Hulp zoeken bij Moeder Maria.
dinsdag 30 augustus 2011 om 10:03
dinsdag 30 augustus 2011 om 10:12
quote:hipslala schreef op 30 augustus 2011 @ 10:03:
N.a.v. dit topic vraag ik me af of deze Cynthiao niet iedereen in de zeik neemt?
Ze doet zo raar. De ene keer antwoordt ze als een kind van 4. De andere keer komen er goedgevormde zinnen uit.
Is dit 1 persoon? Of iemand die zwaar psychotisch is?
Ik vind het zorgwekkend.Ik heb al in een eerder topic gevraagd hoeveel persoonlijkheden Cynthiao heeft (en hoeveel vragen elke persoonlijkheid per stuk mag stellen).
N.a.v. dit topic vraag ik me af of deze Cynthiao niet iedereen in de zeik neemt?
Ze doet zo raar. De ene keer antwoordt ze als een kind van 4. De andere keer komen er goedgevormde zinnen uit.
Is dit 1 persoon? Of iemand die zwaar psychotisch is?
Ik vind het zorgwekkend.Ik heb al in een eerder topic gevraagd hoeveel persoonlijkheden Cynthiao heeft (en hoeveel vragen elke persoonlijkheid per stuk mag stellen).
dinsdag 30 augustus 2011 om 12:20
quote:Hasse88 schreef op 30 augustus 2011 @ 07:10:
Misschien is het een ideetje om met een écht persoon te gaan praten Cynthia?
Moeder Maria zal je weinig goeds brengen, je moet het zélf doen, maar dat is je al honderdduizend keer door een heleboel lieve forummers verteld.. Je luistert alleen niet...Mee eens. Kijk eens of je irl hulp kan zoeken. Die zal je waarschijnlijk beter kunnen helpen. Is er bij een kerk niet iemand waar je mee kan praten?
Misschien is het een ideetje om met een écht persoon te gaan praten Cynthia?
Moeder Maria zal je weinig goeds brengen, je moet het zélf doen, maar dat is je al honderdduizend keer door een heleboel lieve forummers verteld.. Je luistert alleen niet...Mee eens. Kijk eens of je irl hulp kan zoeken. Die zal je waarschijnlijk beter kunnen helpen. Is er bij een kerk niet iemand waar je mee kan praten?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
dinsdag 30 augustus 2011 om 12:33
dinsdag 30 augustus 2011 om 13:09
Kaetje:
Mijn hulp zocht ik eerst bij God,
Hij die hemel en aarde gemaakt heeft.(Psalm 121)
Nu zoek ik hulp bij Moeder Maria omdat ze een vrouw was die veel geleden moet hebben omdat haar zoon gekruisigd werd.
Ik ben ook moeder, moet het zonder mijn kind leven en lijd veel in die zin dat heel veel andere ellende op mijn pad komt.
Maria en ik, wij begrijpen elkaar, zo voelt dat aan.
Nu zoek ik hulp bij Moeder Maria omdat ze een vrouw was die veel geleden moet hebben omdat haar zoon gekruisigd werd.
Ik ben ook moeder, moet het zonder mijn kind leven en lijd veel in die zin dat heel veel andere ellende op mijn pad komt.
Maria en ik, wij begrijpen elkaar, zo voelt dat aan.
dinsdag 30 augustus 2011 om 13:09
quote:lughnasadh schreef op 30 augustus 2011 @ 08:43:
Volgens mij is Cynthiao al zo katholiek als de pest.
De pest discrimineert niet hoor
.
Voor CynthiaO
Vertaling van: The Beatles - Let It Be
Wanneer ik mezelf in tijden van moeilijkheden vind
Moeder Maria komt dan naar mij
En spreekt woorden van wijsheid
Laat het zijn
En in mijn uur van duisternis
Staat recht voor mij
Laat het zijn
Laat het zijn, laat het zijn
Fluister woorden van wijsheid
Laat het zijn
En wanneer de mensen met liefdesverdriet
Het met elkaar eens zijn
Zal er een antwoord zijn
Laat het zijn
Hoewel ze misschien uit elkaar zijn is er
nog steeds een kans dat ze zullen inzien
Dat er een antwoord zal zijn, laat het zijn
Laat het zijn
En wanneer de nacht vol wolken is
Is er nog een licht dat op me schijnt
Schijnt tot aan de morgen
Laat het zijn
ik wordt wakker met het geluid van muziek
Moeder Maria spreekt tot mij
Spreekt woorden van wijsheid
Laat het zijn
Laat het zijn
Er zal een een antwoord zijn
Laat het zijn
Volgens mij kun je er niets meer aan doen.
Volgens mij is Cynthiao al zo katholiek als de pest.
De pest discrimineert niet hoor
.
Voor CynthiaO
Vertaling van: The Beatles - Let It Be
Wanneer ik mezelf in tijden van moeilijkheden vind
Moeder Maria komt dan naar mij
Laat het zijn
En in mijn uur van duisternis
Staat recht voor mij
Laat het zijn
Laat het zijn
En wanneer de mensen met liefdesverdriet
Het met elkaar eens zijn
Zal er een antwoord zijn
Laat het zijn
Hoewel ze misschien uit elkaar zijn is er
nog steeds een kans dat ze zullen inzien
Dat er een antwoord zal zijn, laat het zijn
Laat het zijn
En wanneer de nacht vol wolken is
Is er nog een licht dat op me schijnt
Schijnt tot aan de morgen
Laat het zijn
ik wordt wakker met het geluid van muziek
Moeder Maria spreekt tot mij
Spreekt woorden van wijsheid
Laat het zijn
Laat het zijn
Er zal een een antwoord zijn
Laat het zijn
Volgens mij kun je er niets meer aan doen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
dinsdag 30 augustus 2011 om 13:23
dinsdag 30 augustus 2011 om 13:30
dinsdag 30 augustus 2011 om 17:02
Mijn grootmoeder zaliger zocht ook vaak hulp bij Maria. Ging bijna jaarlijks naar Lourdes, stak kaarsjes aan bij 't Mariabeeld in de dorpskerk en droeg amuletjes met Maria's afbeelding bij zich. Kinderen en kleinkinderen kregen na iedere Lourdes-trip allerlei parafernalia in de handen gestopt die met Maria te maken hadden.
't Grote verschil tussen mijn grootmoeder zaliger en Cynthiao is dat mijn grootmoeder zaliger 'n wijf met ballen was. Die had het zeer zeker ook niet makkelijk in haar leven, maar verwachtte geenszins dat Maria alles wel even kwam fixen. Haar geloof in Maria gaf haar de kracht om iedere dag opnieuw weer de schouders er onder te zetten en keihard te werken. Iets dat ik bij Cynthiao niet zie gebeuren. Vind 't bijna zielig voor de anderen die troost en kracht uit hun geloof in Maria halen, dat ze nu Cynthiao in hun gelederen moeten opnemen.
't Grote verschil tussen mijn grootmoeder zaliger en Cynthiao is dat mijn grootmoeder zaliger 'n wijf met ballen was. Die had het zeer zeker ook niet makkelijk in haar leven, maar verwachtte geenszins dat Maria alles wel even kwam fixen. Haar geloof in Maria gaf haar de kracht om iedere dag opnieuw weer de schouders er onder te zetten en keihard te werken. Iets dat ik bij Cynthiao niet zie gebeuren. Vind 't bijna zielig voor de anderen die troost en kracht uit hun geloof in Maria halen, dat ze nu Cynthiao in hun gelederen moeten opnemen.
dinsdag 30 augustus 2011 om 17:08
quote:cynthiao schreef op 30 augustus 2011 @ 13:09:
Kaetje:
Maria en ik, wij begrijpen elkaar, zo voelt dat aan.Misschien kan je hetzelfde begrip en directe hulp krijgen via hulpverlening. Ik had ergens al begrepen dat je kind uit huis geplaatst is, klopt dat? Ik denk dat Maria je niet kan helpen om je kind weer terug in huis te krijgen. Maar als je je eigen leven weer in de hand neemt en zelf keuzes maakt en verantwoordelijk wordt voor je eigen keuzes en daden kan je misschien weer voor je eigen kind zorgen. En ik denk echt dat je daar hulp bij nodig hebt, om hier uit te komen. En dan bedoel ik geen hulp van Maria maar hulp in levende lijve. Van huisarts, therapeut, praatgroep of weet ik wat.
Kaetje:
Maria en ik, wij begrijpen elkaar, zo voelt dat aan.Misschien kan je hetzelfde begrip en directe hulp krijgen via hulpverlening. Ik had ergens al begrepen dat je kind uit huis geplaatst is, klopt dat? Ik denk dat Maria je niet kan helpen om je kind weer terug in huis te krijgen. Maar als je je eigen leven weer in de hand neemt en zelf keuzes maakt en verantwoordelijk wordt voor je eigen keuzes en daden kan je misschien weer voor je eigen kind zorgen. En ik denk echt dat je daar hulp bij nodig hebt, om hier uit te komen. En dan bedoel ik geen hulp van Maria maar hulp in levende lijve. Van huisarts, therapeut, praatgroep of weet ik wat.
dinsdag 30 augustus 2011 om 17:18
"Ik heb geen steun gezocht bij God of Maria. Ik geloof in beiden niet.
Ik vind het mooi als mensen wel 'steun vinden'. Al vraag ik me altijd af waaruit die steun dan bestaat. Is het een luisterend hoor? Dwz je kan je beklag doen, zonder dat iemand terugpraat? Verwacht je dat God of Maria juist wel 'antwoord geeft?' Waar bestaat die steun uit?"
Misschien vanmorgen te algemeen gevraagd, maar Cynthiao waar bestaat de steun die je zoekt uit?
Wat verwacht je?
Net als velen hier dan ik dat je gebaat bent bij professionele hulp. Daarnaast steun vinden in geloof is natuurlijk prima!
Ik vind het mooi als mensen wel 'steun vinden'. Al vraag ik me altijd af waaruit die steun dan bestaat. Is het een luisterend hoor? Dwz je kan je beklag doen, zonder dat iemand terugpraat? Verwacht je dat God of Maria juist wel 'antwoord geeft?' Waar bestaat die steun uit?"
Misschien vanmorgen te algemeen gevraagd, maar Cynthiao waar bestaat de steun die je zoekt uit?
Wat verwacht je?
Net als velen hier dan ik dat je gebaat bent bij professionele hulp. Daarnaast steun vinden in geloof is natuurlijk prima!
woensdag 31 augustus 2011 om 06:45
quote:cynthiao schreef op 31 augustus 2011 @ 02:02:
Ticke:
mooi liedje dat Let it Be van de Beatles.
Maar ik kan het niet eens zijn met de tekst want mijn ellende is te diep en te zwaar en te hevig.Fout cynthiao,je hebt teveel zelfmedelijden,je zwelgt er zelfs in dát is jouw grootste probleem,daar helpt zelfs moeder Maria niets meer aan..
Ticke:
Maar ik kan het niet eens zijn met de tekst want mijn ellende is te diep en te zwaar en te hevig.Fout cynthiao,je hebt teveel zelfmedelijden,je zwelgt er zelfs in dát is jouw grootste probleem,daar helpt zelfs moeder Maria niets meer aan..
woensdag 31 augustus 2011 om 07:12
"Draaiorgel:
Weten dat je lotgenoten hebt in het leven, mensen die hetzelfde hebben meegemaakt en die je dus goed kunnen aanvoelen, dat maakt een wereld van verschil in je lijden.
Gedeeld leed is half leed.
That's all."
Nou, dat is mooi!
Zou je het daarnaast ook willen delen met echte mensen? Maria kan niets voor je doen, maar anderen misschien wel?
Weten dat je lotgenoten hebt in het leven, mensen die hetzelfde hebben meegemaakt en die je dus goed kunnen aanvoelen, dat maakt een wereld van verschil in je lijden.
That's all."
Nou, dat is mooi!
Zou je het daarnaast ook willen delen met echte mensen? Maria kan niets voor je doen, maar anderen misschien wel?
woensdag 31 augustus 2011 om 07:18
"Ticke:
Maar ik kan het niet eens zijn met de tekst want mijn ellende is te diep en te zwaar en te hevig."
Jij denkt dat je ellende te diep te zwaar en te hevig is. Ik denk dat iedereen zijn portie wel krijgt. Het een is niet erger dan het ander. Jezelf vergelijken met anderen op de schaal van ellendigheid heeft niet zoveel zin. Belangrijker is: waar wil je heen? waar ben je nu? Wat ga je doen om te komen waar je wil zijn?
Maar ik kan het niet eens zijn met de tekst want mijn ellende is te diep en te zwaar en te hevig."
Jij denkt dat je ellende te diep te zwaar en te hevig is. Ik denk dat iedereen zijn portie wel krijgt. Het een is niet erger dan het ander. Jezelf vergelijken met anderen op de schaal van ellendigheid heeft niet zoveel zin. Belangrijker is: waar wil je heen? waar ben je nu? Wat ga je doen om te komen waar je wil zijn?
woensdag 31 augustus 2011 om 07:46
@Draaiorgel: mag ik je even complimenteren met het blíjven proberen? Ik denk zelf dat TO helemaal geen hulp wil, maar vooral wil blijven zwelgen in zelfmedelijden, wentelend in alle ellende die haar 'overkomt'... Maar ik bewonder je vasthoudendheid in deze!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
woensdag 31 augustus 2011 om 13:07
quote:cynthiao schreef op 31 augustus 2011 @ 02:05:
Draaiorgel:
That's all.Maar hoe kunnen mensen hier nu hun leed met je delen als jij er zo vaag over doet?
Draaiorgel:
That's all.Maar hoe kunnen mensen hier nu hun leed met je delen als jij er zo vaag over doet?