Kip Siam
woensdag 17 augustus 2011 om 14:21
Hallo!
Ik ga over een aantal weken mijn nieuwe flatje betrekken. Ik heb dan ook een ruimere keuken om recepten uit te proberen. Uiteraard heb ik al flink wat recepten, maar sommige kan ik niet vinden, of gaan er dingen in waar ik nog nooit van gehoord heb
Ik zoek eigenlijk nog een recept om zelf kip siam klaar te maken. Het Kn*rr wereldgerecht vind ik erg lekker, maar ik wil niet zo heel veel meer uit pakjes en zakjes koken
Heeft iemand een succesrecept om zelf kip siam te maken?
Ik ga over een aantal weken mijn nieuwe flatje betrekken. Ik heb dan ook een ruimere keuken om recepten uit te proberen. Uiteraard heb ik al flink wat recepten, maar sommige kan ik niet vinden, of gaan er dingen in waar ik nog nooit van gehoord heb
Ik zoek eigenlijk nog een recept om zelf kip siam klaar te maken. Het Kn*rr wereldgerecht vind ik erg lekker, maar ik wil niet zo heel veel meer uit pakjes en zakjes koken
Heeft iemand een succesrecept om zelf kip siam te maken?
woensdag 17 augustus 2011 om 14:39
Deze is heel simpel lijkt me. Zelf nog nooit zo gemaakt.
Ingrediënten voor 4 personen
2 kipfilets,
2 kopjes rijst,
4 plakjes ananas,
4 el water,
2 el sherry,
4 el ketjap,
3 el olijfolie,
2 teentjes knoflook,
cashewnoten ongezouten,
4 tl maizena.
Bereidingswijze
Snijd de kipfilets in dunne repen. Zet water op voor de rijst. Snijd de ananas in stukjes. Roer een sausje van 4 el ketjap, 2 el sherry, 6 el ananassap en 4 el water.
Zet een koekenpan op het vuur met 3 el olie. Maak de olie heet. Doe de kipfilet in de koekenpan. Zout de kipfilet. Doe er 2 teentjes uitgeperste knoflook bij en bak dit circa 8 minuten. Als de kip 8 minuten in de koekenpan zit, rijst in de steelpan (8minuten).
En de ananasstukjes bij de kip doen, dit 1 minuut meebakken. Daarna het sausje erbij, dit vervolgens 5 minuten laten sudderen met de deksel op de pan.
4 tl maizena aanmaken met een beetje water, en dit bij de kipfilet doen. Noten erbij. Rijst afgieten. Serveren op bord.
Ingrediënten voor 4 personen
2 kipfilets,
2 kopjes rijst,
4 plakjes ananas,
4 el water,
2 el sherry,
4 el ketjap,
3 el olijfolie,
2 teentjes knoflook,
cashewnoten ongezouten,
4 tl maizena.
Bereidingswijze
Snijd de kipfilets in dunne repen. Zet water op voor de rijst. Snijd de ananas in stukjes. Roer een sausje van 4 el ketjap, 2 el sherry, 6 el ananassap en 4 el water.
Zet een koekenpan op het vuur met 3 el olie. Maak de olie heet. Doe de kipfilet in de koekenpan. Zout de kipfilet. Doe er 2 teentjes uitgeperste knoflook bij en bak dit circa 8 minuten. Als de kip 8 minuten in de koekenpan zit, rijst in de steelpan (8minuten).
En de ananasstukjes bij de kip doen, dit 1 minuut meebakken. Daarna het sausje erbij, dit vervolgens 5 minuten laten sudderen met de deksel op de pan.
4 tl maizena aanmaken met een beetje water, en dit bij de kipfilet doen. Noten erbij. Rijst afgieten. Serveren op bord.
woensdag 17 augustus 2011 om 14:46
Er is een topic over de Wereldgerechten en de vraag om het recept zonder pakjes neer te zetten. Ik weet het omdat ik daar mijn moussaka recept heb neergezet. Als ik mij niet vergis dacht ik dat ik ook Kip Siam heb gezien maar durf het niet met zekerheid te zeggen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
woensdag 17 augustus 2011 om 14:49
@Carenza: uiteraard is het voor iedereen anders het succesrecept, dat begrijp ik.
Vanwege een operatie aan maag en darmen en ik dus nog maar heel weinig kan eten is het voor mij helaas niet echt mogelijk om maar te blijven experimenteren. Er is dan (voor mij) een te grote kans dat ik het moet weggooien omdat het niet lekker is.
Vanwege een operatie aan maag en darmen en ik dus nog maar heel weinig kan eten is het voor mij helaas niet echt mogelijk om maar te blijven experimenteren. Er is dan (voor mij) een te grote kans dat ik het moet weggooien omdat het niet lekker is.
woensdag 17 augustus 2011 om 14:49
quote:Mylene_Valerie schreef op 17 augustus 2011 @ 14:46:
Er is een topic over de Wereldgerechten en de vraag om het recept zonder pakjes neer te zetten. Ik weet het omdat ik daar mijn moussaka recept heb neergezet. Als ik mij niet vergis dacht ik dat ik ook Kip Siam heb gezien maar durf het niet met zekerheid te zeggen.Ik ga het topic zoeken! dank je wel!
Er is een topic over de Wereldgerechten en de vraag om het recept zonder pakjes neer te zetten. Ik weet het omdat ik daar mijn moussaka recept heb neergezet. Als ik mij niet vergis dacht ik dat ik ook Kip Siam heb gezien maar durf het niet met zekerheid te zeggen.Ik ga het topic zoeken! dank je wel!
woensdag 17 augustus 2011 om 15:04
Ik heb de kip Siam van Kn*rr nog nooit gegeten, maar dit recept van thaise kip met cashewnoten is bij ons een wereldsucces:
600 gram kipfilet, in repen
4 teentjes knoflook, gehakt
1 spaanse peper of 3 kleine lomboks in ringetjes
3 el zonnebloemolie
3 el oestersaus
1 el vissaus (nam pla)
1 el gula djawa (of bruine suiker)
4 bosuien, in stukken van 4 cm zonder het groen
200 gram ongezouten cashewnoten
Verhit de olie in een wok of braadpan op halfhoog vuur en voeg de knoflook en peper of lomboks toe. Fruit ze 30 seconden en doe de kip erbij. Bak 2 minuten en voeg de oestersaus, de vissaus en de gula djawa toe. Laat 3 minuten sudderen en doe de bosuien en de cashewnoten erbij. Nog 2 minuten sudderen en klaar.
600 gram kipfilet, in repen
4 teentjes knoflook, gehakt
1 spaanse peper of 3 kleine lomboks in ringetjes
3 el zonnebloemolie
3 el oestersaus
1 el vissaus (nam pla)
1 el gula djawa (of bruine suiker)
4 bosuien, in stukken van 4 cm zonder het groen
200 gram ongezouten cashewnoten
Verhit de olie in een wok of braadpan op halfhoog vuur en voeg de knoflook en peper of lomboks toe. Fruit ze 30 seconden en doe de kip erbij. Bak 2 minuten en voeg de oestersaus, de vissaus en de gula djawa toe. Laat 3 minuten sudderen en doe de bosuien en de cashewnoten erbij. Nog 2 minuten sudderen en klaar.
woensdag 17 augustus 2011 om 15:18
woensdag 17 augustus 2011 om 15:19
Ik vind dit een lekker recept:
Nodig:
arachideolie,
verse knoflook naar smaak (1-2 tenen)
stukje verse gember
kipfilet
groente zoals minimais, paksoi, paprika, prei, taugé, witte kool, wortel, ui
oestersaus
sojasaus
vissaus (nam pla)
ongezouten cashewnoten
koriander
Klaarmaken:
Snijd alle groenten voor zover nodig in ringen, reepjes of blokjes. Snijd de kipfilet in reepjes. Hak de knoflook fijn en rasp de gember. Zet alles klaar. Verhit in de wok wat olie en fruit de knoflook en gember. Voeg de kip toe en bak tot deze bruin is. Voeg naar smaak de oestersaus toe. Doe dan de groenten erbij (hardere soorten eerst) en bak tot deze gaar zijn. Voeg naar smaak de vissaus toe en als laatste de sojasaus. Warm de cashewnoten even mee en garneer met koriander.
Nodig:
arachideolie,
verse knoflook naar smaak (1-2 tenen)
stukje verse gember
kipfilet
groente zoals minimais, paksoi, paprika, prei, taugé, witte kool, wortel, ui
oestersaus
sojasaus
vissaus (nam pla)
ongezouten cashewnoten
koriander
Klaarmaken:
Snijd alle groenten voor zover nodig in ringen, reepjes of blokjes. Snijd de kipfilet in reepjes. Hak de knoflook fijn en rasp de gember. Zet alles klaar. Verhit in de wok wat olie en fruit de knoflook en gember. Voeg de kip toe en bak tot deze bruin is. Voeg naar smaak de oestersaus toe. Doe dan de groenten erbij (hardere soorten eerst) en bak tot deze gaar zijn. Voeg naar smaak de vissaus toe en als laatste de sojasaus. Warm de cashewnoten even mee en garneer met koriander.