Is dit raar?

19-08-2011 17:11 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een onschuldige kennis vertelt nooit tegen zijn vriendin dat ik weleens bij hem thuis zit.

Ook mag ik niet bij hem langs komen als zijn vriendin er is.

Ik kan beter wegblijven van zijn verjaardag (iedereen mag gewoon binnenvallen)...omdat zijn vriendin er dan waarschijnlijk is.

Wat is er dan precies gaande, als je geen relatie samen hebt, maar alleen weleens op de koffie gaat?

Hij behandeld me als iets dat geheim gehouden moet worden...zonder reden.

Dan kraam je toch onzin uit en maak je het onnodig verdacht?

Vaak heb ik ook aangekaart er niet meer te komen, maar dat wil hij niet.

Zouden jullie zoiets raar vinden?

N.B. Ik heb geen gevoelens voor hem, maar hij verteld me wel dat ze vaak ruzie hebben en dat ze een onstabiele relatie hebben.
quote:pinkgun schreef op 19 augustus 2011 @ 17:34:

[...]

Neusspray. Nou dan wil ik je daar ook wel een gratis advies over geven, weg flikkeren die zooi want je leest dingen die ik niet schrijf
quote:pinkgun schreef op 19 augustus 2011 @ 17:15:

[...]

Ja, hij zegt van wel.

Maar alle vrouwen zijn wel een beetje jaloers...vooral als je vriend zo geheimzinnig doet lijkt mij.

Kijk: als je mij op die verjaardag laat (of het huis in als die vriendin er is)....dan is de lucht geklaard lijkt mij!?

Is dat zo? Ik niet.

Ik zou trouwens niet bevriend willen zijn met iemand die zo met me omgaat. Ik wens meer respect dan dat.
Het zaakje stinkt en daar kan geen neusspray tegen op
Doubt kills more dreams than failure ever will
quote:pinkgun schreef op 19 augustus 2011 @ 17:36:

[...]

Maar stel: jouw vriend (weet niet of je er momenteel eentje hebt) zou zo'n contact hebben met een jongere vrouw.

Zou je dat niet raar vinden dan?

Als je zou weten dat hij tegen haar zou zeggen: dan en dan kan je niet komen, want dan is mijn vriendin er?

Nou, mij lijkt het wel raar als mijn vriend zoiets zou doen, lijkt me niet leuk als ik dat zou weten.Nee, ik zou het pas raar vinden als zij alleen kwam als ik er niet was. Als mijn man een jongere, vrouwelijke kennis zou hebben mag ze gerust komen als ik er ben, daar hoeft absoluut niet geheimzinnig over gedaan te worden.

Hij mag uitnodigen wie hij wil, maar stel geen prijs op geheimzinnigheid en achter mijn rug om-taferelen.

Die kennis van jou, daar klopt het een en ander niet aan. En zo'n achterbaks type hoef ik niet als kennis.
Ja, raar
quote:Katherina schreef op 19 augustus 2011 @ 17:41:

[...]

Is dat zo? Ik niet.

Ik zou trouwens niet bevriend willen zijn met iemand die zo met me omgaat. Ik wens meer respect dan dat.

Maar hij is wel altijd aardig hoor (nu lijkt hij een boeman).

Het heeft allemaal echt te maken met zijn vriendin, hij zegt dat ik een rivaal van haar ben....en als ik erom lach zegt hij dat ik écht een rivaal van haar ben...maar ik ben écht te jong joh!

Ik zit er ook aan te denken om misschien er maar niet meer te komen, al ben ik hem goed gaan kennen.
de vraag is eerder waarom jij het accepteert dat hij zo met je omgaat?

Je snapt toch wel dat het niet aan die vriendin ligt maar aan hem hé? Hij doet dat niet zijn vriendin...
quote:ritmeester schreef op 19 augustus 2011 @ 17:44:

Ja, raar

Ja, vind ik ook!

Ik vraag me gewoon af of jullie misschien wat tips hadden of gedachtes over "wat het kan zijn".

Ik voel serieus niks voor hem, daarom vind ik het nog gekker.
Het lijkt echt alsof je verliefd op hem bent.
Ik vraag me gewoon af waarom jij daar zo mee bezig bent, waarom jij die vent kennelijk zo leuk vind dat je je zo laat behandelen en waarom dit achterbakse figuur zo belangrijk voor je is dat je zo wanhopig daar wilt blijven komen inplaats van dat je zegt, "beste ouwe kerel, ik vind het allemaal leuk en aardig, maar ik heb geen zin meer om als derderangs kennis te fungeren, tabee"
quote:liselore schreef op 19 augustus 2011 @ 17:47:

de vraag is eerder waarom jij het accepteert dat hij zo met je omgaat?

Je snapt toch wel dat het niet aan die vriendin ligt maar aan hem hé? Hij doet dat niet zijn vriendin...

Het is er langzamerhand gewoon ingeslopen: de gedachte dat zij mij niet mag zien.

Dat wordt je aangepraat vanuit geintjes en op een gegeven moment ga je je zo voelen.

Toen zag ik weleens haar auto voorstaan en toen bekroop mij een gevoel van: ik moet weg!

Dus ik dacht: wat een onzin, ik bel aan!

.....bracht zoveel gestress teweeg, ik mocht er niet in want 'er was visite'.

(Moest inwendig zo lachen: hallo, een kennis!...ik denk dat jullie ook zouden moeten lachen).

Later was hij beledigd dat ik had aangebeld, ik had beter moeten weten.

Ik opperde: "Oké, dan is dit mijn laatste bezoek joh!"

Zei hij dat ik gerust langs kon blijven komen, maar ik moest opletten...

Ik ga dit eens aan mijn vriendinnen vertellen, kijken wat die ervan zeggen!
Jij laat het toe. Is ook raar.
quote:lughnasadh schreef op 19 augustus 2011 @ 17:52:

Ik vraag me gewoon af waarom jij daar zo mee bezig bent, waarom jij die vent kennelijk zo leuk vind dat je je zo laat behandelen en waarom dit achterbakse figuur zo belangrijk voor je is dat je zo wanhopig daar wilt blijven komen inplaats van dat je zegt, "beste ouwe kerel, ik vind het allemaal leuk en aardig, maar ik heb geen zin meer om als derderangs kennis te fungeren, tabee"

Omdat ik dit gewoon louche vindt, maf, gek...onnodig ook.

Laat mij gewoon openhartig met die vriendin omgaan, wat boeit het toch...ik ben echt niet jaloers op haar.

En ik ben van plan om ermee te stoppen omdat ik dit geniepig gedrag vindt.
quote:pimpelmeesje67 schreef op 19 augustus 2011 @ 17:54:

ja dat is raar. en het is raar dat jij de verantwoordelijkheid niet bij hem legt maar bij zijn vriendin. Het is ook raar dat je lelijk doet over die vriendin. Het is ook raar dat je je druk maakt over een contact met een kennis. het is raar dat jij het allemaal laat gebeuren.En het raar dat jij jezelf voor de gek houdt dat je niks voor hem voelt

Heel raar allemaal
quote:pimpelmeesje67 schreef op 19 augustus 2011 @ 17:54:

Omdat het mij niet kwetst, die vriendin zijn lijkt me erger.

Die wordt gewoon op deze manier in de maling genomen, ik weet dus meer dan zij.

Ik voel niks voor hem, dus kwetst het me niet. (duh)
quote:liselore schreef op 19 augustus 2011 @ 17:57:

[...]

ja dat is raar. en het is raar dat jij de verantwoordelijkheid niet bij hem legt maar bij zijn vriendin. Het is ook raar dat je lelijk doet over die vriendin. Het is ook raar dat je je druk maakt over een contact met een kennis. het is raar dat jij het allemaal laat gebeuren.En het raar dat jij jezelf voor de gek houdt dat je niks voor hem voelt

Heel raar allemaal

Tuurlijk ligt de verantwoordelijkheid bij hem, nogal wiedes.

Ik ken die vrouw niet verder en vindt dit enkel irritant...alsof er "weet niet wat aan de hand is"...

Een vriendschap of iets dergelijke kan dus echt niet zomaar tussen een man en een vrouw.
quote:pinkgun schreef op 19 augustus 2011 @ 18:01:

[...]

Ik ken die vrouw niet verder en vindt dit enkel irritant...alsof er "weet niet wat aan de hand is"...

Een vriendschap of iets dergelijke kan dus echt niet zomaar tussen een man en een vrouw.volgens je vriend (of was het een kennis?) blijkbaar niet nee.... en het probleem is?
Als jij niets voor hem zou voelen zou je je er niet zo druk om maken en die man gewoon niet meer opzoeken. Die vriendin, dat is gewoon een slappe smoes.

Hetzelfde idee als je als minnares de vrouw van je minnaar op de hoogte wilt stellen "want ze heeft recht op de waarheid"
quote:pinkgun schreef op 19 augustus 2011 @ 18:01:

[...]

Een vriendschap of iets dergelijke kan dus echt niet zomaar tussen een man en een vrouw.Zou moeten kunnen lijkt mij.
Ik heb dit ook gehad met een vriend/kennis. Hij bleek gevoelens voor mij te hebben. Ik voelde totaal niets voor hem en bleef hem luchtig en vriendschappelijk behandelen. Af en toe maakte hij nerveuze 'grapjes' in de richting van 'hij en ik'. Ik had wel door dat hij bepaalde gevoelens had, maar ik deed er niets mee en voerde het ook niet.

Toen ik hem een keer tegenkwam met zijn vriendin erbij, deed hij net of hij me niet zag. Ik ging erop af, begroette hem hartelijk (gewoon op de manier zoals ik dat met al mijn vrienden doe) en stelde mezelf voor aan zijn vriendin, maakte een kort praatje met haar. Hij gedroeg zich erg nerveus en opgefokt. Zijn vriendin deed heel normaal.

Nadien kwam hij verhaal halen, vroeg waarom ik dat had gedaan, dat zij zo jaloers is en hem helemaal had ondervraagd over mij.

Dat had helemaal niks met mij te maken, maar alles met hem en hun relatie tot elkaar.
Dit is echt zijn ding, hij ziet blijkbaar relatiemateriaal in jou en vindt dit alles doodeng tov zijn vriendin. Wie weet ziet ze dan wel iets aan hem.

Daarom wordt jij weggehouden, ook al ben jij je van geen kwaad bewust en zij zeer waarschijnlijk ook niet.
quote:patra schreef op 19 augustus 2011 @ 18:08:

Ik heb dit ook gehad met een vriend/kennis. Hij bleek gevoelens voor mij te hebben. Ik voelde totaal niets voor hem en bleef hem luchtig en vriendschappelijk behandelen. Af en toe maakte hij nerveuze 'grapjes' in de richting van 'hij en ik'. Ik had wel door dat hij bepaalde gevoelens had, maar ik deed er niets mee en voerde het ook niet.

Toen ik hem een keer tegenkwam met zijn vriendin erbij, deed hij net of hij me niet zag. Ik ging erop af, begroette hem hartelijk (gewoon op de manier zoals ik dat met al mijn vrienden doe) en stelde mezelf voor aan zijn vriendin, maakte een kort praatje met haar. Hij gedroeg zich erg nerveus en opgefokt. Zijn vriendin deed heel normaal.

Nadien kwam hij verhaal halen, vroeg waarom ik dat had gedaan, dat zij zo jaloers is en hem helemaal had ondervraagd over mij.

Dat had helemaal niks met mij te maken, maar alles met hem en hun relatie tot elkaar.

Wow, mijn bek valt open!

Dit had ik ook weleens met hem meegemaakt!

Toen kwam ik hem tegen met haar, wat een stresskip was hij toen, hij schaamde zich overduidelijk.

Zij zat aan hem en hij trok zich echt terug met een blik van 'zit niet aan me nu'....

Ach, ik blijf gewoon bij hem weg voortaan.
quote:liselore schreef op 19 augustus 2011 @ 17:36:

[...]

Nou dan wil ik je daar ook wel een gratis advies over geven, weg flikkeren die zooi want je leest dingen die ik niet schrijf

Ow, sorry hoor.

* sprayt wat *
Hij houdt je achter de hand. Just in case, voor als hij een keer zin heeft in een groen blaadje. En jij vind het reuze interessant.
Zijn vriendin heeft gewoon aangegeven aan haar vriend dat ze jaloers is op jou. Ze voelt zich niet prettig in jouw bijzijn. Misschien heeft haar vriend weleens gezegd dat hij jou aantrekkelijk vindt oid en slaat ze nu door door jou te bannen uit hun huis....Gewoon een gokje, maar zou zomaar kunnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven