Gezondheid alle pijlers

Diabetesland

13-07-2011 20:17 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in Diabetesland waar al je medediabeten 100 jaar gaan worden. Waar je je 'gewoon' 'eventjes' aan je dieet gaat houden :puke: om te voorkomen dat je diabetische voeten of vingers gaat krijgen. Waar retinopathie, falende nieren of zenuwpijnen niet voorkomen en waar ongelimiteerd geklaagd en gezeurd mag worden. Jaja, óók over al die infernisten en dvk's die het –niet gehinderd door daadwerkelijke diabeteservaring- beter weten dan de aloude diabeet zelf.

Dat land waar genoeg ruimte is voor cynisme, sarcasme en flauwe grappen. Dat land waar meegeleefd wordt, waar ervaringsverhalen uitgebreid verteld mogen worden en waar altijd een luisterend oor of een welgemeende knuffel voorhanden is. Waar je gelijkgestemde zielen in het 'diabetesdwars' vindt.

Dus wil je steun en knuffels of wil je 'gewoon' 'even' je verhaal kwijt, doe het dan hier. Iedereen is welkom, want hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Pixel wat naar dat je je zo rot voelt. BAH!

Sterkte
Hallo allemaal,

Ben bij de huisarts geweest en lijkt inderdaad op virale meningitis. Rust, rust rust. Niet gaan spinnen, meteen bellen bij verergering van de klachten, volgende week terug en nu zo nodig diazepam.

Als troost heb ik net 200 gram bananenchips (pure KH) gegeten. Suikers kunnen we even totaal niet boeien

voor iedereen!

Lief VAKANTIE?????!!!!!!!!!
Maar verder gaat het trouwens best hier, ik heb een MEGA SchijtAanSuikers dag want er ligt ook nog een zakje noten met chocola te wachten, lekker puh.

Fijne avond en weekend allemaal!
Jemig Schuddebuikje, je doet er heel luchtig over maar ik schrik er van. Sterkte!

Dames, bedankt allemaal voor jullie opbeurende woorden. Ik heb een paar dagen lopen zwelgen in zelfmedelijden, mezelf kl*** gevoeld, mega SAS gedaan (met dank aan Schuddebuikje), niks gemeten (nou ja, bijna niks dan) en vandaag vond ik dat het klaar was. Ik heb mezelf de spreekwoordelijke schop onder mijn kont gegeven en het werkt. :-)

Lief, als je dit nog leest: hele hele fijne vakantie gewenst!
Zo herkenbaar Pixel, en mi.i de enige manier om er mee om te kunnen gaan, af en toe moeten de remmen los, toch?

Fijn dat je jezelf kunt herpakken! Wil je mijn die schop morgen ook geven?

Het is ook best serieus maar ja, komt wel goed en daarbij, ik ben de enige niet die hier problemen, van welke aard dan ook, heeft.

Nou inderdaad Pixel, ik schrik ook een beetje van de luchtigheid van Schebuikjes woorden. Dat is toch verdorie geen verkoudheidje zeg

Beterschap Schebuik! Doe je kalm aan alsjeblieft?

En jij natuurlijk ook sterkte Pixel. Soms moet dat even hoor, zwelgen in zelfmedelijden, doe ik ook wel eens. Zwelgen is gewoon een vorm van relativeren

Net zoals zwartgalligheid het nieuwe realisme is. Lekker puh

Ik zit nu trouwens aan de After Eightjes. Zo fout maar zo lekker!
Ik heb gegeten; vanmiddag dus hele zak bananenchips, lasange, zak gemengde nootjes, en ik heb net bonbonnetjes gemaakt en die móet ik proeven natuurlijk.

Zal ik meten of niet?

Ik doe heel erg kalm aan en ben mezelf lekker aan het verwennen. Rust is het woord de komende dagen (zoveel mogelijk dan)

Hoe is het met je douche setter?

aan iedereen

En Schebuikje, heb je nog gemeten afgelopen vrijdag? Of toch maar niet, onder het mom van 'ignorance is bliss'?

Met mijn douche gaat het prima. Nog even en hij loopt vanzelf richting vuilstort. Wij doen ons best in ieder geval

Mijn man is nu met de buurman richting Hornbach voor de vloer- en wandtegels, ergens komende week gaat die buurman (die tegelzetter is van beroep) bij ons tegelen.

Afgelopen donderdag, op mijn verjaardag, kwamen de cremekleurige marmer mozaiektegeltjes voor de gebogen douchewand, ik vond dat persoondelijk best een héél leuk verjaardagscadeautje. Goed voor 10 verjaardagen ongeveer

Kijk, dit zijn ze:

we kunnen weer plaatjes plakken
En hoe gaat het met de rest hier?

Teddeke, even een hele dikke voor jou. En een

En Pixel en Schebuikje natuurlijk ook grote dikke en
anoniem_47063 wijzigde dit bericht op 29-08-2011 19:20
Reden: Te snel op 'versturen' geklikt....
% gewijzigd
Hoe het hier is? Ik zou het je eigenlijk niet kunnen vertellen . Het leven gaat nog even totaal langs me heen, maar ik hoop m'n opdracht overmorgen te kunnen opleveren, dan wordt alles weer gewoon. Echtgenoot staat berustend de was en de strijk te regelen, familie en vrienden sluipen omzichtig op kousenvoetjes om me heen... per 1 september heb ik een heleboel goed te maken aan een hoop mensen!

Mocht een van jullie de aanvechting krijgen voor zichzelf te gaan beginnen: denk er vooral nog even over na!

Nog steeds geen bloed geprikt trouwens...

Ik ben trouwens op eigen initiatief op proef afgestapt van mijn nieuwe bloeddrukpillen (amlodipine) omdat ik zulke dikke voeten en enkels kreeg dat ik niet meer in mijn schoenen kon, en binnen een week: probleem opgelost. Everything back to normal, geen gevoel meer alsof ieder moment mijn huid kon barsten, ik ga dus maar eens gauw met mijn ha praten.

Lief, als je dit leest, heb je het naar je zin?

Buikje, hoe gaat het met de hoofdpijn?

Setter, zodra deze crisis over is, stuur ik je weer een hele lange mail. Nog heel even geduld!

Allemaal: tot gauw!
Mooie tegeltjes Setter! En fijn dat we weer plaatjes kunnen plakken. Ignorance is bliss, mooie. Voor in het volgende OT

Sri, ik moest erg om je lachen in andere topics war ik tegenkwam hedenmorgen :-). Sterkte met je opdracht, nog even doorbijten. Ik ken het gevoel. Ben je dan ook even klaar of moet je dan weer in dezelfde vaart verder? Dat is het probleem een beetje bij mijn baan, dat gaat altijd gelijk weer in dezelfde vaart verder (maar dan voor een andere klant).

Yep, ik ben er wel achter; diabetes is zelfmanagement. Er zijn veel diabeten die veel weten over hun eigen conditie.

Buikje, hoe is het nu? Nog steeds hoofdpijn?

En Ris, hoe bevalt het werken weer na de vakantie? Lijkt me heel lastig om na zo'n lange vakantie weer aan het werk te gaan.

Ted, ik hoop je ook snel weer te zien hier.

Hier nog steeds last van een beetje stuiterende suikers, deels verklaarbaar en deels helemaal niet. En dat baart me een beetje zorgen... SAS-days are over, we gaan snel aan de slag om het weer allemaal binnen de normen te krijgen!

allemaal!
Lieve allemaal,

Hier op en af, langzaam verbetering. Ik doe zo weinig en ik voel me niet eens echt schuldig. Probeer weer langzaam het sporten op te pakken maar dat gaat moeizaam. SAS-dagen zijn hier ook weer over, terug naar het "normale" ritme.

Hoe ziet jullie normale eet-ritme er eigenlijk uit?

Setter, hele mooie tegeltjes, leuk, gaat heel mooi worden volgens mij, nog even geduld.

Ik hoop dat Lief een heel fijne vakantie heeft.

Sri, nog even en je hebt zowaar weer een leven

Ik slik ook amlodipine en herken je klachten deels. Fijn dat het nu beter is, er zijn ws nog opties genoeg?

Dag lieve allemaal
mijn inbox is weg!! Gedelete? Kan niks meer vinden. ?

Please, willen jullie even een ,mail sturen want ik heb jullie adressen niet opgeslagen. Ik wilde jullie opzoeken op facebook/hyves etc. hmmmzzz..
Schebuikje, ik stuur je vanmiddag even een mail, beloofd!
Lig met fikse pijnen in bad. Heb urineweginfectie. Ik zou bijna huilen zo zielig vind ik me nu even.
Oh Buikje, wat verschrikkelijk naar! Heel veel sterkte! (En je hebt mail)
Ptvr3 Schebuikje, jou blijft ook niks bespaard hè, de laatste tijd

Goed, om je te helpen allereerst deze

voor een goede doorspoeling van je nieren, en voor als ze op zijn nog deze

voor de broodnodige vitamientjes. Sterkte en

Edit: die flesjes bier zijn natuurlijk met een gekke bek door mij geplakt, dat snap je wel he? Niet beledigend bedoeld dus...
Hallo??? Waar is iedereen?

Schebuikje, hoe is het met jou?

En Pixel, met jou?

Sri, heb je je deadline gehaald? Hoe is het met je enkels?

En Teddeke, lees je nog steeds mee hier?

Lief zit hopelijk met een lekker glaasje drinken ergens op een mooie berg aan de andere kant van de wereld te genieten van haar vakantie... ik hoop dat ze veilig terugkeren, zij en haar man.

Ris, hoe bevalt het werkende leven je weer? Hou je het vol?

Ik had gister een aanvaring via de mail met mijn schoonloeder. Altijd goed voor hoge suikers dat mens... Gelukkig is ze de komende drie weken opgerot naar een warm land ver hier vandaan Ik hoop dat ze er blijft. Good riddens!

Mijn vader is eergister 80 geworden en hij heeft ons mee uit eten genomen naar een steakhouse. Hééééééééééééééééérlijk was het! Lekker fout met veel knoflooksaus en een heel groot toetje: texas chocolate cake met ijs en slagroom. Damn wat lekker zeg

Meten is weten, niet meten is zeker weten véél prettiger soms.....
Vergeet ik toch helemaal om aan iedereen een en een uit te delen, sufneus die ik ben....

hier steeds beter, AB doet zijn werk. We zijn lekker weekend aan het vieren

Ga deze week het sporten weer oppakken, en het gezondere eten.

Texas chocolate cake met ijs en slagroom???? WAAR????? hihi.

Sche-buikje, fijn dat de AB werkt!

Sett; je bent een lieffie, je lult in je eentje hele bladzijdes vol Lekker leesvoer!

Hier gaat het wel hoor! Werken bevalt weer, wat vooral heel erg helpt... op dinsdag is mijn laatste dag van de werkweek!!!!! Wie weet wil ik wel nooit meer anders dan op maandagen en dinsdagen werken. A.s. woensdag start de studie weer, dan moet ik er weer aan geloven. Heb nog niet heel veel zin

Suikers zijn kut met een hele grote K! Eerste werkweek, keurige nuchtere waardes (één keer te hoog) , afgelopen week heb ik niet één keer onder de 12 gezeten 's morgens. Nou dan begint de dag al goed NOT!!!

Set; nog een vraagje. Jij hebt voor je pomp toch een beenband? Ik heb er ook één, maar ik kan er niet enthousiast over zijn. Nou kan het ook aan mijn onbenulligheid liggen hoor. Maar het ding prikt, kriebelt en als ik de bijgeleverde "jarretels" niet draag, zakt het ook nog af. Ik heb mijn nichtje al een andere versie laten maken (één van katoen; de originele is van lycra; ja.... daar kan ik niet tegen), maar nog steeds vind ik het niks.

We hebben trouwens een iPad, maar ik kan er nog niet veel mee (sul), heb wel al de viva-app, maar kan er niet mee in loggen en dat lult zo lastig

Vanmiddag lekker bbq (in de regen) met de toeterclub. Ondanks de regen heb ik er wel zin in!

XXXXX voor jullie allemaal!!!

Lief, nog gefeli met je verjaardag afgelopen donderdag (ik weet het wel!)

XXXX
Hai Ris, ik heb even op de site van Mediq Direct gekeken welke band bij jouw pomp hoort, maar dat is een hele andere band dan die ik heb. Als je op productgroep Medtronic zoekt, onder 'pomptoebehoren' en dan 'hoesjes en banden', dan zie je mijn beenband. Is een band met een zakje eraan, je sluit hem met klittenband en je draagt hem om je onderbeen, direct onder de knie. Werkt prima bij mij. Niks geen jarretels die aan je onderbroek moeten!

Met warm weer draag ik de buikband omdat die beenband me dan veel te warm is. Die buikband werkt volgens hetzelfde principe, hij is alleen veel langer. Ik ken jouw pomp wel (ik heb hem gezien bij mijn broer, die heeft ook de Accu-Chek) en ik denk dat hij ook wel in 'mijn' beenbandtasje gaat passen. Moet ik je anders even eentje opsturen zodat je hem kunt passen? Ik heb er toch genoeg van liggen...
Dag allemaal, ik had al veel eerder willen posten maar geen rust in mijn kont. Ris, dit is de allereerste post vanaf mijn splinternieuwe ipad (alvast voor mijn verjaardag, ben er zo verschrikkelijk blij mee!) Wat voor een heb je er?

Gisteren een wandeltocht gelopen, samen met nog zo'n 33.000 anderen. We liepen 15 kilometer en normaal heb ik daar helemaal geen moeite mee maar gisteren was het naadje. En of dat nou aan mijn suikers lag of aan de warmte, geen idee. Na de finish ging ik onderuit, heel vervelend. Gelukkig geen medics nodig gehad om me weer op de been te krijgen. Ik kan echt slecht tegen warmte.

Nu weer verder met de zondagse huishoudelijke beslommeringen... Was, afwas en opruimen. Morgen weer werken.

Geniet van de rest van de dag want het is mooi weer!
Jeetje Pixel, onderuit gegaan? Het kan natuurlijk een combinatie van je suikers en het warme weer geweest zijn, maar ja daar kom je nu niet meer achter natuurlijk. Wel schrikken!

Hoe gaat het vandaag met je? Watten in je hoofd of valt het mee?

Schebuikje, fijn dat de AB werkt! Is de pijn weg nu? Of minder?

Beterschap in ieder geval

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven