Noodweer!

28-06-2011 07:41 1257 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een watje maar ze hebben me best bang gemaakt met de vooruitzichten. Noodweer op komst!

De NS stuurde me gisteren een mail. Of ik voor ik op de trein wil stappen eerst de website wil checken ivm mogelijke uitval van de treinen ten gevolge van het noodweer.

Ik hoor voorspellingen van hagel ten grote van een golfbal?

Heb net foto's gezien van een onweersbui aan de Belgische kust, impressive!

Dus. Vertel me hier hoe het bij jou is!

Momenteel is het hier blauwe luchten en mooi weer. Ik zit omgeving 030.
Zo schijtziek he van onzin voorspellingen......regen zou er komen, beetje noodweer.....ik dus niet veel gaan ondernemen.....alleen vanmorgen regen gezien....verder de hele dag droog.

En buienradar klopt voor geen meter..........
Hier is het benauwd, bewolkt en iets zonnig.

Ik wil wel lekker veel regen hebben, want ik had mijn moeder beloofd om haar tuin te sproeien en ik heb geen zin .
quote:Lovestar schreef op 21 augustus 2011 @ 15:46:

Bangerik meld(t?) zich......Hier in het midden van het land is al in geen eeuwigheid de zon meer te bekennen,de lucht ziet er rustig uit en het is wel benauwderig/warmig......Zou het hier dan meevallen?? (hoopt van wel)

zonder t dus ik meld.

t komt alleen bij hij/zij.

(ik leer, hij leert.......)

offtopic by the way.....
Wij wilden naar de boot, de zeilen erop zetten en een antenne op de mast plaatsen. Maar we kregen code rood in het zuidoosten rond drie uur. Niks van terecht gekomen. De zon schijnt hier alweer. Het is heel even bewolkt geweest met drie druppels en anders niks.

Toch vind ik het wel fijn dat er gewaarschuwd wordt. Stel je voor dat je net lekker met je bootje op het water zit. Met een tien meter hoge mast op een behoorlijk meer en het barst los. Moet er niet aan denken.
quote:Missphoebe schreef op 21 augustus 2011 @ 17:36:

[...]

zonder t dus ik meld.

offtopic by the way.....Oh, ik dacht dat het "meldt zich" was.. Nu twijfel ik.
Ja, wel met een t hoor. Het gaat tenslotte niet om ik, want dan zou het "meld me" zijn.
laat die regen nu maar komen, want het is hier behoorlijk benauwd nu (zuidoost brabant)

Even mijn regendansje oefenen
"Bangerik" is derde persoon enkelvoud en krijgt dus een t achter de eerste persoon-enkelvoudsvorm (ik-vorm). En nee, dat is niet de werkwoordsstam. De werkwoordsstam is infinitief (hele werkwoord) minus -en, en als je de de stam als ijkpunt zou gebruiken kreeg je rarigheden als 'hij makt' ipv 'hij maakt'.

Eerste persoon enkelvoud krijgt nooit een extra t. Behalve in Rotjeknor dan .
@MissFieps: in dit soort weersituaties heb je inderdaad weinig aan de buienradar. Gewoon naar de lucht kijken en dan besluiten of je een plu mee zal nemen of niet werkt beter. In geval van frontonweer (dus onweer ten gevolge van een naderend koufront ) kan de buienradar wel van dienst zijn, maar ook dan is je eigen waarneming meestal de betrouwbaarste. Fronten willen tenslotte ook nog wel eens onverwacht afbuigen.
Ik woon in Noord-Limburg, beetje regen gehad (tot nu toe) maar het is nog wel benauwd.

Hopelijk blijft het hier bij want ons dak moet worden gemaakt en is laatst een noodreparatie gemaakt. (lekkage)

Ik hou dit forum gewoon in de gaten, veel betrouwbaarder dan buienradar.
Veel regen gehad hier, drie onweersbuien en er is een UFO in mijn tuin geland.
Hier schijnt de zon ook weer.
Volgens weeronline krijgen wij rond 20.30 regen.
Niks aan de hand hier. En de waarschuwingen zijn weer ingetrokken.
quote:Vilma schreef op 21 augustus 2011 @ 18:38:

Veel regen gehad hier, drie onweersbuien en er is een UFO in mijn tuin geland.

Waar woon je? dan kom ik foto's maken, mn broer vergeeft het me nooit als ik geen mooie foto's maak van wat marsmannetjes

maar goed er was dus weer een code oranje of rood...Nou wist ik niet en heb ook niets gemerkt. Of het moet nog komen ineens dadelijk, maar lijkt me sterk.
quote:astrape schreef op 21 augustus 2011 @ 17:50:

Ja, wel met een t hoor. Het gaat tenslotte niet om ik, want dan zou het "meld me" zijn..

la maar
quote:groentsoep2 schreef op 21 augustus 2011 @ 17:58:

"Bangerik" is derde persoon enkelvoud en krijgt dus een t achter de eerste persoon-enkelvoudsvorm (ik-vorm). En nee, dat is niet de werkwoordsstam. De werkwoordsstam is infinitief (hele werkwoord) minus -en, en als je de de stam als ijkpunt zou gebruiken kreeg je rarigheden als 'hij makt' ipv 'hij maakt'.

Eerste persoon enkelvoud krijgt nooit een extra t. Behalve in Rotjeknor dan .?? oww kutjefuck, ik wist het niet meer. dacht dat ze ik had gezegd, of iets van ik bangerik...... nou ja anyway ik word/vind/meld is niet met dt
Ze zei 'bangerik meldt zich'. Dan kun je bangerik dus vervangen voor hij en dan is het dus wel met een t.

Hier even een buitje en nu weer benauwd. Bah. Kom maar hoor regen!
quote:Missphoebe schreef op 21 augustus 2011 @ 17:36:

[...]

zonder t dus ik meld.

offtopic by the way.....Thanks!
quote:otrivin schreef op 21 augustus 2011 @ 17:48:

[...]

Oh, ik dacht dat het "meldt zich" was.. Nu twijfel ik.Dacht ook zoiets dergelijks....Vandaar mijn twijfel.
quote:astrape schreef op 21 augustus 2011 @ 17:50:

Ja, wel met een t hoor. Het gaat tenslotte niet om ik, want dan zou het "meld me" zijn.*is confused nu *
In Venlo onweert het heel hard en begint het te regenen.

Oef ben weer doodsbang. Heb een abnormale angst voor onweer.
Tek time you gon fine ants belly
Sunkissed, zullen we ruilen? Hier is het Saai Weer, en het blijft Saai Weer. Bah. En ik ben juist dol op onweer, hoe harder hoe beter .
quote:Missphoebe schreef op 21 augustus 2011 @ 19:10:

[...]

?? oww kutjefuck, ik wist het niet meer. dacht dat ze ik had gezegd, of iets van ik bangerik...... nou ja anyway ik word/vind/meld is niet met dt Mooi woord, kutjefuck. Wordt veel te weinig gebruikt meer tegenwoordig
Wow de lucht zit nu vol met oranje wolken. Spectaculair mooi!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven