Gezondheid alle pijlers

aften....

27-06-2010 00:07 84 berichten
Ik heb ze al heel mijn leven geregeld. Pijnlijk en irritant, maar te doen. Je weet dat ze na een week weer zo goed als weg zijn.

Maar nu heb ik wel heel erg veel last, ik heb er 8 (!) tegelijk en verspreid door mijn hele mond. Aan de binnenkant van mijn bovenlip 2, binnenkant onderlip 3, aan elke kant van mijn tong 1 en onder mijn tong ook 1. Ik kan bijna niets eten, drinken en praten doet al pijn.

Wie heeft de tip? Pyralfex, aftamed en zout werkt niet of heel erg tijdelijk...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Zendium Sensitive Plus gehaald. Het lijkt alsof de aften plotseling sneller verdwijnen. Mijn tongpunt, waar ik twee aften op heb zitten, is plotseling minder pijnlijk (echter de tandpasta direct op te tong is wel pijnlijk). Deze aften zijn kleiner nu en minder pijnlijk. Ik verdraag heet voedsel ook beter.

Ik heb trouwens nog nooit eerder gehoord van tandpasta die dus ook als medicijn kan worden gebruikt, naast dat men tandproblemen (cariës, gaatjes, ontstoken tandvlees, etc.) wil voorkomen.
World of Warcraft: Legion
Is de tip Molkosan al gegeven? Dat is een goedje van A. Vogel en gemaakt van wei. Smaakt vies, maar je kunt de aften er mee aanstippen of een klein cupje door je mond spoelen. En dan niet naspoelen. Dit spul helpt ook voor puistjes en andere rare bultjes. Tenminste, bij mij dan Gewoon proberen! En het kleinste flesje nemen!
Oud topic, maar ik heb ze nu, en het doet zo %$^#$%^%#$%$# pijn!!! Al een paar dagen. Net gember er tegenaan gehouden, het lijkt een beetje te helpen, zo even met zout spoelen en dan maar naar de supermarkt om fruit te kopen..
Watchamacallit,

Ik zou toch Zendium Sensitive Plus gaan proberen, om van de aften proberen af te komen.

De laatste paar keren dat ik getongzoend heb, heb ik geen aften meer gehad. Het was met een andere zoenpartner. De oorzaak van het uitblijven van aften zou mijn hoge weerstand kunnen zijn.
Ja, ik heb de laatste tijd weinig geslapen en ongezond gegeten, dus ik denk dat het daardoor komt.

Ik woon in het buitenland, geloof niet dat ze dat hier verkopen

Eentje is er nu iets minder geworden, een gelijk gebleven en de andere - zit op een soort uitsteeksel - is nu een gigantische bult geworden. Sorry voor de plastische omschrijving, lol! Het zit net op een rotplek dus praten, eten, elke beweging doet pijn!
Wat bij mij goed heeft geholpen is een gezond eet- en slaappatroon, het had echt te maken met weerstand. Had ook vaak last van een koortslip. Dus: ELKE DAG verse groenten (dus niet uit blik of diepvries of alleen sla) elke dag een glas verse jus en nog een extra stuk vers fruit. Op tijd naar bed door de week en niet aan de gang gaan met agrssieve mondwatertjes. Sterkte!
hoi hoi

heb je al eens tea trhee oil geprobeerd

wondermiddeltje is voor heel veel dingen

daar kun je dan je mond mee spoelen bij sommige helpt het wie weet bij jou ook

succes
Hoi!

Ik heb ook regelmatig last van aften! Bij mij komen ze echt plotseling. Heb er nu ook weer eentje, terwijl ik echt superveel fruit eet.

Ik heb net een stukje knoflook ertegenaan gehouden! Had laatst iets over knoflook gehoord en ik moet zeggen dat ie nu al veel minder pijnlijk is! Hopelijk is ie snel weer weg, want ze blijven bij mij best wel lang zitten.

Misschien helpt knoflook bij jou ook? Gewoon een knoflookje fijn snijden en het ertegen aan houden, zodat de sap vd knoflook erop komt!

Succes!
Ik ben ooit bij de noodtandarts terecht gekomen omdat mijn hele tandvlees één grote aft was (begonnen als een paar kleinere en die zijn uitgegroeid)

Die heeft me aanbevolen om een paar klodders Zendium sensitive plus (rode verpakking!) erop te doen en hier ook mee te poetsen. Ik was nogal kritisch want dacht dat dat de oplossing toch niet kon zijn (veel te simpel toch) maar met een paar dagen was alles weg!!

En als ik er nu weer heb (helaas als je er aanleg voor hebt komen ze toch weer af en toe terug maar gelukkig niet zo erg als die keer) dan doe ik gewoon weer die Zendium (onverdund,niet spoelen!) erop en zijn ze zo verdwenen.

Probeer het een keer je weet niet wat je meemaakt!

Is dat in eerste instantie niet ontzettend pijnlijk? Aften zijn doorgaans pijnlijk.
hans, ja dat klopt maar zodra het erop zit begint het te "trekken" je voelt dat er iets gebeurt. Na 10 minuutjes verdooft het al. En na een dag of 2 zijn ze gegarandeerd helemaal (2 a 3 keer per dag herhalen)
quote:sartan schreef op 10 juni 2011 @ 07:43:

Die heeft me aanbevolen om een paar klodders Zendium sensitive plus (rode verpakking!) erop te doen en hier ook mee te poetsen. Ik was nogal kritisch want dacht dat dat de oplossing toch niet kon zijn (veel te simpel toch) maar met een paar dagen was alles weg!!

En als ik er nu weer heb (helaas als je er aanleg voor hebt komen ze toch weer af en toe terug maar gelukkig niet zo erg als die keer) dan doe ik gewoon weer die Sensodyne (onverdund,niet spoelen!) erop en zijn ze zo verdwenen.

Probeer het een keer je weet niet wat je meemaakt!

Sorry Weelassie 't is Zendium sensitive plus hoor zal het in mijn post ff verbeteren..... heb een brein als een vergiet op het moment bedankt!
Vroeger had ik ook altijd last van aften. Tot ik Zendium ging gebruiken. Nu gebruik ik tandpasta van Aldi, Lido-dent. Die helpt ook en is veel goedkoper.
quote:sartan schreef op 11 juni 2011 @ 13:47:

Sorry Weelassie 't is Zendium sensitive plus hoor zal het in mijn post ff verbeteren..... heb een brein als een vergiet op het moment bedankt! No prob
Ik weet het dit klinkt absurd. Ik werd er ooit helemaal hopeloos van en heb mijn tandarts gebelt aangezien ik echt niet minder last kreeg na al die middeltjes van de huisarts.

Mijn tandarts begon hard te lachen en zei koop bier, neem een grote slok laat het een minuut in je mond zitten en spuug het uit (of slik het in) 4 x per dag herhalen.... En het hielp.... Nu jaren later doe ik het nog steeds als k er last van heb.

he blijftt 's ochtends een beetje raar.... Verder natuurlijk fruit eten en veel slaap etc.
Hoi!

Nou de volgende keer zal ik inderdaad eens die tandpasta proberen of anders zelfs bier! Ik moet trouwens zeggen dat die van mij al helemaal weg is en dat de knoflook dus ook best wel helpt! Alleen doet het wel zeer als je het er tegen aan houdt, maar dat doet volgens mij alles wel!

Fijn dat er in ieder geval zoveel tips zijn!
Ik poets ook met Zendium, maar sinds ik de (voor mij Gouden!) tip heb gekregen van de tandarts heb ik nooit meer aften gehad: geen druiven meer eten! Ik kan natuurlijk niet 'bewijzen' dat het voor iedereen zo werkt, maar voorheen at ik regelmatig druiven (sowieso veel fruit, waaronder dus druiven) en ik had zó vaak aften... Inderdaad ook meerdere tegelijkertijd, die ruim een week bleven zitten en het eten / drinken / praten / lachen bemoeilijkten... Maar sinds ik van de druiven afblijf (en dus ook van de fruitbakjes waar druiven in zitten en die dan het andere fruit 'aanraken') heb ik geen enkele afte meer gehad!! Wie weet werkt het voor iemand anders ook?
Ik word een beetje moe van de huidige situatie m.b.t. aften waar ik nu in zit.

Dinsdag belde ik de Dagwaarneming op, omdat mijn huisarts met vakantie is. Het werd een telefonisch gesprek waarbij de medicatie al vastgesteld werd, en diezelfde dag om 15:00 uur kon ik bij de apotheek terecht om de medicatie op te halen.

Die middag bij de apotheek werd er verteld dat de medicatie niet op voorraad was. "Moest worden besteld," zeiden ze daar. "Wij zullen terugbellen naar de arts die dat recept gegeven heeft. Wij zullen dan vragen of er alternatieve medicatie gegeven kan worden die dan morgen beschikbaar is, of dat de arts bij de medicatie blijft, en dan is het donderdag beschikbaar."

Gisteren, woensdag, kwam ik terug. Ik vroeg of er al bericht was. Ze zeiden, dat de medicatie niet gearriveerd was. "Morgen [dat is dus vandaag] bellen we terug, als het aangekomen is."

Vandaag werd er niet gebeld.

Daar baal ik wel van, want ik heb er nogal wat in mijn mond vandaag. Praten en eten is lastig. Ik had er met medicatie van af kunnen zijn.

De mondzalf wordt dadelijk overbodig omdat ik nu merk dat de aften uit zichzelf langzaam verdwijnen.

No ja... dan bewaar ik de zalf (die ik t.z.t. zal krijgen) totdat:

- ik weer aften krijg. Dan kan ik het weer gebruiken;

- zijn houdbaarheidsdatum verstreken is. Dan lever ik de zalf in bij de apotheek, met het verzoek het te vernietigen. Als ik weer aften krijg, sta ik weer bij de huisarts op de stoep.

Zucht.
Welke zalf krijg je precies en helpt die ook echt? Alles wat ik tot nu gebruikt heb, helpt eigenlijk niet. Aften blijven net zo lang en als het al verlichting van de pijn brengt, is dat slechts enkele minuten. Zou het graag weten, kan ik het volgende keer direct vragen
ik had ook regelmatig last van aften, maar sinds ik de tandpasta van aloë vera gebruik heb ik er nooit geen last meer van gehad, in ieder geval zo erg als het was. Als er nu is eentje opkomt dan doe ik een likje van die tandpasta erop en dan verdwijnt het als sneeuw voor de zon. Toen ik de tandpasta ging gebruiken had ik 4 van die grote pijnlijke aften. Meestal prikt de tandpasta dan zo erg, maar nu verzachtte het meteen, erg fijn! Ik kan het iedereen aanraden die last heeft van aften, slecht tandvlees en regelmatig last van bacteriën in de mond, ik gebruik nooit meer wat anders.
Ik heb er van de week eentje per ongeluk kapot gepoetst. Erg pijnlijk maar daarna wel over!
@chloe0107

Waar hebben ze die tandpasta? Kan het altijd proberen en heet die tandpasta zo of zit er aloe vera in? Ik poets nu met paradontax en heb het idee dat ik nu minder aften heb als toen ik met zendium poetste, maar heb er zo nu en dan toch nog last van.
Probleem met medicatie opgelost. Ik kon citroenzuurglycerol gisterenochtend ophalen. In de dop van de flesjes zit een kwastje, waarmee je per uur het aanbrengt aan de aften, totdat ze weg zijn. Het goedje - als je het op je tong smeert - smaakt enigszins naar citroen.

Ik heb een grote aft aan de zijkant van de tong.
Ik had ze ook erg veel. Toen na bloedonderzoek bleek dat mijn vitamine B véél te laag was en ik maandelijks een injectie kreeg heb ik ze nooit meer teruggezien.

En ik kreeg ze juist veel als ik Zendium tandpasta gebruikte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven