echodense darmen.
donderdag 21 juli 2011 om 17:49
Ik heb afgelopen week mijn 20 weken echo gehad, en ben doorgestuurd naar het wkz voor onderzoek. De kleine heeft echodense darmen ook wel witte darmen genoemd.
Zijn er hier mensen die er ervaring mee hebben, en hoe is het afgelopen bij jullie?
De verloskundige zei dat ik me geen zorgen moest maken, maar je weet hoe dat gaat, dat doe ik natuurlijk wel
Zijn er hier mensen die er ervaring mee hebben, en hoe is het afgelopen bij jullie?
De verloskundige zei dat ik me geen zorgen moest maken, maar je weet hoe dat gaat, dat doe ik natuurlijk wel
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
donderdag 18 augustus 2011 om 23:19
zondag 21 augustus 2011 om 06:59
Ja, intussen bevallen van een lief meisje! Wel erg korte amen en benen, bij laatste echo liep de groei 10 wk achter.
Men denkt nu aan een skeletafwijking als dwerggroei. Wij blijven voorlopig in het zh voor de onderzoeken.
Bovenal zijn we erg blij en opgelucht dat ze er is, dat overheerst nu. En de rest wachten we maar af...
Men denkt nu aan een skeletafwijking als dwerggroei. Wij blijven voorlopig in het zh voor de onderzoeken.
Bovenal zijn we erg blij en opgelucht dat ze er is, dat overheerst nu. En de rest wachten we maar af...
zondag 21 augustus 2011 om 10:12
Gefeliciteerd meis! Wat fijn dat ze er is.
Kan me goed voorstellen dat dat nu overheerst.
De onderzoeken zijn van latere zorg!
Doet ze het verder goed, en hoe voel jij je? Viel de bevalling mee of tegen?
Probeer ook lekker te genieten van jullie kleine meisje.
En lief van je dat je me op de hoogte houd, ik check elke dag even en leef met je mee.
Kan me goed voorstellen dat dat nu overheerst.
De onderzoeken zijn van latere zorg!
Doet ze het verder goed, en hoe voel jij je? Viel de bevalling mee of tegen?
Probeer ook lekker te genieten van jullie kleine meisje.
En lief van je dat je me op de hoogte houd, ik check elke dag even en leef met je mee.
zondag 21 augustus 2011 om 13:05
Dank je wel!
Het gaat erg goed, heeft al een paar keer bij me gedronken, heerlijk weer!
Vond de bevalling tegenvallen, ging eigenlijk best snel, 7 uur van infuus tot bevalling, maar vond het weer overdonderend. Ruggeprik mislukte helaas. Was onbewust toch niet ontspannen denk ik.
Maar goed, ze is er en het is een heel lief meiske van 8.5 pond (ondanks die korte armpjes en beentjes dus )
Hoe is het met jou? Hoever ben je nu?
Het gaat erg goed, heeft al een paar keer bij me gedronken, heerlijk weer!
Vond de bevalling tegenvallen, ging eigenlijk best snel, 7 uur van infuus tot bevalling, maar vond het weer overdonderend. Ruggeprik mislukte helaas. Was onbewust toch niet ontspannen denk ik.
Maar goed, ze is er en het is een heel lief meiske van 8.5 pond (ondanks die korte armpjes en beentjes dus )
Hoe is het met jou? Hoever ben je nu?
zondag 21 augustus 2011 om 22:28
Dat klinkt goed meis, niks lekkerders als 'zo'n klein mensje dicht bij je.
Dat is idd lekker 8,5 pond.
Maar het is nog niet zeker dus, dat het dwerggroei is?
De weeen bij een infuus zijn heftiger hoor ik altijd, ik heb 2 kinders maar ik heb maar 1x weeen gehad (ook ingeleid meconium houdend vruchtwater) maar werd uiteindelijk een keizersnede, de 2e is gelijk met keizersnede gehaald.
Okey dus de ruggenprik hielp helemaal niet tegen de pijn?
Ik ben a.s dinsdag 25 weken dus het schiet al op. Voel me redelijk, beetje moe beetje rugpijn maar dat hoort erbij.
Morgen even naar de gyn voor een ctg en een echo (kleine beweegt niet zo heel veel) dus dat word even in de gaten gehouden.
Ben je nog in het ziekenhuis trouwens?
Dat is idd lekker 8,5 pond.
Maar het is nog niet zeker dus, dat het dwerggroei is?
De weeen bij een infuus zijn heftiger hoor ik altijd, ik heb 2 kinders maar ik heb maar 1x weeen gehad (ook ingeleid meconium houdend vruchtwater) maar werd uiteindelijk een keizersnede, de 2e is gelijk met keizersnede gehaald.
Okey dus de ruggenprik hielp helemaal niet tegen de pijn?
Ik ben a.s dinsdag 25 weken dus het schiet al op. Voel me redelijk, beetje moe beetje rugpijn maar dat hoort erbij.
Morgen even naar de gyn voor een ctg en een echo (kleine beweegt niet zo heel veel) dus dat word even in de gaten gehouden.
Ben je nog in het ziekenhuis trouwens?
dinsdag 23 augustus 2011 om 17:20
Hoe waren de ctg en echo? Lastig vond ik dat altijd, dat leven voelen.
We zijn vandaag thuisgekomen, dochter heeft aan de monitor gelegen wgs snelle ademhaling. Later bleek dat ze haar sleutelbeentje gebroken heeft bij de bevalling.
En wat er nu aan de hand is, blijft onduidelijk: alles ziet er normaal uit. Behalve de korte ledematen. De geneticus gaat zich er nog over buigen wat er nog meer aan onderzoek moet plaatsvinden. Dat horen we binnenkort.
Voorlopig eerst maar even kraamvrouw zijn en lekker verwend worden!
We zijn vandaag thuisgekomen, dochter heeft aan de monitor gelegen wgs snelle ademhaling. Later bleek dat ze haar sleutelbeentje gebroken heeft bij de bevalling.
En wat er nu aan de hand is, blijft onduidelijk: alles ziet er normaal uit. Behalve de korte ledematen. De geneticus gaat zich er nog over buigen wat er nog meer aan onderzoek moet plaatsvinden. Dat horen we binnenkort.
Voorlopig eerst maar even kraamvrouw zijn en lekker verwend worden!
dinsdag 23 augustus 2011 om 21:53
Was goed, nu nog 5 sept naar het wkz en hopen dat de darmen niet meer echodens zijn!
Aaah wat erg, heeft ze er veel pijn aan? En wat doen ze daaraan, moet het vanzelf genezen?
Je hebt groot gelijk lekker kraamvrouw zijn en je lekker laten verwennen . !!
Heerlijk genieten van de baby!
Aaah wat erg, heeft ze er veel pijn aan? En wat doen ze daaraan, moet het vanzelf genezen?
Je hebt groot gelijk lekker kraamvrouw zijn en je lekker laten verwennen . !!
Heerlijk genieten van de baby!
maandag 5 september 2011 om 15:11
Even een update.
Vandaag in het wkz geweest samen met mijn moeder.
Heb nog steeds wat weinig vruchtwater en de kleine zit nog aan de onderkant van de curve, maar ze groeit wel!!
Even check check dubbel check gedaan wbt het geslacht en het is echt een meisje!
Mijn moeder zei alleen nou hij zei wel schaamlippen, maar als ie had gezegd dat het oren waren had ik het ook geloofd .
Hoe is het met jou en de baby?
Weet je al wat meer?
Geniet je een beetje van je kraamtijd?
Vandaag in het wkz geweest samen met mijn moeder.
Heb nog steeds wat weinig vruchtwater en de kleine zit nog aan de onderkant van de curve, maar ze groeit wel!!
Even check check dubbel check gedaan wbt het geslacht en het is echt een meisje!
Mijn moeder zei alleen nou hij zei wel schaamlippen, maar als ie had gezegd dat het oren waren had ik het ook geloofd .
Hoe is het met jou en de baby?
Weet je al wat meer?
Geniet je een beetje van je kraamtijd?
maandag 5 september 2011 om 15:19
Ah, fijn dat ze groeit! Dat is toch weer een beetje een geruststelling, nietwaar?
Hier gaat het goed, ze slaapt, drinkt, poept en plast. Ze is erg rustig en tevreden. Daar genieten we dus zeker van.
Heb net even met het zh gebeld, ze is vorige week besproken in het team van het WKZ en de assistente gaf aan dat ik deze week wel een telefoontje voor een afspraak kan verwachten. Als ik vrijdag nog niets heb gehoord, bel ik opnieuw.
Hier gaat het goed, ze slaapt, drinkt, poept en plast. Ze is erg rustig en tevreden. Daar genieten we dus zeker van.
Heb net even met het zh gebeld, ze is vorige week besproken in het team van het WKZ en de assistente gaf aan dat ik deze week wel een telefoontje voor een afspraak kan verwachten. Als ik vrijdag nog niets heb gehoord, bel ik opnieuw.
maandag 5 september 2011 om 15:55
woensdag 5 oktober 2011 om 20:58
Hoe is het?
Minder harde buiken doordat je minder bent gaan werken?
Gisteren zijn we naar de geneticus geweest: Bij ons wordt gedacht aan spondylo epifysaire dysplasie (SED) een skeletafwijking in de armen, benen en wervelkolom. Er is nu DNA onderzoek ingezet waarna we naar het WKZ gaan.
Het gaat nog steeds erg goed met onze dochter gelukkig.
Ik probeer maar niet te ver vooruit te kijken, de dingen die ik lees op internet zijn wisselend.
Minder harde buiken doordat je minder bent gaan werken?
Gisteren zijn we naar de geneticus geweest: Bij ons wordt gedacht aan spondylo epifysaire dysplasie (SED) een skeletafwijking in de armen, benen en wervelkolom. Er is nu DNA onderzoek ingezet waarna we naar het WKZ gaan.
Het gaat nog steeds erg goed met onze dochter gelukkig.
Ik probeer maar niet te ver vooruit te kijken, de dingen die ik lees op internet zijn wisselend.
vrijdag 28 oktober 2011 om 00:01
Sorry sorry voor de ontzettend late reactie! Jeetje wat een nieuws heb even snel gegoogled. Hebben jullie al een uitslag?
Gelukkig gaat het goed met jullie meisje, en met jou alweer een beetje hersteld?
Nee harde buiken gaan door, maar goed het einde is in zicht, ben nu helemaal met verlof gelukkig
Gelukkig gaat het goed met jullie meisje, en met jou alweer een beetje hersteld?
Nee harde buiken gaan door, maar goed het einde is in zicht, ben nu helemaal met verlof gelukkig