welke apps voor de ipad?
donderdag 1 september 2011 om 14:33
Ik heb vandeweek een ipad besteld en ik ben nu een beetje aan het uitzoeken welke apps ik erop moet gaan zetten. Ik vraag me dus af welke apps andere gebruikers hebben en welke goed werken enz. Dus welke apps zijn (vind je) onmisbaar en waarom en welke spelletjes zijn echt leuk.
Ik wil de ipad als vervonging van de laptop gebruiken dus voor mail, internet, maar ook voor het maken en lezen van werkdocumenten, filmpjes kijken en spelletjes spelen.
Ik wil de ipad als vervonging van de laptop gebruiken dus voor mail, internet, maar ook voor het maken en lezen van werkdocumenten, filmpjes kijken en spelletjes spelen.
donderdag 1 september 2011 om 18:42
Om documenten te maken (aantekeningen tijdens vergaderingen bijvoorbeeld) gebruik ik DocumentsToGo werkt net als Word / Excel. Met dit programma kan je ook Office documenten openen en bewerken. Ook handig om notulen te lezen en niet uit te printen (red de natuur! ). Kost wel een paar euro maar niet veel en je kan je Dropbox gebruiken icm DocumentsToGo. Met Dropbox kan je documenten opslaan op het internet vanaf bijvoorbeeld je pc en dan openen op je iPad, deze bestanden worden dan gelijk gehouden, ideaal). Dropbox is gratis.
Op de site ipadplanet.nl kan veel leuke dingen vinden.
Of deze site: http://www.gratissoftware.nu/gratis-ipad-apps.php
Succes!
Op de site ipadplanet.nl kan veel leuke dingen vinden.
Of deze site: http://www.gratissoftware.nu/gratis-ipad-apps.php
Succes!
donderdag 1 september 2011 om 19:56
Tips voor apps? Ik roep maar wat ... Mijn favorieten;)
Viva (forum) App natuurlijk;)
Nieuws:
Nu.nl
Telegraaf
AD
Teletekst
Social Media:
Hyves
Twitter
Facebook
Spelletjes:
Angry Birds
Luxor
Montezuma
Lingo
Talking Tom
iBubble shooter
Leuk:
Linda magazine (ontvang je elke week een grappig/lief compliment van een BNer)
Wat ook erg leuk is zijn gratis fotobewerkingsapps. Simpel je foto in een grappig frame plaatsen (bv Photo phunia) of tekst toevoegen, of foto's vervormen (bv Squeeze it)
E-books:
iBooks
Handig:
Zoek mijn iPhone
TomTom (navigatie op je iPad = wel erg duuuur!!)
Pathe
Reclamefolder
Telefoongids
ANWB
Je bank heeft vast ook een app
Veronicagids
Buienradar
Uitzending gemist
Shazam (hou je iPad bij de radio en hij vertelt je de artiest en titel)
Yellowbrick (parkeerapp- als je dat hebt)
Photoshop
IP free (houdt je menstruatie-cyclus bij)
Live Profile (een app om te pingen: een soort gratis sms'en via het internet, met andere iPod's, iPad's, iPhone's en de meeste andere mobiele smartphones. Verschil met Whatsapp ed is dat je hier geen telefoonnummer voor hoeft te hebben)
Dataman (houdt je datagebruik in de gaten. Wifi en provider apart!)
Overig:
Donorcodicil
ICE (In Case of Emergency)
Oh ja, en Dropbox is wat voor jou denk ik. Online documenten en foto's opslaan. Toegankelijk vanaf iedere pc en makkelijk delen met anderen. Simpel in gebruik!
Veel plezier met je iPad!
Viva (forum) App natuurlijk;)
Nieuws:
Nu.nl
Telegraaf
AD
Teletekst
Social Media:
Hyves
Spelletjes:
Angry Birds
Luxor
Montezuma
Lingo
Talking Tom
iBubble shooter
Leuk:
Linda magazine (ontvang je elke week een grappig/lief compliment van een BNer)
Wat ook erg leuk is zijn gratis fotobewerkingsapps. Simpel je foto in een grappig frame plaatsen (bv Photo phunia) of tekst toevoegen, of foto's vervormen (bv Squeeze it)
E-books:
iBooks
Handig:
Zoek mijn iPhone
TomTom (navigatie op je iPad = wel erg duuuur!!)
Pathe
Reclamefolder
Telefoongids
ANWB
Je bank heeft vast ook een app
Veronicagids
Buienradar
Uitzending gemist
Shazam (hou je iPad bij de radio en hij vertelt je de artiest en titel)
Yellowbrick (parkeerapp- als je dat hebt)
Photoshop
IP free (houdt je menstruatie-cyclus bij)
Live Profile (een app om te pingen: een soort gratis sms'en via het internet, met andere iPod's, iPad's, iPhone's en de meeste andere mobiele smartphones. Verschil met Whatsapp ed is dat je hier geen telefoonnummer voor hoeft te hebben)
Dataman (houdt je datagebruik in de gaten. Wifi en provider apart!)
Overig:
Donorcodicil
ICE (In Case of Emergency)
Oh ja, en Dropbox is wat voor jou denk ik. Online documenten en foto's opslaan. Toegankelijk vanaf iedere pc en makkelijk delen met anderen. Simpel in gebruik!
Veel plezier met je iPad!
zaterdag 3 september 2011 om 19:35
@sunemom
met Documents to Go kan je tekst, excel en powerpoints bewerken en pdf's maken. Je kan je bestanden via Dropbox benaderen.
Met Pages kan dat niet. Als je puur en alleen documenten wil maken met mooie opmaak dan is Pages wat mooier maar dan kan je Dropbox niet gebruiken. Je documenten moet je dan synchroniseren met iTunes en dat vind ik zelf omslachtig. Binnenkort komt Apple met iCloud een soort van Dropbox.
Mijn advies zou zijn Documents to Go omdat je daar dus meer soorten documenten kan bewerken en je Dropbox kan gebruiken.
Cut the Rope is trouwens erg leuk!
met Documents to Go kan je tekst, excel en powerpoints bewerken en pdf's maken. Je kan je bestanden via Dropbox benaderen.
Met Pages kan dat niet. Als je puur en alleen documenten wil maken met mooie opmaak dan is Pages wat mooier maar dan kan je Dropbox niet gebruiken. Je documenten moet je dan synchroniseren met iTunes en dat vind ik zelf omslachtig. Binnenkort komt Apple met iCloud een soort van Dropbox.
Mijn advies zou zijn Documents to Go omdat je daar dus meer soorten documenten kan bewerken en je Dropbox kan gebruiken.
Cut the Rope is trouwens erg leuk!