heeft hij een burnout?

25-08-2011 13:24 10 berichten
Ik heb al eerder een topic geopend over mijn vriend die het opeens uit het niets uitgemaakt had nu een maand geleden. Ik begreep en begrijp er nog niet veel van waarom hij het uitgemaakt heeft.

wel ben ik eens goed gaan nadenken en heb een beetje research gedaan op internet en het lijkt er sterk op dat hij tegen een burn out aanliep (of er al 1 had) toen hij het uitmaakte.

we hadden zeven jaar een reltaie en woonden ook samen.

hij is altijd iemand geweest die vol voor zijn werk gaat en die ook altijd de beste in alles wil zijn,ook op zijn werk,ook deed hij nog een heleboel extra dingen voor het bedrijf,wat hem helemaal niet gevraagd was maar wat hij zelf aanbood.

Hij werkt in de horeca en maakte vaak dagen van 17 uur en bood vaak zelf aan om nog eerder te beginnen.

Ook is zijn vader een paar maaden geleden overleden,hij had al jarenlang ruzie met zijn vader,maar wou het net voor zijn dood bij leggen met hem maar daar is hij dus te laat mee geweest.

als hij thuis was kon hij vaak niet slapen en zat dan nog tot diep in de nacht urenlang achter de computer of playstation.

ook had hij echt totaal geen zin meer in seks,toen ik daar wel eens over begon gaf hij wel aan dat hij dat ook miste.

ook maakte hij de laatste tijd zijn post niet meer open en ook zat hij het liefst de hele dag met de gordijnen dicht.

Op zijn vrije dag had hij een heleboel plannen maar er kwam steeds niets van terecht,er kwam gewoon niets uit zijn handen.

een week voordat hij het uitmaakte had hij nog een brief naar me geschreven met dat ik de ware voor hem ben en dat hij zoveel van mij hield,ook had hij het een paar dagen voor het uitmaken nog over kindjes krijgen met mij. en opeens op een dag zei hij niet meer van mij te houden en was ik de grootste fout uit zijn leven en moest ik per direct weg uit het huis.

Dit alles is nu een maand geleden en hoe langer ik erover nadenk hoe meer ik denk dat het wel eens een burn out kan zijn.

Sorry voor het warrige verhaal maar zijn er misschien mensen die uit zijn gedrag burn out verschijnselen herkennen,of die misschien zelf een soortgelijke situatie meegemaakt hebben?
Alle reacties Link kopieren
zou kunnen, lijkt er wel op. een vriendin had het ook. had ook veel schommelingen in emoties. soms helemaal geen emoties, soms buitensporig veel. en tekenen van depressie. niets kunnen doen, altijd moe, kokerkijken.

heb je nog contact met hem?
ik heb niet echt contact met hem omdat hij het echt op een vreselijke manier uitgemaakt heeft ,wel heeft hij me nog een mail gestuurd waarin hij totaal gevoelloos overkomt .ik heb hem een mail gestuurd dat ik over enige tijd af wil spreken en een duidelijke uitleg over dit alles wil,daar ging hij mee akoord.

ook heeft hij mij nog een sms op mijn verjaardag gestuurd.
Moeilijk te beoordelen, hij kan ook een depressie hebben of een midlife/ dertigers-crisis of iets dergelijks. Feit blijft dat hij waarschijnlijk op dit moment een relatie niet zit zitten.
De vraag is nu meer, wat wil je daarmee? Zou dat rechtvaardigen wat hij heeft gedaan? Of zou je hem dan juist willen helpen en het opnieuw willen proberen? Kortom, waarom wil je je hierin verdiepen?
Ik snap dat het pijnlijk voor je is dat je relatie na zo'n lange tijd op zo'n manier uit is gegaan. Denk je dat het je helpt als je zou weten dat het inderdaad een burnout, of een depressie, of wat dan ook was? Eigenlijk kun je hem op dit moment toch niet helpen, omdat het uit is en jullie geen contact hebben. En gesteld dat hij echt alleen door die vermoedelijke burnout zo heeft gehandeld, zat de liefde van zijn kant dan wel diep genoeg? Hij had je toch om hulp moeten vragen in plaats van je van zich af te stoten?

Heb je hoop dat het weer goed kan komen, als het met hem weer beter gaat? En wat dan als hij weer in een dip terechtkomt?
annoniem ik heb zelf een burn oud gehad, (zal er niet teveel over uitwijken)

maar alles kon me gestolen worde maar toch echt mijn (nu) al weer een paar jaartjes mijn vrouw niet.

dus ook al zou hij een brun out hebben is dit nog geen excuus hiervoor in mijn ogen (sorry)
Zelfde vraag als Ingmagh
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Wij zijn geen artsen en kunnen geen diagnoses stellen. En al waren we artsen, dan nog deden we dat niet op een forum.

Ik denk dat je er beter aan doet om je niet te verdiepen in het waarom. De kans is klein dat je ooit antwoorden krijgt, en als je ze al krijgt dan kun je er waarschijnlijk weinig mee. Concentreer je liever op jezelf en hoe jij weer meer plezier in je leven kunt krijgen, in plaats van met hem bezig te blijven.
lieve anoniem,

het lijkt op mijn verhaal: het ene moment zei ex dat ik het helemaal was, het volgende moment was hij verschrikkelijk bot en was het over. ik kan je alleen maar adviseren: blijf bij jezelf en probeer geen excuses voor hem te verzinnen. verder weet ik echt hoe moeilijk, onredelijk en onrechtvaardig het is (zie: 'vriend is in een ruziezoekbui om geld', wel via Google terug te vinden).

Maar geloof me, dit is groter dan jij en het maakt niet uit hoeveel liefde, aandacht en genegenheid je hem geeft, je kan hem hier niet uit helpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven