Rare telefoontjes door computerstem

30-08-2011 15:23 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik weet niet of dit onder de juiste peiler staat, mag verplaatst worden als het elders beter staat.

Sinds een paar dagen krijg ik af en toe telefoontjes van een "onbekende beller". Als ik opneem krijg ik een computerstem die zegt "welkom, u wordt doorverbonden met uw correspondent". Dan hang ik direct op. Ik vertrouw het voor geen meter.

Maar dit heb ik nu al een paar dagen 1x per dag. Hoe kan ik dit laten stoppen?
Sta je ingeschreven in het bel-me-niet register? Vaak zijn dit callcenters waarvan de computer automatisch telefoonnummers belt om tijd te besparen.
toen ik dit had, was het het ziekenhuis wat een bedrijf had ingesteld die iedereen computergestuurd belde om te herinneren aan de afspraak. Mijn kaakchirurg deed dit ook!

Eerst dus zeggen dat je wordt door verbonden, en dan een bandje wat verteld wanneer je waar een afspraak hebt. Sommige callcenters schijnen ook zo te werken, maar aangezien ik bel me niet ben, heb ik dit niet!
of een deurwaarder!
het bespaart ze inderdaad tijd, want ik heb die telefoontjes ook al eens gehad en dan hang ik ook direct op.
In België kan je een terugbel-functie aanzetten wanneer iemand in gesprek is.

Bijvoorbeeld: Ik bel mijn moeder, zij is in gesprek. Ik zet de terugbelfunctie aan. Wanneer mijn moeder terug vrij is, gaat bij haar thuis de telefoon en belt haar telefoon automatisch terug naar mij.

Misschien is het zoiets?
.
Is gewoon een callcenter, je kunt rustig blijven hangen
Internagelaktisch
Ik heb dit ook meegemaakt. Uiteindelijk (na 3 weken dagelijks zo te worden gebeld) heb ik contact opgenomen met mijn telefoon provider. Ik kon de beller laten blokkeren door goed bij te houden wanneer ik werd gebeld (4 dagen bijgehouden). Op basis van die gegevens, heeft de provider de beller toen een of andere waarschuwing gestuurd. Daarna heb ik nergens last meer van gehad. Overigens was het bij mij een engelse stem, dus misschien is het bij jou anders.
quote:maaique schreef op 30 augustus 2011 @ 16:12:

Is gewoon een callcenter, je kunt rustig blijven hangenDan juist niet, vreselijke lui!
.
Ik bedoel meer dat je geen kosten krijgt er door..

Zucht
Internagelaktisch
Ik sta bij infofilter aangemeld, weet niet of dat hetzelfde is als bel me niet. Ik ga me voor de zekerheid ook daar aanmelden! Callcenter zit ik niet op te wachten, zeker niet als ze er niet eens tijd in willen steken! Pfffff!!!!

Ik heb geen doktersafspraken f achterstallige betalingen, dus deurwaarder of dokter is uitgesloten. Verder werd ik ook niet steeds gebeld als ik in gesprek was, dus dat zal het ook niet zijn.

Ik gok op callcenters....:(
Argh! Ik heb het net ook gehad! Heb opgehangen, want heb geen openstaande rekeningen. Het is een geblokkeerd nummer, en bloedirritant! En, ze hebben mijn naam kennelijk ook!
Ik kreeg op mijn vaste lijn zo'n telefoontje omdat iemand per ongeluk een sms-je naar m'n vaste lijn gestuurd had. Ging de computermevrouw het voorlezen

Ik had echt geen idee dat het kon!
Ik weiger telefoontjes van een computer aan te nemen. Sommige telefoonmenu's zijn al ergerlijk genoeg als je zelf een bedrijf moet bellen, maar dat neem ik maar voor lief.

Maar als een bedrijf mij moet hebben, dan laten ze maar een telefoniste bellen.
Ik heb dat ook, ook voicemailberichten en als ik die afluister hoor ik ook die computerstem superirri
quote:Starshine schreef op 30 augustus 2011 @ 18:57:

Ik weiger telefoontjes van een computer aan te nemen. Sommige telefoonmenu's zijn al ergerlijk genoeg als je zelf een bedrijf moet bellen, maar dat neem ik maar voor lief.

Maar als een bedrijf mij moet hebben, dan laten ze maar een telefoniste bellen.

Juist. Ik heb nummerherkenning en neem 'buiten gebied' standaard niet meer op. Dat zijn altijd callcenters en aanverwante zaken.

En wat is er mis met een ouderwetse brief? Die kan ik tenminste wegmikken zonder al te veel ergernis.
quote:nieuwemaan11 schreef op 30 augustus 2011 @ 18:57:

Ik kreeg op mijn vaste lijn zo'n telefoontje omdat iemand per ongeluk een sms-je naar m'n vaste lijn gestuurd had. Ging de computermevrouw het voorlezen

Ik had echt geen idee dat het kon!Dat soort telefoontjes krijg ik op mijn werk ook af en toe. Hoor je ineens zo'n robotstem zeggen "wij... zijn... aangekomen.... we... hebben... het... erg... naar.... onze.... zin...." en dan een paar keer achter elkaar.
Nee, maar dit gaat niet over smsjes enzo! Dit is een zogenaamd incassobedrijf. Ik krijg nu ook smsjes dat ik dringend contact moet opnemen met ze, maar dat gaat toch nergens over!??!
OK, even voor de zekerheid: ik neem dit NIET serieus. Eensch?
Negeren, je hebt kans als je belt dat je een enorm duur nummer moet bellen. Als ze wat van je willen bellen ze zelf maar terug
Ja natuurlijk eens. Ophangen en doorleven.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ah! Opgelost. Het is van mijn man die zijn zaakjes niet op orde heeft! Het is dus wel degelijk serieus. Rare lui, incassobureau's met smsjes om half 11
Hahahaha ophangen en doorleven. Was ook mijn eerste gedachte, maar toen liet man mij ineens een brief zien van hetzelfde bureau met een nietbetaalde rekening waar hij inderdaad vanaf wist. Toch raar dat ze mij dan lopen stalken. Nu moet ik wel toegeven dat de hele avond de huistelefoon al gaat en we die nooit opnemen waarom we /m hebben? uit nostalgie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven