelijk of om je voor dood te schamen, daar snap ik niets van.

Is dit ook problematisch?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 augustus 2011 @ 14:32:

Mannen die koste wat koste niet iets willen dragen wat in hun ogen een teken zou kúnnen zijn van iets wat ook maar neigt naar homo zijn.......die vind ik pas onaantrekkelijk. Mannen met een panische angst voor een roze streepje in hun overhemd.....bah.Oh mijn vriend draagt zonder problemen een felroze polo, maar hij gaat toch echt niet met een tasje lopen!
Oeh, ik vind een man met een tas helemaal niet stom. Niet te klein met een brede band gewoon schuinom, helemaal niks mis mee en nog handig ook .
De ene persoon snapt niet dat de tassen niet mooi worden gevonden, de ander snapt het schaamtegevoel niet. Dat is nou een kwestie van; smaken verschillen.
quote:Nachttrein schreef op 16 augustus 2011 @ 14:36:

Ik snap echt niet wat er nou 'dood te schamen' is.

Of het bij je past en hoe het staat hangt denk ik wel van het soort tas en type man af, maar om het nou per definite 'gay' te noemen, of onmannelijk of om je voor dood te schamen, daar snap ik niets van.Erg overdreven, vind ik.
quote:Mundy schreef op 16 augustus 2011 @ 14:38:

[...]

Oh mijn vriend draagt zonder problemen een felroze polo, maar hij gaat toch echt niet met een tasje lopen!Want? Dat is gay? Niet handig? Geen mode? Te modern? Te stads? Te wat anders?
Die tas van de foto vind ik ook problematisch.

Dat komt ook door de man die ik totaal niet aantrekkelijk vind, maar ook doordat het lijkt alsof er post wordt rondgebracht.

Bij vrouwen vind ik een tas vaak als een sieraad. Bij mannen voegt het niets toe.
quote:Kalliope schreef op 16 augustus 2011 @ 14:31:

'Mannen' die bang zijn dat hun mannelijkheid wordt aangetast, hebben Oeber Haupdt weinig mannelijkheid.

En 'mannentas' is een stom woord, noem het gewoon een tas.Tja, ik zou wel even raar opkijken als mijn man met een handtasje aankomt. Dan kun je ook wel zeggen dat het dragen van een jurk of make-up je niet minder mannelijk maakt. In mijn ogen doet het dat wel namelijk.
Ik vind een man met een tas prima, als hij die van mij maar niet mooi vindt om mee rond te zeulen.
@ BGB: het doodschamen of mijn reactie?

@hipslala: wat ik probeer te zeggen is dat alle tassen bij mannen lelijk vinden net zoiets is als alle spijkerbroeken lelijk vinden, of alle korte broeken. Alsof er geen verschillende modellen, materialen, kleuren etc bestaan. Dat een man met een tas per definitie iets is om je voor dood te schamen. Dat snap ik niet helemaal...
Is een laptoptas geen tas? En een rugzak is toch ook een tas?

Wiens kerels gaan hier op de fiets naar hun werk? Nemen die hun pakkie brood en regenbroek zo tussen de snelbinders mee?
quote:Nachttrein schreef op 16 augustus 2011 @ 14:43:

@ BGB: het doodschamen of mijn reactie?

.het doodschamen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 augustus 2011 @ 14:40:

[...]

Want? Dat is gay? Niet handig? Geen mode? Te modern? Te stads? Te wat anders?Wat dacht je van gewoon niet mooi?
Niet mee eens Nachttrein.

Een tas vind ik altijd lelijk bij een man.

Een man hoort geen tas te dragen. Tenzij we het hebben over een reiskoffer.

Een tas bij mannen is meer als Croqs, ze zijn altijd lelijk.
quote:Nachttrein schreef op 16 augustus 2011 @ 14:30:

[...]

Jij hebt zelf ook geen handtassen?

Tuurlijk wel! En ik draag ze vaak ook nog zo verwijfd als de hoho op de foto een eindje hierboven .

Maar ja, ik ben een vrouw, dus ik maak me wel zorgen over bobbels in m'n kleren. Of ik heb helemaal geen zakken in m'n kleding, dat kan ook nog. M'n man kan z'n sleutels, portemonnee en mobiel echt wel in z'n zakken kwijt.
quote:hipslala schreef op 16 augustus 2011 @ 14:41:

Bij vrouwen vind ik een tas vaak als een sieraad. Bij mannen voegt het niets toe.

O, op sommige foto's die ik zit te Googlen wél, vind ik.

Eens even zoeken..........

http://rgwp.blogspot.com/2011/01/man-bag.html

Hier staan zat foto's op waarbij ik denk dat een tas echt iets aan het geheel toe voegt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven