Gezondheid alle pijlers

Bidet

29-08-2011 12:24 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er weleens gebruik gemaakt van een bidet? En wie heeft er één thuis?
quote:sito1970 schreef op 29 augustus 2011 @ 12:48:

Natte doekjes zijn slecht voor het riool, kunnen verstoppingen veroorzaken.

Hoe maak jij je kont schoon als je onder de douche staat? Gewoon straal erop en spoelen, heel simpel.Ja maar dat is toch heel wat anders? Als ik onder de douche mijn kont schoon spoel zit er al niks op want ik veeg op de toilet al de boel af, dus ik snap nog steeds niet waarmee je de smurrie dan van je kont afveegt, om het maar even duidelijker te zeggen.
quote:zusenzoo schreef op 29 augustus 2011 @ 12:48:

Met een handdoek?

En je wast het dan met je handen, blote handen?

Of met een washand?

Dat moet je dan toch weer na iedere toiletgang verwisselen of als je gezin 6 mensen telt, dagelikjs 6 handdoeken ophangen...??

Ben je van de werkverschaffing ofzo

Eerst de straal eropzetten, en dan is het eigenlijk als schoon en dan doe ik met handen nog even na. En nee, dat is niet vies.

We zijn maar met z'n tweeën, dus valt mee met handdoeken.
quote:Nelletje schreef op 29 augustus 2011 @ 12:41:

Als jij na wcpapier bruine vegen in je ondergoed hebt dan weet jij niet hoe je wcpapier moet gebruiken. Hier in ieder geval nooit bruine vegen.

Waarschijnlijk zijn dat families waarbij iedereen bang is om het 'laatste' velletje te gebruiken (en de rol te moeten verwisselen)

quote:marjorette schreef op 29 augustus 2011 @ 12:50:

[...]

Ja maar dat is toch heel wat anders? Als ik onder de douche mijn kont schoon spoel zit er al niks op want ik veeg op de toilet al de boel af, dus ik snap nog steeds niet waarmee je de smurrie dan van je kont afveegt, om het maar even duidelijker te zeggen.Smurrie? Schijt jij met dichtgeknepen billen?
@Kevin ;" Een bidet zou ik zeker zeer regelmatig gebruiken als ik er een zou hebben. Gewoon naast het gebruik van toiletpapier. Vind ik eigenlijk wel zo hygiënisch. "

Dit snap ik dan weer wel
Als jij alleen water langs je billen laat lopen en er geen zeepje, hand of washand bij gebruikt blijft er toch ontlasting zitten? (Zeker als je plakkak hebt)!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:kevin8 schreef op 29 augustus 2011 @ 12:52:

[...]

Waarschijnlijk zijn dat families waarbij iedereen bang is om het 'laatste' velletje te gebruiken (en de rol te moeten verwisselen)

O nee hoor, wij vervangen altijd de rollen, dus dat is het niet.
Waarom zouden je billen brandschoon moeten zijn? Zolang je geen poeplucht ruikt zodra je je onderbroek uit trekt en er geen klonten aan je kont hangen is er toch niets vies aan? Iedereen poept, mens en dier.

Oh en ik heb een hekel aan bidets of vochtig toiletpapier. Ik douche elke dag, en dan word de boel goed gespoeld, en als ik me even wil opfrissen dan pak ik wel een washandje.
Ohw mosterd!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:sito1970 schreef op 29 augustus 2011 @ 12:52:

[...]

Smurrie? Schijt jij met dichtgeknepen billen?Nou ja , je kunt mij niet wijs maken dat jij altijd schoon poept, ja er zit wel eens wat ja en dat heeft niets te maken met samengeknepen billen poepen .
Heb jij weleens goeie diaree Sito? Dan word je echt niet schoon met een laf straaltje water.

Ik neem trouwens aan dat je bij elke bidetgang een schone handdoek gebruikt?
quote:mali30 schreef op 29 augustus 2011 @ 12:52:

Als jij alleen water langs je billen laat lopen en er geen zeepje, hand of washand bij gebruikt blijft er toch ontlasting zitten? (Zeker als je plakkak hebt)!Nee, dat wordt door die straal allemaal weggespoeld, geen last. Nou, ik heb wel een onderwerp aangehaald, haha. Ach, er mag ook weleens gelachen worden, er is al genoeg ellende :-)
Man gebruikt overigens wel water hoor, is ie gewoon zo gewend, net als dat wij wc papier gewend zijn.
Mijn schoonouders hebben zo'n ingebouwd slangetje in de wc, en wij hebben een gietertje.

Gewoon drogen na die tijd, klaar.
quote:Nelletje schreef op 29 augustus 2011 @ 12:54:

Heb jij weleens goeie diaree Sito? Dan word je echt niet schoon met een laf straaltje water.

Ik neem trouwens aan dat je bij elke bidetgang een schone handdoek gebruikt?

Laf straaltje? Het is geen pisstraaltje, maar zo'n dikke straal die ook uit de kraan van het bad komt.

Elke keer een schone handdoek is niet nodig, die gebruik je alleen maar om af te drogen, er komt verder geen viezigheid aan. Dus na 2 of 3 keer. Of vervang jij in de keuken ook je handdoek elke keer als je je handen afgedroogd hebt.
quote:marjorette schreef op 29 augustus 2011 @ 12:54:

[...]

Nou ja , je kunt mij niet wijs maken dat jij altijd schoon poept, ja er zit wel eens wat ja en dat heeft niets te maken met samengeknepen billen poepen .Dat spoel je eraf met 't water en dan is het eigenlijk al helemaal schoon.
Mijn handen zijn mijn billen niet Sito. Bovendien heb ik geen keukenhanddoek, maar keukenpapier. Veel hygienischer. Meedere keren met de zelfde handdoek je billen afvegen vind ik gewoon goor.
quote:Nelletje schreef op 29 augustus 2011 @ 13:08:

Mijn handen zijn mijn billen niet Sito. Bovendien heb ik geen keukenhanddoek, maar keukenpapier. Veel hygienischer. Meedere keren met de zelfde handdoek je billen afvegen vind ik gewoon goor.Is niet goor, want je kont is al helemaal schoon voordat je de handdoek gebruikt. Snap het verschil niet tussen schone handen of schone billen. Schoon is schoon, of het nou je handen zijn of je kont. Het is het idee, niks meer niks minder. En je VEEGT niet af, maar DROOGT af, is wel even wat anders.
Schoon is het dan natuurlijk wel alleen als je er ook zeep bij gebruikt. Van een beetje water wordt het alleen optisch schoon

Ik snap het idee op zich wel hoor maar zou nooit alleen even met de hand wat water tegen mijn komt kunnen gooien en dan denken dat ik schoon ben. Ik zou eerst papier gebruiken dan met water boenen, dan drogen en dan dan de handjes nog wassen. MIsschien leuks als je zo'n ding in huis hebt. Ik heb er geen ervaring mee maar het lijkt me wel een beetje omslachtig. Ik eet niet met mijn komt dus vind het nu na het vegen wel schoon genoeg eigenlijk. Ik heb nooit strepen in mijn onderbroek en zit niet met mijn blote billen op de bank ofzo. Als ik dus gwoon na het poepen veeg en mijn handen was voel ik me wel weer schoon genoeg.
van wcpapier blijven stukjes tussen je schaamlippen plakken hoor, let er maar eens op, brrr

toch liever nog even spoelen dan als je de mogelijkheid hebt
Ow bah zeg. Jukkie, stukjes papier nog wel. Dat is wel vies
quote:lolove89 schreef op 29 augustus 2011 @ 13:58:

van wcpapier blijven stukjes tussen je schaamlippen plakken hoor, let er maar eens op, brrr

toch liever nog even spoelen dan als je de mogelijkheid hebtDat ligt aan de kwaliteit van je pleepapier hoor.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:lolove89 schreef op 29 augustus 2011 @ 13:58:

toch liever nog even spoelen dan als je de mogelijkheid hebtDan moet je ander wc-papier kopen. Hier nooit stukjes gevonden op plekken waar ze niet horen.
Ik heb tot op hoge leeftijd volgehouden dat een bidet iets was om je voeten mee af te spoelen

Tja, als kind werd het daarvoor gebruikt en ik zag dat soort dingen ook alleen maar in hotels.

Nu weet ik inmiddels beter maar laatst stond er weer een in een hotelbadkamer. Heb er een poosje naar staan kijken, uiteindelijk geen gebruik van gemaakt.

Het lijkt me zo onhandig, het zit ook zo laag enzo. Met alleen water heb ik niet het gevoel dat het veel schoner gaat worden, alleen nat, dus dan moet er ook weer zeep bij...afijn dan kan ik net zo goed onder de douche gaan staan.

Gelukkig is (vochtig) toiletpapier afdoende!
Ik heb er eentje. Gebruik 'm af en toe zoals hij bedoelt is, en ja voeten wassen werkt ook prima. Even snel voor het seksen, of op warme dagen even lekker opfrissen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven