Gezondheid alle pijlers

Bidet

29-08-2011 12:24 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er weleens gebruik gemaakt van een bidet? En wie heeft er één thuis?
Ik heb een bidet, maar er staat een plant in.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Vroeger wel veel gebruikt, maar zie er de meerwaarde niet zo meer van in.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Eindeloos schreef op 29 augustus 2011 @ 12:28:

Ik heb een bidet, maar er staat een plant in.
quote:Eindeloos schreef op 29 augustus 2011 @ 12:28:

Vroeger wel veel gebruikt, maar zie er de meerwaarde niet zo meer van in.Echt niet? Nou, wij hebben er één thuis en er is niks zo hygiënisch als alles weer lekker schoon is :-)
Wij wasten onze voeten erin. Voor de rest is het een onding
quote:Nelletje schreef op 29 augustus 2011 @ 12:29:

Wij wasten onze voeten erin. Voor de rest is het een onding Ik zou 'm niet meer kwijt willen. Als je het eenmaal bent gewend, wil je nooit meer aan het wc-papier.
Wij hebben er een, alleen ik gebruik m nooit... Mijn neefjes en nichtjes gebruikten het als wasbak (wel goed geschrobt hoor). T onding zat al in de badkamer toen we dit huis kochten.. Plant erin vind ik wel een goed idee, Eindeloos!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Ik herinner me ze van vakantie in Frankrijk. Inderdaad handig om je voeten in te wassen...
Iemand die ik ken heeft er één. Heb mijn voeten er nog in gewassen haha. Maar ik zou niet zonder pleepapier kunnen . Het is wel heeeeel handig om je voeten in te wassen, of had ik dat al gezegd?
Neehoor, ik heb het uitgebreid geprobeerd maar blijf toch bij wcpapier. Iedereen zijn eigen voorkeur hè.
Je moet toch sowieso nadrogen met iets van papier of een andere doek...

Natte toiletdoekjes en dan en droog na poetsen is genoeg.

En ik heb geen ruimte voor een bidet, dat ook.
quote:Nelletje schreef op 29 augustus 2011 @ 12:36:

Neehoor, ik heb het uitgebreid geprobeerd maar blijf toch bij wcpapier. Iedereen zijn eigen voorkeur hè.

Met wc-papier smeer je het alleen maar uit, met bidet wordt het helemaal schoon. Met wc-papier vaak bruine vegen in ondergoed.

Het lijkt wel of er in Nederland een taboe rust op een bidet.
quote:zusenzoo schreef op 29 augustus 2011 @ 12:39:

Je moet toch sowieso nadrogen met iets van papier of een andere doek...

Natte toiletdoekjes en dan en droog na poetsen is genoeg.

En ik heb geen ruimte voor een bidet, dat ook.Gewoon met een handdoek.
Ik vind ze heerlijk om op vakantie je handwasjes in te doen en je bikini in uit te spoelen .

Als jij na wcpapier bruine vegen in je ondergoed hebt dan weet jij niet hoe je wcpapier moet gebruiken. Hier in ieder geval nooit bruine vegen.
quote:sito1970 schreef op 29 augustus 2011 @ 12:40:

[...]

Met wc-papier smeer je het alleen maar uit, met bidet wordt het helemaal schoon. Met wc-papier vaak bruine vegen in ondergoed.

Het lijkt wel of er in Nederland een taboe rust op een bidet.Dan vraag ik me af hoe jij je kont afveegt haha. Dan doe je toch echt iets niet goed!
quote:Nelletje schreef op 29 augustus 2011 @ 12:41:

Als jij na wcpapier bruine vegen in je ondergoed hebt dan weet jij niet hoe je wcpapier moet gebruiken. Hier in ieder geval nooit bruine vegen.Helemaal schoon krijg je het in ieder geval nooit.
quote:sito1970 schreef op 29 augustus 2011 @ 12:43:

[...]

Helemaal schoon krijg je het in ieder geval nooit.Tuurlijk wel. Zeker als je nog vochtige doekjes gebruikt. Nooit een vieze reet hier hoor.
Oh, als je maar vaak genoeg veegt is het echt wel schoon. Zeker als je ook nog vochtig toiletpapier gebruikt.
Als je eerst papier gebruikt daarna natte doekjes heb je echt geen strepen in je ondergoed hoor.

Maar Sito, waarmee veeg jij dan af, want alleen een waterstraal is toch niet genoeg?
Als je iets gebruikt hebt, en je vindt het niet prettig, waarom rust er dan gelijk een taboe op?

Ik heb het overigens nooit gebruikt, wel soms even de douche, als ik thuis ben en papier lijkt niet afdoende.
Later is nu
Natte doekjes zijn slecht voor het riool, kunnen verstoppingen veroorzaken.

Hoe maak jij je kont schoon als je onder de douche staat? Gewoon straal erop en spoelen, heel simpel.
Met een handdoek?

En je wast het dan met je handen, blote handen?

Of met een washand?

Dat moet je dan toch weer na iedere toiletgang verwisselen of als je gezin 6 mensen telt, dagelikjs 6 handdoeken ophangen...??

Ben je van de werkverschaffing ofzo
Ik wou dat ik er een had. Maar ja, huurwoning en (te) kleine badkamer. Dus gebruik maar ook het nodige vochtig toiletpapier. Vind het wel jammer dat die Europrofit vochtig toiletpapier verdwenen is bij het Kruidvat. Die was èn niet duur èn spoelde het snelste weg waarbij het ook net als gewoon toiletpapier uiteindelijk helemaal uit elkaar valt onderweg in het riool.

Een bidet zou ik zeker zeer regelmatig gebruiken als ik er een zou hebben. Gewoon naast het gebruik van toiletpapier. Vind ik eigenlijk wel zo hygiënisch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven