Gezondheid alle pijlers

sterilisatie

22-08-2011 21:11 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Ik ook, 2 kinderen, 22 jaar toen ik me 10 jaar geleden liet sterisileren.
Ik wil het graag maar mijn arts weigert. Ik ben 30.
Ah know`t, tha shunt
Ik ook, ook 2 kinderen, was 34.
Waarom weigert je arts mee te werken KA?
quote:KahlanAmnell schreef op 22 augustus 2011 @ 21:27:

Ik wil het graag maar mijn arts weigert. Ik ben 30.

Heb je kinderen, of niet?

Ik vind trouwens dat dat niet uit zou maken, geen kinderwens is vaak net zo sterk als een kinderwens.
Ik ook, ik was 24, 1 dochter en nooit spijt gehad!

P.S. Dit is 34 jaar geleden, blijkbaar had ik een heel moderne arts. De gynaecoloog zei ook toen: Jij moet het zeker weten en dan voeren wij het uit...
Zijn er ook nadelen geweest voor jullie?

Ik heb nu alleen maar last van de pil en een spiraaltje werkt ook niet voor mij.
Ik heb het vier jaar geleden laten doen. Ik was toen 37 en heb geen kinderen. Nooit spijt van gehad.
Geen kinderen, dat was ook mijn bedoeling. Bijna 10 jaar moeten 'zeuren' bij verschillende artsen, uiteindelijk net voor m'n 30ste gesteriliseerd d.m.v. Ovabloc. Vond het echt een verjaardagskadootje! Nu inmiddels 7 jaar geleden en nog steeds zo blij als een kind met m'n 'purschuim-pluggen'.
Voor mij zijn er geen nadelen geweest. Maar ik heb een ontzettend geregelde cyclus en weinig lichamelijke ongemakken. Wel voordelen: niet meer bang zijn dat je pil niet werkt als je ziek bent, of dat je hem niet bij je hebt als je onverwachts ergens naartoe gaat. Geen last meer van hormonale buien en m'n libido is er ook erg op vooruit gegaan.
quote:Kroes schreef op 22 augustus 2011 @ 21:28:

Waarom weigert je arts mee te werken KA?

Omdat zij zeker denkt te weten dat ik er spijt van ga krijgen.

Morgen ga ik bellen met Casa.

TheEmpress, nee ik heb geen kinderen en wil ook absoluut geen kinderen.

Ik kan niet tegen hormonen want dan wordt ik depressief. Ik wil gewoon een sterilisatie (essure) Klaar!

Mijn lichaam!
Ah know`t, tha shunt
Ik heb 2 kinderen, en heb me laten sterilliseren in 2009, paar maanden na de geboorte van mijn jongste.

Op medische gronden, ben nogal vruchtbaar, ondanks voorbehoedsmiddelen, en het was beter om geen kinderen meer te krijgen.

Ook was het gevoel er, " klaar " te zijn met het gezin.

En leeftijd, was toen 36 jaar.

Achteraf kwam er nog een voordeel bij, huwelijk liep op de klippen.

Heb er geen last van gehad, en ook zeker geen spijt.

Het is goed zo. Ik geniet van mijn jongens.
Ik denk er ook wel eens aan. Ben 30 twee kinderen. Maar wil toch liever mijn veertigjarige man laten steriliseren .

Ben nu sinds een paar weken gestopt met de pil en voel mij veel beter. Was steeds zo ziek elke keer als ik mijn menstruatie had. En rubbers vind ik zo ruk en spiraal en andere zaken heb ik ook eigen geen zin in. Maar anderzijds vind ik het wel heel definitief, ook al weet ik dat mijn gezin zo compleet is.
Ik was 37jaar, na een half jaar bedenktijd van mij HA mocht ik het laten doen. Geen nadelen ervan gehad. Oké, op midden in de nacht één keer overgeven na dan, van de narcose.
"Het is goed zo. Ik geniet van mijn jongens."

Redrose73, Dat gevoel heb ik dus ook. Mocht ik weer een nieuwe relatie krijgen, een kindje krijgen en weer uit elkaar gaan (niets is meer onmogelijk) dan maak ik het mezelf en de kinderen wel erg moeilijk met allerlei regelingen. Kids zitten nu steeds beter in hun velletje na de scheiding (2,5 jaar geleden) en ik ook. Ik denk dat ik mn kinderen er ook geen plezier mee zou doen om weer hun leventje overhoop te gooien. En ik heb de laatste zwangerschap vreselijlke last van mn bekken gehad dat ik dat niet meer wil.

Ik heb een zoontje en dochter en beiden gezond, wat wil ik nog meer.
Sunflower, wat houdt je dan tegen? Ik zou er in jouw situatie gewoon voor gaan, voor de zekerheid dus.
"Ik denk er ook wel eens aan. Ben 30 twee kinderen. Maar wil toch liever mijn veertigjarige man laten steriliseren .

Ben nu sinds een paar weken gestopt met de pil en voel mij veel beter. Was steeds zo ziek elke keer als ik mijn menstruatie had. En rubbers vind ik zo ruk en spiraal en andere zaken heb ik ook eigen geen zin in. Maar anderzijds vind ik het wel heel definitief, ook al weet ik dat mijn gezin zo compleet is."

Volgens mij zijn die mannen bang dat ze hun mannelijkheid verliezen. Bang dat er wordt gezegd dat ze geen echte man zijn, net als bij een hond

Enige voordeel van de pil is dat je niet zwanger wordt en regelmatige menstruatie maar verder heeft het weinig voordelen vind ik.
"Sunflower, wat houdt je dan tegen? Ik zou er in jouw situatie gewoon voor gaan, voor de zekerheid dus."

Ik weet ook niet wat me tegenhoudt, misschien het definitieve? Maar ik wil geen kinderen meer dus het zit meer tussen mn oren.
Praat er gewoon eens met je huisarts over. Misschien kan dat de doorslag geven.

Mijn man staat er wel voor open hoor, maar ik durf niet zo goed. Toch bang dat ik mij misschien bedenk ofzo. Mijn kinderen gaan allebei naar school en ik zou niet moeten denken aan een baby erbij en dan een kamer extra maken, andere auto etc. Maar toch zit het bij mij ook tussen de oren hoor. Alleen ben ik wel wat jonger dan mijn man. Hij wil ook geen kinderen meer en zei altijd als ik veertig ben laat ik er een knoop in leggen. Maar nu houd ik hem tegen haha
Ik heb me twee maanden geleden laten steriliseren. Man heeft het niet zo op ziekenhuizen (kan ook niet tegen prikken, onderzoeken etc.), ik vind het niet zo'n probleem. Ben 31, 3 kinderen. Genoeg, maar vooral uit praktisch oogpunt. Het gevoel dat het gezin klaar is, had ik verwacht na de bevalling van de derde, maar dat is er nog niet. Hoewel ik rationeel weet dat er geen vierde moet komen.

Overigens werd bij mij benadrukt dat sterilisatie ook geen 100% zekerheid biedt.
Bij mannen testen ze dat door te kijken of er nog zwemmers in de sperma zit. Bij vrouwen niet?
Overigens werd bij mij benadrukt dat sterilisatie ook geen 100% zekerheid biedt."

Dat heb ik ook gelezen op internet. Maar het idee van geen pil/hormonen meer te hoeven slikken en dat de 'angst' voor het ongepland zwanger worden er niet meer is lijkt me heerlijk.
Ik was 33 toen ik de sterilisatie vraag bij de huisarts dropte. Nee meneer, u hebt geen goede gezinssituatie was zijn betoog. Wat? U heb geen kinderen dus wijs ik uw aanvraag af. Ben de man op zijn hart gaan staan toe ik vaststelde dat hij als gescheiden man met 2 kids ook geen goede gezinssituatie had. Na een 2e gesprekje met deze geëxplodeerde arts een nieuwe huisarts gezocht en nogmaals de vraagt gesteld. 2 weken later hing ik in de beugels voor mijn sterilisatie.

Nu een flink aantal jaar later nog geen moment spijt van gehad.

Geen kids produceren is het beste voor het milieu en het ecosysteem dat een mens kan doen.
quote:4Hellokitty schreef op 22 augustus 2011 @ 22:37:

Bij mannen testen ze dat door te kijken of er nog zwemmers in de sperma zit. Bij vrouwen niet?

Volgens mij ligt dat aan de gebruikte methode. Er is nu zo'n nieuwere methode (Essure dacht ik), met die plugjes. Die worden vaginaal ingebracht, en dan moeten de eileiders dichtgroeien. Na 3 maanden moet je dan inderdaad nog weer laten testen of ze dichtgegroeid zijn of niet. Je moet die eerste periode ook nog anticonceptie gebruiken om niet zwanger te worden.

Als er clips o.i.d. gebruikt worden, wordt er niks meer getest. Op het moment dat de clips goed zitten, valt er weinig meer te testen, omdat de eileider gewoon helemaal afgesloten is. Dus het testen gebeurt eigenlijk al tijdens de operatie (lijkt mij dan). Ik hoefde in ieder geval niet meer terug te komen, en hoefde ook meteen geen rekening meer te houden met anticonceptie. Nou zorgde de operatie zelf daar al genoeg voor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven