Ik werd vandaag gelukkig van...

28-07-2011 20:38 116 berichten
Ik ben iemand die veel schrijft over haar gevoel. Ik heb een soort dagboek maar daarin schrijf ik meestal als het niet zo lekker met me gaat, veel stress heb, boos ben etc. Dus als ik een half jaar niet schrijf is dat eigenlijk een heel goed teken. Maar ook heel jammer, want alle momenten waar ik gelukkig van werd heb ik dan niet opgeschreven.

Vandaag heb ik een heel mooi boekje gekocht. Mijn voornemen is om elke dag wel iets daar in op te schrijven wat mij die dag gelukkig heeft gemaakt, of doen glimlachen. Geluk zit voor mij in hele kleine momenten. Meestal is het een bepaalde sfeer, of het zien van andere (lachende) mensen, is het iets in de natuur, of het weer, een geur, een geluid. Ik sta hier op die momenten wel al langer bij stil, maar heb het nog nooit opgeschreven. Daar ga ik nu dus mee beginnen. Misschien heb ik er wat aan op momenten dat ik me wat minder goed voel om het terug te lezen. Want ondanks dat ik me ook negatieve dingen heel snel aantrek, zijn er elke dag ook momenten dat ik denk: het leven is een geschenk en dat ik mezelf als een rijk en dankbaar mens zie. Zo maak ik mijn eigen geluks-boekje met de titel: ik werd vandaag gelukkig van...

Zijn er mensen die dit ook doen, gedaan hebben of die ik hiermee kan inspireren?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gelukkig met mijn werk (freelance en erg druk), maar vandaag werd ik érg gelukkig van voorlopig laatste opdracht afgerond. Vakantie!! En donderdag klap ik de laptop dicht, gaat de mobiel uit en vertrek ik om anderhalve week lang he-le-maal niks te doen!
Heerlijk gefietst door de duinen. Prachtig weer. Nog veel wilde bloemen. Daarna goed zakelijk lunchgesprek gehad. Ik heb nu echt mijn droombaan gevonden. Heerlijk is dat.
ik werd vandaag blij door de heerlijke zon! En heb echt een mooie foto gemaakt van de lucht.
Vandaag weer aan het werk na een lange, supergeweldige vakantie. Ik voelde me gelukkig toen ik merkte dat ik eenmaal weer achter m'n bureau enorm veel zin had om weer te beginnen.
Ik werd vandaag gelukkig van mijn eerste biertje.
Ik werd vandaag gelukkig van mn rijles die supergoed ging!
Gister heb ik een supermooi boekje gekocht en in navolging van TO al twee dagen beschreven waar ik gelukkig van werd.

Ik denk dat het me in deze tijd van dipjes wel een positief duwtje in de rug kan geven.

Thanx TO!
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Ik werd eerder deze week blij toen ik sjans had van een knul van 23 (zelf 43). Geen plannen om hier iets mee te doen, maar wel goed voor je zelfvertrouwen!
Wat een leuk idee!

Ik ben zelf niet wat je noemt een Gevoelsmens. Ik ben meer rationeel. Ik ben dus ook niet bezig met het 'al dan niet gelukkig zijn'. Meestal omdat ik een chronische optimist ben. Mijn basislijn is 'gelukkig'... en heel soms voel ik me minder gelukkig omdat er wat naars gebeurt.

Ik denk dus eigenlijk andersom. Eigenlijk als ik dit zo lees ben ik een gezegend mens met het feit dat ik me altijd wel gelukkig voel. Soms raak ik wat hyper van enthousiasme, dat kan vervelend zijn en dan moet ik echt even dimmen. Vandaag bijvoorbeeld ben ik redelijk hyper in de geluksmodus. Geen enkele reden waarom dit zo is. Er is niks speciaals gebeurd, ik ben gewoon aan het werk, en een dag als vele anderen, toch bruist het helemaal van binnen.

Ik ben denk ik gewoon een heul blij mens
gisteren te horen gekregen bij de dietiste dat ik 3 kilo was afgevallen
Ik werd er vandaag gelukkig van eens een keertje het klokje rond geslapen te hebben, van 19.00 uur tot 07.00 uur. Heerlijk.
Ik werd gisteren ontzettend gelukkig van de mevrouw van het echo-apparaat. Mijn leven is de laatste tijd nogal ... turbulent, ben wakker geworden uit een nare droom en ben mijn leven weer op de rails aan het zetten. Een van de dingen die ik daarvoor doe is detoxen van alcohol en drugs. Hiervoor kreeg ik een medisch onderzoek en de arts voelde een rare kloppende bobbel in mijn buik. Ik moest direct door naar de huisarts, die dacht aan een gezwel of een aneurysma, en me direct doorstuurde voor een echo-onderzoek. Ik zat te shaken in de wachtruimte bij de echo, had het gevoel dat ik in een hele slechte film was beland: vrouw krijgt na een shitleven eindelijk de boel weer een beetje op de rails en tsjakkaa ... een enge ziekte. Zo RTL8.

Maar de mevrouw van het echo-onderzoek wist me te vertellen dat wat die artsen gevoeld hadden gewoon mijn aorta ia, waar niks mee aan de hand is, maar omdat ik zo dun ben is hij erg goed te voelen en bij de meeste mensen is hij helemaal niet te voelen dus wisten die artsen niet direct wat het was of dachten ze dat het niet in orde was.

Ik moest me gewoon inhouden om die vrouw niet te zoenen en toen ik naar buiten liep voelde ik iets wat ik heel lang niet meer heb gevoeld: puur geluk. Ik heb zo ongeveer de hele weg naar huis gedanst en op een of andere manier zie ik het als een teken dat het allemaal goed gaat komen met mij.
Boomschors wat heerlijk dat het goed was. Lekker doorgaan met je detox programma, heel knap!
Dankjewel jopje! Weet je wat zo fijn is? Dat gevoel dat ik had toen ik daar de deur uit liep is blijven hangen, en geeft me nu nog steeds de motivatie om door te gaan met alle moeilijke processen waar ik momenteel doorheen ga. Het is echt een soort van wakkerschudmoment geweest.
Ik werd vandaag gelukkig van ...het mooie weer. Hoefde geen jas aan naar buiten en liep in huis in een overgooiertje zonder mouwen. Heerlijk. Geluk is dus warmte.
Bleef de hele week gelukkig....ja...van het mooie septemberweer.

Geen jas aan, geen sokken aan, geen trui aan. Heerlijk toch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven