Postcrossing deel 8

13-08-2011 19:32 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deze verslavende, zeer verslavende hobby.

Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.

Hoewel, bijna.

Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
Haaaai allemaal!!
Is er nog pc-nieuws Janna?
Mijn nieuws is: een zelfsamengestelde kaart van North by Northwest met Cary Grant. Staat in mijn profiel dat het 1 van mijn favo movies is en ben erg blij met de kaart.

Verder bog een tweetal hurrays uit USA, bij de chinezen blijft het nog stil.

En met een stootkuur probeer ik mijn gezondheid er weer bovenop te helpen.

Leuke kaarten, poezels, ik heb een boeddhakaart ingelijst en staat nu op mijn toilettafel
Lijkt me een mooie kaart Ligaa. Sterkte met de stootkuur.
Nope. Heb m'n account op inactief staan...
Jammer Janna. Hopelijk staat het ooit op actief.
Een lief uilenkaartje uit Samara aan de Wolga gekregen en een vrolijke hurray op mijn Audrey H. kaart. De nieuwe kaart mag naar Duitsland: een vuurtoren met zonsondergang (twee vliegen in een klap).

@Snjo > wel uitdagende profielen?

@Poezels > zon is ook goed tegen acne, dus laat Irene maar snel de benen nemen. Mooie score vandaag! Dat schaap poseert als een echt model. Ik heb uit die serie een koeien postcardbook.

@Ligaa > ik vind die film ook super! Kijk je een beetje uit met die kuur, straks zit je onder de blauwe plekken.

@Janna > nog steeds niet in the mood?
Neferisis: neuh, de profielen waren niet echt super (die naar NL was de minste van de 2, maar is ook nog niet zo lang bezig).

Had net nog wel een Hurray uit Italie in de bus. Diegene was blij met het kaartje.

Poezels: ik dacht hetzelfde als Neferisis wat de zon betreft en je huid. Mag je wel de zon in met die smeersels??

Ligaa: fingers crossed dat die stootkuur je die duw in de goede richting geeft.
Snjókorn falla, á allt og alla
Neferisis, leuk zo'n uilenkaartje.

Snjokorn, leuk hurray dus uit Italië.

Hoe is het met je poezen?
Goedemorgen

Alweer een grauwe grijze dag, bleghhhhh.

Neferisis, weer verwend met een uilenkaartje dus.

Leuk hoor als mensen de moeite nemen iets passends te zoeken.

Snoj, wat avontuurlijk weer, hahaha

Ligaa, hopelijk knap je er mee op!

La-lady, ik geloof niet dat wij al "kennis gemaakt" hadden.

Ik heb problemen gehad met op het forum komen vandaar dat ik er een tijdje niet was.

Hier gisteren een hurray uit Brazillie (nog geen nieuwe aangevraagt want was laat thuis van mijn werk)

En 2 kaarten, een leuke uit Duitsland en een zelfgemaakt uit Groot Britannie.

Alleen stond op die laatste het ID niet goed.

Ga zo eens in mijn mail kijken of het allemaal al terecht is.
Ik had vanochtend een mega lange hurray in de mail. De schrijfster ervan had al haar hele leven op een kaartje van Le Petit Prince gewacht, was nu in de zevende hemel en of ik alle teksten van de postzegels (had ze zorgvuldig over zitten typen) wilde vertalen! Vooral de postzegel met het stripje van de tandartsstoel intrigeerde haar ('als ik beloof niet te huilen mag ik dan een snoepje?').

De nieuwe kaart (fiets) gaat naar een Litouws echtpaar in G-B.

@Snjo > toch leuke kaartjes kunnen versturen of heb je hiervoor "dump" exemplaren gebruikt?

@Anita > hier was het vanochtend prachtig zonnig en plakkerig weer, nu trekt het ook dicht. Heb je het goede ID-nummer al te pakken? By the way: had je de kaart van de meeting eigenlijk ooit ontvangen?
Neferisis, wat een leuke lange hurray zeg. Je bent een kei in kaarten versturen zeg.
Leuk zo'n lange hurray Neferisis.

Ik heb inderdaad de kaart gekregen en jullie uitvoerig bedankt op hyves, hahaha

Vond en vind het echt een top kaart hoor!!!

Hier gaat het zonnetje nu dan eindelijk schijnen.

ID-nr is terecht, volgens mij klopte er iets van 4 nummers niet ofzo.

Zoon ligt op bed, dochter wacht op haar vriendinnetje.
Trouwens in onze provinciale krant stond een heel stuk over postcrossing.

Ontzettend leuk om te lezen!
Anita, leuk dat er een stukje in de regionale krant staat! Fijn dat je dochter het naar haar zin heeft in groep 4! En op de eerste schooldag in de pauze gestoken door een bij, ahhhh.

Neferisis, leuk zo'n lange hurray! Ik denk dat je bij onze hyves de krabbels over het hoofd hebt gezien.

Ligaa, wat leuk dat iemand die moeite neemt om een speciale kaart voor je samen te stellen! Slaat de stootkuur al een beetje aan?

Janna!

Poezels, leuk dat je nu toch een paar schapenkaarten ontvangen hebt! (en als 1 schaap over de dam is...)

Ik zag op je postcardwall welke schapenkaart je ontvangen hebt, ik wilde jou na de meeting een soortgelijke kaart sturen, omdat je toen nog geen schapenkaarten ontvangen had, maar ik kwam erachter dat ik je adres niet heb. Ik heb een deel van dat postcardbook in mijn voorraad, de anderen zijn bij mijn moeder en zus.

Snjokorn, goed dat je dat virus hebt omzeild! Ik ben nu na ruim een jaar postcrossen nog steeds vrij van het virus. (Maar misschien moet ik dat niet te hard zeggen...)

La-lady, leuk dat de kaarten ook bij jou binnenkomen nu! Iemands eerste kaart is zeker bijzonder.

Hier de afgelopen dagen een aantal kaarten ontvangen, saaie multiviews maar ook erg leuke, zoals een afbeelding uit een Japans kinderboek en een molletje!

Vandaag ook nog een schitterende watervalkaart van JJ als bedankje voor de aardbeienkaart als test voor haar postbode, dankjewel JJ! Heel lief, maar dat had niet gehoeven hoor!
Poezels wat heerlijk dat je vakantie bijna begint!

Haaaai Janna!

Ligaa, ik hoop dat die kuur het gewenste effect heeft. Succes en sterkte!

Neferisis, klinkt leuk dat uilenkaartje. En wat een leuke hurray!

Anita, kom maar deze kant op: veel zonneschijn! Nu komt er trouwens wel wat bewolking aan, maar het valt geloof ik mee. Staat dat artikel ook online? Ben erg benieuwd!

Stereo, ook in ben gelukkig nog vrij van ''het virus''.

Ik heb vandaag nog geen kaartjes ontvangen. Zo maar eens naar de brievenbus om wat kaarten te posten (strandkaarten, dierenkaart en 2 kaarten van mijn woonplaats). En.... ik stond op het punt om toch maar een mail te versturen naar de derde invalstichting (werd een beetje gek van het thuiszitten ) toen de telefoon ging. Ik mag deze week nog langs komen voor een gesprek bij een van de stichtingen waar ik al ingeschreven stond en die mevrouw gaf aan dat ik snel aan het werk kan! Ben zeer benieuwd. Helpen jullie duimen?
Juuf, wat spannend!! Ik duim zeker voor je! Weet je al om welke groep het gaat en hoeveel dagen en zo?
Juuf, ik duim voor je. Succes.

Hier ook een kaart van JJ. Dames ik ga binnenkort er ook heen..weet ik direkt waar ik jullie blij mee kan maken.

Stereo, niet te hard zeggen dat je nog niet van L hebt of zijn adres hebt gekregen. Je krijgt dan nl zo'n idiot hurray.

Hier verder, op de kaart van JJ na, één afschuwelijke kaart uit Ukraine (heb ik ook in de hurray gezet), twee kaarten uit hun woonplaats daar vraag ik ook om en een fantastische uit Finland met een Orka erop. Ook nog 5 van een Unesco RR gekregen, lekkere dag dus.
Hello dames!!!! :-)

Leuk jullie weer te zien schrijven Wij zijn gisteravond weer teruggekomen van vakantie. De bedoeling was zondag pas terug te komen, maar omdat het 42 graden in Verona was en ik alleen maar op de airco-hotelkamer wilde blijven, hebben we besloten naar het regenachtige NL terug te reizen!

En dan kom je thuis en dan word je verblijd met heeeeeel veel kaartjes, dankjulliewel allemaal! Ik zal op de Hyves de RR kaarten melden, maar bij deze wil ik nog één kaart apart melden:

Stereo: Heel erg bedankt voor je gezellige kaart vanaf de pcmeet in Utrecht! Wat goed om te horen dat jullie het zo naar de zin hebben gehad! Superleuk zo'n 'ouderwetse' minnie en mickey mouse! Thanks! Enne ook bedankt voor je sms van vanmiddag Graag gedaan hoor die kaart van de meren in Kroatie!

Meiden, vanaf morgen begin ik met het uitzoeken van kaartjes voor de hyves-rr.

Er lag trouwens ook nog een heel bijzondere official in de bus: PE-634!!!! :D Mijn allereerste kaart (en misschien wel de enige ever) uit Peru! Hijs nog superleuk ook! Zie mijn pc-profiel
Welkom terug, JJ! Pfff, 42 graden! Ja dan begrijp ik dat je ons druilerige landje daarboven verkiest! Wow, een kaart uit Peru! Lucky you! Haha, ik had je maar een sms gestuurd i.p.v. een hyvesberichtje of zo omdat ik niet wist hoelang je weg zou blijven...
Helleu ladies,

Ik had vandaag 3 kaartjes te registreren 2 van gister en 1 vandaag. Kaartje uit Florida, heel mooi. Poezels: ohhhh ik ben nu officieel jaloers,

1 okeetje uit spanje en een okeetje uit taiwan. Al met al wel een goede vangst.

Geen hurrays verder.

JJ welkom terug, je hebt gelijk hoor om niet in die hitte te blijven hangen. Dan kun je gewoon weg niks en voel je je alleen maar beroerd. En ach... hier in NL is het ook best leuk. Peru man, supers!!

Steph: haha jij bent lekker assertief in je hurrays als je de kaart niet mooi vindt!

Juuf: ik help duimen!

Neferisis: Ik heb die postzegel ook eens vertaald voor iemand Tis ook een leuke!

Mijn zegels voor europa zijn bijna op, nog 1 zending te plakken dus moet maar eens nieuwe gaan bestellen.

Ligaa: stomme gezondheid. Kunnen ze dat niet gewoon algemeen afschaffen?

Raar weer is het he?! (zo lekker hollands om het daar even over te hebben, haha)
Hallo allemaal,

Ik ben vandaag begonnen met Postcrossing. Zojuist vijf adressen aangevraagd, nu zo even kaarten halen. Voor nu nog even in de gewone boekhandel. Eerst eens even verder kijken en dan ga ik misschien wel een voorraadje aanleggen. .

Een vriendin van me is al verslaafd aan postcrossing en als ik bij haar kijk wat voor leuke hobby het is, nu toch maar een account dus....

Weet iemand zo waar je kunt aanvinken of je ook Nederlandse kaarten/adressen wilt ontvangen? Ik kan het zo nergens vinden. Of staat dit al standaard aan en heb ik gewoon puur toevallig allemaal buitenlandse adressen?
Welkom Lien quote:Lien03 schreef op 25 augustus 2011 @ 10:40:

Weet iemand zo waar je kunt aanvinken of je ook Nederlandse kaarten/adressen wilt ontvangen? Ik kan het zo nergens vinden. Of staat dit al standaard aan en heb ik gewoon puur toevallig allemaal buitenlandse adressen?In je account, kijk je bij profile, daar kan je het middelste vinkje ergens onderaan aanvinken: Check if you would like to (also) send and receive postcards to and from your own country.

Het kan best dat het al aangevinkt staat.
Hoi allemaal,

mijn kaarten komen snel aan zeg. Pff! Heb weer een stuk of 7 nieuwe adressen aangevraagd gisteren. Vannacht nog 2 mailtjes gehad van 2 kaarten die waren aangekomen. Dus totaal 12 van de 14 kaarten nog onderweg.

Helaas zelf nog niks ontvangen :(
JJ, welkom terug. Wauw mag ik jaloers zijn Peru? Gaaf.

Wat een hitte 42graden pff.

Kozoo, wel netjes omschreven uiteraard.

Welkom Lien Het is wel verslavend hoor. Het is wel toevallig dat je allemaal Nederlandse adressen hebt voor te versturen. Ik vink het ook aan om te versturen, niet ontvangen, maar nog nooit allemaal NL gehad.

Vandaag 3 adressen aangevraagd; Roemenië, USA en Nederland. Leuke profielen dus leuke kaarten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven