Moeder van ex en ex hebben problemen

30-08-2011 19:25 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Je zou denken, naar aanleiding van de titel, waar bemoei ik me mee. Het is immers mijn ex, maar ik trek het me heel erg aan. Ik ben nog al een zorgzaam type en denk eerder aan een ander dan aan mezelf. Ik zou het probleem vertellen, want ik weet echt geen oplossing meer.

Mijn ex heet M. Zijn moeder is een paar maanden geleden uit haar huis gegaan om in een huurwoning te gaan wonen. Een flat. Er moest nog veel gebeuren in het nieuwe huis, zoals de vloer, het behang, nieuw keukenblad etc. Het is toen opeens snel gegaan dat ze uit haar oude huis moest en in haar nieuwe huis moest gaan wonen. Je snapt het al, het nieuwe huis was dus nog niet af.

Dus, ze zit nu bij haar zoon M in huis. Al sinds juni. Ze zou eerst 2 weken blijven, zodat het huis kon worden gedaan en dan zou ze er heen verhuizen. Wat zij dus doet, is alles elke keer uitstellen. Ze belt de behanger, of de mensen die de vloer moeten leggen, en zegt af (meestal een avond van te voren) en maakt geen nieuwe afspraken. Of de mensen staan al voor het nieuwe huis, en zij komt niet opdagen. Nu zijn de mensen die haar huis doen zo boos en het zo zat, dat ze een laatste kans krijgt. Maar, dan moet ze wel een aanbetaling doen. En dat durft zijn moeder niet, want ze is bang dat hij daarna niks meer van zich laat horen. Terwijl het gewoon een erkend bedrijf is.

Zo zit ze nu al sinds juni in zijn huis en haar zoon, mijn ex M, word dus helemaal gek van haar. Hij wil zijn huis terug, misschien daar samen wonen met zijn vriendin die hij nu heeft.

Het is nu ook zover dat zijn moeder het leven niet meer ziet zitten. Ze heeft gelukkig aan de bel getrokken bij de dokter en gaat daar donderdag naar toen om erover te praten. Maar ik ben bang dat ook dat geeft oplossing geeft.

Wie o wie heeft voor mij (en vooral voor hun) dé oplossing hiervoor? Want ik weet echt niet wat ik nog kan doen, behalve op haar inpraten.

Bedankt voor het lezen.
Als je in therapie zit heb je al genoeg eigen dingen om tijd in te steken. Ik zou die energie echt niet in de moeder van je ex en/of je ex steken, hoe lief bedoeld ook.

Zeg tegen je ex dat hij zijn eigen probleem moet oplossen omdat het jou teveel energie kost.
quote:suikerklontje87 schreef op 30 augustus 2011 @ 19:51:

[...]

Nee, ik heb het uitgemaakt. En als je weet waarom het is uit gegaan, dan verklaar je me helemaal voor gek dat ik dit doe.

Dus ik geef nu een schop onder me eigen kont en stop met bemoeien!

Daar word ik dan wel nieuwsgierig naar. Het enige wat ik zo snel kan bedenken is dat je vervangen bent door een ander. (waarmee hij wil gaan samenwonen?)

Of je probeert de lijntjes extreem lang vast te houden, maar die zijn al los. Op het moment dat hij iets deed wat voor jou reden genoeg was om jullie relatie te verbreken.
quote:isabon schreef op 30 augustus 2011 @ 19:52:

Als je in therapie zit heb je al genoeg eigen dingen om tijd in te steken. Ik zou die energie echt niet in de moeder van je ex en/of je ex steken, hoe lief bedoeld ook.

Zeg tegen je ex dat hij zijn eigen probleem moet oplossen omdat het jou teveel energie kost.Je hebt helemaal gelijk. Ik bedoel dit alleen maar goed, maar ik heb de energie zelf nodig. Ik spreek hem morgen, dan ga ik het zeggen.
quote:isabon schreef op 30 augustus 2011 @ 19:52:

Zeg tegen je ex dat hij zijn eigen probleem moet oplossen omdat het jou teveel energie kost.Je hebt helemaal gelijk. Ik bedoel dit alleen maar goed, maar ik heb de energie zelf nodig. Ik spreek hem morgen, dan ga ik het zeggen.
Waarom heb je de relatie verbroken en hoe lang is dat geleden?
TO, wat maak jij het jezelf moeilijk! Loslaten die ex!!!
nou hij is vreemdgegaan? heeft je geslagen? Heeft gelogen?

maakt niet uit wat... Jij hebt t uitgemaakt om iets wat jou niet aanstond! Dus ga hem nu ook niet op zn wenken bedienen! Weg met hem
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
quote:suikerklontje87 schreef op 30 augustus 2011 @ 19:54:

[...]

Je hebt helemaal gelijk. Ik bedoel dit alleen maar goed, maar ik heb de energie zelf nodig. Ik spreek hem morgen, dan ga ik het zeggen.

Heb je nu het idee dat je je energie uit het contact met hem probeert te halen? Energie die hij je toen ook al niet gaf (blijkbaar)?

Ik weet het natuurlijk niet, maar door je berichten komt het over alsof je hem vooral dicht bij je wil houden. Ook al heb jij het uitgemaakt.

Als het allemaal zo erg was wat hij deed, dat je gek bent hem nu te willen helpen, dan stond je dus niet achter je keuze om de relatie te verbreken en is je 'behulpzaamheid' / bemoeienis niet meer dan een poging hem bij je te houden.
quote:julia7 schreef op 30 augustus 2011 @ 19:55:

Waarom heb je de relatie verbroken en hoe lang is dat geleden?Hij ging vreemd, het is 2 jaar geleden.
Ik kan echt geen andere reden bedenken om zo een jongen nog te helpen dan ontzettend verliefd op hem zijn en weer bij elkaar willen komen..

Anders verklaar ik je echt voor gek!
quote:Madhe schreef op 30 augustus 2011 @ 19:57:

[...]

Heb je nu het idee dat je je energie uit het contact met hem probeert te halen? Energie die hij je toen ook al niet gaf (blijkbaar)?

Ik weet het natuurlijk niet, maar door je berichten komt het over alsof je hem vooral dicht bij je wil houden. Ook al heb jij het uitgemaakt.

Als het allemaal zo erg was wat hij deed, dat je gek bent hem nu te willen helpen, dan stond je dus niet achter je keuze om de relatie te verbreken en is je 'behulpzaamheid' / bemoeienis niet meer dan een poging hem bij je te houden.Je hebt helemaal gelijk! Ik wil hem ook niet kwijt, hij is degene waar ik het meeste van heb gehouden/ nog hou.
quote:suikerklontje87 schreef op 30 augustus 2011 @ 19:58:

[...]

Hij ging vreemd, het is 2 jaar geleden.

Dat bedoel ik, en nu wil jij hem beter steunen dat zijn vriendin doet.

Beetje zonde van je tijd vind je ook niet? Ga je op jezelf richten en stop met je pogingen om bij hem in de gratie te komen.
quote:suikerklontje87 schreef op 30 augustus 2011 @ 20:00:

[...]

Je hebt helemaal gelijk! Ik wil hem ook niet kwijt, hij is degene waar ik het meeste van heb gehouden/ nog hou.

Je bént hem al lang kwijt.

Hij gaat samenwonen met zijn vriendin, en hij wil dat jij helpt zijn moeder uit huis te krijgen zodát hij zijn huis ook tot het hare kan maken.

Je bent toch geen voetveeg? Eerst laat je je bedonderen en nu laat je je gebruiken.

Gewoon negeren en nooit meer in contact met hem. Dat laat het snelste los en stijgt je eigenwaarde.

(snap niet dat je van iemand houdt die zo in elkaar steekt en je zo behandeld).
Ga ik doen, bedankt voor de wake up call!
Je wilt hem niet kwijt?!

Dus help je hem zijn moeder het huis uit krijgen, zodat hij kan gaan samenwonen met zijn vriendin!

Zou het voor jou niet beter zijn als zijn moeder daar dus blijft en zorgt dat zijn vriendin het niet meer trekt...
Haha doe normaal ze zijn toch allemaal volwassen? Die kunnen het echt zelf oplossen hoor.
quote:julia7 schreef op 30 augustus 2011 @ 20:04:

Je wilt hem niet kwijt?!

Dus help je hem zijn moeder het huis uit krijgen, zodat hij kan gaan samenwonen met zijn vriendin!

Zou het voor jou niet beter zijn als zijn moeder daar dus blijft en zorgt dat zijn vriendin het niet meer trekt...

Zou inderdaad logischer zijn he, maar dan nog wil hij haar niet meer. Anders was het allemaal al veel eerder anders gelopen en wilde hij nu niet met zijn vriendin samenwonen maar met haar.

Ook verspilde energie dus.
quote:suikerklontje87 schreef op 30 augustus 2011 @ 19:25:

Wie o wie heeft voor mij (en vooral voor hun) dé oplossing hiervoor? Want ik weet echt niet wat ik nog kan doen, behalve op haar inpraten.

Op haar inpraten helpt niet, want dan probeer je haar te overtuigen van wat volgens jou redelijk is.

Ik denk dat je verder komt als je haar kant van de zaak probeert te achterhalen. Waarom zet ze haar hakken in het zand ? Waarom stelt ze haar vertrek naar het huis steeds uit ? Als je de onderliggende reden begrijpt, is het probleem wellicht aan te pakken.

Blijkbaar is de weerstand bij je ex-schoonmoeder erg groot, als ze zelfs het leven niet meer ziet zitten (of zégt het niet meer te zien zitten, het kan natuurlijk ook een chantage middel zijn) .

Misschien speelt er van alles mee waar jij en je ex je niet van bewust zijn.
Madhe.

Long time no see!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
TO van wie heb je al die info trouwens?

Van je ex of van zijn moeder?

Wat heeft hij trouwens specifiek aan je gevraagd te doen?
quote:Constanze schreef op 30 augustus 2011 @ 20:08:

[...]

Op haar inpraten helpt niet, want dan probeer je haar te overtuigen van wat volgens jou redelijk is.

Ik denk dat je verder komt als je haar kant van de zaak probeert te achterhalen. Waarom zet ze haar hakken in het zand ? Waarom stelt ze haar vertrek naar het huis steeds uit ? Als je de onderliggende reden begrijpt, is het probleem wellicht aan te pakken.

Blijkbaar is de weerstand bij je ex-schoonmoeder erg groot, als ze zelfs het leven niet meer ziet zitten (of zégt het niet meer te zien zitten, het kan natuurlijk ook een chantage middel zijn) .

Misschien speelt er van alles mee waar jij en je ex je niet van bewust zijn.To lekker belangrijk wat er mee speelt niet jou probleem! Laat hem los en alles wat daar bij hoort en zorg dat jezelf gelukkig wordt!
quote:EvyBlissy schreef op 30 augustus 2011 @ 20:08:

Madhe.

Long time no see!

Druk gehad. Hoe is het met jou?
De reden waarom je ex-schoonmoeder niet weg wil uit je ex z'n huis mag toch duidelijk zijn: eenzaamheid. Ze woont nu lekker bij haar zoon, heel gezellig voor haar, elke dag aanspraak, lekker zorgen voor haar knulletje, ze is van (bijna) alles op de hoogte in zijn leven.

Als die angst voor weer alleen zijn zo diepgeworteld zit dat ze niet meer wil verhuizen, dan is die afspraak met de huisarts een goede eerste stap. Je ex zou beter die afspraken voor het opknappen van haar nieuwe huis kunnen opvolgen. Desnoods geeft hij ze een sleutel, zodat ze zichzelf kunnen binnenlaten.

Eerst dacht ik nog, waar maakt iedereen zich druk om. TO heeft nog een gezonde vriendschappelijke band met haar ex en met zijn moeder. Nu ik weet dat jij het hebt uitgemaakt, hij je heeft bedrogen, je in therapie zit, je nog steeds van hem houdt als geliefde, denk ook ik dat je deze situatie en die vent moet loslaten. Jouw eigen leven en welzijn hebben prioriteit, en ik hoop dat je dit ook echt inziet en je dit niet alleen maar typt hier om vervolgens je toch te laten meesleuren door je ex.
Suikerklontje,

goed dat je op je eigen leven gaat richten. Waarom verbreek je het contact met ex niet? Dan kun je ook niet meer ongerust zijn over zijn leven?
quote:suikerklontje87 schreef op 30 augustus 2011 @ 20:03:

Ga ik doen, bedankt voor de wake up call!Goh, werden alle problemen maar zo snel en makkelijk opgelost...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven