Geld & Recht alle pijlers

Wie heeft de toeslagen (abnamro) al ontvangen?

22-08-2011 14:56 152 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie hebben de toeslagen al ontvangen? Ik zit bij de ABN en heb het nog niet onvangen...
Ook mensen met een baan moeten zich daarover soms druk maken, helaas. Ben vroegah (pre-internettijdperk) heel vaak heen en weer gelopen naar de geldautomaat om te zien of men zo vriendelijk was geweest mijn loon vast te storten .

Gelukkig is mijn man nogal goed met geld, hij heeft een Spaarpotje aangelegd, dus tegenwoordig zitten we nooit meer zonder. Maar dan nog moet je wel geld overhouden om te sparen natuurlijk.
Hier rabo en ook nog niks.

Ik ben er ook altijd erg blij mee. Financieel aardigg wat moeilijke maanden achter de rug waarbij die zorgtoeslag heel fijn uitkwam, een paar dagen voor het salaris.
ING=ja
[-
Alles komt goed..........
quote:jubjub1234 schreef op 22 augustus 2011 @ 15:58:

[...]

Ben het er helemaal mee eens. Elke keer weer hetzelfde gezeur. Ik krijg trouwens helemaal niks. Dat is pas erg....Dat betekent dat je genoeg verdient, dat is toch helemaal niet erg!?
@amk, ik heb geen idee van andere toeslagen, krijg alleen de kdv toeslag, en op de 15e belasting terug gave van het huis
-
Ik heb de zorgtoeslag ontvangen (abnamro)

Maar nog geen kinderopvangtoeslag...
Natuurlijk komt het wel maar voor sommige mensen zijn dit gewoon bedragen die het verschil maken tussen helemaal geen saldo en weer even iets om een paar dagen te overbruggen.

Ik zat er een tijdje terug ook op te wachten hoor. Zodra het binnen was gelijk boodschappen doen!
Ik heb het net na 1600 ontvangen op mijn rekening!
Het is vaak een beetje een andere tijd, en ik heb ook weleens zo'n topic gelezen en dan gezien dat het bij rabo erop stond (daar zit ik bij ) en toen rende ik vrolijk naar de supermarkt om wat te eten te halen.

Dus voor sommige mensen is een topic als dit niet zo'n ramp hoor.
@plopsje: de kinderopvangtoeslag of zorgtoeslag?
Ik vind het pas erg dat je kennelijk zo slecht kunt plannen dat het op 1 dag aankomt.

Ja, dat je je moet afvragen of je vandaag boodschappen kunt doen. Je maakt mij niet wijs dat al heb je het nog zo krap, je dan niet nog een blik soep kan betalen van 60 cent van de aldi, maar hier weer moet gaan lopen leuren of die toeslag er al is. Dan doe je wmb echt iets mis in je budgetering.
@jubjub1234; dat bedoel ik dus ook: als 15e of 20e in het weekend vallen komt het de maandag erop.

En dat zal niet bij iedereen op hetzelfde tijdstip zijn; maar het komt heus wel.

@amk1712; die vergelijking ontgaat mij volkomen; omdat het in jouw voorbeeld om een persoonlijke situatie gaat en niet om een zakelijk feit dat maand in, maand uit, jaar in, jaar uit hetzelfde is.
Ik had het een uurtje geleden ongeveer,rabobank.

Dus to mocht je het nog niet hebben dan komt het vast nog vanmiddag.
quote:jubjub1234 schreef op 22 augustus 2011 @ 16:02:

Ik werk niet eens. Nog erger, was het maar zo. Nou ja, ik werk eigenlijk wel maar doe zo ongeveer 2 dagen per week vrijwilligerswerk.

Ik voed mijn kinderen zelf op, ookal zou ik liever een betaalde baan hebben hoor...... Maar goed, het is inderdaad zo dat mijn man genoeg verdient.

Waar het mij om gaat is elke keer weer vragen wanneer het geld komt. Het komt heus wel, het is nou eenmaal weekend geweest. Dat moet toch na al die topics wel eens bekend zijn, of ben ik nou achterlijk?Jaa jij bent achterlijk hoor. Het is immers helemaal niet algemeen bekend dat wanneer de 20e onverhoopt in het weekend valt de toeslag op maandag komt .Deze paniek is volledig normaal hoor. Tsssk.
Is er paniek ergens dan?
Ja want de zorgtoeslag is er nog niet. w00t. w00t
hoe hoog zijn die toeslagen eigenlijk als je ze zo hard nodig hebt? Ik bedoel dat niet arrogant hoor; ik heb ook die tijden gekend dat ik hard op de betaaldagen zat te wachten (alleen liep ik dan inderdaad naar de pinautomaat en niet naar een forum).
quote:GiB schreef op 22 augustus 2011 @ 16:11:

hoe hoog zijn die toeslagen eigenlijk als je ze zo hard nodig hebt? Ik bedoel dat niet arrogant hoor; ik heb ook die tijden gekend dat ik hard op de betaaldagen zat te wachten (alleen liep ik dan inderdaad naar de pinautomaat en niet naar een forum).De hoogte van de toeslagen is voor iedereen verschillend..
quote:Popje1975 schreef op 22 augustus 2011 @ 15:22:

Krijgen we nou elke maand zon :w00t: topic? mijn hemel.

Best sneu als je op de minuut af moet weten wanneer je geld gestort wordt.

Haha vind je dat echt?

Ik wacht er nu ook op en met mij hoef je echt geen medelijden te hebben!

Dit is weer typisch iets van te snel oordelen.

Ik zal gelijk maar even toelichten voordat er weer zo snel geoordeeld wordt.

Ik heb op mn spaarrekening genoeg staan om een nieuwe auto te kopen (heb genoeg gespaard dus)

Maar ik heb geen zin om al geld te gaan overboeken voor die paar schoenen die ik heb gezien.

Zoiets kan het ook bij het to zijn toch?

Als ze echt weinig te besteden heeft hoeft ze ook nog niet sneu te zijn.

Misschien is het wel een veel gelukkiger mens dan als die mensen die zo snel over een ander oordelen.
quote:Popje1975 schreef op 22 augustus 2011 @ 16:11:

Ja want de zorgtoeslag is er nog niet. w00t. w00tBij mij wel hoor...
Ik zou zeggen neem een ing-rekening. Wij hebben het vaak om 7 uur 's ochtends al.
ABN wel!
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven