Gezondheid alle pijlers

Bidet

29-08-2011 12:24 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er weleens gebruik gemaakt van een bidet? En wie heeft er één thuis?
Een topic over mijn favoriete onderwerp, poep.

Ik heb geen bidet, zou er wel eentje willen lijkt me wel lekker schoon. Heb ook wel het idee dat het schoner zou zijn. Heb eigenlijk nog nooit een bidet gebruikt...

Vochtig wc papier vind ik dan weer niks, dat heb ik weleens gedaan. Maar dan blijft je anus zo vochtig, gaat jeuken. Of moet je dan dus ook weer navegen/drogen?
Wij hadden er vroeger een thuis bij mijn ouders. Mn zusje en ik noemden het altijd de 'voeten-wc'.
In Azie bestaan er volautomatische WCs - echt onvoorstelbaar als je aan zo'n klassiek Nederlands toilet met plateautje denkt. Inclusief brilverwarming, een speciaal sproeikopje om warm water te spuiten na de grote boodschap, een blazer om je achteraf weer droog te blazen, afzuigfunctie voor onprettige geuren en nog meer functies. Echt luxe! Dan heb je dus geen bidet meer nodig.

Ik ben ooit eens te gast geweest bij een groot bedrijf die dergelijke toiletten had, en had jammer genoeg niet genoeg tijd om alle functies uit te proberen...
Wij wonen nu in frankrijk maar geen bidet te vinden hier hoor.. (in ons appartement althans...) ik heb een thaise monteur laten komen om (zoals wij het noemen) de kont-douche te instaleren... een soort van mini douchekopje naast de pot heel handig, gericht en je hoeft niet meer van WC naar bidet te wandelen/wachelen.. meneer mijn vriend verklaarde me voor gek... maar ik heb wel een schone achterkant ;) puh!
quote:misstoesy schreef op 29 augustus 2011 @ 22:07:

............de kont-douche te instaleren... een soort van mini douchekopje naast de pot heel handig,......!Die heb ik nog liggen. Jaren geleden gekocht in het Midden-Oosten. Hier had ik ze nog nooit gezien. Ideaal!! Man moet hem echter nog steeds installeren.

Bidet gebruikten wij op vakantie vaak voor het wassen van bikini's, sokken en ondergoed.
Dit lezende, ben ik toch een beetje raar. Heb 2 toiletten in huis en 1 heeft aan de zijkant, in de muur, of uit de muur, een slang met sproeikopje. Zowel warm als koud water en de straal is in te stellen. Heerlijk fris, schoon (lekker als je ongesteld bent) en ik heb kleine handdoekjes die ik na gebruik in een wasemmertje gooi. Bezoekers vinden het ook fijn.

Man was eerst niet overtuigd maar het tweede toilet gaat ooit ook opgetuigd worden.
Oh, ja dat van die stukjes daar kwam mijn vriend ooit es achter en heb er net nog es op gelet haha, dus zal toen wel aan zijn papier hebben gelegen inderdaad. Bah :p

Die douchekop is nog idealer dan een bidet! Gewoon lekker lui op de plee kunnen blijven zitten
ik snap een bidet niet. Je gaat met je handen door je vieze poepertje heen, droogt na met een doek ( lekker zo een ding die door jan en alleman gebruikt wordt). Ik denk dat goed vegen met vochtig wc papier een stuk efficienter werkt en schoner is. Getver die handen....ieuw....

Al was je je klauwen tien keer, het idee dat je net in je vuile hol hebt lopen poeren makes me sick.

Ik vind een bidet dan ook vooroorlogs en onterecht sjiek doenerij. Dus.
quote:mariamena schreef op 30 augustus 2011 @ 09:14:

ik snap een bidet niet. Je gaat met je handen door je vieze poepertje heen, droogt na met een doek ( lekker zo een ding die door jan en alleman gebruikt wordt). Ik denk dat goed vegen met vochtig wc papier een stuk efficienter werkt en schoner is. Getver die handen....ieuw....

Al was je je klauwen tien keer, het idee dat je net in je vuile hol hebt lopen poeren makes me sick.

Ik vind een bidet dan ook vooroorlogs en onterecht sjiek doenerij. Dus.

Ten eerste is je poeperd niet vies, als je eerst voorgespoeld hebt, dus die redenatie valt al af. Ik heb nog NOOIT ontlasting aan mijn handen gehad. Jij hebt duidelijk nog nooit een bidet gebruikt. Ten tweede is er niks vooroorlogs aan. Als er iets vooroorlogs is dan is het wel wc-papier, waar je met je vinger doorheen kunt gaan.

Geef mij maar lekker een bidet, ideaal. Jel ijkt trouwens wel vies van je eigen lichaam. Dan zou ik weleens willen weten hoe jij een tampon of maandverband vervangt, met handschoentjes aan zeker?
oh een bidet dat is echt super. Ik heb er helaas geen maar zou er graag 1 hebben. Mijn ouders in het buitenland wel en als ik daar ben maak ik er graag gebruik van!

Ook als je ongesteld bent is het super handig en na de sex idd.

Ik gebruik ook wc papier, dus en, en, zeg maar. Voelt voor mij veel schoner.
Ik heb altijd het idee dat het water dan langs je benen druipt.. met een sproeikopje enzo? of het "vuile"water naar beneden langs je poen loopt? maar dat is dus niet zo? dan wil ik er ook 1!
Ik heb altijd het idee dat het water dan langs je benen druipt.. met een sproeikopje enzo? of het "vuile"water naar beneden langs je poen loopt? maar dat is dus niet zo? dan wil ik er ook 1!
quote:mariamena schreef op 30 augustus 2011 @ 09:14:

Ik vind een bidet dan ook vooroorlogs en onterecht sjiek doenerij. Dus.Zoals jij het zegt lijkt het me ook heel ranzig.

Een bidet lijkt me echter ideaal. Gewoon eerst afvegen, dan schoonspoelen met de straal en tenslotte met een handdoek afdrogen. Mijn handen komen daar dan niet meer in de buurt dan normaal hoor..
quote:beetjegek schreef op 30 augustus 2011 @ 14:15:

Ik heb altijd het idee dat het water dan langs je benen druipt.. met een sproeikopje enzo? of het "vuile"water naar beneden langs je poen loopt? maar dat is dus niet zo? dan wil ik er ook 1!Dan heb je een heel verkeerde indruk van een bidet, want dat is dus écht niet zo.
quote:sito1970 schreef op 29 augustus 2011 @ 12:40:

[...]

Met wc-papier smeer je het alleen maar uit, met bidet wordt het helemaal schoon. Met wc-papier vaak bruine vegen in ondergoed.Ben jij motorisch wat onhandig ofzo? Ik heb in al mijn 31 jaar nog nooit bruine strepen in mijn ondergoed gehad. Gewoon een kwestie van secuur vegen. En inderdaad heb ik thuis vochtig toiletpapier hangen (en neem ik op reis ook een pakje mee).
quote:helene31 schreef op 30 augustus 2011 @ 17:04:

[...]

Ben jij motorisch wat onhandig ofzo? Ik heb in al mijn 31 jaar nog nooit bruine strepen in mijn ondergoed gehad. Gewoon een kwestie van secuur vegen. En inderdaad heb ik thuis vochtig toiletpapier hangen (en neem ik op reis ook een pakje mee).Dat heeft niks met onhandigheid te maken!
quote:sito1970 schreef op 30 augustus 2011 @ 09:19:

[...]

Ten eerste is je poeperd niet vies, als je eerst voorgespoeld hebt, dus die redenatie valt al af. Ik heb nog NOOIT ontlasting aan mijn handen gehad. Dat denk je misschien. Maar zolang je niet met een bacteriedodende zeep of emulsie hebt gewassen, blijven er poepdeeltjes aanwezig hoor en die kunnen darmklachten veroorzaken. Lekker dus om dezelfde handdoek te gebruiken.
quote:helene31 schreef op 30 augustus 2011 @ 17:10:

[...]

Dat denk je misschien. Maar zolang je niet met een bacteriedodende zeep of emulsie hebt gewassen, blijven er poepdeeltjes aanwezig hoor en die kunnen darmklachten veroorzaken. Lekker dus om dezelfde handdoek te gebruiken.Niet mee eens.
quote:sito1970 schreef op 30 augustus 2011 @ 17:12:

[...]

Niet mee eens.

Kan best zijn, maar dat maakt nog niet dat je gelijk hebt. Waarom denk je anders dat bijvoorbeeld horecapersoneel de handen na toiletbezoek met bacteriedodende zeep wast? Vraag anders eens aan Rob of hij je handdoeken op bacterien test?

Met vochtig wc-papier krijg je je reet niet schoon, al gebruik je 100 keer zo'n doekje erna Heb het ook weleens geprobeerd, prikt en het voelt bij mij niet echt schoon aan. Trouwens, al die geparfurmeerde troep is gewoon slecht voor je anus.
Met vochtig wc-papier krijg je je reet niet schoon, al gebruik je 100 keer zo'n doekje erna Heb het ook weleens geprobeerd, prikt en het voelt bij mij niet echt schoon aan. Trouwens, al die geparfurmeerde troep is gewoon slecht voor je anus.
Ik gebruik geen geparfumeerde troep, gewoon zonder parfum hoor. En het wordt prima schoon en fris. Ik ga er daarna nog met een velletje toiletpapier langs en klaar. Zonder vieze handen (of poeplucht aan de handen).
quote:beetjegek schreef op 30 augustus 2011 @ 14:15:

Nou, het is een beetje wennen dat sproeien dat geef ik toe, maar als je een paar keer gebruikt heb je het snel door, het water loopt niet langs je poen, en mocht dat zo zijn spoel je je poen toch even na ;)

Ik vind het de uitkomst van de eeuw, zeker tijdens de menstruatie, maar zeker ook na de sex... als je geen tijd hebt om je helemaal te douchen is een snelle douche down there wel heel prettig ;)

Ik heb die van mij met de oosterse klusjesman via de toko gekregen, maar ik geloof dat ook de NL bouwmarkten eraan kunnen komen, even na vragen of online misschien?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven