sim-only bij blackberry

21-08-2011 22:56 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Op marktplaats heb ik een Blackberry gezien die ik erg leuk vind. Op dit moment heb ik een telefoon die niet op internet kan, dus ik heb een sim-only Scherp abonnement (van Vodafone) voor bellen en smsen. Om er een Scherp internet abonnement (Blox) aan toe te kunnen toevoegen moet ik een duurder bel- en smsabonnement afsluiten (met meer minuten/smsen, die ik niet gebruik), en ik krijg voor 9,50 maar 100 MB per maand (als ik het goed gelezen heb). Dit lijkt me dan ook niet de beste oplossing.

Een Bel+Sms+Web abonnement is ook een optie, dan heb ik die extra minuten/smsen niet, en is het internet (relatief) goedkoper. Maar wat ik me nu afvraag zijn 2 dingen:

1) Zijn er sim-only kaarten (voor BB) voor alleen internet? Dan kan ik gewoon blijven bellen en smsen met mijn oude abonnement, en check ik mijn mail enz. op de nieuwe simkaart.

2) Is een uitgebreid web-abonnement wel nodig, want op vodafone.nl staat:

Met BlackBerry Service kun je voor ¤ 7,50 per maand gebruik maken van alle BlackBerry diensten. In de maandelijkse kosten zijn alle datakosten voor internetten, e-mailen en pingen in Nederland inbegrepen.

Het lijkt mij dat je dan het goedkoopste internetabonnement kan nemen, en dat de rest van de kosten dan binnen de BB-bundel valt. Toch?

Zijn er misschien nog andere mogelijkheden waar ik nog niet aan gedacht heb? Ik zou het heel fijn vinden als jullie met me meedenken, ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer in mobieltjesland (al die mogelijkheden, al die varianten, al die kleine lettertjes...).

Alvast bedankt!

Groetjes, Lissy
Ik ben er laatst ook naar op zoek geweest. Maar het is heel moeilijk. Heel veel (eigenlijk alle goedkope) sim-only abbo's ondersteunen BIS (blackberry internet service) niet. Dit betekent dat je wel kunt internetten maar niet kunt pingen.

Ik ben ook nog steeds op zoek maar kom er ook niet uit.
ik had een BB kado gekregen en ik had al een sim-only abbo.

Maar toen kon ik dus helemaal niks met de bb alleen maar bellen... ik kon wel gewoon mijn sim-only aanvullen met een bb-abbonement. dus nu is mijn abbo 10 euro duurder per maand geworden. Misschien dat ik te weinig info erover heb ingewonnen maar volgens mij is dit de enige manier om van mijn BB te genieten...

Het BB-abbo is een aanvulling en kan ik ten allen tijden stopzetten. dat weet ik wel.
Je moet een internetabonnement hebben plus de BlackBerry bundel. Dus een Bel+SMS+Web + BIS van ¤7,50.
@ bungaa: Bij welke provider zit jij? Ik zit (zoals gezegd) bij Vodafone, en daar heb ik dat niet kunnen ontdekken.

@XionZ: Dat is wat ik ook begrepen had op de site. Maar ik bel en sms nu voor een 10tje per maand( en dat is voldoende), en in de nieuwe situatie zou ik bijna 30 euro kwijt zijn. Dat vind ik wel een heel groot verschil voor internetgebruik.

Is er toevallig iemand die weet of een losse sim-only voor alleen internet (+ BB bundel) bestaat?
Bij een Vodafone Scherp kun je gewoon Vodafone BlackBerry Service en dan kun je lekker pingen etc. Die 'standaard internetbundel' lijkt dan overbodig. Op http://www.vergelijksimonly.nl/blog/bla ... -sim-only/ staat ook dat de bundel van 7.50 voldoende moet zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven