Mode & Beauty alle pijlers

Help, haarkleuring!

28-08-2011 23:23 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje voor jullie! Ik heb al heel vaak mijn haar gekleurd, in lichtere en donkere kleuren (zowel met pakjes thuis als bij de kapper, Brainwash). Het was altijd wel heel leuk, maar ik werd zo gek van die uitgroei de hele tijd, dat ik graag mijn eigen haarkleur weer terug wilde.

Helaas bleven blonde (gekleurde) tinten steeds oplichten in de zon, en werd mijn uitgroei nog duidelijker. De kapster heeft me toen een kleuring meegegeven (Wella Color flex), dat is een spoeling dat er na 10 wasbeurten uit zou moeten zijn.

Ik heb het geprobeerd, en inderdaad. Mijn uitgroei was er nog wel, maar wel wat minder duidelijk.

Dat was de eerste keer.

Toen het er een beetje uit was, heb ik het nog een keer gedaan met hetzelfde spul. Dit keer heb ik het helaas te lang laten zitten, en nu zit er een enorm oranje - achtige kleur overheen. Niet mooi in ieder geval!

Het liefst zou ik gelijk weer een pakje halen en mijn haar verven, maar ik durf eigenlijk niet meer zo goed. Er zitten zoveel kleuren in mijn haar inmiddels!

Morgen ga ik het sowieso proberen heel vaak achter elkaar met Head & Shoulders te wassen, en kijken wat dat doet. Maar ik ben een beetje bang dat het alleen maar vaal wordt en straks helemaal oranje is.

Wat doe ik hiermee?

- Wassen met head en shoulders en als het oranje wordt, weer een kleuring er overheen

- Alles aan een andere kapper overlaten dan de Brainwash

- Niet met Head &Shoulders aan de slag maar gelijk een andere kleuring erin doen?

Mijn eigen haarkleur is donkerblond/bruin.
Ik zou idd eerst maar eens kijken wat die Head and Shoulders doet?!
wachten tot dinsdag en dan naar de kapper gaan.

Niet zelf mee klooien.
H&S, als dat niets doet een kleuring. Ik verf mijn haar iedere 8 weken.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
^Maar gaat dat goed, als je weer een bruine kleur (dan zou ik gaan voor chocoladebruin bijvoorbeeld) over het oranje- achtige doet?

Ik snap dat ieder haar anders is, maar ik hoop dat iemand er een beetje verstand van heeft!
Geen kleur nemen waar goud in de kleur zit, dat wordt rood/oranje

Dus geen lichtgoudbruin oid.
Als je er opnieuw een kleur inzet geen 'warme' kleur gebruiken (goud, mahonie, kastanje) maar een natuur of as kleur gebruiken. Anders krijg je nog meer rood/oranje kleur erin. Hier moet je goed naar zoeken bij thuiskleuringen, vaak zit er een gloed in omdat die kleuren mooier gevonden worden en meer lijken te glanzen. maar als je haar al te oranje is moet je hiermee erg uitkijken. (Volgens een vriendin die kapster is) Dus goed uitkijken (laten helpen) met een thuiskleuring kiezen, of naar de kapper.

Van H&S wordt het wel lichter, maar minder oranje?
^dankje!

Zoiets?

http://qas.johnfrieda.nl/ ... ette-Medium-Natural-Brown
Hier wat kleuren op een rijtje. Weet iemand van jullie die er verstand van heeft welke ik uit dit rijtje het beste kan nemen? (Mocht ik besluiten het zelf te gaan kleuren).

Hoor veel tevreden verhalen over John Frieda, kleuringsmousse. Misschien is het proberen het waard. Weet iemand van jullie welke kleur hier geschikt is, of in ieder geval mijn haar geen rare kleur laat worden?

http://www.johnfrieda.nl/ ... n-foam-colour/shades.aspx
Dit kun je beter bij een goede drogist vragen die jou eigen haar kleur ook ziet. Kijk met bruin uit dat je niet te donker neemt. Mij is al vaak gebeurt dat ik 'middenbruin' toch echt donkerbruin vond.
Dankjewel ik ga morgen eerst head & shoulders een paar keer achter elkaar proberen, dan naar de DA om kleuring te halen (en advies). Mocht dit op niets uitwerken, dan ren ik naar de eerste goede kapper die ik tegenkom :P
Ik zou een van de Natural Brown serie nemen, afhankelijk van je eigen kleur, light, medium of dark. Wat hier al genoemd is zeker geen kleuren met goud- kopergloed.

Ook chocolatebrown zou ik niet riskeren, zit soms ook zo'n rode gloed over.
Top, thanks!!
Je hebt van bijv. guhl zilvershampoo en balsem, een paar keer mee wassen dat neutraliseert de geel/oranje gloed. Werkte bij mij heel goed...
quote:Kimziej schreef op 29 augustus 2011 @ 00:08:

Hier wat kleuren op een rijtje. Weet iemand van jullie die er verstand van heeft welke ik uit dit rijtje het beste kan nemen? (Mocht ik besluiten het zelf te gaan kleuren).

Hoor veel tevreden verhalen over John Frieda, kleuringsmousse. Misschien is het proberen het waard. Weet iemand van jullie welke kleur hier geschikt is, of in ieder geval mijn haar geen rare kleur laat worden?

http://www.johnfrieda.nl/ ... n-foam-colour/shades.aspxAlle kleuren waar golden, red en cherry in staan kun je overslaan.
Oh ja, de Poly Palette is niet zo kostbaar. Gebruik die zelf ook altijd, chocoladebruin.

http://www.drogisterij.ne ... -chocolade-bruin/P/160351
Wassen hielp niet echt helaas. Heb John Frieda gekocht, heb de medium natural brown. Ik ben zo benieuwd naar het resultaat. Het zit nu in m'n haar, dus nog eventjes afwachten!

Dat spul is trouwens wel fijn zeg, met dat schuim!
En, hoe is het geworden??
Wauw, wat een topspul is dit, serieus!! Ben nog nooit zo tevreden geweest over verf. Het is wel wat donker uitgevallen, maar het is een hele mooie egale, en vooral natuurlijke kleur. Mijn uitgroei en mijn rozige haar zijn volledig verdwenen. Erg fijn! Bedankt voor de tips over het niet nemen van rood of goude tinten. Anders was het misschien wel rampzalig uitgepakt haha!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven